iMac G5 ja langattoman verkon asennusongelma

Maraton3

Sain juuri ko koneen ja olen yrittänyt asentaa langatonta yhteyttä. Airport vaatii salasanaa, jonka olen kirjoittanut modeemin (Elisan kotiboksi) pohjasta (WPA key). Ei pelitä. Sanoo, että salasana ei kelpaa. Mitä teen?

7

834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rrr

      Pääsetkö jollain muulla langattomalla laitteella verkkoon?
      Oletko itse kon figuroinut tuon KotiBoxin asetuksia?
      Kun klikkaat näytön yläreunassa olevaa Airportin kuvaketta, löytääkö se verkon, jonka tiedät olevan omasi ja nimenomaan siihen verkkoon yrität liittyä antamallasi salasanalla?
      Eikä verkkoa ole kukaan muu muokannut ja muuttanut sitä salasanaa?

      • maraton 3

        Muuta laitetta en ole vielä kokeillut. Airport löytää oman verkon eikä kukaan muu ole salasanaa päässyt muuttamaan...


      • macelisa

        Meillä ihan sama ongelma. Muilla koneilla pääsee langattomasti (käyttikset Windows Vista x2 ja Windows XP). Ja kyllä, kun klikkaa airporttia siellä näkyy meidän kotiverkko. Ilmoittaa vaan ettei salasana kelpaa......


      • JV
        macelisa kirjoitti:

        Meillä ihan sama ongelma. Muilla koneilla pääsee langattomasti (käyttikset Windows Vista x2 ja Windows XP). Ja kyllä, kun klikkaa airporttia siellä näkyy meidän kotiverkko. Ilmoittaa vaan ettei salasana kelpaa......

        oletteko löytäneet ratkaisua ko. ongelmaan? Minulle kelpaisi vinkit...


      • -macelisa
        JV kirjoitti:

        oletteko löytäneet ratkaisua ko. ongelmaan? Minulle kelpaisi vinkit...

        ei ole tullut vielä ratkaisua....neuvoja ei ole tullut...ja kaikkia (ainakin mitä osataan) keinoja ollaan yritetty. Mutta me ollaan ihan tavallisia taatelin tallaajia eli siis ei mitään koulutuksia tälle alalle. Siis itseoppineita tolloja ;D
        Kertokaa ihmeessä te, jotka asioista tiedätte, meille hyviä neuvoja


      • Mäkkitupalainen
        -macelisa kirjoitti:

        ei ole tullut vielä ratkaisua....neuvoja ei ole tullut...ja kaikkia (ainakin mitä osataan) keinoja ollaan yritetty. Mutta me ollaan ihan tavallisia taatelin tallaajia eli siis ei mitään koulutuksia tälle alalle. Siis itseoppineita tolloja ;D
        Kertokaa ihmeessä te, jotka asioista tiedätte, meille hyviä neuvoja

        Eikös se salasana ole käyttäjän itse määrittelemä eikä modeemin pohjasta luntattu sarjanumero?
        Sen salasanan määrittelyyn tarvitaan yleensä kaapeliyhteys siihen purkkiin.
        Oletko koittanut ilman salasanaa? Siinä tilassahan ne purkit ovat, kun mitään ei ole vielä määritelty.


      • Mac-netti
        Mäkkitupalainen kirjoitti:

        Eikös se salasana ole käyttäjän itse määrittelemä eikä modeemin pohjasta luntattu sarjanumero?
        Sen salasanan määrittelyyn tarvitaan yleensä kaapeliyhteys siihen purkkiin.
        Oletko koittanut ilman salasanaa? Siinä tilassahan ne purkit ovat, kun mitään ei ole vielä määritelty.

        Elisan toimittama kotiboxi-modeemi, jossa on langaton verkko on esiasetettu valmiiksi käyttämään laitteen pohjatarrassa olevia asetuksia.
        Tarrasta näkyy yksilöity Elisakotiverkko numero joka toimii verkon nimenä ja tälle verkolle konffattu salasana.
        Kun macin Airport-kuvaketta klikkaamalla löytyy tuo kyseinen verkko ja siihen klikataan, kysyy yhteysohjelma salasanaa, joka on siis se purkin pohjassa mainittu.
        Jotta tuon boksin asetuksia voidaan muuttaa, täytyy tietokone kytkeä modeemilaitteeseen jethernet-kaapelilla ja sitten siirtyä selaimella elisan ohjeistamalle sivustolle, kirjautua sinne omilla tunnuksilla ja sitten pääsee tekemään muutoksia purkkiin, jotka muutokset siis läehtetään elisan palvelimelta laitteelle ja kannattaa muistaa, että se saattaa hetken kestää siltä laitteelta ottaa uudet asetukset käyttöön.
        Helpointa hommassaon vain vaihtaa verkon nimi ja jättää salasana olemassa olevaksi, koska se on sen verran hankalaksi muokattu, ettei sitä het vieraskaan arvaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1673
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1170
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      937
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      69
      829
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      134
      806
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      38
      761
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      758
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      699
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      674
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      308
      643
    Aihe