Alle vuoden vanha Hp-kannettava ja Akku simahti, eli näyttää vain 0% ei lataa, käytän verkkovirrassa eli periaatteessa en akkua tarvi, mutta onko kannettavalle haitallista, jso akku tyhjänä sisällä ja käytetään vain verkkovirrassa?
Koskeekohan takuu Akkua?
Kun ostin koneen myyjä sanoi, että akkua pitää käyttää, muuten se tyhjenee, käytin ilmeisesti liikaa, kun joka päivä käytin tunnin akulla(tunnin se kesti) ja nyt simahti, kone on Combat presario.
HP Akku?
9
1871
Vastaukset
- G-23
Miten on haittaako jos akku tyhjänä, sisällä ja käyttää läppäriä verkkovirralla?
- Vilmariina27
Käytän verkkovirrassa n. 90 %:sti läppäriäni, enkä ole akun tehossa vielä havainnut tehon laskua. Tosin sellaisesta varoitetaan kyllä joissakin akkuun liittyvissä ohjeistuksissa. Ihan tahallani suurin piirtein pari kertaa kuukaudessa käytän akkuvirran ihan loppuun ja annan sen jälkeen taas olla piuhan perässä. Uskoisin, että alkuperäisellä kirjoittajalla on joko akku ollut viallinen tai sitten latauksessa on jotain ongelmaa. Ottaisin välittömästi yhteyttä HP:n tukeen. Takuu on näet vielä voimassa. Joissakin malleissa on ollut teknisiä ongelmia vähän joka firman akuissa ja niistä on monesti ns. akkujenvaihto-ohjelma. Tällaisten mallien sarjanumerot löytyvät myös valmistajan sivuilta tarvittaessa.
- edwin_laine
Vilmariina27 kirjoitti:
Käytän verkkovirrassa n. 90 %:sti läppäriäni, enkä ole akun tehossa vielä havainnut tehon laskua. Tosin sellaisesta varoitetaan kyllä joissakin akkuun liittyvissä ohjeistuksissa. Ihan tahallani suurin piirtein pari kertaa kuukaudessa käytän akkuvirran ihan loppuun ja annan sen jälkeen taas olla piuhan perässä. Uskoisin, että alkuperäisellä kirjoittajalla on joko akku ollut viallinen tai sitten latauksessa on jotain ongelmaa. Ottaisin välittömästi yhteyttä HP:n tukeen. Takuu on näet vielä voimassa. Joissakin malleissa on ollut teknisiä ongelmia vähän joka firman akuissa ja niistä on monesti ns. akkujenvaihto-ohjelma. Tällaisten mallien sarjanumerot löytyvät myös valmistajan sivuilta tarvittaessa.
kannattaa säilyttää 50% teholla pois läppäristä. jatkuva latailu kulutta akkua. jos käyttää pöytäkoneena niin akkua ei kannata pitää koneessa kiinni, koska läppäri kuumenee ja akun käyttöikä lyhenee.
takuu koskee myös akkua. soita asiakaspalveluun niin tilaavat uuden. - Aku Ankka
edwin_laine kirjoitti:
kannattaa säilyttää 50% teholla pois läppäristä. jatkuva latailu kulutta akkua. jos käyttää pöytäkoneena niin akkua ei kannata pitää koneessa kiinni, koska läppäri kuumenee ja akun käyttöikä lyhenee.
takuu koskee myös akkua. soita asiakaspalveluun niin tilaavat uuden.akku pois jos kone toimii "pöytäkoneena" kotona eikä akkua siten periaatteessa tarvittaisi. Ja olen samaa mieltä myös tuosta että akkua säilytetään osittain ladattuna. Siitä on sitten kahdenlaisia mielipiteitä että kannattaisiko akkua muutaman ensimmäisen kerran tehdä niin että lataa täyteen, purkaa akun, taas täyslataus ja purku jne...ja sitten ladata puolilleen ja akku irti ja säilytykseen, muutaman kuukauden välein, purku ja lataus jotta akku säilyy elinvoimaisena.
- Hannu Kaaleppi
Jos akku on sippi niin pitäisikö latauksen merkkivalon palaa? Minulla vain välähtää kun laitan piuhan kiinni, aivan samoin kuin jos akku olisi irti. Virtalähteen mittasin ja jännitteet on kohdallaan.
Kyseessä on siis 4v vanha HP Compact läppäri ja akku näyttää 5% eikä pysy käynnissä sillä sekuntiakaan.- edwin_laine
on jo aika hyvä ikä akulle, kulutusosa kun on. varsinkin jos ollut koko ajan kiinni koneessa ja latailtu täyteen -> käytetty tyhjäksi usein.
1/3 läppäreistä hajoaa ensimmäisen 2 vuoden aikana joten 4v akulle on jo merkkipaalu nykyaikana. - Hannu Kaaleppi
edwin_laine kirjoitti:
on jo aika hyvä ikä akulle, kulutusosa kun on. varsinkin jos ollut koko ajan kiinni koneessa ja latailtu täyteen -> käytetty tyhjäksi usein.
1/3 läppäreistä hajoaa ensimmäisen 2 vuoden aikana joten 4v akulle on jo merkkipaalu nykyaikana.Sehän on selvä että noin vanha akku on sökö, mutta mua kiinnostaakin toi merkkivalon toiminta, etten osta turhaan uutta akkua jos lataus ei toimikaan.
Toisaalta mun Thinkpad'ssä on reilusti vanhempi akku ja sekin antaa virtaa vartiksi, se riittää just siihen että kerkeen käydän pihalla "lainaamassa" jonkun verkkoa sähköpostien lukemiseen jos oma sattuu olemaan pimeänä.
- Prosentit Vähenee
Pakko kommentoida tähän juttuun, kun mulla kone simahti ku kattelin putousta ilman virta piuhaa. Sitte se vaa sammu koko kone, ja ensin luulin että se meni lepotilaan tai jotain sinne päin, kun ei se akkukaan voinut olla lopussa kun se oltiin just otettu pois piuhasta ja se oli täynnä ennen sitä.
Yritin käynnistellä sitä jonkun aikaa mutta mitään ei tapahtunut, laitoi sitten piuhan kiinni koneeseen ja siinä piuhan kohdalla välähti sellanen vaalea valo, ja yleensä ku laitan piuhan koneeseen siinä syttyy oranssi jos akku oli vähänkin vähentynyt, ja täynnä ku on ni näyttää sinistä valoa.
Pistin koneen päälle sitten kun piuha oli kiinni koneessa, niin katos vaan, se meni päälle. Eli koko kone oli sammuttanut itsensä. Kattelin sitten sitä prosenttimäärää paljonko on akkua nin äytti 31% sitten kun sen piuhan taas ottaa pois niiin koko kone sammuu.
Kone ei siis pysy päällä enään ilman piuhaa ja prosenttimäärä senkun laskee kun ei se sitä lataakkaan. n. viikko sitten tää simahti ja oli31% ja nytten on sitte 26%... vähän kerrallaan..
Ja tosiaan mulla on HP Compaq 615 ja kone on ollu mulla jo n. melkein 4 vuotta.
Pyydän anteeksi tätä pitkää texti :D - com/003669542719
http://aijaa.com/006099542720
"Koskeekohan takuu Akkua?"
onko tuosta apua, on KULUTTAJA 1,2,3,5, tai 6 numeron lehdessä en laittanut sitä tarkemmin muistiin.
eli pitää kestää 2-3 vuotta melko hyvänä.
Toiseks, akun latauksesta, minulle neuvottiin että aina täytenä eli aina lataus ja kiinni koneessa, jos on virtaa saatavilla, sanoja oli alan ammattilainen joka ostaa ja ylläpitää 3-500 konetta, 15v kokemuksella.
Erään läppärin ohjeessa oli että jos akku on irti, pitää se ennen säilytystä purkaa ja sitten säilytyksessä olessa käyttää 2 kertaa vuodessa.
Loppuhan on tuuria, lähes kaikki kestää 5 vuotta, meillä kestää kaikissa 8 vuoden ikäisissä läppäreissä 2-3 tuntia, vaikkka olisi ollu käyttämättömänä useita vuosia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006