Tv-lupatarkastajan vierailu

Hannu14

Terve!

Tv-lupatarkastaja kävi tuossa pyörähtämässä tänään, menin sitten avaamaan oven (silmäreikää ei ovessa ole). Kysyi vain että onko telkkaria tai mitään muuta vastaanotinta millä voi katsella televisiolähetystä. Vastasin ettei ole, kaveri vaan totes että "eipä siinä sitten kummempia, laitan vaan raksin ruutuu ettei tarvi enää käydä tarkastamassa tätä osoitetta". Ainut siinä sitten se että huonolla mäihällä se on nähnyt olkani yli missä iso taulu-tv seisoo ku tykki konsanaan.

Ihmettelenkin että miten tämä tarkastaja luovutti noin helpolla, kun vertaa muiden ihmisten kokemuksiin tarkastajista. Kysynkin näiltä ketkä ovat kärähtäneet maksamattomasta tv-lupamaksusta, miten tarkastaja esitti asiansa sen jälkeen kun huomasi television tai muun tv-vastaanottimen olevan talossa? Entä kuinka nopeaa tämä tv-maksu tarkastusmaksu tuli viestintävirastolta käynnin jälkeen?

Toivoisin asiallisia vastauksia.

Hannu

16

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä aikoinaa

      kävi ovella. Kysyi onko telkkaria. Sanoin ei ole. Kiitti ja toivotteli hyvät päivän jatkot.
      Aika Urpo oli, kun telkkari oli aika koval ja menossa suomalainen ohjelma.

      No hyvä että on tälläisia tv-luvan tarkastajia. Buaaahhaaa.

      Mitään maksua ei ole kuulunut ja aikaa on mennyt vajaa vuosi.
      Ihan turha pelätä tv luvan tarkastajaa

      • Virhe!!!!!!!!!!!!!

        Mutta eikö sua yhtään huoleta että viestintävirasto palkkaa sinunkin verorahoilla tuollaisia tarkastajia jotka ei edes tee työtään? Sairaalat saa mennä konkkaan mutta YLE:ä lievekuluineen pitää rahoittaa hampaat irvessä.


    • vapaa matkustaja

      Mun kohdalle sattui tosi hyökkäävä tarkastaja, oven avattuani alkoi heti inttämään että miksen oo ottanut tv-lupaa jne, vaikka äijä vaan seisoi ovella eikä ollut edes nähnyt telkkaria mun asunnossa! Joten löytyy niitäkin tarkastajia jotka ovat heränneet väärällä jalalla tai sitten homma vaan ottaa niitä niin paljon päähän.

      • K.yylä

        Se että alkaa kyyläksi, vaatii kieroutuneen ja ylen vittumaisen luonteen. Ei sitä hommaa terveet ja normaalit suostu tekemään. Se paskiainen voi päättää että sulla on tv niin et sille oikein mitään mahda, paitsi jos sulla ei todella sitä ole. Ilmankos sen paskakasan koko nimeä ei lue missään niiden "raporteissa".


    • free ride

      Itse jäin kiinni marraskuussa 2008. Tää 100 euron tarkastusmaksu tuli maksettavaksi tammikuussa ja siitä sitten helmikuusta eteenpäin takautuvia tv-lupamaksuja. Yli 100 euron mätkyjä ne oli kuukausittain, joten en suosittele narahtamaan. Nykyään taas katselen telkkua ilman lupaa, ja nyt on turha yrittää käräyttää, ovi ei aukea tuntemattomille vaikka 100 kertaa päivässä kävisivät yrittämässä.

    • pepe5555

      puoltoista kk niin tulee lasku

    • luvaton nyt ja aina.

      Kaksi kertaa olen avannut lupakyylälle oven.

      1. kerta: Ovikello soi ja menin avaamaan. Ovella oli todella spurgun näköinen viiksivallu tuulipuvussa joka kertoi asioivansa tv-lupa-asioissa tjtn. Kysyi että "laitetaanko luvat kuntoon" -.- Spurgu siis eli siinä luulossa että tv löytyy eikä edes kysynyt että "omistatteko tv:tä". Saa ihmetellä että eikö näille vitun hiippareille edes opeteta asiakaspalvelun aakkosia?? No kuitenkin, sanoin että ei laiteta kun ei ole tv:täkään. Viiksivallu alkoi sönköttää että "kyllä se telkkari löytyy melkein sadalla prosentilla jäk jäk jäk".. Sanoin että nepä on sitten omia kuvitelmiasi ne. Vänkkäsi vielä sisälle pääsyä mutta spurgut ei tähän talouteen astu. Ovi kiinni ja homma oli siinä. Ja mitä noihin lupien "kuntoon laittamiseen" tulee, ne on kunnossa silloin kun niitä ei ole!

      Mitään laskuja tms. ei kuulunut ja nekin olisi mennyt muutenkin suoraan roskikseen.

      2. kerta: Ovikello soi ja menin avaamaan. Lupakyylähän siellä napotti ovella. Eri suhari kuin viimeksi mutta samantapainen tuulipukuspurgu kuitenkin. Alkoi melkein naurattaa kun jässikkä alkaa toteamaan että en ole ilmeisesti vielä tv-lupailmoitusta "ehtinyt" tehdä :D :D Olen asunut nykyisessä asunnossani jo useita vuosia joten kyse ei todellakaan ole mistään vitun ehtimisestä vaan siitä etten mitään lupia yksinkertaisesti ota! :) En muista keskustelua ihan sanatarkkaan mutta jotain lupien ottamisesta jässikkä säksätti ja vastasin tietysti ettei mitään lupia tule tähän taloon. Tyyppi uikki samalla oven raosta sisään ja huomasi huoneen nurkassa olevan tietokoneen monitorin ja alkoi maukumaan että "tuollapa tuo näyttää olevankin" :D Siis spuge ei erota tietokoneen monitoria televisiosta! :D :D :D Siinä vaiheessa jo naurahdin ja totesin kerjääjälle ettei siinä ole digiviritintä. Spuge alkoi itkemään että "se pitää silti olla" (tarkoitti ilmeisesti lupaa). Tässä vaiheessa olisin voinut halutessani tehdä juipista ilmoituksen koska kyseessähän oli puhdas valhe. Telkkareita saa olla vaikka talo täynnä ilman lupaa jos niissä ei ole digivirittimiä. Siinä vaiheessa totesin itsekseni että keskustelu on päättynyt ja vedin oven nenän edestä kiinni. Oven takana kuului vielä itkua että "mä joudun tekemään ilmoituksen tästä".

      Mitään laskuja tms. ei kuulunut.

      Kerran vuodessa tulee niitä progandakirjeitä jotka menevät suoraan roskikseen. Kerran on kyylävirastosta soitettu ja uhkailtu tehotarkastuksilla tyyliin "nyt ois vielä tilaisuus tehdä tv-lupailmoitus ennen tehotarkastuksia jäkäjäkäjäkä...".. Saman vastauksen sai kuten oven takana itkeneet kyylätkin: Lupaa ei tule!

      Kannattaa siirtää se televisio sellaiseen kohtaan ettei se näy ovelle. Jos sulla on eteinen niin tuntemattomien ovikellonsoittelijoiden suhteen voi pistää välioven takanasi kiinni ennen kuin avaat ulko-oven. Kyyliä on varmasti monenlaisia joten uhkailut poliisin soittamisesta avustamaan tv-lupatarkastuksessa, "lasku tulee perässä", "teen ilmoituksen" jne. kannattaa jättää omaan arvoonsa. Ole jämäkkä!

      Kannattaa myös muistaa ettei pelkkä tv:n olemassaolo velvoita sinua yhtään mihinkään. Digiboxi/digiviritin täytyy myös löytyä.

      • pjuh

        Luulin, että naapuri tulee keskustelemaan yhdestä asiasta ja avasin oven ja tv-lupatarkastajahan se siinä oli. Kysyi, että onko töllöö yms ja sanoin, että ei ole. Ei yrittänyt sisään kertaakaan ja kysyi vielä, että kauanko olet tässä asunut ja vastasin, että vuosia. Ovelta kuitenkin näkyi ruokapöytä jossa sattui olemaan 6 vuotta vanha läppärini (ei edes yrittänyt tuijotella sisään asuntoon). Kait se olisi alkanut tuosta kyseleen, jos olisi jotain epäillyt vai onko nyt odotettavissa laskuja? Yleensä en ikinä avaa ovea, jos joku tuttu ei ole tulossa kylään, mutta kävipä sitten näin.


      • Lollipop1988
        pjuh kirjoitti:

        Luulin, että naapuri tulee keskustelemaan yhdestä asiasta ja avasin oven ja tv-lupatarkastajahan se siinä oli. Kysyi, että onko töllöö yms ja sanoin, että ei ole. Ei yrittänyt sisään kertaakaan ja kysyi vielä, että kauanko olet tässä asunut ja vastasin, että vuosia. Ovelta kuitenkin näkyi ruokapöytä jossa sattui olemaan 6 vuotta vanha läppärini (ei edes yrittänyt tuijotella sisään asuntoon). Kait se olisi alkanut tuosta kyseleen, jos olisi jotain epäillyt vai onko nyt odotettavissa laskuja? Yleensä en ikinä avaa ovea, jos joku tuttu ei ole tulossa kylään, mutta kävipä sitten näin.

        Tänään illalla ovikello soi, menin ovelle kun odotin kaverin tuloa. Kun avasin ovea niin tarkastaja on ollut ovella. Hän sanoi, että hänellä on tietoa siitä, että minulla on tv käytössä, sanoi että ei ole. Hän halusi tulla sisään tarkastamaan, mutta en päästänyt hänet sisälle. Tarkastaja uhkaili, että tulee tarkastamaan muulla tavalla.
        Minua hermostutti se, että minkälaisella muulla tavalla hän tulee sen tarkastamaan?
        Minulla on tv, mutta käytän sen tietokoneen näyttönä, en katso ollenkaan tvkanavia, ei siinä mitään katseltavaa ole.


      • yletön
        Lollipop1988 kirjoitti:

        Tänään illalla ovikello soi, menin ovelle kun odotin kaverin tuloa. Kun avasin ovea niin tarkastaja on ollut ovella. Hän sanoi, että hänellä on tietoa siitä, että minulla on tv käytössä, sanoi että ei ole. Hän halusi tulla sisään tarkastamaan, mutta en päästänyt hänet sisälle. Tarkastaja uhkaili, että tulee tarkastamaan muulla tavalla.
        Minua hermostutti se, että minkälaisella muulla tavalla hän tulee sen tarkastamaan?
        Minulla on tv, mutta käytän sen tietokoneen näyttönä, en katso ollenkaan tvkanavia, ei siinä mitään katseltavaa ole.

        No ei millään muulla tavalla. Jos et päästä sisään, kyylä ei voi yhtikäs mitään. Pääsee kyttäämään sisään ainoastaan siinä tapauksessa että itse omasta tahdostasi sen päästät. Tuollaiset uhkailut yms. voi jättää täysin omaan arvoonsa.


    • melkein käry kävi

      Viime syksynä olin naukkailut kaljaa perjantain ja lauantaina hilpein mielin korjaussarjan jälkeen tupakalla. Pihaan saapui vihreä Saab 9-5 ja sieltä nousee kummelihahmon kaltainen kalapuikko viiksinen tyyppi tuulipuvussa. Lähtee kävelemään naapuritalon alaovelle. Odottaa siinä jonkin aikaa, aukaisee oven hiipii sisälle. Yritän tavoittaa naapuria, mutta ei vastaa.
      Menee jonkin aikaa, kunnes huomaan tämän ja naapurissa asuvan lapsuudenkaverin kanssa juttusilla. Äijä lähtee kotvasen kuluttua valumaan ovelleni päin. Seisoo jonkin aikaa ja on tunkeutuu sisään (abloy rikki). Ryntään eteiseen, dialogi

      M:mikä miehiä?
      T: missä asuu se ja se (mutsi ja faija)?
      M:Kylällä
      T: olen yrittänyt soittaa heille
      Kaivan taskusta kännykän ja meinaan soitta
      T:Ei tarvitse soittaa
      M: Eikö? Mutta mitäs asiaa teikäläisillä on? (alueella on vähä välii varastettu tavaraa ja murtauduttu sisälle)
      T: Tv-lupia tässä kyselen, Onko henkilö (minä) tavattavissa. Raapustaa paperille.
      M: ei ole televisiota, eikä tule lupaa
      T:Sittenpähän ei haitta vaikka kurkistaisin sisään?
      M:Ja et perkele tule
      T: lukee pykälää, jotain epäilyllä on velvollisuus selvittää olemassa olevat laitteet.
      M: Analoginen televisio, videonauhuri ja dvd soitin, ei digiboxia
      T: Et lähtis maksu talkoisiin? Kumminkin on jokun hieno taulutv, Uusi kännykkä tai digiviritin tietokoneessa
      M: ei ole! Eiköhän tämä juttu ole tässä
      T: Lukee seuraukset, pyytää allekirjoitusta, anna sen (TÄMÄ OLI MYÖS VIRHE. ALLEKIRJOITUS ON TODISTUS, ETTÄ ON TAVOITETTAVISSA!) Antaa paperin, jos mieli muuttuu. Puhuu vielä mukavia, kalja haisee varmaan nenään ja yrittää vielä retkautta että pääsisi sisälle.

      Nyt on lukko kunnnossa. Harmi että mallakin täytyy pitä ovea lukossa vaikka olisi sisällä. Kuulin että oli herrätänyt toisesta kerroksesta nukkuvan mummon, kun ovi ei ollut lukossa. Ja eipä ollut maksatettavaa.

      Ainoastaan naapuri sai rehellisyydestä yli 500euron laskun (työssäkäyvä), ja minä jouduin lähettelemään kirjeitä viestintävirastoon, kun yhdelle päivälle tuli 160e:n maksu, eikä lupaa tarvinnut perua, koska sitä ei tullut. Jos en olisi lähetellyt, olisivat he päättäneet toisin. 1pv lupa, 160e 365pv-230e :D

      Olivat kokouksessa päättäneet, että heillä ole riittäviä todisteita Digivärkin läsnäolosta. En jaksanut riittautaa asiaa, maksoin hammasta purren tuon 160e ulosottokelpoista rahaa verenimijöille.

      Semmoinen oli ensikerta, ja nyt ollaankin sitten jo vähän viisaampia.

    • rööperi---

      muistan aikoinaan opiskelija asunnossa kun olin, ovi kello soi, ja menin avaamaan, ja tv-tarkastaja näki suoraan keittiön läpi omaan huoneeseeni jossa tv-oli auki, sanoinkin hänelle jotta paha mennä kieltämään!

      -jos en olisi avannut, ei olisi maksua tullut.
      -joo, kaikkien on maksettava tietenkin, mutta jotenkin, ajattelee jotta opiskelija kämppiä ratsasi, ihmisillä joilla ei muutenkaan silloin ole rahaa!

      -sinänsä, en maksa nykyäänkään, olen joutunut työttömäksi, ja yritän nyt sitten säästää joka asiassa, kuin myös ruokamenoissa, tuntuisi hurjalta alkaa maksamaan 19e/kk, työttömänä.
      toisaalta en maksanut sitä kyllä silloinkaan kun olin töissä, enkä tule luultavasti maksamaan tulevaisuudessakaan vaikka saisin töitä.

      -tällä viikolla joku kävi ovikelloa räpäyttämässä, en odottanut ketään, niin en mennyt myöskään avaamaan.

      • K4kka

        Nykyäänhän siinä lapus lukee jotain että "tv-lupa vaaditaan jos on mahdollisuus tv-lähetyksiin" tms.. Eli varsin tulkinnanvarainen asia.


      • vituttaa-
        K4kka kirjoitti:

        Nykyäänhän siinä lapus lukee jotain että "tv-lupa vaaditaan jos on mahdollisuus tv-lähetyksiin" tms.. Eli varsin tulkinnanvarainen asia.

        ne jotka ei maksa. Itse olen joutunut AINA sen kirotun maksun maksamaan, paljon on tuttujakin jotka ei maksa, ja kehuu sillä.
        Minua vituttaa se että me muut sitten maksetaan nenempi kun on vapaamatkustajia.
        Minua vituttaa se että lupamaksurahaa käytetään johtajien suuriin palkkoihin ja bonuksiin ylessä.
        Minua vituttaa se että työttömänä kuitenkin on maksettava maksu. Okt talossa kun asun joudun sen maksamaan, koska on tv. Hankala on se piilottaa tai antenni piilottaa, että voisin kiertää kuin moni muu tekee. Teksin jos voisin.
        Olen kuitenkin myös senverran vittumainen ihminen että en ymmärrä sitten muitakaan maksusta kieltäytyviä, kun en itse voi sitä tehdä. MAKSAKAA PERKELE, ETTEI NE MAKSUT NOUSE KOKOAJAN NIILLE JOTKA MAKSAA, kuitenkin enemmistöllä on tv, ja varsinkin niillä ketkä tämänkin lukee.

        Seuraavissa vaaleissa, äänestäkää muita kuin porvareja, tai älkää nukkuko äänestyspäivänä, lähtekää liikkeelle niin ehkä asiat voisi olla erilailla.

        Harmi kun se mediamaksu ei tullut, ihme on ettei sitä saatu aikaiseksi. Olen sen kannattaja ehdottomasti, uskoisin että vappamatkustus päättyisi. Turha rutista ettei kaikilla todellakaan ole tv tä. Varmaa on, että enemmistöllä ihmisistä on tv, eli enempi on kusettajia maksamattomuus suuntaan, kuin että se maksu menisi kaikille- silloin kuitenkin vääryys olisi pienempi.

        Laittakaahan ne lupa-asiat kuntoon, ei me muuta voida kun ei siellä Helsingissä löydy munaa edes mielenosoituksiin tai muuhun konkreettiseen että nämä piipitykset edes kuuluisi sinne Ylen uudelle johtajalle.


      • hohhoijaa....
        vituttaa- kirjoitti:

        ne jotka ei maksa. Itse olen joutunut AINA sen kirotun maksun maksamaan, paljon on tuttujakin jotka ei maksa, ja kehuu sillä.
        Minua vituttaa se että me muut sitten maksetaan nenempi kun on vapaamatkustajia.
        Minua vituttaa se että lupamaksurahaa käytetään johtajien suuriin palkkoihin ja bonuksiin ylessä.
        Minua vituttaa se että työttömänä kuitenkin on maksettava maksu. Okt talossa kun asun joudun sen maksamaan, koska on tv. Hankala on se piilottaa tai antenni piilottaa, että voisin kiertää kuin moni muu tekee. Teksin jos voisin.
        Olen kuitenkin myös senverran vittumainen ihminen että en ymmärrä sitten muitakaan maksusta kieltäytyviä, kun en itse voi sitä tehdä. MAKSAKAA PERKELE, ETTEI NE MAKSUT NOUSE KOKOAJAN NIILLE JOTKA MAKSAA, kuitenkin enemmistöllä on tv, ja varsinkin niillä ketkä tämänkin lukee.

        Seuraavissa vaaleissa, äänestäkää muita kuin porvareja, tai älkää nukkuko äänestyspäivänä, lähtekää liikkeelle niin ehkä asiat voisi olla erilailla.

        Harmi kun se mediamaksu ei tullut, ihme on ettei sitä saatu aikaiseksi. Olen sen kannattaja ehdottomasti, uskoisin että vappamatkustus päättyisi. Turha rutista ettei kaikilla todellakaan ole tv tä. Varmaa on, että enemmistöllä ihmisistä on tv, eli enempi on kusettajia maksamattomuus suuntaan, kuin että se maksu menisi kaikille- silloin kuitenkin vääryys olisi pienempi.

        Laittakaahan ne lupa-asiat kuntoon, ei me muuta voida kun ei siellä Helsingissä löydy munaa edes mielenosoituksiin tai muuhun konkreettiseen että nämä piipitykset edes kuuluisi sinne Ylen uudelle johtajalle.

        Näkyy vituttavan moni asia mutta eikö yhtään vituta tuo oma tyhmyytesi ja kykenemättömyytesi itsenäiseen ajatteluun?


      • enmaksa,,,
        vituttaa- kirjoitti:

        ne jotka ei maksa. Itse olen joutunut AINA sen kirotun maksun maksamaan, paljon on tuttujakin jotka ei maksa, ja kehuu sillä.
        Minua vituttaa se että me muut sitten maksetaan nenempi kun on vapaamatkustajia.
        Minua vituttaa se että lupamaksurahaa käytetään johtajien suuriin palkkoihin ja bonuksiin ylessä.
        Minua vituttaa se että työttömänä kuitenkin on maksettava maksu. Okt talossa kun asun joudun sen maksamaan, koska on tv. Hankala on se piilottaa tai antenni piilottaa, että voisin kiertää kuin moni muu tekee. Teksin jos voisin.
        Olen kuitenkin myös senverran vittumainen ihminen että en ymmärrä sitten muitakaan maksusta kieltäytyviä, kun en itse voi sitä tehdä. MAKSAKAA PERKELE, ETTEI NE MAKSUT NOUSE KOKOAJAN NIILLE JOTKA MAKSAA, kuitenkin enemmistöllä on tv, ja varsinkin niillä ketkä tämänkin lukee.

        Seuraavissa vaaleissa, äänestäkää muita kuin porvareja, tai älkää nukkuko äänestyspäivänä, lähtekää liikkeelle niin ehkä asiat voisi olla erilailla.

        Harmi kun se mediamaksu ei tullut, ihme on ettei sitä saatu aikaiseksi. Olen sen kannattaja ehdottomasti, uskoisin että vappamatkustus päättyisi. Turha rutista ettei kaikilla todellakaan ole tv tä. Varmaa on, että enemmistöllä ihmisistä on tv, eli enempi on kusettajia maksamattomuus suuntaan, kuin että se maksu menisi kaikille- silloin kuitenkin vääryys olisi pienempi.

        Laittakaahan ne lupa-asiat kuntoon, ei me muuta voida kun ei siellä Helsingissä löydy munaa edes mielenosoituksiin tai muuhun konkreettiseen että nämä piipitykset edes kuuluisi sinne Ylen uudelle johtajalle.

        tuskinpa maksu radikaalisti muuttuisi vaikka kaikki maksaisivat, se on vaan ylen provoilua!

        -omakotitalossa se on kyllä vähän hankalampaa välttää sitä maksua, eräs pariskunta, jotka ovat todella pihejä veivät television yläkertaan, sen takia jotta ei tarvitse maksaa tv-lupaa, asuvat siis omakotitalossa ja olettavat ettei tarkastaja sinne nyt lähde, mikä varmaankin totta.

        -kun kuulee mitä nuo ylen edustajat tienaa, ja näkee mihinkä ne rahat laittaa mitä tv-luvista saa, esim tietynlaiset ohjelmat, niin ei kyllä tee mieli maksaakkaan, tuntuisi melkein väärältä maksaa!

        -mitätön esimerkki nyt, suurten tuhlauksien joukosta, mutta eikö esim se mannerheim-pilkka-näytelmä ollut ylen rahoittama, eli senkin kustanti te jotka ylelle rahojaan annatte, hävetkää!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe