Heippa :) Esikoistyttömme on aurinkoinen kaksivuotias, nimeltään Ella Siiri Fredriika. Tytön nimi on aika tavallinen, ja pakko myöntää että kun huomasimme että lehtien kastetut-palstat on täynnä Elloja, vähän harmitti tytön puolesta, mutta lopulta ollaan kuitenkin sitä mieltä että nimen yleisyydestä on tehty aivan liian iso juttu. Onko sillä loppujen lopuksi niin väliä onko jotakin nimeä annettu 1000 vai 5000? ;)
Pikkusiskollekin etsitään vain ja ainoastaan nimiä jotka meidän korvaa miellyttää, hyvänä esimerkkinä nimet Aada ja Miila, joista toinen on supersuosikki ja toinen vähän harvinaisempi. Mutta molemmat kuulostaa yhtä ihanilta. Noita kahta nimeä ei kuitenkaan valita, koska Aada on siskoni miehen lapsi (olemme paljon tekemisissä) ja Miila ei käy koska miehen kissa on ollut Milla.
Tällä hetkellä ollaan onnistuttu keksimään tällaisia nimiyhdistelmiä:
Adele Laura Emmelina
Fiia Kerttu Lauriina (tai joku muu kiva Lauriinan tilalle)
Helmi Sohvi Serafiina
Mitäs sanotte noista, ja mitä uusia ehdotuksia tulee mieleen? Lähinnä kolmannet nimet tuottaa vaikeuksia, kun haluttaisin joku vähän Fredriikan tyylinen.
Ellan pikkusisko
9
338
Vastaukset
- vii.
Ella on kaunis nimi eikä tosiaan kannata liikaa välittää nimen yleisyydestä! Ellan siskolle sopisi mielestäni nätisti etunimeksi esim. Alisa, Alma, Ilona, Juulia, Silja.
Teidän omista ideoistanne pidän etunimistä eniten Helmistä. Adele on minusta turhan hienosteleva reippaan Ellan rinnalla. Fiia taas on minulle koiran nimi, mutta sitähän se ei kaikille ihmisille ole. Miten olisi Meea tai Riia?
Kolmanneksi nimeksi ehdotan nimiä Henriikka, Josefiina ja Augustiina. Myös Serafiina on nätti ja Helmi Sohvi Serafiina kokonaisuudessaan kaunis! - fjz
miettimänne nimet ovat tosiaan vähän liian hienoja Ella nimeen verrattuna.. ?:O Ellan sisarelle antaisin ihan perusnimen, kuten Ellakin on :) Miten olisi
Ella ja Emilia
Ella ja Venla
Ella ja Iida
Ella ja Sanni, onhan noita :)
miten olisi kolmas nimi Auroora, Vivianna, Josefiina ?- jenna.
Mun mielestä nuo teidän nimet sopii hyvin Ellan kanssa :) ja nimen yleisyydestä en olis niinkään huolissani, tärkeintä on että laitatte sen nimen mistä itse tykkäätte, mutta ehdotampa nyt kuitenkin vielä joitakin nimiä:)
Iina Vappu Johanna
Maria Outi Jasmina
Viivi Saga Alexandra
Saara Oili Kaarina - JatkakaaSamaaLinjaa
Olen edellisen kirjoittajan kanssa samalla linjalla, harkitsemanne nimet tuntuvat tosiaan hieman liian hienoilta Ellan pariksi, joten tavallisempi nimi olisi ehkä parempi ratkaisu:
Esim. Emmi tai Aino - ajatuksia minultakin
JatkakaaSamaaLinjaa kirjoitti:
Olen edellisen kirjoittajan kanssa samalla linjalla, harkitsemanne nimet tuntuvat tosiaan hieman liian hienoilta Ellan pariksi, joten tavallisempi nimi olisi ehkä parempi ratkaisu:
Esim. Emmi tai Ainokivoin on mielestäni Helmi Sohvi Serafiina
Itse ehdotan uusiksi mietelmiksi Emmi Sofi Helmiina,Anna Fiia Henriikka
Yleisyydestä sen verran että meidän koulussa(pieni maalaiskylä/koulu) ei ole ollut vissiin ikinä yhtään Ella nimistä oppilasta:):)Samoin ehdottamani Emmi ja Anna kuulunevat top johonkin,mutta niitäkään ei meidn koulussa ole ollut vuosikausiin:):)
- NimiTäti
Edit Kerttu Aurora.
- Täti
paras on Helmi Sohvi Serafiina - se on oikein kaunis yhdistelmä. Adele ja Fiia ovat minustakin liian "fiinejä" Ellaan verrattuna.
Tässä vielä muuta etunimiehdotus:
Oona, Iina, Aini, Milja,
Viivi, Ulpu, Senni, Saija,
Saana, Juuli, Heta, Heli
Ja lisää ehdotuksia kolmanneksi nimeksi:
Aleksandra, Birgitta, Filippa, Daniela,
Isabella, Gunilla, Gabriella, Rebekka,
Regina, Cecilia, Charlotta, Ulrika, Adalmiina,
Elisabet(h), Henrietta, Josefiina - Addypie
Adele Laura Emmelina on ihana ja suloinen nimi, enkä kyl ymmärrä yhtään, miten Ella ja Adele ei muka kävisi yhteen. Eikä Adelessa oo mun mielestä mitään hienostelevaa. Meidänkin isomummu oli Adele ja se oli ihan tavallinen työläisnainen, paha suustaankin kun sille päälle sattui. Kyllä nimen kantaja tekee joka nimestä ihan oman näköisensä.
- Almin
pikkusiskosta tuli sitten Anni :) Kiitoksia kaikille nimiä ehdotelleille ja kommentoineille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1484733- 1061698
- 901559
Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma371232- 1081050
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka261003- 55995
- 74874
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46795- 47773