Tukholmassa käyneet!

Manniina

Moi! olen menossa koulun kanssa Tukholmaan. Menemme laivalla sinne, olemme päivän siellä ja taas illalla laivalla takaisin. Elikä onko Tukholman terminaalissa tavarasäilytystilaa, ja mihin hintaan? Jättäisin kylmälaukun ja repun. Entä mitenkä paljon metrot tms. maksaa Tukholmassa, että miten pääsemme keskustaan ja millä hinnalla? Vasamuseon sisäänpääsy hinta? Onko siellä helppo mennä hukkaan ja ovatko vaateliikkeet lähellä toisiaan vai miten? Suuri ongelmia minulla... :) Ihan vain sitä varten että tietäisi kuinka paljon rahaa pitää ottaa kun opettaja ei tiedä! Kiitos!! :D

8

9531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tukholmatar

      mihin satamaan. Ostakaa metroon päivälippu ja sillä kaupunkiin, pari pysäkkiä. Kaikki liikkeet on keskustasa Drottninggatanin ympärillä ja Åhlens.
      Vikinging terminaalista voi ävellä Vanhaan kaupunkiin ja sieltä taas edelleen keskustaa.
      Vanhan kaupungin "pääkatu" Västerlånggatan on putiikkeja täys.
      Siljan terminaalista on paras ottaa metro keskustaan, T-central. Kerta maksu on 20skr mutta halvemmaksi tulee ostaa turistikortti päiväksi johon sisältyy Vasa museon sisäänpääsy. Laivalla on tuhat ja yks esittettä ja myyvät myös bilettejä. Ei Tukholmassa eksy jos on lukutaitonen ja osaa jonkun verran ruotsia tai englantia...ja kysyvä ei tieltä eksy.

      • kikka

        Siljalta menee bussi nro 79 keskustaan, bussipysäkille lyhyempi matka kuin metrolle.

        Olin keskiviikon Tukholmassa. Katselin vaatteita tavallisista kaupoista ja totesin, että hinnat olivat melkoisen korkeat. Sadalla eurolla ei ostanut mitään.

        Ostimme laivalta 10 matkanlipun ja se maksoi 80 kruunua.


      • verkkofan
        kikka kirjoitti:

        Siljalta menee bussi nro 79 keskustaan, bussipysäkille lyhyempi matka kuin metrolle.

        Olin keskiviikon Tukholmassa. Katselin vaatteita tavallisista kaupoista ja totesin, että hinnat olivat melkoisen korkeat. Sadalla eurolla ei ostanut mitään.

        Ostimme laivalta 10 matkanlipun ja se maksoi 80 kruunua.

        Missäköhän muotiputiikissa kävit? Kun minä katselin Lindexin ja Hennes Mauritz kauppojen sekä Kappa Ahlin hintoja, niin eivät ne minusta kalliita olleet. Ja miesten kannattaa katsoa Dressmanin paitahintoja, ihan ok paitoja todella halvalla. Minä tosin en asu Tukholman keskustassa, joten saataa olla, että siellä myyvät tuplahintaan turisteille.


      • kikka
        verkkofan kirjoitti:

        Missäköhän muotiputiikissa kävit? Kun minä katselin Lindexin ja Hennes Mauritz kauppojen sekä Kappa Ahlin hintoja, niin eivät ne minusta kalliita olleet. Ja miesten kannattaa katsoa Dressmanin paitahintoja, ihan ok paitoja todella halvalla. Minä tosin en asu Tukholman keskustassa, joten saataa olla, että siellä myyvät tuplahintaan turisteille.

        Eipä tullut mieleenikään käydä noissa kaupoissa, koska ne kaikki löytyvät täältä Helsingistäkin. Täälläkin niissä on halvat vaatteet ja monet, ikävä kyllä, lähes kertakäyttötamineita.

        Eipä olleet mitään muotiputiikkeja, mutta se siitä. Kerroin vain omat kokemukseni.


      • verkkofan
        kikka kirjoitti:

        Eipä tullut mieleenikään käydä noissa kaupoissa, koska ne kaikki löytyvät täältä Helsingistäkin. Täälläkin niissä on halvat vaatteet ja monet, ikävä kyllä, lähes kertakäyttötamineita.

        Eipä olleet mitään muotiputiikkeja, mutta se siitä. Kerroin vain omat kokemukseni.

        Vaikka ovat Suomeen levinneetkin, niin eivät ne sekundatavaraa myy. Varsinkin Lindex ja Kapp Ahl ovat tunnettuja hyvästä tasostaan. Hennes ja mauritz on kuin Seppälä ennen, joskus on onni matkassa, toisinaan ei. Lapsilleni sieltä ostettuja vaatteita ovat pitäneet naapurin muksut ja vielä heidän serkkunsakin.Olen huomannut Suomessa käydessäsi, että siellä samojen kauppojen ketjussa ovat vaatteet maksaneet melkoisesti paljon enemmän kuin täällä kruunujen maassa. Kannatta vertailla, jos mahdollisuus siihen on.


    • verkkofan

      Jos aiot käydä pelkästään Wasa-laivan museossa ja ostoksilla niin ei kannata ostaa Tukholman korttia. Museon pääsymaksu on 70 kr ja päivän SL-kortti maksaa 95kr. Muistaakseni teminaalissa olisi säilytystilaa, mutta en mene vannomaan, että vapaita luukkuja on tarvittaessa.

    • Some1

      Terminaalis on säilytystilaa (sellaset lokerot), en muista mitä ne makso, mut kannattaa vaihtaa ainaki jonku verran euroja kruunuiks, ku siellä maksaa yleiset WC:tki 5 kruunuu. Oltiin siellä just kulttuuriristeilyllä ja sen voin sanoo et NK:ssa (tavaratalo) on hienot WC:t! ;) Tosi kallis paikka sekin. H&M -liikkeitä siellä oli PALJON ja toisiaan lähellä. Laskettiin kaverin kanssa, et olis ollut ainaki 9 liikettä, mut hankala sanoo missä yks liike loppuu ja toinen alkaa.. ;) Hauskaa reissuu!

      • Mariella

        Ainakin Siljan terminaalista löytyy säilytyslokeroita. Niihin käy muistaakseni viiden ja kymmenen kruunun kolikot. Jos menette samalla laivalla illalla takaisin Suomeen, eikö ole helpompi jättää tavarat laivaan? Päivä Tukholmassa-risteilyllähän on hytit käytössä koko reissun ajan. Laivoista löytyy myös säilytyslokeroita. jos menette Suomeen eri laivalla, niin silloin tavarat mukaan maihin.

        10 kupongin kortti metroihin maksaa 80 kruunua. Esim. lippu Siljan terminaalista vanhaan kaupunkiin maksaa kaksi kuponkia (yksittäin ostettuna kalliimpia kuin "lippukirjana"). Tukholma on jaettu vyöhykkeisiin, ja mitä kauemmas matkustat, sen enmmän kuponkeja menee. Myös päivälippuja on saatavana. Lippukirjalla voi maksaa useammasta henkilöstä. Asiaa kannattaa tiedustella laivan infosta, he neuvovat halvimman lipun. Lipun voi myös ostaa laivan infosta, jolloin ei tarvitse hankkia sitä ruotsin kielellä maista. Varmistakaa saatteko alennusta iän tai ryhmän koon perusteella.

        Tukholma on täynnä vaatekauppoja yms. H&H, Lindex, Din Sko ja KappAhl on halvempia kuin Suomessa ja valikoima on usein vähän erilainen. kannattaa myös tsekata Depenhams, ja sen nuorisopuoli TopShop. Se löytyy kun kävelee Drottningsgatania Åhlensin ohi kohti PUB-tavarataloa. Sieltä löytyy muotivaatteita, ja tavalliselta puolelta myös vaatteita aikuiseen makuun. Siellä myydään jopa hääpukuja! Vaatteita ja kenkiä löytyy myös isommissa koossa. jos on vähän aikaa, niin kannattaa kulkea pitkin Drottningsgatania, siltä löytyy paljon erilaisia kauppoja.

        Paljonko reissussa menee rahaa riippuu kulutustottumuksista. Aina sitä rahaa on liian vähän!!! Ostettavaa ja tuhlauskohdetta löytyy sekä laivalta että Tukholmasta! Yleinen hintataso on ehkä vähän kalliimpi kuin Suomessa, mutta edullisiakin löytöjä voi tehdä. Itse esim. olen ostanut Leviksen sen kauden farkkuja alesta 200 kruunulla ja Eccon lenkkarit 150 kruunulla.

        Tukholmassa ei eksy sen helpommin kuin missään muuallakaan. Apua saa kysymällä, ja metron löytää helposti ja sillä on helppo matkustaa. Muistakaa aina katsoa metron keulasta minne se menee! Esim. jos menette keskustasta Siljam terminaaliin, siellä pitää lukea Ropsten, ei esim. Mörby. Metro on nopea ja helppo käyttää, bussista tosin näkee enemmän. Varatkaa riittävästi aikaa keskustasta satamaan palaamiseen, ettette myöhästy laivasta!

        Mukavaa risteilyä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe