Nyt sitten tulee Friidulta tylsyyden tylsä aloitus. Hyvät ihmiset asiahan Ei minulle kuulu;))) Mutta, kuinka moni muistaa käydä kerran vuodessa hammaslääkärin tarkistuksessa...Miksi moiden typerä aloitus? Itse kävin eilen vuositarkistuksessa....Nyt jossain, paikallislehdessä täälläkin kirjoitus kuinka vanhusten hammashuolto uhkaa romuttaa koko hammashoitojärjestelmän??
Minusta tämä on todella nyt tylsää....Koko Suomen talous retuperällä...ja hallitus nyt vasta tekemässä etujärjestöjen kanssa laajalla rintamalla yhteistyötä....sitten joku vanhusten hammashuolto nostetaan esiin täällä Stadissakin.... Hampaat ja suunterveys ihmiselle kun todella tärkeä juttu...koko kestävän elämän. Vaikuttaa muihinkin sairauksiin jos, hampaat huonossa kunnossa. Eli aletaanko nyt näistäkin kustannuksista säästämään((.....eli tätä kunnallista hammashoito järjestelmää mikä täällä toiminut erinomaisesti tähän asti...
tsau:Friidu
Hammaslääkäri
9
179
Vastaukset
- yökukkuja...
Ei ole ollenkaan tylsä aloitus.
Täällä, missä asun, on kunnallinen hammashoito huonossa jamassa. Ei välttämättä saa hoitoa, vain päivystystapaukset hoidetaan. Tai jos haluaa kunnallista hoitoa, pitää odottaa kauan.
Käyn yksityisellä, samalla lääkärillä kerran vuoteen. Hän lähettää aina "kutsun", kun on vuositarkastusaika.
Kun on hoidetut hampaat, ei ole paljon mitään tekemistä, vain hammaskivenpoisto ja jotain ihan pientä kosmeettista juttua. Saa ihan hyvin Kelakorvaustakin.
Tämä ratkaisu toimii minulla hyvin.- yx äijä vaan
Stadista on helppo lähtee naapurin puolelle. Hinnatki kohillaan mulle. Neljästi vuodessa käyn, tarikstavat purukaluston kunnon ja poistavat mahdollisen hammaskiven, jota ei kyl tuu paljon. (yx poskihammas reistailee siihen malliin että taidanpa hankkia keinojuuren ja implantin vai mikä se nastahammas nyt onkaan nimeltää).
- Sol57
Täällä myös tietenkin akuuttitapaukset menevät aina edelle...Mutta, jos ajoissa vaan tuon ajan tilaat...niin sitten kyllä jatkohoito sitten toimii hyvinkin...ja valita voi myös itse tuon missä käyt kun ajanvaraus on keskitetty.... Samaa mieltä olen että, säännölliset käynnit vähentävät sitä tekemistä...ja hammaskiven poisto säännöllisesti jos, sitä on taipumusta tulla...kyllä vähentää niitä itse reikiä...myös..
Täällä kun ollut myös niin että, yksityispuoli on mukana. Kaupungilta saat tuon maksusitomuksen kotiin...ja puhelinnumerot mihin voit soittaa...jos, vaikka se oma hoitolasi ajanvaraukset ovat jostain syystä täynnä...tai jos on jotain sellaista mitä eivät pysty tekemään...
Eikä tuo hinta todella ole kunnallisella puolella kallis...
Siksi minua sapettaakin tämä....että, nyt kun edes joku asia toimii hyvin...niin jos, sieltäkin tulevaisuudessa joudutaan menoja leikkaamaan...niih..vähän liikaa....aivan kun vanhustenpalveluista ei olisi otettu jo pois muutenkin...kotihoidonpalvelua ei riittävästi täälläkään kun kaikille tarvitsijoille....Eikö nyt voitaisi ajatella että, nämä ihmiset ovat jo osuutensa tehneet....ja nyt kun he tarvitsevat näitä kunnallisia palveluja...tarjotaan sitä ei oota sitten vähän joka asiassa....Minusta se niin väärin.
tsau:Friidu - Sol57
yx äijä vaan kirjoitti:
Stadista on helppo lähtee naapurin puolelle. Hinnatki kohillaan mulle. Neljästi vuodessa käyn, tarikstavat purukaluston kunnon ja poistavat mahdollisen hammaskiven, jota ei kyl tuu paljon. (yx poskihammas reistailee siihen malliin että taidanpa hankkia keinojuuren ja implantin vai mikä se nastahammas nyt onkaan nimeltää).
Kyllä täällä pääsee ihan hyvin hoitoon...jos, sinulla vaan mahdollisuutta ottaa se aika muualta kuin ihan siitä ihan läheltäsi myös...Jos, samaa hoitolaa käytät niin nämä tarkistus ja jatko-ajat kyllä toimivat suht hyvin...Antavat sitten mahdollisuuden myös yksityiselle puolelle maksusitoutumuksen kaupunki... jos eivät itse saa tuota aikaa varatuksi...(siis jos, liian täyttä).....Meillä koko perhe tätä kunnallista käyttää aiksemmin käytimme mieheni kanssa tuota yksityistäpuolta..Mutta, tekeevät tosi hyvin täällä kunnallisella puolella joten siirryimme sinne mekin.....Nuo erikoishammashoito jutut...kyllä sitten joutuu maksamaan...niitä kun kunnalliselta ei saa..ne ovatkin kalliita...mutta, joskus myös kannattavia...sijoituksia;))
- Korppis
....olin rikas lady yhdeksänkytluvulla ja tein sellaisen Hannele Lauri hammashoidon kertaheitolla yksityisellä erikoislääkäriasemalla. Älä edes kysy paljonkao rahaa paloi, mutta paloi enkä kadu penniäkään. Minulla on hyvin hauras hammasluu, joka alkoi oireilla ja implanttihoito tuli juuri sopivasti auttamaan ongelmassani.
On kiva hymyillä kun ei tarvitse pistää kättä suun eteen ; )
Miksi muuten puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa? Enhän minäkään ole Mandi mutta se ei ole kolmaspersoonani. Kuhan kysyn elä pahastu, on vain kiinnostanut pitemmän aikaa.- Sol57
;)) En tiedä...jäänyt vaa tällainen tyyli päälle..minusta se mukavaa......enhän minä näin tietenkään puhu;)) Kirjoitan vaan..
Sol57 kirjoitti:
;)) En tiedä...jäänyt vaa tällainen tyyli päälle..minusta se mukavaa......enhän minä näin tietenkään puhu;)) Kirjoitan vaan..
tsau:FriiduNiin tuota allekirjoitusta teen siksi...että, täällä kun väliin joku kirjoitteli minuna...Niin ajattelin että, eipä enää kirjoita...ikään kuin allekirjoitan sanomani....Ja täällä oli kyllä viisasta minunkin rekisteriöidä...kuten tiedät täällä näitä persoonavarkaita...myös riittää...jotka haluat esiintyä sinuna;)) mikä itseäni hämmästytti kovin....muutaman kerran kun joku pöhkö tuon minunkin käyttämäni nimimerkkeni otti ihan pokkana käyttöönsä.. Väittäen että, täällä voi niin tehdä...no voihan tehdä...mutta, osoitti kyllä huonoa makua häneltä...
minusta kyllä on käytetty myös tätä nimeä Friidu ihan oikeesti....eli eräänlainen lempinimi...myös.
vuodessa poistattamassa hammaskiven ja meilläpä sinne kutsutaan, joten itse ei tarvitse panna allakkaa muuta kuin tarjottu päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512