Voiko homeopaatti pitkittää hoitoa tahallaan?

sanojenvarassa

Olen viime syksystä käynyt homeopaatilla hoidattamassa pahaa vuosia jatkunutta ihottumaa käsissäni. Lääkärit eivät osanneet määrätä muuta kuin kortisonivoiteita, eikä niistä ollut apua. Käteni olivat ranteita myöten kirkkaan punaisen ihottuman peitossa ja pienillä vesikelloilla, mitkä puhjetessaan levittivät ihottumaa entisestään. Kirvely ja kutina oli hirveää.

Ilokseni homeopatia tehosi jo kahden kerran jälkeen ja nyt käteni ovat niin hyvät, että voin elää jo normaalien ihmisten tapaan (Ei tarvitse välttää käsien pesua ja pitää puuvillahanskoja 24h). Käteni ovat kuitenkin vielä aika kuivat ja vesikelloja ilmestyy sormien väliin silloin tällöin.

Kun ihottuma oli kahden kerran jälkeen saatu hoidettua lähes kokonaan pois, homeopaatti sanoi, että hoitoa pitää vielä jatkaa loppuun saakka, ettei ihottuma uusiudu. Käteni pitäisi saada sellaiseen kuntoon, ettei niissä ole merkkejäkään kuivuudesta ja ikuisen rasvaamisen voi lopettaa.

Yksi hoitokerta maksaa lähemmäs sataa euroa ja nyt olen käynyt jo 4 kertaa siellä. Jokaisella käyntikerralla saan niitä pieniä sokeripillereitä ja mitään vaikutusta ei ole enää näkynyt. Tuntuu siltä, että homeopaatti vain arvailee, mikä on juuri se minun lääkkeeni. En haluaisi lopettaa hoitoa, koska homeopatia kuitenkin auttoi käsiini, enkä haluaisi ihottumaa takaisin. Minulla ei ole muuta mihin luottaa kuin homeopaatin sanat.

Olen miettinyt, että voiko homeopaatti pitkittää hoitoja tahallaan esim. rahan takia? Voisiko joku toinen homeopaatti löytää minun käsiini vaikuttavan lääkkeen nopeammin?

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Kuinka kauan hoito voi kestää?

13

664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussuf

      Saatko sen hoidon ainoastaan homeopaatin vastaanotolla, vai vaihdetaanko "lääke" joka käynnillä eri nimiseen tuotteeseen? Jatka vaan homeopaatilla käyntiä, jos se auttaa sinua.
      Mutta kerro kuinka sinua hoidetaan, minkä nimisillä rohdoilla tai voiteilla? Saatko joka käynnillä reseptin, vai sekoittaako homeopaatti rohdot siinä läsnä ollessasi?
      Mielenkiintoista luontaishoitoa, ainakin hinnan puolesta!

      • sanojenvarassa

        Käsiini en saa käyttää enää muuta kuin tavallista öljyä. Saan aina valkoisia saman makuisia pillereitä 1-5 kpl, joka kerta nimi on ollut eri. Kerran sain kahta eri lääkettä, joista toinen oli sama kuin viime kerralla mutta vahvempi. Homeopaatti antaa lääkkeet minulle siinä vastaanotolla, mutta kerran olen saanut reseptillä. Sillä kerralla kun sain kahta eri lääkettä, minun piti sekoittaa toinen lääke kotona veteen ja ottaa kulaus kolmena iltana. En muista tarkkaan lääkkeiden nimiä mutta olisivatko viimeisimmät olleet psorinum ja mezereum.

        Homeopatiasta oli apua kahden hoitokerran jälkeen mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään näkyvää muutosta. Tuntuu vähän turhalta käydä siellä varsinkin tuon hinnan takia.


      • ajan
        sanojenvarassa kirjoitti:

        Käsiini en saa käyttää enää muuta kuin tavallista öljyä. Saan aina valkoisia saman makuisia pillereitä 1-5 kpl, joka kerta nimi on ollut eri. Kerran sain kahta eri lääkettä, joista toinen oli sama kuin viime kerralla mutta vahvempi. Homeopaatti antaa lääkkeet minulle siinä vastaanotolla, mutta kerran olen saanut reseptillä. Sillä kerralla kun sain kahta eri lääkettä, minun piti sekoittaa toinen lääke kotona veteen ja ottaa kulaus kolmena iltana. En muista tarkkaan lääkkeiden nimiä mutta olisivatko viimeisimmät olleet psorinum ja mezereum.

        Homeopatiasta oli apua kahden hoitokerran jälkeen mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään näkyvää muutosta. Tuntuu vähän turhalta käydä siellä varsinkin tuon hinnan takia.

        Ihottumat tyypillisesti tulevat ja menevät, ja usein stressi pahentaa niitä. Jos ihottuma johtuu kuivasta ihosta, ainoa konsti on pitää iho kunnossa käyttämällä oikeanlaatuisia voiteita.

        Homeopaattisi on höpläyttänyt sinua alusta alkaen ja on vain sattumaan, että ihottumasi lähti paranemaan parin hoitokerran jälkeen. Yhtä varmasti voin luvata, että ihottuma myös palaa - kävit sitten homeopaattilla tai et. Eri on vain siinä, että maksat tyhjästä 100 euroa/kerta.


    • törkeää

      Homeopaatti antaa sinulle joka kerran tasan samoja pillereitä. Ne eivät toimi ja homeopaattisi tietää sen. Mutta hän tietää myös, että ihottumat ovat välillä parempia ja välillä pahempia. Jos on parempi vaihe, niin homeopaatti valehtelee sinulle sen johtuneen pillereistä. Jos tilanne menee oikein huonoksi, niin hän voi jopa huijata, että paheneminen on normaali paranemisreaktio. Tämmöistäkin olen kuullut.

      Joka tapauksessa sinun hätääsi käytetään törkeästi hyväksi.

      • sanojenvarassa

        Ihottumaa minulla on ollut joka talvi pienestä lähtien käsissä. Kaksi vuotta sitten talvena oli sama juttu, mutta se ei parantunutkaan enää kesäksi. Siitä lähtien ihottuma vain paheni ja levisi. Alkoi sormista ja viime syksynä oli yltänyt ranteisiin asti. Käytin siteitä käsissäni ja paksuja rasvoja. Yöllä raavein vesikellot auki.

        Minusta kahden vuoden pituinen ihottuman "pahavaihe" ei ole normaalia. Kahden homeopatiakerran jälkeen ihottuma katosi. Ero on niin huomattava, että kuka tahansa tuttuni, joka on nyt nähnyt käteni ennen, voisi todistaa ettei niin iso muutos ole vain mitään sattumaa!

        Voin kyllä käyttää voiteita kuivuuden erossa pitämiseen mutta saan edelleen sormiväliini ihottumaa ja vesikelloja silloin tällöin. Mitkään apteekin voiteet eivät ole ennenkään niitä parantaneet (usko minua, olen kyllä kokeillut kaikkea) niin miksi ne auttaisivat nyt?

        Toivoisin vastauksia muista samantapaisista kokemuksista. Kuinka kauan teidän sairauttanne hoidettiin homeopatialla, että se saatiin kokonaan loppumaan?


      • vaan.
        sanojenvarassa kirjoitti:

        Ihottumaa minulla on ollut joka talvi pienestä lähtien käsissä. Kaksi vuotta sitten talvena oli sama juttu, mutta se ei parantunutkaan enää kesäksi. Siitä lähtien ihottuma vain paheni ja levisi. Alkoi sormista ja viime syksynä oli yltänyt ranteisiin asti. Käytin siteitä käsissäni ja paksuja rasvoja. Yöllä raavein vesikellot auki.

        Minusta kahden vuoden pituinen ihottuman "pahavaihe" ei ole normaalia. Kahden homeopatiakerran jälkeen ihottuma katosi. Ero on niin huomattava, että kuka tahansa tuttuni, joka on nyt nähnyt käteni ennen, voisi todistaa ettei niin iso muutos ole vain mitään sattumaa!

        Voin kyllä käyttää voiteita kuivuuden erossa pitämiseen mutta saan edelleen sormiväliini ihottumaa ja vesikelloja silloin tällöin. Mitkään apteekin voiteet eivät ole ennenkään niitä parantaneet (usko minua, olen kyllä kokeillut kaikkea) niin miksi ne auttaisivat nyt?

        Toivoisin vastauksia muista samantapaisista kokemuksista. Kuinka kauan teidän sairauttanne hoidettiin homeopatialla, että se saatiin kokonaan loppumaan?

        "Minusta kahden vuoden pituinen ihottuman "pahavaihe" ei ole normaalia. Kahden homeopatiakerran jälkeen ihottuma katosi. Ero on niin huomattava, että kuka tahansa tuttuni, joka on nyt nähnyt käteni ennen, voisi todistaa ettei niin iso muutos ole vain mitään sattumaa!"

        Ihottuman paraneminen ei sinällään ole sattumanvaraista, mutta se että kävit samoihin aikoihin homepaatilla, oli sattumaa. Homeopatia ei auta ihottumiin eikä mihinkään muihinkaan vaivoihin. Mutta omapa on asiasi, pistävät ihmiset rahansa typerimpiinkin asioihin kuten esim. tupakkaan.


      • havaittua
        vaan. kirjoitti:

        "Minusta kahden vuoden pituinen ihottuman "pahavaihe" ei ole normaalia. Kahden homeopatiakerran jälkeen ihottuma katosi. Ero on niin huomattava, että kuka tahansa tuttuni, joka on nyt nähnyt käteni ennen, voisi todistaa ettei niin iso muutos ole vain mitään sattumaa!"

        Ihottuman paraneminen ei sinällään ole sattumanvaraista, mutta se että kävit samoihin aikoihin homepaatilla, oli sattumaa. Homeopatia ei auta ihottumiin eikä mihinkään muihinkaan vaivoihin. Mutta omapa on asiasi, pistävät ihmiset rahansa typerimpiinkin asioihin kuten esim. tupakkaan.

        Älyttömän suuri on halusi kääntää myös tämän käsi-ihottumasta kärsivän kokemuksia ja näkemyksiä.
        Tapasi mukaan. Mistä moinen into, suorastaan kiihko johtuu?

        Yritä ymmärtää jo itsekin noiden jankutuksiesi naurettavuus!


      • Kansanparantaja
        havaittua kirjoitti:

        Älyttömän suuri on halusi kääntää myös tämän käsi-ihottumasta kärsivän kokemuksia ja näkemyksiä.
        Tapasi mukaan. Mistä moinen into, suorastaan kiihko johtuu?

        Yritä ymmärtää jo itsekin noiden jankutuksiesi naurettavuus!

        Aloittaja epäilee itsekin homeopaattiaan huijariksi. Ei tämä kovin vakuuttava näyttö ole sokeriin imeytetyn ravistetun veden vaikuttavuudesta.


      • Qpwo
        Kansanparantaja kirjoitti:

        Aloittaja epäilee itsekin homeopaattiaan huijariksi. Ei tämä kovin vakuuttava näyttö ole sokeriin imeytetyn ravistetun veden vaikuttavuudesta.

        Tämänkin tapauksen ajoittainen "helpottaminen" juuri homeopatian avulla on täysin selitettävissä syy-seuraussuhteiden väärinymmärtämisellä. Suosittelen lukemaan seuraavia kirjoituksia Tiede.fi- keskustelupalstalta.

        http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/mekanismit-joilla-huuhaakin-parantaa-t44491.html


      • nyt laskuttamaan
        Qpwo kirjoitti:

        Tämänkin tapauksen ajoittainen "helpottaminen" juuri homeopatian avulla on täysin selitettävissä syy-seuraussuhteiden väärinymmärtämisellä. Suosittelen lukemaan seuraavia kirjoituksia Tiede.fi- keskustelupalstalta.

        http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/mekanismit-joilla-huuhaakin-parantaa-t44491.html

        Homeopaatit toimivat vieläpä niin kierosti, että jos oireiden helpottumisen sijasta sairaus pahenisi, niin sekin tulkitaan normaaliski paranemiskriisiksi, joka taaskin osoittaa hoidon toimivuuden. eli kävi niin tai näin, niin kaikki on osoitus ravistetun veden voiman puolesta.


      • sanojenvarassa
        nyt laskuttamaan kirjoitti:

        Homeopaatit toimivat vieläpä niin kierosti, että jos oireiden helpottumisen sijasta sairaus pahenisi, niin sekin tulkitaan normaaliski paranemiskriisiksi, joka taaskin osoittaa hoidon toimivuuden. eli kävi niin tai näin, niin kaikki on osoitus ravistetun veden voiman puolesta.

        En suoranaisesti epäile homeopaattiani huijariksi. Minun käteni ovat homeopatiassa käynnin aikana parantuneet n. 90 %, mutta ihmettelen vain miksi loppuun ei hoidossa päästä ollenkaan.

        En kaipaa vastauksia siitä, miten homeopaatti huijaa minua 6-0 vaan haluaisin kuulla muilta homeopaatin vastaanotolla käyneiltä, miten kauan heidän hoitonsa on kestänyt ja milloin he päättivät lopettaa hoidon.

        Eli odottelen edelleenkin vastauksia VASTAANOTOLLA KÄYNEILTÄ.


      • homeopatiaa
        nyt laskuttamaan kirjoitti:

        Homeopaatit toimivat vieläpä niin kierosti, että jos oireiden helpottumisen sijasta sairaus pahenisi, niin sekin tulkitaan normaaliski paranemiskriisiksi, joka taaskin osoittaa hoidon toimivuuden. eli kävi niin tai näin, niin kaikki on osoitus ravistetun veden voiman puolesta.

        Virallisten hoitojen epäonnistuttua homeopatia muistuu potilaiden mieleen. Sukulaisten ja tuttavien kokemusten jälkeen päätös hoitoon hakeutumisesta usein vahvistuu. Puskaradion kautta välittyy moni tieto.

        Varmasti lääkärille ottaa koville, kun potilaan monivuotiset vaivat paranevat "mystisesti" homeopaatilla. Jos potilaan homeopatiatoiveille on vieläpä etukäteen naureskeltu, parantumisellekin täytyy löytyä muu tekijä, ehdottomasti homeopatian ulkopuolinen. Kieltämisestä kehittyykin elämää suurempi projekti.

        Homeopaattikaan ei ole täydellinen. Voi ymmärtää pitkälle, muttei suinkaan kaikkea. Asiakkaan olo helpottuu, silti ei kokonaan parane. Eivätkä asiakkaatkaan noudata täydellisyyttä paranemisprosessissa. Toisaalta on mahdollista kokeilla toista ammattilaista, josko tulos olisi parempi. Tai yhdistää muuta homeopatiaan sopivaa terapiaa, kenties Bachin kukkaterapiaa. Tri Bach koki jatkavansa Hahnemannin perinnettä, vaikkei kukkatippoja homeopaattisiksi valmisteiksi luetakaan (ns aurinkopotensaatio ja keittämismenetelmä). Pelkästään tällä menetelmällä brittilääkäri paransi vakavia sairauksia joko sisäisesti nautittuna tai ulkoisesti hauteina, myös molemmat yhdistäen.

        Tri Bach kuvasi kukkaterapialääkkeiden vaikutusta yhtä hienovaraiseksi tapahtumaksi kuin kevätaurinko sulattaessaan kimmeltävää hankea. Homeopatiassa ensireaktio voi olla toisensuuntainenkin ja silti lopulta mennä oikein päin. Ainakaan lääkettä ei lisätä, jos oirehdinta kiihtyy. Eikä lääke aina edes ole se oikea. Ihmiset erehtyvät lääkevalinnassa, asiakastulkinnassa tai jopa molemmissa. On inhimillistä erehtyä ja se käy helpommin kuin se oikeassa oleminen.

        Homeopatia on helppo hyökkäysten kohde, koska vakavasti otettavien lääkeaineiden on perinteisesti oletettu liittyvän molekyyleihin. Molekyylittömän aineen tulee siis olla huijausta. Uutta tietoa on ollut vaikeuksia ottaa vastaan. Perinteinen tiede ei ole kyennyt pysymään mukana. Tieteessä kehitytään lujaa vauhtia teknisesti ja valitettavan usein, samanaikaisesti yhä kauemmas ihmisestä.


      • Pqow
        homeopatiaa kirjoitti:

        Virallisten hoitojen epäonnistuttua homeopatia muistuu potilaiden mieleen. Sukulaisten ja tuttavien kokemusten jälkeen päätös hoitoon hakeutumisesta usein vahvistuu. Puskaradion kautta välittyy moni tieto.

        Varmasti lääkärille ottaa koville, kun potilaan monivuotiset vaivat paranevat "mystisesti" homeopaatilla. Jos potilaan homeopatiatoiveille on vieläpä etukäteen naureskeltu, parantumisellekin täytyy löytyä muu tekijä, ehdottomasti homeopatian ulkopuolinen. Kieltämisestä kehittyykin elämää suurempi projekti.

        Homeopaattikaan ei ole täydellinen. Voi ymmärtää pitkälle, muttei suinkaan kaikkea. Asiakkaan olo helpottuu, silti ei kokonaan parane. Eivätkä asiakkaatkaan noudata täydellisyyttä paranemisprosessissa. Toisaalta on mahdollista kokeilla toista ammattilaista, josko tulos olisi parempi. Tai yhdistää muuta homeopatiaan sopivaa terapiaa, kenties Bachin kukkaterapiaa. Tri Bach koki jatkavansa Hahnemannin perinnettä, vaikkei kukkatippoja homeopaattisiksi valmisteiksi luetakaan (ns aurinkopotensaatio ja keittämismenetelmä). Pelkästään tällä menetelmällä brittilääkäri paransi vakavia sairauksia joko sisäisesti nautittuna tai ulkoisesti hauteina, myös molemmat yhdistäen.

        Tri Bach kuvasi kukkaterapialääkkeiden vaikutusta yhtä hienovaraiseksi tapahtumaksi kuin kevätaurinko sulattaessaan kimmeltävää hankea. Homeopatiassa ensireaktio voi olla toisensuuntainenkin ja silti lopulta mennä oikein päin. Ainakaan lääkettä ei lisätä, jos oirehdinta kiihtyy. Eikä lääke aina edes ole se oikea. Ihmiset erehtyvät lääkevalinnassa, asiakastulkinnassa tai jopa molemmissa. On inhimillistä erehtyä ja se käy helpommin kuin se oikeassa oleminen.

        Homeopatia on helppo hyökkäysten kohde, koska vakavasti otettavien lääkeaineiden on perinteisesti oletettu liittyvän molekyyleihin. Molekyylittömän aineen tulee siis olla huijausta. Uutta tietoa on ollut vaikeuksia ottaa vastaan. Perinteinen tiede ei ole kyennyt pysymään mukana. Tieteessä kehitytään lujaa vauhtia teknisesti ja valitettavan usein, samanaikaisesti yhä kauemmas ihmisestä.

        :D todella huvittava tarina! Taas raukka joka ei tajua luonnosta eikä ihmisestä MITÄÄN, ja silti on tietävinään jotain.

        """ Homeopatia on helppo hyökkäysten kohde, koska vakavasti otettavien lääkeaineiden on perinteisesti oletettu liittyvän molekyyleihin. Molekyylittömän aineen tulee siis olla huijausta.

        Molekyylitön aine. Tyhjiöitäkö homeopaatit pullottavat ja antavat potilaille?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      60
      770
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      628
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe