koira murisee

mitähänsitänyttekis

ja hyökkää päälle... onko kyse puhtaasti johtajuus ongelmasta? koira ei ole koskenut hampaillaan minuun mutta tosi vakavan oloinen on ollut, ei todellakaan mitää leikki ärinää.. näin on käynyt pari kertaa kun olen ollut silittämässä koiraa, koira on vajaa kaksi vuotias uros. voiko olla että, koira on kipeä, ei ainakaan siitä kohti mistä olen silittämässä, eli posken kohilta.

6

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RONI ROTTWEILER

      Onko koirasi ärissyt ärissyt silloin,kun kosketat sen poskea,vai äriseekö se koskettaessa mistä tahansa?Jos ärisee sinulle muutenkin..niin veikkaisin,että kokeilee rajojaan.Tutki onko hampaat ok ym.Komenna rohkeasti,ÄLÄ LYÖ!Itselläni on tosi iso rotikka,kokeilee joskus rajoja,mutta palautan sen ruotuun eri komennoilla.ROHKEUTTA

      • Pidä huoli!

        Sellaisia ne rotikat on kun omistaja alkaa liian lepsuksi ja päästää koiran ns. niskan päälle... TERVEEN koiran EI tulisi KOSKAAN kyseenalaistaa johtajaansa tai varsinkaan käydä tämän päälle! Koitahan sitten pitää huoli, että saat tuon epätavallisen käytöksen kytkettyä pois jotta ei tulisi lisää ikäviä uutisia lehtiin tai mihinkään muuallekaan!


    • Riitapia

      Ensitöiksesi vie koirasi eläinlääkäriin. Jos mitään ei ilmene, niin sitten käänny ongelmakoirakouluttajan puoleen. Mitä pikemmin, sen parempi.

      • murvuffffff

        ...siltä että omistajan on otettava laumanjohtajan paikka.Varsinkin jos eläinlääkäri toteaa,ettei koirassa ole mitään kipuja.
        Tuossa iässä rotikka on ns murrosikäinen ja hakee paikkansa laumassa.

        Ole johdonmukainen ja määrätietoinen,mutta älä lyö koiraa. Väkivallalla saa vaan vihaisen koiran.


        Palkitse ainoastaan haluttu käytös,huonosta käytöksestä ei palkita edes huomiolla.

        Tällainenkin keino on; Laita sormet nippuun ja napauta koiraa kun huomaat sen vakavoituvan. Et siis lyö sitä mutta napautus muistuttaa samaa mitä emo tekee kun huomauttaa huonosti käyttäytyvää pentuaan hyvistä tavoista.

        Jos tuntuu että et pärjää itse,hanki nopeasti ammattiapua,mutta älä siirrä vahinkoa muille luopumalla koirasta noin vain,sillä ongelma vain siirtyy ja pahenee jos niin teet.


      • ..
        murvuffffff kirjoitti:

        ...siltä että omistajan on otettava laumanjohtajan paikka.Varsinkin jos eläinlääkäri toteaa,ettei koirassa ole mitään kipuja.
        Tuossa iässä rotikka on ns murrosikäinen ja hakee paikkansa laumassa.

        Ole johdonmukainen ja määrätietoinen,mutta älä lyö koiraa. Väkivallalla saa vaan vihaisen koiran.


        Palkitse ainoastaan haluttu käytös,huonosta käytöksestä ei palkita edes huomiolla.

        Tällainenkin keino on; Laita sormet nippuun ja napauta koiraa kun huomaat sen vakavoituvan. Et siis lyö sitä mutta napautus muistuttaa samaa mitä emo tekee kun huomauttaa huonosti käyttäytyvää pentuaan hyvistä tavoista.

        Jos tuntuu että et pärjää itse,hanki nopeasti ammattiapua,mutta älä siirrä vahinkoa muille luopumalla koirasta noin vain,sillä ongelma vain siirtyy ja pahenee jos niin teet.

        Aino vika tässä neuvossa o minun mielestäni se,että kyse ei ole enää pennusta. :)


      • rotikkakaa
        .. kirjoitti:

        Aino vika tässä neuvossa o minun mielestäni se,että kyse ei ole enää pennusta. :)

        Mutta tuo tepsii jopa aikuiselle koiralle, sillä sen emo on jo koiran ollessa pieni opettanut, ettei sisaruksia tai emoa itseään saa retuuttaa, ärhennellä ja purra liian lujaa. Se murahtaa tai nappasee pentua hampaalla, ja yleensä koira kunnioittaa mielellään emonsa tahtoa. Se oppii tämän nappasun nopeasti, ja rangaistus säilyy sen mielessä jopa koko eliniän. Eli kun aikuistakin koiraa nappasee, niin mieleen muistuu taas tämä emon opettama nappaisu eli rangaistus, ja se saattaa edelleen kunnioittaa tätä tapaa, eli kannattaa ainakin koettaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2250
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1761
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      160
      1620
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe