Mielestäni Kuhmon yhteislukio on kyllä syvältä sieltä minne aurinko ei paista.
Siellä kouluansa käyvät oppilaat kuvittelevat itsestään LIIAN paljon ja sorsivat heidän mielestään "vähempi osaisia". Heillä itsellään ei ole nokan edessä muuta kuin kirja ja sen perusteella luulevat tietävänsä kaikesta kaiken mutta todellisuudessa heidän sieluissaan on suuria aukkoja.
Heillä ei ole mitään tajua siitä miten eletään ilman vanhempien varallisuutta ja millä tavoin tosielämä ihmisiä voi pahimmillaan retuuttaa.
Heillä on vaan aina niin ihanat juhlat ja palvotaan jotain yksittäistä idioottia joka on niin "filosofinen ja järkevä".
Tämä on minun ja monen muun mielipide nykyajan kermaperse nuorisosta,ei voi ku hattua heittää amiksen suuntaan! EI KÄY KATEEKSI!!
Lukekaa vaan ittenne korkealle,korkealta putoaa ja kovaa.
LUKIOSTA!
71
4244
Vastaukset
- Mozart90
Just joo!AMIS FOREVER! joku pelle taas siel säveltää ku ei ite oo tullu valituks ees Kuhmon Lukioon!!! naurettavaa,hah,kumminki käy kateeks!!
- nsnsjht
ei taida olla mahollista jotta ei olisi tullu "valituksi" kuhmon lukioon, taitaavat nykyään imeä sinne kaikki joilla vähänki halua xD
- *
nsnsjht kirjoitti:
ei taida olla mahollista jotta ei olisi tullu "valituksi" kuhmon lukioon, taitaavat nykyään imeä sinne kaikki joilla vähänki halua xD
Keskiarvoraja lukioon on tietääkseni 6,5, joten kaikki haluavat eivät pääse.
- jos++
* kirjoitti:
Keskiarvoraja lukioon on tietääkseni 6,5, joten kaikki haluavat eivät pääse.
keskiarvo on alle 6.5 niin ei kannata lukioon edes ajatella menevänsä.
- pamolF
VETÄKÄÄ ITTENNE KIIKKUUN VALITTAJAT!!!!!!!!!!!!!!!111111111111111111111
- SAMAAMIELTÄ
joo kyllä huomaa että lukiolaisilla hattuun nousee se eräskin keltainen neste....hahahahaah.saa vaan nauraa niille pelleille!
- :::::::::
ole varalisuutta, mutta lukiota on käyty, miten se vanhempien varallisuus liityy lukioon? kaikilla on nykyisin mahdollista käydä koulua kun koulua, ei eletä enää 1950-luvulla.....jos itse ei jaksa/viitsi kiinostua lukiosta, antaa niiden käydä vaan, jotka haluavat työpaikan tulevaisuudessa ja ehkäpä paremman palkankin.Juhlat ovat ihanat ja ovat sen ansainneet! :) Onnea vaan tuleville ylioppilaille !
- ölkjhgf
Niin kaikille ei vaan sovi/tykkää lukemisesta ja toisille taas tekniset alat ei sovellu. Mut tuohon pakko puuttua, palkkauksesta riippuu ihan jatkostaopinnoista, en usko et kukaan pelkän lukion käynyt saa hyvää liksaa,näyttähän tuol kaupan kassoil aika paljon olevan näitä lukeneit. itse kyl pelkän amiksen käynyt mut kuitenkin ylitän suomen keskiansion mikä on muistaakseni 2600e kuussa
- ihmeessä
vaan sinne amikseen ja ole tyytyväinen, nythän näytät melko tyytymättömältä.
- Tulat
Lukio on hyvä pohja akateemisille ja muillekin jatko-opinnoille. Kuhmon lukio on oiva mahdollisuus sekä kuhmolaisille että ulkopaikkakuntalaisille hankkia jatko-opintokelpoisuus.
- Qsi Bää
onhan taas mielipiteitä. eikai se koulu miestä pahenna jos ei mies koulua...
- ...
päivän parhaat naurut, kiitos.
"Heillä ei ole mitään tajua siitä miten eletään ilman vanhempien varallisuutta ja millä tavoin tosielämä ihmisiä voi pahimmillaan retuuttaa." Niinhän se on. Tilastojen mukaan JUURI KUHMON YHTEISLUKIOSSA on kaikkein kermaperseisimmät, rikkaimmat ja näsäviisaammat oppilaat :-) monen mun kaverinkin porukat on porvareita parhaimmillaan, jotkut jopa jaloverisiä aateleita. NOT.
"Heillä itsellään ei ole nokan edessä muuta kuin kirja ja sen perusteella luulevat tietävänsä kaikesta kaiken mutta todellisuudessa heidän sieluissaan on suuria aukkoja." no, sekin on todistettua, että VAIN KUHMON LUKIOTA käyvillä (ja oletat ilmeisesti että kaikilla on yhtä hyvä motivaatio, vsi?) on lukiokirjat nokan edessä... ja että se linkittyy suoraan henkisiin ja sielullisiin arvoihin ja ominaisuuksiin. Voi, oisinpa minäkin rakentamassa taloja niin ehkä minunkin sielun aukot umpeutuisi ja olisin täydellinen "working class hero". Sitä odotellessa on kai vaan tyydyttävä tähän lukiolaisen sielun vajavuuteen.
"Heillä on vaan aina niin ihanat juhlat ja palvotaan jotain yksittäistä idioottia joka on niin "filosofinen ja järkevä". Ja mikäs ongelma tämä on? Onhan se totta, että ammattikoulua käyvät osaavat määritellä ihmisen sielun vajaavuudet ja sen, kuka on idiootti ja kuka ei. Lukiolaisia ei ole samalla lahjalla ilmeisesti siunattu, harmi. Muissa lukioissa ei onneksi juhlita, ja ammattikoululaisten juhlatkin on siis paljon menevämpiä, luonnollisesti.
"Lukekaa vaan ittenne korkealle,korkealta putoaa ja kovaa. " Täysin totta, mutta aina ei ole pakko pudota vaan siellä korkealla voi pysyäkin? Ja toisaalta... pohjalta on paha ponnistaa vai miten se oli? Eiköhän kaikilla ole sama lähtökohta, olitpa sitten amis tai lukionörtti.
Onnea vaan opintoihin :-) Eikö teille muuten opeteta mielipidekirjoituksen perusteita? - kermaperse?
k0rh0nen kirjoitti:
Oliko tuo koulu-uhkaus?
Äkkiä painelemaan paniikkinappia:
https://www.poliisi.fi/nettivinkkikoulu-uhkaus? taidettiin tässä vain puhua nuista kermaperse oppilaista :)
kermaperse? kirjoitti:
koulu-uhkaus? taidettiin tässä vain puhua nuista kermaperse oppilaista :)
Sanamuoto oli semmoinen, että saattaa nykypäivänä aiheuttaa vaikka mitä seuraamuksia. Tarkkana pojat, tarkkana sanan säilän kanssa.
Itse veikkaan että tuossa tarkoitettiin rakennuksen kylmenemistä lakkautuksen vuoksi, mutta veikkauksia ja tulkintoja maailmaan mahtuu muitakin.
- Pakko on
Miten miten amiksen kautta pääsee lääkärinopintoihin valmitamaan koulutukseen. Haluan lääkäriksi. En tule koskaan pääsemään tavoitteeseeni amiksen kautta. Pakko käydä lukio ensin pohjakouluna. Näin se vain on. Anteeksi vain kaikille.
- P. Andersson
Jos haluat lääkäriksi, sinun kannattaisi pyrkiä eliittilukioon, esim. SYK:iin. Siellä preppaus paljon aktiivisempaa ja kovempaa kuin tavallisissa lukioissa - fakta.
- elä mee lukioon turh
lääkäriksi pääsee amiksen kauttakin. ensin lähihoitaja-sairaanhoitaja-lääkäri!
- ________
tuo juuri näyttää olevan.Olemme aivan tavallisia keskiluokkaisia, ei varakkaita, siksipä tässä yritetään opiskella lukiossa että joskus olisi edes elintaso kohtuullista. ;) Kun tiettyihin ammatteihin ei valitettavasti amis pohjalta pääse tai tie on vielä pidempi. Niin, että lukio kannattaa käydä, jos vain älyä riittää. :)
- abi2010
onko hiekkaa pillussa? vae liekkö iha jakoavvaen männy perseeseen naapurikoulussa autoja rassatessa? eikunii eihä siellä ennää sen puolen opetusta oukkaa, minä arvelin hakkea lääkkikseen, männä arvauskeskukseen töehin ja soaha 10 000€/kk palakkaa van voepi siihen sammaan amishi pyrkie mutta jos tuommosta unelmoepi niin soapi luritella haaveissa vainko olet mun
- kvaak-kvaak
Kuhmon "kaupunki" tuhlas mansikoita ja mannaryynejä lukion korjaamiseen ja ehostamiseen ja nyt se jo suljetaan, lol?
- Kermapeppu
Kuule aloittaja, surullista, että oot noin katkera. Jännää, että kohdistit vihasi juuri Kuhmon yhteislukioon, varmaan se ois voinu kohdentua vaikka Valion jäätelötuutteihin. Toisaalta tietenki hyvä, että jollain tavalla pääsee purkamaan paineita, ettei ne jää liikaa vaivaamaan sitten(: Mutta usko pois, siihen on parempiaki tapoja, kuin netissä vauhkoaminen.:)
Jäi vain ihmetyttämään muutama juttu. Miksi pitäs mennä merta edemmäs kalaan? Kuhmosta väki muutenki vähenee koko ajan, niin eiköhän se ihan kaikkien etu oo, että tänne jää ihmisiä. Erikoinen ajatus, että Kuhmon yhteislukio - siis yksi oppilaitos koko maassa - voisi tuhota nuorison. Kermaperseitä valmistuu vain Kuhmossa, mikään muu lukio ei tuottaisi samaa tulosta? Aivanko? Mikäli olet oikeassa, niin surullista! Toivotaan kuitenki, ettei tilanne aivan niin epätoivoinen ole.
"Mielestäni Kuhmon yhteislukio on kyllä syvältä sieltä minne aurinko ei paista."
Kyllä meille sinne aurinko useinki paistaa, kuuleppas.:)
"Siellä kouluansa käyvät oppilaat kuvittelevat itsestään LIIAN paljon ja sorsivat heidän mielestään "vähempi osaisia". Heillä itsellään ei ole nokan edessä muuta kuin kirja ja sen perusteella luulevat tietävänsä kaikesta kaiken mutta todellisuudessa heidän sieluissaan on suuria aukkoja."
Kuule, vaikutat kaunosieluiselta ihmiseltä! Varmasti osaat nauttia elämästä, mutta on se tainnut koetellakin. Ehkä joku menestyvä lukiolainen on tyhmyyksissään käyttäytyny epämiellyttävästi ja ylimielisesti, mutta aika rajua sanoa, että kaikki on semmosia. Kaunista, että puhut sielujen aukoista. Meillä kaikilla niitä takuulla on, niin lukiolaisilla kuin amiksillakin, niin työttömillä kuin työllistetyilläkin. Ihmisparan osa taitaa olla sellainen.
"Heillä on vaan aina niin ihanat juhlat ja palvotaan jotain yksittäistä idioottia joka on niin "filosofinen ja järkevä"."
Tähän en ollenkaan päässy mukaan? Palvotaan ketä? Koulun rehtoria? Descartesia? Jos tarkoitit yksittäistä opiskelijaa, niin en oo ainakaan huomannu. Yleensä kaikki ymmärtää ihmisarvon olevan kaikilla sama.:) Ja toisaalta taas semmosta yhden ihmisen palvontaa voi esiintyä kaikissa joukoissa. Myös kermaperseringin ulkopuolella, sanoisin.
"EI KÄY KATEEKSI!!"
Noh, tekstin perusteella voisi kyllä luulla jotain muuta, vai olenko väärässä?:)
"Lukekaa vaan ittenne korkealle,korkealta putoaa ja kovaa."
Voi ei, vihaatko Sinä meitä oikeasti noin paljon? Älä ole katkera ja vihainen, se on koira, joka jonain päivänä puree omaan nilkkaan vain. Muista, että me lukiolaiset käymme lukemassa tällaisia keskusteluja ehkä kerran puolessa vuodessa, kun taas Sinä olet itsesi ja mielipahasi kanssa koko ajan. Siksi siitä kannattaa hankkiutua eroon. Se vahingoittaa itseäsi eniten.
Kuule, olet varmasti hyvä tyyppi, enkä aio lähteä vihamieliseen eipäsjuupas -taistoon tässä netin palstalla. Toivottavasti olit vain pahalla tuulella, eikä tämä ole sen kummempaa. Hyvää matkaa huipulle, menitpä sinne sitten amiksen kautta tai mistä vain! Tällä kertaa metsä ei vastaa, niinkuin sinne huudetaan: minä toivon, että et sieltä putoa.:)
Lämpimin terveisin
Kermaperselukiolainen Kuhmosta- amislukiosta
oujee oujee haistakaa hallin napura!
- amislukiosta
amislukiosta kirjoitti:
oujee oujee haistakaa hallin napura!
edit kermaperseenä on hyvä olla,omasta takaa kermat kakkuun,oujee oujee
- A.Nauris
Taustaa sen verran, että itse olen jo lukioajat ohittanut, mutta kuitenkin kyseisessä opinahjossa koulua käynyt.
Jos haluaisi näiden tekstien perusteella yleistämään, niin on kyllä mukava huomata että ei mene Kuhmon Yhteislukiossa äidinkielen tunnit hukkaan!
Oletetut ammattikoululaiset huutelevat ja suorastaan kettuilevat vailla minkäänlaisia perusteluja, kun taas ilmeiset lukiolaiset kirjoittavat sivaltavia, asian ytimessä olevia, kommentteja, jotka on myös erittäin pätevästi perusteltu.
En väitä, että tällainen keskustelu-, kirjoitustaito olisi viisauden mittari, mutta kyllä tytöistä ja pojista ainakin osa on selkeästi jotakin ovat oppineet, verrattaessa ikätoveriin ammattikoulusta.
Toisaalta voi monella lukiolaisella mennä kattorakenteiden kanssa sormi suuhun, mutta eikös nämä eroavaisuudet juuri ole elämän suola?
Kun on erilaisia työpaikkoja, niin täytyy olla erilaisen koulutuspohjan omaavia tekijöitä.
Nykypäivänä kuitenkin yksityisellä puolella oleva ns. duunari voi saada hyvällä ammattitaidolla ja kokemuksella aivan yhtä hyvää palkkaa kuin korkeasti koulutettu toimistotyöläinenkin. Mutta lukion käymällä ja sitten jatko-opiskelut suorittamalla kyllä varmistaa itselleen jo kohtuullisen ansion, jonka jälkeen loput on vain itsestä kiinni. Nykypäivän ongelmaksi muodostuu lukion jälkeistä elämää ajatellen lähinnä se, että jos ei heti pääse haluamaansa jatko-opiskelupaikkaan, voi työpaikan saaminen esimerkiksi välivuodeksi olla "pelkillä lukion papereilla" vaikeaa, verrattaessa ammattikoululaisiin. Mutta vaikeaa se on Kuhmon kokoisessa kylässä, vaikka olisi millaiset paperit.
Näillä muutamilla kommenteilla pyrin lähinnä saamaan nuoret huomaamaan, että kaikkia tarvitaan, vaikka toinen saisikin huonompaa palkkaa, niin jonkun se työ on tehtävä, eikä se sen takia ole yhtään häpeiltävää tai ala-arvoista. Eli älkää siis surko kyllä se elämä potkii kaikkia tasapuolisesti, helposti vain näyttää, että "ruoho on naapurilla vihreämpää", vai mitä Harmonyever? - Lober
A.Nauris kirjoitti:
Taustaa sen verran, että itse olen jo lukioajat ohittanut, mutta kuitenkin kyseisessä opinahjossa koulua käynyt.
Jos haluaisi näiden tekstien perusteella yleistämään, niin on kyllä mukava huomata että ei mene Kuhmon Yhteislukiossa äidinkielen tunnit hukkaan!
Oletetut ammattikoululaiset huutelevat ja suorastaan kettuilevat vailla minkäänlaisia perusteluja, kun taas ilmeiset lukiolaiset kirjoittavat sivaltavia, asian ytimessä olevia, kommentteja, jotka on myös erittäin pätevästi perusteltu.
En väitä, että tällainen keskustelu-, kirjoitustaito olisi viisauden mittari, mutta kyllä tytöistä ja pojista ainakin osa on selkeästi jotakin ovat oppineet, verrattaessa ikätoveriin ammattikoulusta.
Toisaalta voi monella lukiolaisella mennä kattorakenteiden kanssa sormi suuhun, mutta eikös nämä eroavaisuudet juuri ole elämän suola?
Kun on erilaisia työpaikkoja, niin täytyy olla erilaisen koulutuspohjan omaavia tekijöitä.
Nykypäivänä kuitenkin yksityisellä puolella oleva ns. duunari voi saada hyvällä ammattitaidolla ja kokemuksella aivan yhtä hyvää palkkaa kuin korkeasti koulutettu toimistotyöläinenkin. Mutta lukion käymällä ja sitten jatko-opiskelut suorittamalla kyllä varmistaa itselleen jo kohtuullisen ansion, jonka jälkeen loput on vain itsestä kiinni. Nykypäivän ongelmaksi muodostuu lukion jälkeistä elämää ajatellen lähinnä se, että jos ei heti pääse haluamaansa jatko-opiskelupaikkaan, voi työpaikan saaminen esimerkiksi välivuodeksi olla "pelkillä lukion papereilla" vaikeaa, verrattaessa ammattikoululaisiin. Mutta vaikeaa se on Kuhmon kokoisessa kylässä, vaikka olisi millaiset paperit.
Näillä muutamilla kommenteilla pyrin lähinnä saamaan nuoret huomaamaan, että kaikkia tarvitaan, vaikka toinen saisikin huonompaa palkkaa, niin jonkun se työ on tehtävä, eikä se sen takia ole yhtään häpeiltävää tai ala-arvoista. Eli älkää siis surko kyllä se elämä potkii kaikkia tasapuolisesti, helposti vain näyttää, että "ruoho on naapurilla vihreämpää", vai mitä Harmonyever?Kuhmon lukion pääongelma lienee tällä hetkellä kuitenkin se tosiasia, että sinne pyrkineiden määrä on laskenut huomattavasti. Eikö se siis ole kiinnostava opiskelupaikka?
- ________.________
Lober kirjoitti:
Kuhmon lukion pääongelma lienee tällä hetkellä kuitenkin se tosiasia, että sinne pyrkineiden määrä on laskenut huomattavasti. Eikö se siis ole kiinnostava opiskelupaikka?
ole myös kaksoistutkintojen mahdollisuudesta amiksen puolella...
- Ja amiksesta
________.________ kirjoitti:
ole myös kaksoistutkintojen mahdollisuudesta amiksen puolella...
pääsee tarvittaessa ammattiin nopeammin, lukion jälkeen jonkinasteinen amis on kuitenkin edessä, olipa vaikka sitten korkea sellainen..
- .-.-.-.-.
Ja amiksesta kirjoitti:
pääsee tarvittaessa ammattiin nopeammin, lukion jälkeen jonkinasteinen amis on kuitenkin edessä, olipa vaikka sitten korkea sellainen..
ovat eri asioita...niin amiksesta saa ammatin, mutta jos haluaa alemman tai ylemmän korkeakoulututkinnon, jompikumpi pitää käydä lukio tai amis pohjakouluksi.
- "duunari"
A.Nauris kirjoitti:
Näillä muutamilla kommenteilla pyrin lähinnä saamaan nuoret huomaamaan, että kaikkia tarvitaan, vaikka toinen saisikin huonompaa palkkaa, niin jonkun se työ on tehtävä, eikä se sen takia ole yhtään häpeiltävää tai ala-arvoista. Eli älkää siis surko kyllä se elämä potkii kaikkia tasapuolisesti, helposti vain näyttää, että "ruoho on naapurilla vihreämpää", vai mitä Harmonyever?Tietää, että ammattikoulun käynyt voi myös kouluttautua korkealle, ilman lukiossa käyntiä. Nimimerkki "itse niin tehneenä".
Olen monesti ihmetellyt ihmisten tapaa kehua lukion käyneitä. Itse menin ammattikouluun ja sen jälkeen olin vuoden verran OIKEISSA töissä ja lähdin lukemaan lisää. Niinpä sain itselleni ammatin, jossa on hyvä palkka, ilman mitään ihmeen lisävuosia.
Olen oikein ylpeä itsestäni, etten mitään lukiota ole käynyt. Olen tätä nykyä hyvin toimeentuleva ja onnellisessa asemassa. En ole missään yksityisellä puolella ns. duunarina, niin kuin kuvasit...
Niin, että olkaa ammattikoululaiset ylpeitä päätöksestänne, ettette ole minnekään lukioon menneet! - ..kin..
"duunari" kirjoitti:
Tietää, että ammattikoulun käynyt voi myös kouluttautua korkealle, ilman lukiossa käyntiä. Nimimerkki "itse niin tehneenä".
Olen monesti ihmetellyt ihmisten tapaa kehua lukion käyneitä. Itse menin ammattikouluun ja sen jälkeen olin vuoden verran OIKEISSA töissä ja lähdin lukemaan lisää. Niinpä sain itselleni ammatin, jossa on hyvä palkka, ilman mitään ihmeen lisävuosia.
Olen oikein ylpeä itsestäni, etten mitään lukiota ole käynyt. Olen tätä nykyä hyvin toimeentuleva ja onnellisessa asemassa. En ole missään yksityisellä puolella ns. duunarina, niin kuin kuvasit...
Niin, että olkaa ammattikoululaiset ylpeitä päätöksestänne, ettette ole minnekään lukioon menneet!voi tehdä ja moni tekeekin, on vain ammatteja, joihin lukio pohjakoulutuksena on monipuolisempi kuin ammattikoulu jossa keskitytään enemmän tekemiseen kuin lukemiseen.Ja kielitaito voi olla hieman monipuolisempi lukiossa kuin amiksessa, joten ei se lukion käyminen varmaan kenellekään ole haitaksi ollut?!vai onko näin?
- Anki02
..kin.. kirjoitti:
voi tehdä ja moni tekeekin, on vain ammatteja, joihin lukio pohjakoulutuksena on monipuolisempi kuin ammattikoulu jossa keskitytään enemmän tekemiseen kuin lukemiseen.Ja kielitaito voi olla hieman monipuolisempi lukiossa kuin amiksessa, joten ei se lukion käyminen varmaan kenellekään ole haitaksi ollut?!vai onko näin?
lukion imagoa on rakennettu liian löysästi. Pitäisi profiloida mussiikkilinjaa paljon näyttävämmin.
- A. Onnela
Anki02 kirjoitti:
lukion imagoa on rakennettu liian löysästi. Pitäisi profiloida mussiikkilinjaa paljon näyttävämmin.
pittää paekkansa. Olisivat aikoinaan valinneet pelimiehen koulun johtoon.
- Jermeri
A. Onnela kirjoitti:
pittää paekkansa. Olisivat aikoinaan valinneet pelimiehen koulun johtoon.
Pelimies on eri mies.
- ,.
Tosi asioita.
- eieieieiei
Kuhmon lukio on niin kuollutta, vaikka ne muka yrittää järjestää kaikenlaista. Kuhmon lukioon menee sellaiset ihmiset joiden vanhemmat ei päästä heitä muualle(tiedän sen!). lukion musiikki linjalle menee sellaiset ihmiset joilla ei ole mahollisuuksia päästä parempiin musiiikki lukioihin kuten kuopioon.
- AuliP
On toki paljon käytännöllisempää ja taloudellisestikin edullisempaa käydä lukio kotoa käsin kuin että asuisi jo lukioaikana toisella paikkakunnalla, oli sitten kyse tavallisesta lukio-opiskelusta tai musiikkilinjasta. Lisäksi Kuhmon musiikkilinja on erittäin kilpailukykyinen verrattuna muihin vastaaviin.
- ertyuv
Miten niin Kuhmon lukio on kuollutta. Siellä opiskellaan. Mitä muuta siellä pitäisi tehdä. Haloo. Ei se mikään ohjelmasirkus ole.
- ...................ö
"tiedän sen" ei riitä argumentaatioksi?
sen verran mulle kuolleessa lukiossa ollaan ainakin opetettu - nnnnnn-nnnnnn
se aina ole päästämisestä kiinni-kaikki EIVÄT halua vielä lähteä peruskoulun jälkeen minnekään. Siinä se järkikin kasvaa lukiota käydessä. Ainakaan meillä ei ole haluttu lähteä.
- lolll
huvittavaa miten näin moni astuu noin heikkoon provoon.
- w3tw3t
on kyl kuhmossa tavallista tyhmempiä nuoria, 90% niistä on amiksen käyneitä, ja ainoa aktiviteetti heillä on ajella pilistä kaupungilla ja polttaa röökiä.
kun taas lukiolaiset käyttäytyy paremmin ja haluaa elämältä enemmän kuin risaisen vuokra-asunnon ja surkean työpaikan. voi teitä amiksia :(
joten ketjun aloittaja on kyl säälittävän oloinen, saisit etsiä elämääsi jotain muutaki kuin murjotusta, koska ei hyvältä näytä sun puolesta. aina voi varata ajan terapautille ja puhua sun ongelmista(kuulostat fagilta)
joten lyhyesti: lukio yleissivistää, mutta amis masentaa :) - ...-...-...
w3tw3t kirjoitti:
on kyl kuhmossa tavallista tyhmempiä nuoria, 90% niistä on amiksen käyneitä, ja ainoa aktiviteetti heillä on ajella pilistä kaupungilla ja polttaa röökiä.
kun taas lukiolaiset käyttäytyy paremmin ja haluaa elämältä enemmän kuin risaisen vuokra-asunnon ja surkean työpaikan. voi teitä amiksia :(
joten ketjun aloittaja on kyl säälittävän oloinen, saisit etsiä elämääsi jotain muutaki kuin murjotusta, koska ei hyvältä näytä sun puolesta. aina voi varata ajan terapautille ja puhua sun ongelmista(kuulostat fagilta)
joten lyhyesti: lukio yleissivistää, mutta amis masentaa :)todellisuudessa menee, yleissivistävä koulu ja sen jälkeen amk tai yliopisto ja ehkäpä parempi elintaso kuin sieltä amiksen puolelta...aina kannattaa yrittää ylemmäs. :)
Paljon on siis itsestä kiinni, mitä haluaa.
- Harmonyeverille.
"Mielestäni Kuhmon yhteislukio on kyllä syvältä sieltä minne aurinko ei paista."
Se aurinko kyllä paistaa "sinnekin".
Pitää vaan pyllistää kunnolla aurinkoa kohden ja levittää haaroja. Menneenä kesänä siihen oli hyvä tilaisuus Kuhmossakin. Näkyohän noita paljaita pyllyjä olevan tönölän harjulla...- synonyymi anonyymi
aivan totta koko kirjoitus, EI lukiolaiset oikeasti tajua mistään mitään, nenä kiinni kirjassa koko ajan eikä tajuta mitä maailmassa oikeasti tapahtuu.. amikset oppivat käytännön kautta, niinkuin oikeassa elämässä.. Ammattikoulut kunniaan ;)
JA ei käy kateeksi lukiolaisille
lukekaa lukekaa vaan sitten ku minä valmistun työpaikkaan niin teillä valkolakki päässä ja matti kukkarossa.. - Pihilä
synonyymi anonyymi kirjoitti:
aivan totta koko kirjoitus, EI lukiolaiset oikeasti tajua mistään mitään, nenä kiinni kirjassa koko ajan eikä tajuta mitä maailmassa oikeasti tapahtuu.. amikset oppivat käytännön kautta, niinkuin oikeassa elämässä.. Ammattikoulut kunniaan ;)
lukekaa lukekaa vaan sitten ku minä valmistun työpaikkaan niin teillä valkolakki päässä ja matti kukkarossa..Taitaa amislaisilla olla saman verran järkeä kuin dzormaa...
- niinpä niin_
lukekaa lukekaa vaan sitten ku minä valmistun työpaikkaan niin teillä valkolakki päässä ja matti kukkarossa..kyllä se lukion käyneellä on varmaan isompi väylä avoinna monenlaiseen koulutukseen..et kai sä itse usko mitä kirjoitit? :) se valkolakin jälkeinen elämä voi olla muutakin kuin matti kukkarossa. :)
- asia on....
lukekaa lukekaa vaan sitten ku minä valmistun työpaikkaan niin teillä valkolakki päässä ja matti kukkarossa..He jotka tarvitsemat pohjakolutuksesi lukion jatko-opintoihinsa menevät tietysti lukioon. He jotka eivät tarvitse, niin eivät mene. Jokainen oman ammattitarpeitensa mukaan. Sitä vartenhan erilaiset koulut ovat.
- niin vaan on
kiva on juhlia.
- vaan´´
on niin että amis tienaa ehkä enemmän siinä koulutuksen jälkeen heti kun lukiolainen vielä opiskelee. Mutta odotappa vaikka viisi vuotta niin amikset jossain rakennuksilla rakentavat taloja parintonnin palkalla ku tämä ahkera lukiolainen tienaa kymppitonnin kuussa. Ja onhan ne YO-juhlat pikkuisen arvostetuimpia kuin jotkut amisjuhlat.. Mutta jokainenpahan tietää jos on amis itselle parasta :DD
- mahdol.tuleva yo
ja jos tyytyy siihen tonniin pariin niin pitää pysyä siellä amiksessa. Ja ne yo-juhlat, ovathan ne niin upeat. :)
- ____________________
mahdol.tuleva yo kirjoitti:
ja jos tyytyy siihen tonniin pariin niin pitää pysyä siellä amiksessa. Ja ne yo-juhlat, ovathan ne niin upeat. :)
Ei koulutus ole ainoa asia joka vaikuttaa palkkaan. Palkkaan vaikuttaa myös se mitä työtä tekee ja kokemus.
- mamma29.....
____________________ kirjoitti:
Ei koulutus ole ainoa asia joka vaikuttaa palkkaan. Palkkaan vaikuttaa myös se mitä työtä tekee ja kokemus.
päivänä toki pääse edes siivoojaksi ilman koulutusta joten kyllä sillä koulutuksella on merkitystä.
En ymmärrä miksi sitä lukiota pitää jatkuvasti vähätellä....kun kuitenkin sinne menevät yleensä ovat ajatelleet jo etukäteen, että haluavat korkeakoulututkinnon tai haluavat edetä yliopistoon.Osa menee tietenkin miettimään mitä elämässään haluavat ja moni onkin jälkeenpäin sanonut että hyvä kun tuli käytyä. Osaajia tarvitaan myös amiksen aloilla, ja hyvä että niitäkin riittää, mutta antakaa toisten nauttia lukiosta ja yo-juhlista.Ja eihän sitä kaikilla ole päätä mennä koko lukioon jos todistus alkaa jo vitosella ala-asteelta..niin että on varmaan hyväkin mennä amiksen puolelle. - mirri39
mamma29..... kirjoitti:
päivänä toki pääse edes siivoojaksi ilman koulutusta joten kyllä sillä koulutuksella on merkitystä.
En ymmärrä miksi sitä lukiota pitää jatkuvasti vähätellä....kun kuitenkin sinne menevät yleensä ovat ajatelleet jo etukäteen, että haluavat korkeakoulututkinnon tai haluavat edetä yliopistoon.Osa menee tietenkin miettimään mitä elämässään haluavat ja moni onkin jälkeenpäin sanonut että hyvä kun tuli käytyä. Osaajia tarvitaan myös amiksen aloilla, ja hyvä että niitäkin riittää, mutta antakaa toisten nauttia lukiosta ja yo-juhlista.Ja eihän sitä kaikilla ole päätä mennä koko lukioon jos todistus alkaa jo vitosella ala-asteelta..niin että on varmaan hyväkin mennä amiksen puolelle.Että jos ei älyä riitä niin ei kannata lukion ovea avatakaan.
- juhlista
mahdol.tuleva yo kirjoitti:
Ei lukiossa opiskelevat ainakaan kaikki ole hyvin palkattujen vanhempien lapsia. Kyllä siellä opiskelee työttömienkin lapsia. Ja hyvä niin. Eikä kaikki valmistuvat järjestä mitään sen kummempia juhlia.
- Mammuli47
juhlista kirjoitti:
Ei lukiossa opiskelevat ainakaan kaikki ole hyvin palkattujen vanhempien lapsia. Kyllä siellä opiskelee työttömienkin lapsia. Ja hyvä niin. Eikä kaikki valmistuvat järjestä mitään sen kummempia juhlia.
olla mukavat ilman isoa rahatukkuakin, tosin eihän niistä niin monipuolisia saa. :)
Pääasia kuitenkin että koulu on suoritettu.
- ilkjnklj
Korkea koulutus ei takaa hyviä ansioita. Putkimies tienaa enemmän kuin korkeakoulutettu.
http://www.uranus.fi/tyonhaku/artikkelit/open.php?id=53737&SESSID=80b
Käsistään kätevä saa töitä
http://www.talouselama.fi/tyoelama/article155995.ece
Lukeka tuo keskustelu. Joku korkeakoulutettu tienaa alle 2000e/kk. On tainnut huomata että korkekoulutus ei lisää palkkaa
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6140474
Ei korkeampi koulutus tarjoa aina parempaa palkkaa. Sitäpaitsi kaikkia osaajia tarvitaan olipa korkeakoulutettu tai ei.- dftjghjhsgfhrdfj
Amis ja lukio on kumpikin ihan hyviä paikkoja ja kumpaakin kautta voi saada hyvin palkatun työn.
- putkimiehiä.
Ei kai nyt kaikista tule putkimiehiä. Ja pitää muistaa, että jos on duunarina putkiliikkeessä, ei sii ole itse omistaja niin usein saa taulukkopalkkaa, mikä ei kylläkään ole kovin hääppöistä. Kyllä paikallisten putkimiestenkin palkat ( jotka ovat palkkatyössä toisen firmassa on ) on varsin pienet.
- qwertyuiop123
putkimiehiä. kirjoitti:
Ei kai nyt kaikista tule putkimiehiä. Ja pitää muistaa, että jos on duunarina putkiliikkeessä, ei sii ole itse omistaja niin usein saa taulukkopalkkaa, mikä ei kylläkään ole kovin hääppöistä. Kyllä paikallisten putkimiestenkin palkat ( jotka ovat palkkatyössä toisen firmassa on ) on varsin pienet.
Putkimiehet eivät ainakaan tee halpaa työtä. Silloin kun putkimies on meillä käynyt ei laskut ihan pieniä ole olleet.
- se kallis lasku
qwertyuiop123 kirjoitti:
Putkimiehet eivät ainakaan tee halpaa työtä. Silloin kun putkimies on meillä käynyt ei laskut ihan pieniä ole olleet.
Ei ne putkimiehet tee hapaa työtä, mutta kun on duunarina putkimiehenä toisen firmassa, niin saa taulukkopalkkaa, joka ei todellakaan määräydy sen mukaan mitä asiakkaalta laskutan. Ei minun palkka siitä nouse, rahat menee yritysen omistajille, niinkuin pitääkin.
- XXXXXXXCCCCCC
dftjghjhsgfhrdfj kirjoitti:
Amis ja lukio on kumpikin ihan hyviä paikkoja ja kumpaakin kautta voi saada hyvin palkatun työn.
kun vain jotakin käy.
- Kulliville123
ei perkele!!!!!!!
- jyrki696969
VOI HELEVETTI LUKIOLLA MEININKIÖ!!!!
- tyämies
VITUN LUKIOLAISET SAATANA, EI MEE MIKKÄÄÄ KOHTUUVELLA
- taaksejäi
Tässäpä yksi hyvä syy miksi aikanaan lähdin pois Kuhmosta ja koko Kainuusta. Porukka on Suomenmaan kateellisinta, katkerinta ja herravihaisinta sakkia mitä löytyä voi. Muistan jo lapsena 60-luvulla kuinka kaikkein kauheinta oli se, että jollakin oli pikkusenkin paremmat sukset, vaatteet tai mitä vaan. Se oli aina "lesoilua" ja huudettiin että mikähän tuokin kuvittelee olevansa.
Sama meiniki tuntuu jatkuvan edelleen. ja kaikkein pahinta on se, että joku oikein lukioon menee !- kumminkinpäin
Sopii kysyä, että mistä herravihaisuus juontaa. Ja kyllä monesti huonommat vermeet omaava on saanut tuntea köyhyytensä nahoissaan. Jopa opettaja oli pilkannut huonoista vaatteista, kertoi eräs köyhä.
- brt55
Mikilä nykyään päälläsi on rikkinäiset, repalaiset housut /farkut, niin ovat muotia ja kukaan ei pilkkaa. Ennen pilkattiin ja naurettiin, mikäli oli pienikin reikä housuissa. Ylänappikin piti olla kiinni kauluspaidassa. Nykyään ei katsota kieroon, vaikka kaikki napit olisivat auki. Mieluiten olis suotavaa. Näin tavat ja asiat kääntyvät ylösalaisin.
- vautsi
Nykyään miehillä tukka on kuin savottaruunan kusinen häntä.
- mantisfan69
mantis ftw
- hornet1235
matis shit hornet bast
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi842727On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole582634Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.702594Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952551Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu892075Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502012Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411866Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk521539Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?161476Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve351467