Mitenkäs nyt noin?

Susi on söpö

18

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ronski Simppa

      ne saattaapi tehä. Ekkö tienny tätä vaktaa? Hä?

      Mutta vilikaseha tätä listaa:
      http://www.livescience.com/environment/050106_odds_of_dying.html

      Siellä ompi osio, johon on laitettu kuolemansyitä todennäköisyysjärjestykseen (23kpl).
      Erityisesti minua kiinnostaapi nämä kohat:
      Assault by Firearm 1-in-325
      Lightning Strike 1-in-83,930
      Snake, Bee or other Venomous Bite or Sting 1-in-100,000
      Earthquake 1-in-131,890
      Dog Attack 1-in-147,717
      Asteroid Impact 1-in-200,000 (Perhaps 1-in-500,000)



      Myrkkyelläimet ompi vaaralisin elläinryhymä ihimiselle kokonaissijoituksella 18 ja koirat tulleepi seuraavana elläinryhymänä sijalla 20. Mutta missä ovatkaan pyssyt? Pyssyt ovat sijalla 8. Missäs ne suet muuten on? Hä? Voit myös ihan vappaasti vertailla todennäköisyyksiäkin.

      "8. ASSAULT BY FIREARM 1-in-325"

      Sitäpä sitä soppii miettiäkki.

    • fiksu tupakoija

      Tsk-tsk. Ei noin.
      Nyt olet kaveri lähtenyt painimaan väärään sarjaan.

      Tarjoan sinulle pahan haasteen (myös ideologiset ystäväsi saavat osallistua haasteeseen mikäli haluavat): sinä linkität "susionnettomuuksiin" ja minän linkitän "metsästysonnettomuuksiin". Tarkoituksena on nokittaa toisen "onnettomuudet".

      Otatko haasteen vastaan?

      Sinulla näyttäisi olevan kaksi linkkiä, joten tarjoan sinulle kahta linkkiä ja korotan vielä yhdellä linkillä, mikä tekee siis yhteensä kolme linkkiä. Ole hyvä:

      http://www.upi.com/Top_News/US/2009/11/18/Student-killed-in-hunting-accident-honored/UPI-78241258588485/

      http://billingsgazette.com/news/state-and-regional/wyoming/article_840230f4-1ec8-11df-a365-001cc4c002e0.html

      http://www.heraldnet.com/article/20100128/NEWS01/701289798

      • Susi on söpö

        Kukahan se on väärässä sarjassa?

        Väittelyssä esiintyvä argumenttivirhe: ei haittaa että susi tappaa koska metsästäjätkin niin tekevät.

        Samalla analogialla minä saan tappaa kenet haluan koska joku muukin tekee väkivallantekoja.

        Pikkulasten logiikkaa huomattavissa siellä päin: "muttaku toiki teki...".

        Katsoin siis linkkisi ja korotin älykkyydellä, sinulta loppuivat pelimerkit, mene kotiin itkemään.

        PS. voit seuraavaksi yrittää vaikka Ad Hominem-argumentaatiovirhettä, hauku minua vaikka punaniskaksi...

        Opiskele tuolta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentointivirhe


      • hg
        Susi on söpö kirjoitti:

        Kukahan se on väärässä sarjassa?

        Väittelyssä esiintyvä argumenttivirhe: ei haittaa että susi tappaa koska metsästäjätkin niin tekevät.

        Samalla analogialla minä saan tappaa kenet haluan koska joku muukin tekee väkivallantekoja.

        Pikkulasten logiikkaa huomattavissa siellä päin: "muttaku toiki teki...".

        Katsoin siis linkkisi ja korotin älykkyydellä, sinulta loppuivat pelimerkit, mene kotiin itkemään.

        PS. voit seuraavaksi yrittää vaikka Ad Hominem-argumentaatiovirhettä, hauku minua vaikka punaniskaksi...

        Opiskele tuolta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentointivirhe

        molemmat, sudet on ammuttu niin vähiin ettei niistä ole ollut harmia pitkiin aikoihin, nyt alkaa taas tulemaan määrien lisääntyessä.


      • fiksu tupakoija
        Susi on söpö kirjoitti:

        Kukahan se on väärässä sarjassa?

        Väittelyssä esiintyvä argumenttivirhe: ei haittaa että susi tappaa koska metsästäjätkin niin tekevät.

        Samalla analogialla minä saan tappaa kenet haluan koska joku muukin tekee väkivallantekoja.

        Pikkulasten logiikkaa huomattavissa siellä päin: "muttaku toiki teki...".

        Katsoin siis linkkisi ja korotin älykkyydellä, sinulta loppuivat pelimerkit, mene kotiin itkemään.

        PS. voit seuraavaksi yrittää vaikka Ad Hominem-argumentaatiovirhettä, hauku minua vaikka punaniskaksi...

        Opiskele tuolta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentointivirhe

        >ei haittaa että susi tappaa koska metsästäjätkin niin tekevät

        En ole väittänyt mitään sellaista. Äläpä yritä kyhätä mitään olkinukkea. En puhunut asiasta normatiivisessa mielessä. Oma avauksesi keskittyi lähinnä linkkeihin, eikä se sisältänyt niiden lisäksi juuri mitään muuta mainittavaa. Itseäni huvitti tämä sinun "leikkisi" ja ajattelin itsekin osallistua siihen. Älähän nyt suutu, voit vielä jatkaa leikkiä.

        >Pikkulasten logiikkaa huomattavissa siellä päin: "muttaku toiki teki...".
        >Katsoin siis linkkisi ja korotin älykkyydellä, sinulta loppuivat pelimerkit, mene kotiin itkemään.

        Onko tämä suoraan dialektiikan oppikirjasta?

        Yksi pieni muodollisuus: tiedätkö että argumentaatiovirhe-artikkeliin viittaaminen ei ole kovinkaan vahvaa argumentointia varsinkaan silloin kun et osoita tarkemmin virheen lajia.


      • Susi on söpö
        fiksu tupakoija kirjoitti:

        >ei haittaa että susi tappaa koska metsästäjätkin niin tekevät

        En ole väittänyt mitään sellaista. Äläpä yritä kyhätä mitään olkinukkea. En puhunut asiasta normatiivisessa mielessä. Oma avauksesi keskittyi lähinnä linkkeihin, eikä se sisältänyt niiden lisäksi juuri mitään muuta mainittavaa. Itseäni huvitti tämä sinun "leikkisi" ja ajattelin itsekin osallistua siihen. Älähän nyt suutu, voit vielä jatkaa leikkiä.

        >Pikkulasten logiikkaa huomattavissa siellä päin: "muttaku toiki teki...".
        >Katsoin siis linkkisi ja korotin älykkyydellä, sinulta loppuivat pelimerkit, mene kotiin itkemään.

        Onko tämä suoraan dialektiikan oppikirjasta?

        Yksi pieni muodollisuus: tiedätkö että argumentaatiovirhe-artikkeliin viittaaminen ei ole kovinkaan vahvaa argumentointia varsinkaan silloin kun et osoita tarkemmin virheen lajia.

        Voit osallistua leikkiin vain jos osaat leikkiä samaa leikkiä, nyt et osaa joten et mahdu samalle "hiekkalaatikolle".

        Esitin argumentaatiovirheesi kansantajuisesti ja sen jälkeen tarjosin ystävällisesti linkkiä josta voit opiskella itse lisää.

        PS. jos osoitin linkein että susi tappaa ihmisiä, niin miten siihen liittyy metsästystapaturmat?


      • fiksu tupakoija
        Susi on söpö kirjoitti:

        Voit osallistua leikkiin vain jos osaat leikkiä samaa leikkiä, nyt et osaa joten et mahdu samalle "hiekkalaatikolle".

        Esitin argumentaatiovirheesi kansantajuisesti ja sen jälkeen tarjosin ystävällisesti linkkiä josta voit opiskella itse lisää.

        PS. jos osoitin linkein että susi tappaa ihmisiä, niin miten siihen liittyy metsästystapaturmat?

        En ollut esittänyt mitään argumenttia, joten on aika mielenkiintoista jos sellaisen löysit. Kerrohan vielä täsmällisesti, että mistä argumentointivirheestä oli kyse ja mitä argumenttiani se koski?

        >Voit osallistua leikkiin vain...

        Ja sinä puhuit äsken pikkulasten logiikasta...
        Turhaa sanojen pyörittelyä. Hiekkalaatikkoja voi esimerkiksi olla kaksi vierekkäin, joista kummatkin ovat rakenteeltaan samanlaisia jne... Sanot etten osaa leikkiä tätä leikkiä, mutta et sano miksi väittämäsi pitää paikkansa. Jos väittämäsi pitää paikkansa, niin miksi se on hyvä tai huono asia.

        >...miten siihen liittyy metsästystapaturmat?

        Tämä on osa sitä "leikkiä". Monet asiat aiheuttavat kuolemia, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. Linkeilläsi ei ole mitään vertailukohtaa sellaisinaan eli ne ovat irrallisia kuvauksia. Satuin valitsemaan niille vertailukohdaksi metsästystapaturmat (moni muukin asia olisi käynyt).
        Huomaa etten sano leikissä asioiden olemuksista mitään normatiivista vaan lausumani ovat puhtaan deskriptiivisiä.


        Metsästystapaturma on melkoinen eufemismi tässä yhteydessä:

        http://www.upi.com/Top_News/US/2009/11/18/Student-killed-in-hunting-accident-honored/UPI-78241258588485/

        "Jessica "Jess" Goode, 23, who was fatally shot in the chest while she and two other students were collecting frogs along a county-owned trail for a biology class - -
        Jason David Cloutier, 31, of Ferrum, Va., has been charged with manslaughter, reckless handling of a firearm and trespassing in connection with the incident"


      • Susi on söpö
        fiksu tupakoija kirjoitti:

        En ollut esittänyt mitään argumenttia, joten on aika mielenkiintoista jos sellaisen löysit. Kerrohan vielä täsmällisesti, että mistä argumentointivirheestä oli kyse ja mitä argumenttiani se koski?

        >Voit osallistua leikkiin vain...

        Ja sinä puhuit äsken pikkulasten logiikasta...
        Turhaa sanojen pyörittelyä. Hiekkalaatikkoja voi esimerkiksi olla kaksi vierekkäin, joista kummatkin ovat rakenteeltaan samanlaisia jne... Sanot etten osaa leikkiä tätä leikkiä, mutta et sano miksi väittämäsi pitää paikkansa. Jos väittämäsi pitää paikkansa, niin miksi se on hyvä tai huono asia.

        >...miten siihen liittyy metsästystapaturmat?

        Tämä on osa sitä "leikkiä". Monet asiat aiheuttavat kuolemia, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. Linkeilläsi ei ole mitään vertailukohtaa sellaisinaan eli ne ovat irrallisia kuvauksia. Satuin valitsemaan niille vertailukohdaksi metsästystapaturmat (moni muukin asia olisi käynyt).
        Huomaa etten sano leikissä asioiden olemuksista mitään normatiivista vaan lausumani ovat puhtaan deskriptiivisiä.


        Metsästystapaturma on melkoinen eufemismi tässä yhteydessä:

        http://www.upi.com/Top_News/US/2009/11/18/Student-killed-in-hunting-accident-honored/UPI-78241258588485/

        "Jessica "Jess" Goode, 23, who was fatally shot in the chest while she and two other students were collecting frogs along a county-owned trail for a biology class - -
        Jason David Cloutier, 31, of Ferrum, Va., has been charged with manslaughter, reckless handling of a firearm and trespassing in connection with the incident"

        Äläs nyt yritä, linkkisi olivat argumenttejä itsessään, älä nyt esitä tyhmempää mitä olet.

        Molemmat argumentoimme linkeillä joten se niistä olkinukeista.

        Minun argumenttini: sudet tappavat. Sinun vasta-argumenttisi: metsästäjätkin tappavat.

        Argumentoida voi monella tavalla, aina ei tarvitse selittää ja analysoida "mukaälykkäästi" argumenttiä alkutekijöihinsä.


      • fiksu tupakoija
        Susi on söpö kirjoitti:

        Äläs nyt yritä, linkkisi olivat argumenttejä itsessään, älä nyt esitä tyhmempää mitä olet.

        Molemmat argumentoimme linkeillä joten se niistä olkinukeista.

        Minun argumenttini: sudet tappavat. Sinun vasta-argumenttisi: metsästäjätkin tappavat.

        Argumentoida voi monella tavalla, aina ei tarvitse selittää ja analysoida "mukaälykkäästi" argumenttiä alkutekijöihinsä.

        Linkkini olivat argumenttejä itsessään? No johan...

        Tässä perustietoa argumentista:
        ##############################################
        Argumentti koostuu:

        * yhdestä tai useammasta premissistä, sekä
        * yhdestä johtopäätöksestä

        Premissi on väitelause (lause joka on joko tosi tai epätosi),

        * jolla pyritään tukemaan esitettyä väitettä, joka on sama kuin argumentin johtopäätös (joka, kuten premissitkin, on lause joka on joko tosi tai epätosi)
        ##############################################
        http://www.valt.helsinki.fi/blogs/ypf/filosofia/post8.htm

        Määritelmäsi mukaan kaikkia lausahduksia voisi pitää argumentteina.
        Linkin sisältöä voisi kyllä pitää premissinä, muttei argumenttina.


        Minkälaisia nämä argumentoinnin monet tavat ovat sinun mukaasi perusluonteeltaan? Minkälaisia etuja niillä kullakin on ja mitä haittoja?

        Mitä tarkoittaa argumentin selittäminen ja analysointi "mukaälykkäästi" alkutekijöihinsä? Mitä haittaa siitä on? Milloin siitä tulisi pidättäytyä ja miksi?


      • Susi on söpö
        fiksu tupakoija kirjoitti:

        Linkkini olivat argumenttejä itsessään? No johan...

        Tässä perustietoa argumentista:
        ##############################################
        Argumentti koostuu:

        * yhdestä tai useammasta premissistä, sekä
        * yhdestä johtopäätöksestä

        Premissi on väitelause (lause joka on joko tosi tai epätosi),

        * jolla pyritään tukemaan esitettyä väitettä, joka on sama kuin argumentin johtopäätös (joka, kuten premissitkin, on lause joka on joko tosi tai epätosi)
        ##############################################
        http://www.valt.helsinki.fi/blogs/ypf/filosofia/post8.htm

        Määritelmäsi mukaan kaikkia lausahduksia voisi pitää argumentteina.
        Linkin sisältöä voisi kyllä pitää premissinä, muttei argumenttina.


        Minkälaisia nämä argumentoinnin monet tavat ovat sinun mukaasi perusluonteeltaan? Minkälaisia etuja niillä kullakin on ja mitä haittoja?

        Mitä tarkoittaa argumentin selittäminen ja analysointi "mukaälykkäästi" alkutekijöihinsä? Mitä haittaa siitä on? Milloin siitä tulisi pidättäytyä ja miksi?

        Internet-keskusteluissa voi aivan hyvin esittää linkkejä argumentteina, tällainen on jopa hyvin yleistä. Keskustelukulttuuri kehittyy ja enää ei tarvitse olla kovaäänisin sekä harjoitella puheita suu täynnä pikkukiviä.

        Mielenkiintoista että väität ettei linkki voi olla argumentti itsessään ja kuitenkin nähtävästi ymmärsit aloitukseni premissin sekä teit siitä jopa oman johtopäätöksesi.

        On hyvä että osaa perinteisen argumentoinnin määritelmän, mutta on hyvä myös avartaa ajatteluaan jolloin saattaa huomata ettei internet-trollauksessa päde perinteiset argumentoinnin "lait".

        Tupakoitko sisällä vai kirjoitteletko nettiin ulkona koska: http://fi.wiktionary.org/wiki/tupakoija ?

        Oletkohan kuitenkin: http://fi.wiktionary.org/wiki/tupakoitsija ?

        Miten voit olla http://fi.wiktionary.org/wiki/fiksu jos http://www.uusisuomi.fi/viihde/86064-tutkimus-tupakoijilla-matalampi-ao ?


      • fiksu tupakoija
        Susi on söpö kirjoitti:

        Internet-keskusteluissa voi aivan hyvin esittää linkkejä argumentteina, tällainen on jopa hyvin yleistä. Keskustelukulttuuri kehittyy ja enää ei tarvitse olla kovaäänisin sekä harjoitella puheita suu täynnä pikkukiviä.

        Mielenkiintoista että väität ettei linkki voi olla argumentti itsessään ja kuitenkin nähtävästi ymmärsit aloitukseni premissin sekä teit siitä jopa oman johtopäätöksesi.

        On hyvä että osaa perinteisen argumentoinnin määritelmän, mutta on hyvä myös avartaa ajatteluaan jolloin saattaa huomata ettei internet-trollauksessa päde perinteiset argumentoinnin "lait".

        Tupakoitko sisällä vai kirjoitteletko nettiin ulkona koska: http://fi.wiktionary.org/wiki/tupakoija ?

        Oletkohan kuitenkin: http://fi.wiktionary.org/wiki/tupakoitsija ?

        Miten voit olla http://fi.wiktionary.org/wiki/fiksu jos http://www.uusisuomi.fi/viihde/86064-tutkimus-tupakoijilla-matalampi-ao ?

        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1636344&ref=lk_is_ul_1

        Olenko väärässä, jos väitän että yllä olevasta linkistä on mahdollista muodostaa argumentti:
        ”Zazov-Kyn sijaitsee Permin alueella.
        Permin alue sijaitsee Venäjällä.
        Siispä Zazov-Kyn sijaitsee Venäjällä.”?

        Oletko varma, että minä oikeasti tupakoin? Mitä todisteita sinulla on siitä? Miksi oletat toisen sanoista kuvaavan minua totuudellisesti mutta toisen et?
        Voisiko olla mahdollista, että olen itse tietoinen näiden sanojen näennäisestä ristiriitaisuudesta ja että se huvittaa minua? (epäfiksuudella tarkoitan lähinnä oman terveyden tietoista vaarantamista)
        Voisiko olla mahdollista, että olen alusta asti odottanut kuinka kauan kestää, kunnes joku käyttää ad hominemia tällaista nimimerkkiä vastaan?
        Jos tupakoin ja käytän tällaista nimimerkkiä, niin voisiko olla kyse itseironiasta? Voisiko nimimerkkiin liittyä myös jotain muutakin huumoria, mitä ei ole vielä tähän mennessä mainittu?

        Oletetaan nyt kuitenkin että minä tupakoin ja katsotaan tukevatko perustelusi silloin väitettäsi.
        Fiksu voi tarkoittaa myös viisasta, joten se ei välttämättä tarkoita älykästä. Fiksuus voidaan myös yhdistää käytännölliseen järkevyyteen. ÄO-testi mittaa vain älykkyyttä, joskin sen validiteetista on esitetty eriäviä mielipiteitä.
        Tutkimuksessa puhutaan keskiarvoista. Ehkäpä tämä auttaa(katso erityisesti kohta 13.1 Tilastokäsitteiden kuten keskiarvon outous):
        http://www.skepsis.fi/jutut/virhelista.html
        Ymmärrätkö nyt, kuinka se voisi olla mahdollista muttei kuitenkaan välttämätöntä?

        Nimimerkillä ei siis tarvitse olla mitään yhteyttä sitä käyttävään henkilöön. Yhtä hyvin voisin käyttää nimimerkkiä ”pyöreä neliö”. Tämä vastannee myös tupakoija/tupakoitsija-kysymykseen.

        PS. Käyttämissäsi lauseissa on muuten myös muitakin osia kuin yksi linkki.


      • Susi on söpö
        fiksu tupakoija kirjoitti:

        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1636344&ref=lk_is_ul_1

        Olenko väärässä, jos väitän että yllä olevasta linkistä on mahdollista muodostaa argumentti:
        ”Zazov-Kyn sijaitsee Permin alueella.
        Permin alue sijaitsee Venäjällä.
        Siispä Zazov-Kyn sijaitsee Venäjällä.”?

        Oletko varma, että minä oikeasti tupakoin? Mitä todisteita sinulla on siitä? Miksi oletat toisen sanoista kuvaavan minua totuudellisesti mutta toisen et?
        Voisiko olla mahdollista, että olen itse tietoinen näiden sanojen näennäisestä ristiriitaisuudesta ja että se huvittaa minua? (epäfiksuudella tarkoitan lähinnä oman terveyden tietoista vaarantamista)
        Voisiko olla mahdollista, että olen alusta asti odottanut kuinka kauan kestää, kunnes joku käyttää ad hominemia tällaista nimimerkkiä vastaan?
        Jos tupakoin ja käytän tällaista nimimerkkiä, niin voisiko olla kyse itseironiasta? Voisiko nimimerkkiin liittyä myös jotain muutakin huumoria, mitä ei ole vielä tähän mennessä mainittu?

        Oletetaan nyt kuitenkin että minä tupakoin ja katsotaan tukevatko perustelusi silloin väitettäsi.
        Fiksu voi tarkoittaa myös viisasta, joten se ei välttämättä tarkoita älykästä. Fiksuus voidaan myös yhdistää käytännölliseen järkevyyteen. ÄO-testi mittaa vain älykkyyttä, joskin sen validiteetista on esitetty eriäviä mielipiteitä.
        Tutkimuksessa puhutaan keskiarvoista. Ehkäpä tämä auttaa(katso erityisesti kohta 13.1 Tilastokäsitteiden kuten keskiarvon outous):
        http://www.skepsis.fi/jutut/virhelista.html
        Ymmärrätkö nyt, kuinka se voisi olla mahdollista muttei kuitenkaan välttämätöntä?

        Nimimerkillä ei siis tarvitse olla mitään yhteyttä sitä käyttävään henkilöön. Yhtä hyvin voisin käyttää nimimerkkiä ”pyöreä neliö”. Tämä vastannee myös tupakoija/tupakoitsija-kysymykseen.

        PS. Käyttämissäsi lauseissa on muuten myös muitakin osia kuin yksi linkki.

        Nyt olemme siis päässeet yhteisymmärrykseen siitä että linkki voi olla argumentti.

        Minun linkkini siis kelpasivat ad hominemiksi nimimerkkiäsi vastaan. "Väittely" kuitenkin lähti alunperin siitä että linkkisi eivät voineet olla argumenttivirheitä, joten miten minun linkkini voivat olla ad hominem?


        Jos linkkini olivat ad hominem circumstantiae, niin silloinhan sinun olisi kuuluttava tupakoitsijoiden "ryhmään" ja siten myös tupakoitava. Epäilemättä kuulut fiksuihin, mutta fiksuja vastaan ei linkeistäni löydy ad hominemia.

        Voiko olla viisas ja käytännöllisesti järkevä ilman että samalla olisi myös älykäs?


      • fiksu tupakoija
        Susi on söpö kirjoitti:

        Nyt olemme siis päässeet yhteisymmärrykseen siitä että linkki voi olla argumentti.

        Minun linkkini siis kelpasivat ad hominemiksi nimimerkkiäsi vastaan. "Väittely" kuitenkin lähti alunperin siitä että linkkisi eivät voineet olla argumenttivirheitä, joten miten minun linkkini voivat olla ad hominem?


        Jos linkkini olivat ad hominem circumstantiae, niin silloinhan sinun olisi kuuluttava tupakoitsijoiden "ryhmään" ja siten myös tupakoitava. Epäilemättä kuulut fiksuihin, mutta fiksuja vastaan ei linkeistäni löydy ad hominemia.

        Voiko olla viisas ja käytännöllisesti järkevä ilman että samalla olisi myös älykäs?

        Tämä oli varsin oleellinen kysymys koko aihetta tarkastellen:

        >>http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1636344&ref=lk_is_ul_1
        Olenko väärässä, jos väitän että yllä olevasta linkistä on mahdollista muodostaa argumentti:
        ”Zazov-Kyn sijaitsee Permin alueella.
        Permin alue sijaitsee Venäjällä.
        Siispä Zazov-Kyn sijaitsee Venäjällä.”?…joten miten minun linkkini voivat olla ad hominem?
        Luitko varmasti edellisen viestini jälkikirjoituksen? En kirjoittanut sitä ilman tarkoitusta, sillä näin kyllä mihin pyrit.


        Riippuu siitä, mitä tarkoitat älykäs-sanalla.
        Tarkoitatko sitä määritelmää, mihin aiemmin viittasit (ÄO) vai jotain muuta. Jos viittaat johonkin muuhun, niin sen kiinnitys edelliseen kontekstiin lakkaa tai sitten se pitää todentaa uudestaan.


    • werw0lf

      mutta ei ole kasvissyöjä, olisi kannattanut olla hereillä koulun biologian tunneilla. Vai jäikö kansakoulunkin kesken?

      • Jahtimees

        Susi tappoi tammikuulla Venäjällä pojan ja nyt Ameriikassa naisen. Onhan näitä tapauksia. Faktat vain on viherpiipertäjienkin tunnustettava. Miksikäs muuten poliisi lopetti viime kesänä karhun Vaasassa ja suden jolukuun lopulla Tuupovaarassa jos ne eivät ole vaaraksi ihmiselle ? Kysyn vaan.
        Uusimpien lehtijuttujen mukaan susikanta on pienenemään päin. Siirtoistutus näyttää pikkuhiljaa tuottavan tulosta. Hyvä näin.


      • Anopheles gambiae
        Jahtimees kirjoitti:

        Susi tappoi tammikuulla Venäjällä pojan ja nyt Ameriikassa naisen. Onhan näitä tapauksia. Faktat vain on viherpiipertäjienkin tunnustettava. Miksikäs muuten poliisi lopetti viime kesänä karhun Vaasassa ja suden jolukuun lopulla Tuupovaarassa jos ne eivät ole vaaraksi ihmiselle ? Kysyn vaan.
        Uusimpien lehtijuttujen mukaan susikanta on pienenemään päin. Siirtoistutus näyttää pikkuhiljaa tuottavan tulosta. Hyvä näin.

        perätä kaksi 'todistettua' tapausta :) tuohon kannattaisi vielä lisätä se ainut suomessa 1880 -luvulla tapahtunut niin selviäisi milllainen PETO on kyseessä :D kannattaa todellakin ottaa elämäntehtäväksi kauhistella moista!! malariansääski taitaa kuitenkin olla vielä kauheampi?! siinä ihmisoikeuspiipertäjille miettimistä..


      • Jouni Marttinen
        Anopheles gambiae kirjoitti:

        perätä kaksi 'todistettua' tapausta :) tuohon kannattaisi vielä lisätä se ainut suomessa 1880 -luvulla tapahtunut niin selviäisi milllainen PETO on kyseessä :D kannattaa todellakin ottaa elämäntehtäväksi kauhistella moista!! malariansääski taitaa kuitenkin olla vielä kauheampi?! siinä ihmisoikeuspiipertäjille miettimistä..

        susikeskusteluun on ilmaantunut uusi sana kakta, joka kyllä luonnehtii sitä oikein hyvin, siitä saa syntymään sanan oikean tarkoituksen vaihtamalla t:n tilalle toisen kirjaimen. Uskoaksen vain susianalyytikolla on aivokapasiteettia tämän ongelman ratkaisuun, sillä hänellä riittää tähän loppumattomaan materiaaliin henkilökohtaista kiinnostusta.
        Tuskinpa nämä kaksi argumentaattoria sitä pystyvät ratkaisemaan sillä he aloittavat välittömästi argumentaation ja luiskahtavat aiheesta pilkunnu......n, mikä tietenkin kuvaa hyvin fakki-idioottien mielenlaatua.


      • Jahtimees
        Anopheles gambiae kirjoitti:

        perätä kaksi 'todistettua' tapausta :) tuohon kannattaisi vielä lisätä se ainut suomessa 1880 -luvulla tapahtunut niin selviäisi milllainen PETO on kyseessä :D kannattaa todellakin ottaa elämäntehtäväksi kauhistella moista!! malariansääski taitaa kuitenkin olla vielä kauheampi?! siinä ihmisoikeuspiipertäjille miettimistä..

        Onhan noita tapauksia vaikka kuinka paljon ajan saatossa, otin tuohon nyt vain pari uusinta tapausta esimerkiksi. Noita malariasääskiä ei täällä susirajalla onneks oo vielä näkyny. Mut kait se on syytä varautua niihinkin pikkuhiljaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      748
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      43
      699
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      106
      652
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      46
      552
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      498
    Aihe