Pääsin tässä työkyvyttömyyseläkkeelle ja hain eläkkeen asumistukea.
Täytin hakemuksen ja yllärinä sainkin nyt kirjeen jossa on präntätty:
Hakemuksen käsittelyä varten puuttuvat liitteet:
- selvitys täysi-ikäisen tyttärenne tuloista ja omaisuudesta. Pyydämme Teitä toimittamaan
puuttuvat liitteet ja se vanha uhkaus asumistuen lakkauttamisesta.
Hänellä ei ole tuloja, sen jo kerroin ja merkitsin hakemukseen.
Lukee nyt välivuonna yliopiston pääsyyn, mutta miten voidaan kirjallisen
todistaa olevansa tuloton?
Todistus tulottomuudesta?
5
600
Vastaukset
- piip
kirjoitat vain todistuksen asiasta ja toimitat kelalle. ainakin omalla kohdallani riitti ihan hyvin että itse allekirjoitin todistuksen jossa kerroin olevani tuloton. kukas muukaan sitä voisi tehdä.
nuo virkaloiset näissä valtion suojatyöpaikoissa vain rakastaa paperia. mitä enemmän lippulappusia, sitä onnellisemmiksi he tulevat. siksi näitä selvityspyyntöjä tulee.- Miten tää menee?
Kiitos vastauksesta.
Olet oikeassa tuosta niiden hulluudesta papereidensa kanssa mellastamisesta.
Meneeköhän vuosien varrella se paperipöly aivoihin vai onko se jo tietynlainen luonnekysymys kun alalle hinkuaa?
Kirjoitan omakätisesti todistuksen. Hohhoijaa, kyllä on.
- kelalla riidellyt
periaatteessa toimitat vaan kaikkien asunnossa asuvien tulotiedot. pitäs riittää. ja jos hän ei saa mistään mitään täysi-ikäisenä niin kyselet kelala hänellekkin jotain tuloa , kyllä kelalla on tiedossa ihmisten tulot kun aletaan kyselemään jotain korvausta kelalta...
eläkä erehdy saamaan mistään mitään perintöä jos saat eläkkeensaajan asumistukea joskus. minulta pyysivät perinnönjaosta jakokirjan ja perunkirjan. toimitin ne ja luulin asian olevan selvä niinku kelantäti väitti jo eka käynnillä, vaan kelalta kun kotio pääsin niin soittivat jo jotta mihinkä olen perinnön käyttänyt ja kuitit toimitettava heille.. kerroin syöneeni juoneeni ja jopa naineeni rahat ja gigolot eivät antaneet kuittia. niin lakkauttivat koko eläkkeensaajan asumistuen minulta. ja olinhan vain noudattanut kelan antamaa ohjetta jotta toimittaa ne em.2 asiakirjaa kelalle. otin ohjeen silloin kirjallisena heiltä mitä toimitettava ja sitten se ei kelvannutkaan. kuitteja ruokaostoksistanikaan en ole säilyttänyt tosiaankaan.- Miten tää menee?
Joo, perintöä ei tosiaankaan ole tulossa. :) Olen ryssinyt lähipiirissäni niin totaalisesti nuorena ja mustan lampaan musta väri pysyy.
Enkä kaipaa, emme ole miljönäärisukua, vähän se Kelan nainen katteli pitkään/hämmästyneenä kun sanoin ettei mitään kesämökkiä ole. Kaikilla viiskymmppisillä on (kunnollisilla) ja eikä ole mitään pääomatulojakaan ole ollut.
Teinkö kumminkin virheen hakiessani eläketukea tähän rupiseen vuokrakämppään. Ihan kuin Kela tekisi jotain läpivalaisua. tietysti pitkään jälkikäteen! Mielestäni tällaisissa tilanteissa juuri on ansa katettu tavallisesti vähävaraisille ja pienituloisille ihmisille, jotka satunnaisesti saavat suurehkon tulon. Asia ainoastaan ehkä harmittaa, jos tulonsaaja ajattelee etuudenmaksajan tavoin ja säilyttää saamansa lisärahat kompensoidakseen leikkaantuvia etuuksia niiden avuin - kuten etuussäännösten laatijat lienevät tarkoittaneenkin. Mutta miten käy köyhän, jos hänen jo käyttämänsä rahat hänelle yllättäen vähennetäänkin tulosidonnaisista sosiaalietuuksista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275