Pompannappi

Saab 99

Ysisusi lienee tuo Saab, Pompannappi kai oli Fiat 600 eli Kuussatanen, eli Kusiainen,
muita sitten Kupla, Kajakki, Rellu, Pösö...
Lada 1200 L on kai eniten saanut näitä lempinimiä: Uralin pihlaja, Uhtuan buick, Larviainen,
Evakkoreki, SKDL 1200, Tsernobiili, Aateauto, Ojatutka, Kaalihakkuri...

Ifa oli yhteen aikaan kaskujen aiheena: Ifa kiihtyy alamäessä, kuski kiihtyy ylämäessä.

Meidän ensimmäinen automme oli joidenkin mielestä - (luin HS:stä nyt) - Juustohöylä.

Millä sinä ajelit?

28

568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¤¤*¤¤

      Toyotalla, Ford Zepfhyr:llä, Commerilla siinäpä ne, ja oma kuski! Massey Fergusonilla ja toisen traktorin nimeä en muista punainen hyttitr. hevosella ja loput menee nyt taxilla:D

      • jklö1

        Kuuskuyt luvullatyökaveri osti Trabantin oli muuten toimiva auto, mutta hankala potkupallon mentävä reikä takaluukussa. En muista saiko kaveri kitattua sitä reikää umpeen.


      • katl..Eija
        jklö1 kirjoitti:

        Kuuskuyt luvullatyökaveri osti Trabantin oli muuten toimiva auto, mutta hankala potkupallon mentävä reikä takaluukussa. En muista saiko kaveri kitattua sitä reikää umpeen.

        Tabanttiahan sanottiin Pahviksi, kun kuori oli mitä oli, ei ainakaan peltiä.


      • höhöh
        katl..Eija kirjoitti:

        Tabanttiahan sanottiin Pahviksi, kun kuori oli mitä oli, ei ainakaan peltiä.

        Trabant ei päässyt liikkeelle liikenne valoissa, syynä vitsin mukaan oli takana oleva mersu, jossa oli kytketty ilmastointi päälle.


      • höhöh kirjoitti:

        Trabant ei päässyt liikkeelle liikenne valoissa, syynä vitsin mukaan oli takana oleva mersu, jossa oli kytketty ilmastointi päälle.

        Trabant vitsin mukaan valmistajien piti nostaa menopelin nopeutta 95 km/h, koska Tikan lentonopeus kerrottiin olevan 90 km/h.
        Ei hassumpi sekään 'viidakkorumpu' nimitys ollut.


      • Parempi ilman kuin Hillman, vitsailtiin sen luotettavuutta.


      • etsivivä-amadeus

        ainakin nähdään policiautona.Olin niin rakastunut consulmieheen,vaaleansininen oli väri.Ei ollut väritön minunkaan maailmani vaikka Paven kanssa sekstattiin,mutta muuta ei tehty siellä letukassa.
        Autonkuvia kerättiin kahvipaketeista ja sokerikin oli kortilla jovain elämä maistui, pieniä kolttosia tehtiin ja pikkubostonista poskareita kiskottiin ja oltiin niin aikuisia...ja vielä muistan,kuin eilisen olisko lähestyvää dementiaa,tiedän vielä kyllä mitä lusikalla tehdään,ei lapsia ainaskaan..


    • JoBel

      l. minne tuuli kuljettaa l. Rellu 8. Kai sitä sanottiin myös Sinisorsaksi.
      Oma eka oli Kota, tarkemmin Octavia.
      Valitettavasti nykyinen Octavia on niin iso, ettei sellaista viitsi enää viimeiseksi ostaa, vaikka hauska olisi ympyrä sillä sulkeakin.

    • Muistan ajan jolloin 'pompannappi, Fiat 600 maksoi 6900 mk uutena. Tuntipalkat olivat aivan onnettomia. Tuo vajaat 7000mk oli iso summa duunarille. Oli kai jotain 1960 luvun alkupuolta.

      • 11+7 on 18

        Massey Fergusson oli ensimmäinen, jolla ajelin, tai enimmäkseen siirtelin pellolla. Ikiää oli 12 v. Sitä vaan piti opetella ajamaan, vaikka tyttö olinkin.
        Ajoin kortin kolmikymppisenä ja ostin ensimmäisen auton, se oli Fiat 800, valkoinen.


      • vilosohvi
        11+7 on 18 kirjoitti:

        Massey Fergusson oli ensimmäinen, jolla ajelin, tai enimmäkseen siirtelin pellolla. Ikiää oli 12 v. Sitä vaan piti opetella ajamaan, vaikka tyttö olinkin.
        Ajoin kortin kolmikymppisenä ja ostin ensimmäisen auton, se oli Fiat 800, valkoinen.

        Meikä kurvaili 1960-luvulla monia vuosia volkkarilla, jota kutsuttiin myös maantiepaiseeksi ja pahnapuhaltimeksi.
        Se oli hyvä ja luotettava menopeli, joskin talvella kyyti oli kylmää.
        Volkkarin tunnetuin mainos oli se, jossa kysyttiin millä aura-auton kuljettaja menee aamuvarhaisella töihin ja kuvassa oli pahnapuhallin.


      • 6+5
        vilosohvi kirjoitti:

        Meikä kurvaili 1960-luvulla monia vuosia volkkarilla, jota kutsuttiin myös maantiepaiseeksi ja pahnapuhaltimeksi.
        Se oli hyvä ja luotettava menopeli, joskin talvella kyyti oli kylmää.
        Volkkarin tunnetuin mainos oli se, jossa kysyttiin millä aura-auton kuljettaja menee aamuvarhaisella töihin ja kuvassa oli pahnapuhallin.

        siitähän oli myös vitsi, jossa kaksi naista avasi konepellin auton pysähdyttyä,
        ja ihmetteli, minne moottori oli pudonnut. Moottori oli takana?


      • 11+7 on 18 kirjoitti:

        Massey Fergusson oli ensimmäinen, jolla ajelin, tai enimmäkseen siirtelin pellolla. Ikiää oli 12 v. Sitä vaan piti opetella ajamaan, vaikka tyttö olinkin.
        Ajoin kortin kolmikymppisenä ja ostin ensimmäisen auton, se oli Fiat 800, valkoinen.

        Muistan Fiat 850 olleen jo myös talvilämmin kulkupeli. Automiehet sanoivat sen voimanlähteenä olleen 600:sta poratun. Äkkiä nekin poistuivat suosikkilistoilta.
        Ww kupla oli melko välttämätön ratkaisu kun piti aamulla töihin päästä talvellakin auraamattomien tieosuuksien takaa.


      • 70-luvulla satamassa vastaanottamassa laivalastillista noita kuussatasia.
        Siinä autojenkuljetukseen suunnitellussa laivassa taisi kerrallaan tulla lähes kymmenen tuhatta autoa, eli vuoden tarve. Koko satama-alue oli täynnä pikkufiiuja.


    • Maalaismies*

      Mikä se olikaan se Lemmenlulla? No Rättisitikka tietenkin! Se sai ja saa vieläkin suun hymyyn, kun leppoisasti vastaan ajelee. Taitavat vieläkin porukassa kesäisin körötellä nämä autoilevat filosofit. Vaatimattomuuden mestarinäyte.

    • 70-luvun tila-auto. Nimi taisi olla mieleen myös maahantuojalle. Viittasihan se pieneen kulutukseen. Bensan hinta oli jo silloin tavallisesta kuluttajasta kallista. Eikös siinä ollut sellainen sateensuojan koukku vaihdekeppinä?

      • tietääkseni (HS)

        Ford Anglia de lux,
        voi että olikin kaunis: yläosa vaaleanharmaa, alaosa hiukan tummemmanharmaa sävy sävyyn.
        Ostimme sen v. 1961 ja ajoimme sillä alun toistakymmentä vuotta.

        Hymy oli koko auton levyinen, kromit kiilsivät. Ja auton sisälläkin hymyiltiin onnellisina,
        vaikka kerran talvella tuulettajan hihnan katkettua hiukan vähemmän,
        joulukylään oltiin matkalla, aviomiehen kotiin oli kutsuttu jouluksi.

        (Myöhemmin näkyi niitä riisuttuja Anglioita sitten, joiden hymy oli kovin kapea.)


      • tuli selväksi, että
        tietääkseni (HS) kirjoitti:

        Ford Anglia de lux,
        voi että olikin kaunis: yläosa vaaleanharmaa, alaosa hiukan tummemmanharmaa sävy sävyyn.
        Ostimme sen v. 1961 ja ajoimme sillä alun toistakymmentä vuotta.

        Hymy oli koko auton levyinen, kromit kiilsivät. Ja auton sisälläkin hymyiltiin onnellisina,
        vaikka kerran talvella tuulettajan hihnan katkettua hiukan vähemmän,
        joulukylään oltiin matkalla, aviomiehen kotiin oli kutsuttu jouluksi.

        (Myöhemmin näkyi niitä riisuttuja Anglioita sitten, joiden hymy oli kovin kapea.)

        jos on auton ihminen ostanut, niin sillä ajetaan vaikka huolimattoman päälle.
        Autottoman henki ei silloin paljoa paina, kun alla on Lada!

        Helsingissä hämmästyin noiden kokemusten jälkeen,
        kun auto pysähtyi kadunylitysaikeissa olevan eteen kohteliaasti.


      • Kia On hyvä
        tuli selväksi, että kirjoitti:

        jos on auton ihminen ostanut, niin sillä ajetaan vaikka huolimattoman päälle.
        Autottoman henki ei silloin paljoa paina, kun alla on Lada!

        Helsingissä hämmästyin noiden kokemusten jälkeen,
        kun auto pysähtyi kadunylitysaikeissa olevan eteen kohteliaasti.

        Virnuilijoiden mieliaihe. Kuulin KIA autoa sanottavan köyhien ihmisten autoksi. Hävittömät!


      • ladist
        Kia On hyvä kirjoitti:

        Virnuilijoiden mieliaihe. Kuulin KIA autoa sanottavan köyhien ihmisten autoksi. Hävittömät!

        Nytkö se taas alkoi ? Pääsin ladoista ja ostin KIA n, syystä ettei Ladoja tuoda eää maahan.


      • riisikuppi
        ladist kirjoitti:

        Nytkö se taas alkoi ? Pääsin ladoista ja ostin KIA n, syystä ettei Ladoja tuoda eää maahan.

        Uskon, ettei E-Koreasta lähde markkinoille vaikkapa ranskalaisautoja. Niiden malleja näkee (eniten vikoja listoilla)


      • ladist
        riisikuppi kirjoitti:

        Uskon, ettei E-Koreasta lähde markkinoille vaikkapa ranskalaisautoja. Niiden malleja näkee (eniten vikoja listoilla)

        KIA valmistettu Slovakiassa saksalaisten insinöörien suunnittelemana, 7v takuu,
        niin lukee prosyyrissa.


      • ladist kirjoitti:

        KIA valmistettu Slovakiassa saksalaisten insinöörien suunnittelemana, 7v takuu,
        niin lukee prosyyrissa.

        Sanovathan he Suomessa vaslmistettuja loistoristeilijöitäkin E-Korealaisiksi.


      • etsivivä-amadeus
        Jopel kirjoitti:

        Sanovathan he Suomessa vaslmistettuja loistoristeilijöitäkin E-Korealaisiksi.

        oli ensimmäinen kärry ja siitä meni laturi sököks Hesan reissulla.Oli ukolla kolaroitu amstrongsidley.Siitä piti tulla pakettiauto,lavallinen,mutta viina vei miestä.
        Oli siinä upea koelauta,mittaria jos jonkinlaista.Mossea oli ja taunus ihan pakasta revästy.Äiti toi volkkarin saksasta,kun oli merimies.Skoda oli kuin traktori ja ladoja oli useita.Popedat oli aikoinaan taxiautoja maalla.
        Nyt minulla toi Saab vanhus 20v.ja ajettu alle 170 tuhatta ja kiihtyy ihan mukavasti ja kuskikin silloin,kun sivustaohjaava vaihde osuu päälle.Muuten menee luonniikaasti pakkasta 20 astetta,ostin surviaisia eilen,että pilkille elävän mieli Roineelle meinasin..


      • Jopel kirjoitti:

        Sanovathan he Suomessa vaslmistettuja loistoristeilijöitäkin E-Korealaisiksi.

        Nokia kännykän uskotaan olevan maailmalla ruåttalaisen.

        Täten anna ainaskaa ikuna anteeksi - Koulupukkikin asuu ruotsin lapissa!


    • Kun me ensimmäisiä kertoja autoillamme tai moottoripyörillämme (Jawat ja Cezetat) ajelimme tiet olivat vielä soran peitossa.
      Tänään sorateitä löytyy vain jostakin historiallisesti suojelluilta pätkiltä ja kylien raiteilta.
      Tuolla jossain puhuttiin yhteiskuntaomaisuudesta. Hyvä tieverkosto on sitä parhaimmillaan. Sitä ei voi ulkomaille viedä. Me ne tiet teimme ja maksoimme.

      • etsivivä-amadeus

        oli serkulla 350 kuutioinen.Sillä en uskaltanu ajaa,mutta toisen serkun javaa,kyllä jäällä rääkkäsin.
        Nuorimmaisella tytöllä on viisataa kuutionen joku japsi ja nyt aikoo ostaa harrikan,kun ukollaan on.
        Kyyti kylmää,koskahan menee metsään,hevosen rattailla vielä huristelee..
        Ajoinhan minäkin navetanvinttiin tammalla heiniä kymmenen vanhana,enkä pelännyt lainkaan,hammaslääkärillä vähäsen..


    • Simca tonni, korjaamon onni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. Kieli pitkällä täällä odotan :D

      Pus pus :D
      Ikävä
      44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      908
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe