Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaukkarien koulutus

Felll...

Mulla on kaukkari ja se on nyt vuoden vanha.

Olen kouluttanut sitä kokoajan ja se kävelee hihnassa upeesti ei vedä ja kun vähän nykäsen se reagoi heti.
Olenkin hento naine en muutan voisi kuljettaa urosta joka kasvaa vielä.

Kotona se on lepposa kaveri ja uskoo ei sanan ja tänne tulon.....en muuta vaadi koiralta kuin että mä olen POMO.
Nyt olen käynyt kiivasta keskustelua siitä erään sakemanni miehen kanssa joka väittää että koirani on itsepäinen, ja hän saisi sen kuriin eli kuri on maahan asettuminen ja tassun anto..... ja istuminen.
Nuo asiat ei ole minulle yhtään tärkeitä jonkun tassun anto kaukkarilta.
Itse olen tyytyväinen tähän koulutukseeni, mitä sanon tälle miehelle että kaukkari ei ole kuten ne alistetut sakemannit.

3

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Felll...

      Eli hän väittää että sakemannit ja kaukkarit ovat samanlaisia...tämä on ensimmäinen laumanvartijani ja koiran tarkoitus on vahtia taloani- ja minulla on kanoja se vahtii niitäkin hyvin asiattomilta eläimiltä.

      Eikä siis tee niille mitään, kesällä ne käveli vapaasti pihalla.

      • LaumisNainen

        roduilla on kuin yöllä ja päivällä.
        Itsellä kokemusta molemmista roduista. Nyt ollut laumanvartijoita (mm.kaukkari)
        10 vuotta, ja noita rotuja ei voi verrata keskenään ollenkaan.
        Kaukkarilta puuttuu miellyttämisenhalu kokonaan, mut jotain vastaan (meillä ruoka)
        se mielellään tekee mieliksi. Itse en myöskään ole opettanut mitään
        "sirkutemppuja" koirillemme, ei ole tarvetta.
        Parempia rotuja saa hakemalla hakea ja noiden kanssa pärjää selvällä
        maalaisjärjellä ja logiikalla, ja kun vähän viitsii tutustua rodun sielunelämään ja historiaan.
        Ei tarvitse kun ansaita koiran kunnioitus, olla
        oikeudenmukainen ja jämäkkä, niin kaikki menee hyvin.
        Vastoin suuria luuloja, laumanvartijat ovat omiaan kohtaan todella pehmeitä.
        Eli lyhyesti, älä vaan ala uskomaan sakemanni-ihmisen vinkkejä, niillä menet metsään,
        ja syvälle...

        Ja laumanvartijat eivät saakkaan tehdä oman perheen eläimille mitään.
        Alunperinhän niiden tarkoitus oli juuri suojella koteläimiä petoja vastaan.


    • b

      Paimenkoiriin on sisäänistutettuna palvelualttius ja miellyttämisen halu, mitä ymmärtääkseni laumiksilla ei ole. ole ylpeä, jos mielestäsi pärjäät koirasi kanssa. Rotuja ei mitenkään voi verrata toisiinsa. Itsekin olen vasta tutustunut laumanvartijaan ja ihmettelen sen omanlaisuutta :). Sakemannien kanssa olen taasen pelannut koko pienen ikäni.

      Kuten sanottua, jätä omaan arvoonsa tuollaiset jutut. Eli suurin osa sakemanneista ei ole alistettuja ja laumikset eivät itsepäisiä, vaan ne on "ohjelmoitu" eritavalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe