Hermot menee!

Äiti 36

Mulla menee niiin hermot tuon teinin kanssa...
Mul on tyttö joka on täyttänyt 14 vuotta...Olen yksinhuoltaja ja hän on ainoa lapsi... Ei auta mitkään uhoilut et siivosi oman huoneen tai veisi roskat.....
En tiedä mikä on vikana??? Mä luulen et minun liikuntarajoitteisuus voi olla hänelle kova pala...
Eli mulla on CP-vamma. Joudun pyytämään usein häntä auttamaan..Esim viemään roskat tai käymään kaupassa. Hän ei vaan vie roskia...Voi mennä päiviä ennenkuin suostuu viemään ne roskat.
MENEE HERMOT......

10

1073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhempi myös

      Eivät ne murkut muissakaan perheissä aina tai suorastaan usein tee mitä vanhemmat käskevät. Teini saattaa olla tosi itsepäinen, tai sitten ei ehkä ole lapsena pistetty tarpeeksi tiukkoja rajoja.

      Syyttely ei nyt auta mitään, vaan pitää laittaa tiukempaa kuria.

      Jos teinityttö ei auta kotitöissä, rajoita hänen menojaan. Kotiaresti alkaen klo 18 arkisin. Viikkorahat pois. Tietokoneen käyttöä vähemmälle. Kännykkä nuorelta pois.

      Kyllä vajaavaltainen taipuu, kun riittävästi rajoittaa hänelle tärkeitä asioita.

      Vanhempana hän sitten luultavasti kiittää, kun laitoit kuria ja rajoja.

      • Anonyymi

        Eikö tuo separi oo ite vajaavaltainen??


    • Heh hee...

      Vaikea ikä tuo 13-17v. Kiukutellaan ja rähjätään...
      Itse vastaavassa tilanteessa takavarikoin tietsikan modemin periaattella:
      Räyhäämiskohtauksesta tai kotitöiden laiminlyönnistä viikko ilman nettiä...
      Tehosi kummasti viisitoistavuotiaaseen tyttäreeni.

    • minäkö provo? kyllä.

      Kuka veisi roskat ja kävisi kaupassa, ellei sinulla olisi tytärtä?

    • kun pitää ihan keskustelupalstoilta kysellä neuvoja miten pärjätä teinin kans sellasissa tilanteissa kun se pistää hanttiin,niinku pitääkin. Jos ette itse kykene ratkaisemaan asiaa, niin se on voivoi, ei voi muuta kun ottaa osaa

    • äidinapua

      Minulla ole kokemusta vaikeavammaisen äidin tyttärenä olosta. Olen itse cp-vammainen nyt jo keski-ikäinen ihminen. Kun olin tyttäresi ikäinen aloin ensimmäisiä kertoja käytännössä huomaamaan äitini vammaisuuden. Luulen ettei pieni lapsi tällaisia asioita juuri mieti, vaan ottaa vanhempansa sellaisena kuin he ovat. Olisin itse toivonut, että äitini olisi jotenkin ottanut puheeksi nämä asiat, esimerkiksi, miten koen auttamisen jne. Itse jouduin avustamaan äitiäni toisinaan esimerkiksi wc-käynneillä tms. Kaupassakäynnit ja roskien viennit kuulostavat asioilta, joita jokainen nuori joutuu kotonaan tekemään. Voihan olla, että tuossa on suuri osa normaalia teiniangstia. Itse pyrkisin silti puheisiin tienin kanssa ja kysymään, mikä mättää.
      Toivon mukaan tyttäresi ei ole ainoa, jolta saat apua arjen pyörittämiseen. Jos näin on, niin pyri hankkimaan muutakin apua. On täysin oikeutettua vaatia, että teini tekee osuutensa kotitöistä, mutta hän ei voi olla avustajasi.

      • sasasata

        Kannattaa olla varovainen kuinka kohtelee lastaan.Lastensuojelusossut voivat tulkita monen asian aivan eritavoin kuin vanhemmat.Suomessa huostataan aivan oudoilla perusteilla. Nettisivut www.vanhemmat.com on erinomainen keskustelupalsta.Vammaisia lapsia ja vammaisten lapsia on huostattu ,erilaisten tekosyiden perusteella.


    • Anonyymi

      Miks niitä pentuja pitää tehdä kun ei jaksa niitä?? Ei ne ikuisesti ole söpöjä vauvoja.

      • Anonyymi

        Aivan


    • Anonyymi

      Miksi teit vammaisena lapsen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe