Mulla menee niiin hermot tuon teinin kanssa...
Mul on tyttö joka on täyttänyt 14 vuotta...Olen yksinhuoltaja ja hän on ainoa lapsi... Ei auta mitkään uhoilut et siivosi oman huoneen tai veisi roskat.....
En tiedä mikä on vikana??? Mä luulen et minun liikuntarajoitteisuus voi olla hänelle kova pala...
Eli mulla on CP-vamma. Joudun pyytämään usein häntä auttamaan..Esim viemään roskat tai käymään kaupassa. Hän ei vaan vie roskia...Voi mennä päiviä ennenkuin suostuu viemään ne roskat.
MENEE HERMOT......
Hermot menee!
10
1073
Vastaukset
- vanhempi myös
Eivät ne murkut muissakaan perheissä aina tai suorastaan usein tee mitä vanhemmat käskevät. Teini saattaa olla tosi itsepäinen, tai sitten ei ehkä ole lapsena pistetty tarpeeksi tiukkoja rajoja.
Syyttely ei nyt auta mitään, vaan pitää laittaa tiukempaa kuria.
Jos teinityttö ei auta kotitöissä, rajoita hänen menojaan. Kotiaresti alkaen klo 18 arkisin. Viikkorahat pois. Tietokoneen käyttöä vähemmälle. Kännykkä nuorelta pois.
Kyllä vajaavaltainen taipuu, kun riittävästi rajoittaa hänelle tärkeitä asioita.
Vanhempana hän sitten luultavasti kiittää, kun laitoit kuria ja rajoja.- Anonyymi
Eikö tuo separi oo ite vajaavaltainen??
- Heh hee...
Vaikea ikä tuo 13-17v. Kiukutellaan ja rähjätään...
Itse vastaavassa tilanteessa takavarikoin tietsikan modemin periaattella:
Räyhäämiskohtauksesta tai kotitöiden laiminlyönnistä viikko ilman nettiä...
Tehosi kummasti viisitoistavuotiaaseen tyttäreeni. - minäkö provo? kyllä.
Kuka veisi roskat ja kävisi kaupassa, ellei sinulla olisi tytärtä?
kun pitää ihan keskustelupalstoilta kysellä neuvoja miten pärjätä teinin kans sellasissa tilanteissa kun se pistää hanttiin,niinku pitääkin. Jos ette itse kykene ratkaisemaan asiaa, niin se on voivoi, ei voi muuta kun ottaa osaa
- äidinapua
Minulla ole kokemusta vaikeavammaisen äidin tyttärenä olosta. Olen itse cp-vammainen nyt jo keski-ikäinen ihminen. Kun olin tyttäresi ikäinen aloin ensimmäisiä kertoja käytännössä huomaamaan äitini vammaisuuden. Luulen ettei pieni lapsi tällaisia asioita juuri mieti, vaan ottaa vanhempansa sellaisena kuin he ovat. Olisin itse toivonut, että äitini olisi jotenkin ottanut puheeksi nämä asiat, esimerkiksi, miten koen auttamisen jne. Itse jouduin avustamaan äitiäni toisinaan esimerkiksi wc-käynneillä tms. Kaupassakäynnit ja roskien viennit kuulostavat asioilta, joita jokainen nuori joutuu kotonaan tekemään. Voihan olla, että tuossa on suuri osa normaalia teiniangstia. Itse pyrkisin silti puheisiin tienin kanssa ja kysymään, mikä mättää.
Toivon mukaan tyttäresi ei ole ainoa, jolta saat apua arjen pyörittämiseen. Jos näin on, niin pyri hankkimaan muutakin apua. On täysin oikeutettua vaatia, että teini tekee osuutensa kotitöistä, mutta hän ei voi olla avustajasi.- sasasata
Kannattaa olla varovainen kuinka kohtelee lastaan.Lastensuojelusossut voivat tulkita monen asian aivan eritavoin kuin vanhemmat.Suomessa huostataan aivan oudoilla perusteilla. Nettisivut www.vanhemmat.com on erinomainen keskustelupalsta.Vammaisia lapsia ja vammaisten lapsia on huostattu ,erilaisten tekosyiden perusteella.
- Anonyymi
Miks niitä pentuja pitää tehdä kun ei jaksa niitä?? Ei ne ikuisesti ole söpöjä vauvoja.
- Anonyymi
Aivan
- Anonyymi
Miksi teit vammaisena lapsen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483