Hermot menee!

Äiti 36

Mulla menee niiin hermot tuon teinin kanssa...
Mul on tyttö joka on täyttänyt 14 vuotta...Olen yksinhuoltaja ja hän on ainoa lapsi... Ei auta mitkään uhoilut et siivosi oman huoneen tai veisi roskat.....
En tiedä mikä on vikana??? Mä luulen et minun liikuntarajoitteisuus voi olla hänelle kova pala...
Eli mulla on CP-vamma. Joudun pyytämään usein häntä auttamaan..Esim viemään roskat tai käymään kaupassa. Hän ei vaan vie roskia...Voi mennä päiviä ennenkuin suostuu viemään ne roskat.
MENEE HERMOT......

10

784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhempi myös

Eivät ne murkut muissakaan perheissä aina tai suorastaan usein tee mitä vanhemmat käskevät. Teini saattaa olla tosi itsepäinen, tai sitten ei ehkä ole lapsena pistetty tarpeeksi tiukkoja rajoja.

Syyttely ei nyt auta mitään, vaan pitää laittaa tiukempaa kuria.

Jos teinityttö ei auta kotitöissä, rajoita hänen menojaan. Kotiaresti alkaen klo 18 arkisin. Viikkorahat pois. Tietokoneen käyttöä vähemmälle. Kännykkä nuorelta pois.

Kyllä vajaavaltainen taipuu, kun riittävästi rajoittaa hänelle tärkeitä asioita.

Vanhempana hän sitten luultavasti kiittää, kun laitoit kuria ja rajoja.

• Anonyymi

Eikö tuo separi oo ite vajaavaltainen??

• Heh hee...

Vaikea ikä tuo 13-17v. Kiukutellaan ja rähjätään...
      Itse vastaavassa tilanteessa takavarikoin tietsikan modemin periaattella:
      Räyhäämiskohtauksesta tai kotitöiden laiminlyönnistä viikko ilman nettiä...
      Tehosi kummasti viisitoistavuotiaaseen tyttäreeni.

• minäkö provo? kyllä.

Kuka veisi roskat ja kävisi kaupassa, ellei sinulla olisi tytärtä?

• kun pitää ihan keskustelupalstoilta kysellä neuvoja miten pärjätä teinin kans sellasissa tilanteissa kun se pistää hanttiin,niinku pitääkin. Jos ette itse kykene ratkaisemaan asiaa, niin se on voivoi, ei voi muuta kun ottaa osaa

• äidinapua

Minulla ole kokemusta vaikeavammaisen äidin tyttärenä olosta. Olen itse cp-vammainen nyt jo keski-ikäinen ihminen. Kun olin tyttäresi ikäinen aloin ensimmäisiä kertoja käytännössä huomaamaan äitini vammaisuuden. Luulen ettei pieni lapsi tällaisia asioita juuri mieti, vaan ottaa vanhempansa sellaisena kuin he ovat. Olisin itse toivonut, että äitini olisi jotenkin ottanut puheeksi nämä asiat, esimerkiksi, miten koen auttamisen jne. Itse jouduin avustamaan äitiäni toisinaan esimerkiksi wc-käynneillä tms. Kaupassakäynnit ja roskien viennit kuulostavat asioilta, joita jokainen nuori joutuu kotonaan tekemään. Voihan olla, että tuossa on suuri osa normaalia teiniangstia. Itse pyrkisin silti puheisiin tienin kanssa ja kysymään, mikä mättää.
      Toivon mukaan tyttäresi ei ole ainoa, jolta saat apua arjen pyörittämiseen. Jos näin on, niin pyri hankkimaan muutakin apua. On täysin oikeutettua vaatia, että teini tekee osuutensa kotitöistä, mutta hän ei voi olla avustajasi.

• sasasata

Kannattaa olla varovainen kuinka kohtelee lastaan.Lastensuojelusossut voivat tulkita monen asian aivan eritavoin kuin vanhemmat.Suomessa huostataan aivan oudoilla perusteilla. Nettisivut www.vanhemmat.com on erinomainen keskustelupalsta.Vammaisia lapsia ja vammaisten lapsia on huostattu ,erilaisten tekosyiden perusteella.

• Anonyymi

Miks niitä pentuja pitää tehdä kun ei jaksa niitä?? Ei ne ikuisesti ole söpöjä vauvoja.

• Anonyymi

Aivan

• Anonyymi

Miksi teit vammaisena lapsen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8049
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2111
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2030
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      92
      1680
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1617
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      52
      977
    9. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      24
      918
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      850
    Aihe