iihks

enääviikko

Oon lähipäivinä lähdössä Nyciin ja mulla on passi joka menee vanhaksi pari viikkoa siitä kun tuun takas.. eli se on hankittu joskus 2000, pystyykö tällä matkustamaan vai pitääkö minun hankkia uusi passi? Kiitos jo vastauksistanne ja mukavaa kevättä..

6

2011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • As a general rule, passports must be valid for six months beyond the date the traveler will exit the U.S., however, the U.S. has signed agreements with a number of countries to waive this requirement. When such an agreement is in place, the passport must be valid for the entire period of the visitor's intended stay, but the additional six month validity period is not required.
      - ei välttämättä koske suomalaisia, mutta suosittelisin passin uusimista ajoissa.

      • Passeista

        Suomi on niitä maita, joita tuo 6kk sääntö ei koske. Lista maista löytyy täältä:
        http://www.usembassy.org.uk/cons_new/visa/niv/sixmonth.html

        Eli suomalaiselle riittää, että passi on voimassa matkan ajan. Toki se kannattaa uusia, mikäli ennen matkaa ehtii sen tehdä. Tähän liittyen esitän jatkokysymyksen: Jos passin uusii, muuttuuko passin numero samalla? Jos, niin vaikuttaako se jo mahdollisesti tehtyihin ESTA/APIS yms. asioihin (eli täytyykö ne tehdä uudelleen)?


      • passista
        Passeista kirjoitti:

        Suomi on niitä maita, joita tuo 6kk sääntö ei koske. Lista maista löytyy täältä:
        http://www.usembassy.org.uk/cons_new/visa/niv/sixmonth.html

        Eli suomalaiselle riittää, että passi on voimassa matkan ajan. Toki se kannattaa uusia, mikäli ennen matkaa ehtii sen tehdä. Tähän liittyen esitän jatkokysymyksen: Jos passin uusii, muuttuuko passin numero samalla? Jos, niin vaikuttaako se jo mahdollisesti tehtyihin ESTA/APIS yms. asioihin (eli täytyykö ne tehdä uudelleen)?

        Passin numero muuttuu uusittaessa, silloin pitänee myös uusia esta ja apis, koska numerot eivät enää täsmää.


      • RealPoke
        passista kirjoitti:

        Passin numero muuttuu uusittaessa, silloin pitänee myös uusia esta ja apis, koska numerot eivät enää täsmää.

        sulla on vielä kuitenkin viikko aikaa, niin ehdit saada vielä uuden passin itelles. Huomenna heti poliisille ja selität tilanteen, että tarvit sitä nopeesti. Älä kuitenkan ota pika (vuoden) passia kun eivät hyväksy USAssa sellasta.

        Mun tiedon mukaan passin pitää olla voimassa matkan jälkeen ton 6 kk. Jos jossain lukee et ei koske Suomen kansalaisia, ni sit tietty eriasia, mut en ite ainakan riskeeraan lähtis vaan hakisin uuden passin.

        Sitten vaan uus esta ja apis.


      • ??
        RealPoke kirjoitti:

        sulla on vielä kuitenkin viikko aikaa, niin ehdit saada vielä uuden passin itelles. Huomenna heti poliisille ja selität tilanteen, että tarvit sitä nopeesti. Älä kuitenkan ota pika (vuoden) passia kun eivät hyväksy USAssa sellasta.

        Mun tiedon mukaan passin pitää olla voimassa matkan jälkeen ton 6 kk. Jos jossain lukee et ei koske Suomen kansalaisia, ni sit tietty eriasia, mut en ite ainakan riskeeraan lähtis vaan hakisin uuden passin.

        Sitten vaan uus esta ja apis.

        No et sitten osannut lukea siinä yläpuolella olevasta linkistä, että tuo 6 kk:n rajoitus ei koske suomalaisia passeja. Mistähän olet saanut tiedon, että suomalaisen passin pitää olla vielä matkan jälkeen voimassa 6 kk?


      • RealPoke
        ?? kirjoitti:

        No et sitten osannut lukea siinä yläpuolella olevasta linkistä, että tuo 6 kk:n rajoitus ei koske suomalaisia passeja. Mistähän olet saanut tiedon, että suomalaisen passin pitää olla vielä matkan jälkeen voimassa 6 kk?

        ...USA.n maahantuloviranomaiselta muunmuassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe