Paljonko maksaa Colon-huuhtelu?

Potkupallomaha

Mitä maksaa? Miten se tehdään? Auttaako se?

14

4993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MimiXX

      maksoi pari vuotta sitten 60 e. kerta, piti käydä 5 kertaa et sai suolen seinämät puhtaaksi. Ei ollenkaan niin paha toimenpide kuin vois kuvitella.

      • Roope Rööri

        Miten "terapeuttisi" tiesi:

        a) Että suolen seinämät eivät olleet alunperin puhtaat
        b) Suolen seinämät tulivat puhtaiksi 5 kerran jälkeen, mutta ei aikaisemmin?

        Ja bonuskysymys:

        c) Suolisto on aika pitkä putki. Kuinka pitkälle matkalle "puhdistus" ulottuu?


      • nathan78

        Terve!

        Kämppikseni oli suolihuuhtelussa ja sanoi vaikutusten olleen mullistavia!
        Mistä löydän suolihuuhtelijan? Asun Helsingissä.

        Yst.terv. Nathan


    • Potku...

      Letku varmaan perseeseen, mutta onko jotain mitä pitäisi tietää?
      Minua aina vähän inhottaa tuollaiset persreijän ronkkimiset, joten olisi kiva jtn tietää..

      Auttaako se jos "mahan ohjelmointi" on sekaisin ja välillä on kivikovalla ja tulee vaan pieniä papanoita ja välillä on kuin varpusparvi?
      Ja älkää nyt alkako sitä luentoa niistä kuiduista. Syön kyllä niitä (ja olen syönyt kauan), mutta maha vaan suuttuu melkekin kaikesta mitä syö.
      Kaikki pierettää, turvottaa, ummettaa tai ripuloittaa... Jos ei näitä em niin sitten tulee ainakin kunnon närästys.
      Ja joo, olen käynyt lääkärissä. Siellä vihjattiin siihen suuntaan lopulta että korvien välissä on vikaa.
      Pyysin sitten että hoidetaan ne stressi ja mieli-ongelmat sitten kuntoon, että maha rauhoittuisi.
      sanoin lääkärille, että ihan sama minkä nimistä sairautta hoidatte, jos toi maha vaan rauhoittuu.

      • hth

        Kuulostaisi että sinulla on ärtynyt paksusuoli - sille on aika tyypillistä vaihtelu ummetuksesta ripuliin ja kuvaamasi "peuranpapanat" ovat hyvin tyypillisiä. Harmillinen vaiva, jota pahentaa stressi, epäsäännölliset elämäntavat jne. Lyhyt paasto tai edes ruokavalion keventäminen voi auttaa paksusuolta rauhoittumaan. Joillakin toimii myös kuidun lisäääminen ( pikkuhiljaa) ravintoon , eli valitettavasti nyt tuli sitä kuituluentoa. Runsas rasva ja sokeri yleensä pahentavat ärtyneen paksusuolen oireilua.

        Löydät ärtyneestä paksusuolesta paljon tietoa netistä.

        Toki voi olla kyse myös jostain allergiasta tai yliherkkyydestä. Voisit vaikka koettaa pitää ruokapäiväkirjaa ja sen avulla ehkä löydät pahimmat syylliset vatsan oikeutteluun ja osaat niitä välttää.

        Suolen huuhtelu on turhaa. Vastoin kauppamiesten uskotteluja suoli ei ole niinkuin putkisto, jonne voisi jäädä mitään "seinille" tai "mutkiin". Suoli puhdistaa erittäin tehokkaasti itse itsensä - koko suolen pinta uusiutuu päivittäin (ulosteessa onkin aika paljon suolen epiteeliä). Älä siis tuhlaa rahaa huuhaaseen. Ehkä joku anaalifiksoitunut tykkää, että takapuoleen tungetaan letkuja truuttaa ja maksaa siitä, mutta mitään terveydellistä hyötyä siitä ei ole. Siitä voi päin vastoin olla haittaa - suolen säännöllinen huuhtelu laiskistaa suolta ja voi ärsyttää limakalvoja.


      • rolf

        syöt viljatuotteita ni kannattais muutama viikko olla ilman niitä. Luonnollisilla rasvoilla kuten voi ja kookos, on taipumus estää tulehduksia, toisin kuin kasvirasvat jotka sairastuttavat.


      • Potkupm
        rolf kirjoitti:

        syöt viljatuotteita ni kannattais muutama viikko olla ilman niitä. Luonnollisilla rasvoilla kuten voi ja kookos, on taipumus estää tulehduksia, toisin kuin kasvirasvat jotka sairastuttavat.

        Olet varmaan pitkälti oikeassa.
        Etenkin vehnän syöminen pahentaa kurinaa, pulinaa ja mölyä mahassa. Keliaakiaa minulla ei testien mukaan ole, mutta itse kyllä huomaan herkkyyden vehnään, kauraan ja rukiiseen. Vehnä aiheuttaa jopa jonkin verran kutinaa iholla, jos syön sitä pidemmän jakson.

        Voita käytän jonkin verran, mutta kookosrasva maistuu minusta pahalle. Käykö oliivi-öljy? Sitäkin käytän jonk.verran. Tuo rasva-homma pitää varmaan paikkansa. Voin juoda vähälaktoosista kulutusmaitoa, mutta en rasvatonta/kevyttä. Maha jotenkin käsittelee kerman ja täysmaidon helpommin.
        Vältän kevytlevitteitä ja makeutusaineita, koska en luota niiden koostumukseen.

        Jos maha on oikein hurjana niin olen käynyt kiinalaisessa ravintolassa syömässä tai tehnyt itse suunnilleen samanlaista ruokaa. Sitä maha kestää.
        Muutenkin minulla on "koiran maha". Kestää voita, lihaa ja valkuaista, mutta ei tykkää raakoista kasviksista, eikä viljan kuiduista.

        Kyrpii vaan kun se maha aina on vihainen.

        Jotenkuten pärjää, kun syö vain vähän. Siis jättää pienen nälän itselle.
        Suoli ei pysy yhtään mukana kuvioissa, jos syö paria eri laatua ja mahan täyteen.


    • Pikku Buddha

      Colon-huuhtelun peräruiskeilla.
      Ostat apteekista peräruiskepussin noin parilla eurolla ja teet kolminkertaisen peräruiskeen.
      Yksi peräruiskeannos: Noin litra lämmintä vettä ja siihen sekoitat teelusikallisen
      merisuolaa ja ruokasoodaa. (Puhdistaa paremmin suolen.)
      Ensimmäinen ruiske oikealla kyljellä, toinen vasemmalla kyljellä ja kolmas kontillaan,
      pidättelet joka annosta niinkauan kuin kohtuudella voit ja sitten päästät ulos.

      Ohjeet ovat Edgar Caycen kirjasta.
      Vaikutus yhtä hyvä kuin colon-huuhtelulla.

      Olen itse tehnyt sen noin kerran vuodessa paaston yhteydessä.

      • taas sama

        tietenkin terveellinen ruokavalio on kaiken A ja O.
        Jos et halua otta peräruiskeita, niin voit yrittää saada suoliston ja vatsan kuntoon
        probiooteilla eli maitohappobakteereilla, joita saat apteekista tai terveyskaupoista.
        Auttavat moniin suolistoperäisiin vaivoihin.
        Mutta muista myös ruokavalion korjaus.


    • VivomixxiäSinne

      Kun puhutaan paljon siitä, että maitohappobakteerit ei selviydy mahahappojen läpi paksusuoleen asti, niin voisiko peräruiskeeseen sekoittaa maitohappobakteerijauhetta ja ruiskasisi sen peräsuoleen? Sillonhan ne menee suoraan sinne minne pitää ja ei tuhoudu mahahapoissa?
      Ja kyllä, olen tosissani.
      En löydä netistä juttua tästä, luulis että löytyis tietoa ja luulis että toimis???

      • Anonyymi

        Nimenomaan näin tehdään asiantuntevissa Colonic hoidoissa huuhtelun jälkeen.


    • ToivonItsehoito

      Ei mitään!
      Kun teet sen itse.

    • Anonyymi

      Noilla itsetehdyillä huuhteluilla ei ole mitään hyötyä. Silloin vesi on käytännössä vain suolen peräosassa. Colonic hoitoon tarkoitetulla laitteella vesi saadaan menemään ohutsuolen ja paksusuolen yhtymäkohtaan saakka painejärjestelmän avulla. Vettä saadaan myös pidettyä siellä pidempään. Vain Colonic hoitoon tarkoitetulla laitteella saadaan oikeaa hyötyä aikaan. Ja nimenomaan niin että huuhtelu tehdään esim 6krt putkeen jolloin suoleen oikeasti saadaan nestettä riittävästi ja sitä kautta pehmennettyä/poistettua siellä olevaa vanhaa massaa.

      • Anonyymi

        Missä saa tämmöisen maha colikc huuhtelun ottaisin mielelläni on tosi hankalaa kun on maha jatkuvasti kipee


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4172
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      1642
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe