As Oy:ssä tehtiin putkiremotti ja pieniin huoneistoihin, joissa ei ollut ennen suihkua, rakennettiin suihku vuonna 2006. Rakennusluvan taloyhtiö on hakenut syksyllä 2005. Putkiremontin päätyttyä tehtiin loppukatselmus. Huoneistooni ei rakennettu tulloin suihkua, mutta käyttövesipuolelle ja viemäriin tehtiiin varaukset, mikäli joskus huoneistoon rakennetaan suihku. Nyt haluan, että huoneistoon tehdään suihku. Tarvian rakennusluvan. Onko minun haettava uusi rakennuslupa? Vai onko tuo vanha vielä voimassa? Vai päättykö rakennusluvan voimassaoloaika loppukatselmukseen?
RAKENNUSLUVAN VOIMASSAOLOAIKA
1
1093
Vastaukset
- Juuri umpeen
Rakennusluvan voimassaolo ja jatkaminen
Jollei rakennustyötä ole aloitettu kolmessa vuodessa tai saatettu loppuun viiden vuoden kuluessa, lupa on rauennut. Muuta toimenpidettä koskeva lupa tai viranomaishyväksyntä on rauennut, jollei toimenpidettä ole suoritettu kolmen vuoden kuluessa. Määräajat alkavat luvan tai hyväksynnän lainvoimaiseksi tulemisesta. Kunnan rakennusvalvontaviranomainen voi pidentää luvan tai hyväksynnän voimassaolo työn aloittamista varten enintään kahdella vuodella, jos oikeudelliset edellytykset rakentamiseen tai muuhun toimenpiteeseen ovat edelleen voimassa. Työn loppuunsaattamista varten määräaikoja voidaan pidentää enintään kolmella vuodella kerrallaan.
(Maankäyttö- ja rakennuslaki MRL 143 §)
Eli kun nopeasti toimit, niin vanha lupa on vielä voimassa. Riippuen tietysti, milloin se täsmällisesti on myönnetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984