hulluista dobbereista

dobberit pois

Kuka on luonut ?

"Dobermanni on vain sen luontoinen koira miksi jumala sen on luonut, se ei siitä kaunopuheilla miksikään muutu."

Dobermannnin on kyllä ihminen luonut, tietoisesti tappajan vaistot omaavaksi jalostamalla.
Dobberi on raivo tappokone, ihmiset eivät hallitse näitä hevosen kokoisia hurttia!

29

1202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerkko1

      Älykäs kun ameeba ^

      • vauuuvauuhhhaaaaa

        Näinhän se tahtoo dobbereiden omistajailla olla.
        Miksi muuten tieten tahtoen hankkia sellaista hirviötä kotiinsa?


      • minä----------
        vauuuvauuhhhaaaaa kirjoitti:

        Näinhän se tahtoo dobbereiden omistajailla olla.
        Miksi muuten tieten tahtoen hankkia sellaista hirviötä kotiinsa?

        Rodussa itsessään ei ole vikaa vaan niissä parikymppisissä pariskunnissa jotka dobberin hommaa ekaksi koiraksi opiskelija-asuntoon seurakoiraksi. Lenkitys(koira juoksee haukkuen aidan vieriä, omistajat seisoskelevat) tapahtuu klo 22-23 paikallisessa koirapuistossa, jossa ohikulkijat saavat pelätä koiriensa puolesta. Älä ota työkoiraa seurakoiraksi.


      • adsce
        minä---------- kirjoitti:

        Rodussa itsessään ei ole vikaa vaan niissä parikymppisissä pariskunnissa jotka dobberin hommaa ekaksi koiraksi opiskelija-asuntoon seurakoiraksi. Lenkitys(koira juoksee haukkuen aidan vieriä, omistajat seisoskelevat) tapahtuu klo 22-23 paikallisessa koirapuistossa, jossa ohikulkijat saavat pelätä koiriensa puolesta. Älä ota työkoiraa seurakoiraksi.

        Paitsi ettei dobberi enää ole työkoira :)


      • HaluanKOIRAN
        adsce kirjoitti:

        Paitsi ettei dobberi enää ole työkoira :)

        Olen valitettavasti samaa mieltä.
        Dobermannin jalostuksessa on keskitytty lähinnä näyttelyihin ja mukaviin sohvakoiriin. Parhaimmat ylpeilevät BH-kokeen suorittamisella. Joukossa on poikkeuksiakin, mutta heidän pienen pieni panostuksensa ei muuta kurssia, joka on kovaa alas päin.

        Ei pidä ymmärtää, että kuitenkaan en pitäisi rodusta. Dobermann on hieno koira, mutta harrastuskaveriksi siitä ei enään ole.


      • Kiukustunutp
        HaluanKOIRAN kirjoitti:

        Olen valitettavasti samaa mieltä.
        Dobermannin jalostuksessa on keskitytty lähinnä näyttelyihin ja mukaviin sohvakoiriin. Parhaimmat ylpeilevät BH-kokeen suorittamisella. Joukossa on poikkeuksiakin, mutta heidän pienen pieni panostuksensa ei muuta kurssia, joka on kovaa alas päin.

        Ei pidä ymmärtää, että kuitenkaan en pitäisi rodusta. Dobermann on hieno koira, mutta harrastuskaveriksi siitä ei enään ole.

        Miten niin dobermannista ei muka enää ole harrastuskaveriksi?! Dobermanni on viime vuosien aikana jalostettu kyllä seurakoiraksikin, mutta se ei todellakaan tarkoita että dobberit olisivat jotain sohvaperunoita! Ei, niitä ei saa edes päästää sellaisiksi. Dobermanni on mitä parhain harrastuskaveri, mistä olet tuollaista saanut päähäsi ettei enää ole? Vaikka se kuinka seurakoiraksi muuttuisi, sen kanssa voi ja pitääkin harrastaa kaikkia aktiivisia lajeja kuten TOKOa, agilityä, pelastuskoiratoimintaa jne.


      • doberman forever
        HaluanKOIRAN kirjoitti:

        Olen valitettavasti samaa mieltä.
        Dobermannin jalostuksessa on keskitytty lähinnä näyttelyihin ja mukaviin sohvakoiriin. Parhaimmat ylpeilevät BH-kokeen suorittamisella. Joukossa on poikkeuksiakin, mutta heidän pienen pieni panostuksensa ei muuta kurssia, joka on kovaa alas päin.

        Ei pidä ymmärtää, että kuitenkaan en pitäisi rodusta. Dobermann on hieno koira, mutta harrastuskaveriksi siitä ei enään ole.

        Valitettavasti olen täysin eri mieltä...

        Dobberi on kunnollinen harrastuskaveri - riippuu vain siitä, kuka hihnan päässä on. Ja laji täytyy valita koiran mukaan, ei sen mukaan mikä omistajjasta tai "kouluttajasta" on hienoa.

        Kokemusta kahdesta dobberista yli 11 vuoden ajalta. Meillä oli työkoira ja "kotikoira" ja sen parempia koiria kui nämä kaksi ei ole olemassakaan.

        Parhaita rotunsa edustajia, luonnetestattuja ja erinomaisiksi havaittuja. "Harrastimme" tokoa, viestiä, jälkeä, suojelua, ja nartun kanssa lisäksi omaksi iloksi agilityä sekä molempien kanssakäytiin vielä näyttelyissäkin.

        Että sellaisia surkimuksia nämä dobberit ovat ;)


    • :-)

      Ihanaa, miten koirapelko kajastaa sun tekstistäs. Jos tutustuisit näihin lammastakin lauhkeampiin koiriin hiukan enemmän, niin huomaisit niiden olevan pahimpia arkahousuja ja mammankoiria, mitä maa päällään kantaa! Pikkuisessa puudelissakin on enemmän jytyä, kun dobberissa.

      • reisitasku

      • arrgghhhhhhhhhh

        Juu suloisia ovat. Tappaa voivat. Mutta tietysti suloisesti. . . . . .. . . .. .


      • just nii

        Juuri näin sanoi senkin koiran omistaja, jonka dobberi melkein tappoi koirani. Herätkää! Rotu on aikoinaan jalostettu tappajaksi ja ne samat geenit siellä vielä heräilee ajoittain. Omat koirani ovat rottakoiria ja jos elämänsä ensimmäisen rotan näkevät 10 vuotiaana, tietävät aivan varmasti mitä sille tehdään.


      • just nii
        just nii kirjoitti:

        Juuri näin sanoi senkin koiran omistaja, jonka dobberi melkein tappoi koirani. Herätkää! Rotu on aikoinaan jalostettu tappajaksi ja ne samat geenit siellä vielä heräilee ajoittain. Omat koirani ovat rottakoiria ja jos elämänsä ensimmäisen rotan näkevät 10 vuotiaana, tietävät aivan varmasti mitä sille tehdään.

        Lisään vielä: kyllä kunnon koiran omistaja tutkii rodun historian ja sen käyttötarkoituksen ennen ostoa. Jos sylikoiran haluaa, dobberi ei ole oikea valinta. Eikä dobberia kasvateta niin kuin labradoria.


    • VERIKOIRA!!

      pelottaahan se jos ei rodusta mitään tiedä.. Ei sitä kuitenkaan noin tarvii keuhkota..
      Dobberhan on PK oikeudet omaava rotu.

      • Vaaaastoi

        Kyllä joo, luetaanhan se PK koiraksi mutta ei siitä enää sellaiseksi ole, se työkoira jota se vielä 80 luvulla oli on jo kuollut ja kuopattu.
        Rodun suosio romahti typistyksen myötä jolloin usea hyviä koiria jalostava kennel lopetti toiminnan tai vaihtoi muuhun rotuun.
        Nyttemmin on NS "kuoleva" rotu


      • e-l.halonen
        Vaaaastoi kirjoitti:

        Kyllä joo, luetaanhan se PK koiraksi mutta ei siitä enää sellaiseksi ole, se työkoira jota se vielä 80 luvulla oli on jo kuollut ja kuopattu.
        Rodun suosio romahti typistyksen myötä jolloin usea hyviä koiria jalostava kennel lopetti toiminnan tai vaihtoi muuhun rotuun.
        Nyttemmin on NS "kuoleva" rotu

        Tappajanhan saa joka koirasta jos haluaa ;)


      • mutta Dobberi
        e-l.halonen kirjoitti:

        Tappajanhan saa joka koirasta jos haluaa ;)

        on sitä jo ihan luonnostaan.
        Koko rotu olisi poistettava välittömästi.


      • neltsu
        mutta Dobberi kirjoitti:

        on sitä jo ihan luonnostaan.
        Koko rotu olisi poistettava välittömästi.

        Onko purrut koira pahasti palleihin? Vai mikä vaivaa? dobberi on hieno koira siinä missä moni muukin rotu,ei mitään vikaa ole dobermanneissa!!! Terveisin: Seeferin omistaja ja myös dobbereita ihaileva


      • e-l.halonen
        neltsu kirjoitti:

        Onko purrut koira pahasti palleihin? Vai mikä vaivaa? dobberi on hieno koira siinä missä moni muukin rotu,ei mitään vikaa ole dobermanneissa!!! Terveisin: Seeferin omistaja ja myös dobbereita ihaileva

        ei taida olla dobberista kokemusta :D ei ne vitipäitä oo siinä missä muutkaan.


      • tiltturiina
        e-l.halonen kirjoitti:

        ei taida olla dobberista kokemusta :D ei ne vitipäitä oo siinä missä muutkaan.

        Mulla on nyt vuoden vanha dobermanni. Valtavan energinen ja älykäs otus hyvässä ja pahassa =)
        Vaatii siis paljon liikuntaa,aivojumppaa ja määrätietoisen ,kärsivällisen emännän/isännän.

        ei koskaan ole murissut kissoille,koirille,ihmisille tai muillekkaan otuksille.ei myöskään purrut tai muuten käyttäytynyt uhkaavasti ketään kohtaan.
        En suosittelisi ensimmäiseksi koiraksi (vaatii pitkää pinnaa,aikaa,kärsivällisyyttä,rajoja ja rakkautta)
        Oikein koulutettuna,hyvin sosiaalistettuna ja oikeudenmukaisesti kohdeltuna Uskomattoman ihana ja höpsö pusukone joka tuntuu oppivan mitä vain =)

        Tämän kanssa asutaan kaupunkialueella.Pikkupennusta asti on käyty koirapuistoissa,metsissä,kaupungilla,kuljetaan bussilla,autolla,taxilla,käydään hevostalleilla,kyläillään ja myös meille ovat aikuiset,lapset,kissat ja koirat tervetulleita.

        Mistä tahansa koirasta saa hullun.
        Ai niin... Mulla ei oo koskaan aiemmin ollut näin pientä koiraa =D.. Eikä niitä hevosiakaan pelkällä voimalla hallita.


      • doberman forever
        Vaaaastoi kirjoitti:

        Kyllä joo, luetaanhan se PK koiraksi mutta ei siitä enää sellaiseksi ole, se työkoira jota se vielä 80 luvulla oli on jo kuollut ja kuopattu.
        Rodun suosio romahti typistyksen myötä jolloin usea hyviä koiria jalostava kennel lopetti toiminnan tai vaihtoi muuhun rotuun.
        Nyttemmin on NS "kuoleva" rotu

        Just, just Vaaasoi. Typistyksenkannattajahan se siinä keuhkoaa.
        Itselläni oli kaksi typistettyä dobberia (-93 ja -96 syntyneet). Näyttäähän se kieltämättä dobberi ihan erilaiselta nykyisin, mutta ei se typistämättömyys mitenkään vaikuta siihen ,ettei dobberista olisi palveluskoiraksi. PÖH! ;)

        Voipi olla että 80 -luvun koirat oli "enempi" työkoiria. Tiedä häntä. Niin tai näin täystypistettyjä ne ainakin olivat - raukat...


      • doberman forever
        neltsu kirjoitti:

        Onko purrut koira pahasti palleihin? Vai mikä vaivaa? dobberi on hieno koira siinä missä moni muukin rotu,ei mitään vikaa ole dobermanneissa!!! Terveisin: Seeferin omistaja ja myös dobbereita ihaileva

        Kiitos vaan Seeferin omistajalle. Harvoin tulee tällaista roturajoja ylittävää puolustuspuhetta, yleensä se on sellaista seeferi -dobberi vastakkainasettelua...

        Ei dobbereissa ole sen enempää vikaa kuin muissakaan koirissa. Se vika on kyllä ihan jossakin muualla...


      • doberman forever
        mutta Dobberi kirjoitti:

        on sitä jo ihan luonnostaan.
        Koko rotu olisi poistettava välittömästi.

        Dobberi ei ole sen enempää tappaja kuin chihuahuakaan. Syytetään vaan niitä ihmisiä siellä dobbereitten takana...


    • Lakritsigirl

      Mummin luona oli dobermanni. Kiltti oman perheen jäsenille, eteenkin meille lapsenlapsille sekä isomummolle, joita se vartioi. Pinja ei koskaan tehnyt mitään pahaa, 10 vuoden aikana ei kertaakaan edes ärissyt mulle, esti vuoden vanhan serkun tippumisen betoniportaikkoon. Ainoa kerta kun näin Pinjan käyvän toisen koiran kimppuun, oli se kun toinen iso koira kaatoi minut vahingossa koirapuistossa (olin silloin 6 tai 7?). Pinja sai hirveät kilarit kun sen suojeltavaa satutettiin. Pinja oli uskollinen ystävä, joka oli valmis uhraamaan henkensä rakkaimpiensa takia. Auttoi ja toi niin paljon iloa meidän perheelle. Valitettavasti hieno koira joutui lopussa kärsimään ympäri kehoa levinneestä syöpäkasvaimesta. Viimeisinä päivinäänkin Pinja sisukkaasti taisteli, kunnes eläinlääkärin armahtava piikki päätti hienon ja rakkaan koiramme elämän. Pinjan tunteneena voin jättää ihmisten ennakkoluulot dobermanneja kohtaan sivusuun, minun ei tarvitse niistä perustaa mielikuvaa, kun Pinja oli puolet mun elämästä mun luona. Aina silloin tällöin Pinja on käynyt kuolemansa jälkeen minua moikkaamassa, yleensä unissa, mutta joskus yksinollessani olen tuntenut Pinjan läsnäolon.

      • Lakritsigirl

        Niin vielä, piti lisätä että pelkään enemmän pieniä koiria kuin isoja koska pienenä mun kimppuun hyökkäsi äidin ystävättären chihu eikä dobermann. Nykyään on muutama pieni koiraystävä, mutta suuri osa on ollut isoja koiria, dobermann-Pinjan lisäksi collieita, saksan-ja belgianpaimenkoiria, kultaisia noutajia, settereitä, pari mastiffia, monirotuisia ja ajokoiria. Itseni luona asuu täl hetkellä nuori gordoninsetteri, jossa huomaan samoja hyviä piirteitä kuin Pinjassa: elämäniloa, energiaa, ihmisläheisyyttä ja vilpitöntä iloa kun tulen kotiin jostain. Ei ole vihainen ei missään muodossa vaan kaikkien koirien kaveri ja pikkaisen pöljä


    • dobberit

      Minulla on samanlaisia kokemuksia kuin sinulla näistä unessa moikkaamisista, sekä yksinolessa läsnäolon tuntemisesta. Makuuhuoneessa tuoksuu lämpimälle koiralle... Olenpa kerran tuntenut jonkun hipaisevan niskaanikin, ja luulin että nykyisistä koiristani jompikumpi kävi pusuttämassa minua. Käännyin, enkä nähnyt mitään. Ja sitten tajusin, ettei kumpikaan nykyisistä koiristani ollut sillä hetkellä kotona, vaan lenkillä....

    • dobberittt

      Se on omistajasta kiinni. Koira käyttäytyy opetuksen mukaan. Meillä on ollut monia dobbereita ja kaikki ovat olleet kilttejä ja lempeitä, koska ovat saaneet hyvän kasvatuksen.

    • .

      Dobermannin on luonut ihminen.

      Herra Dobermann loi nimikkorotunsa suojelemaan itseään.
      Hän loi niille maineen ja loi niistä ulkonäöllisesti uhkaavia jotta saattoi kuljettaa rahaa kaduilla.

      Herra Dobermann ei luultavasti tunnistaisi nykyistä dobermann-koiraa omaksi luomuksekseen. Mutta luultavasti olisi tyytyväinen tietäessään miten monipuolisen suorittajan hän on alulle pistänyt. Paitsi että dobermann on yksi maailman älykkäimmistä roduista se on myös yksi monipuolisimmista.

      Valitettavasti tämä älykkyys yhdistettynä maineeseen taitaa käydä rodun kohtaloksi. Näitä koiria otetaan usein liian tyhmille ihmisille vääristä syistä ja tällöin luetaan lopputulos lehdistä.

      Meillä dobermannit ovat perheenjäseniä joiden kanssa koko perhe harrastaa.
      Agility, jäljestys, toko ja rallytoko sekä suojelu on tulleet meille rakkaiksi harrastuksiksi. Typistettyinä koiramme eivät kilpaile suomessa. mutta rakastamme silti tekemistä ja väsyneet dobermannit vaikuttavat onnellisilta käydessään nukkumaan.

    • jepsatffi

      Tänään juuri olin meidän staffin kanssa lenkillä , kun vapaana juossut dobermanni yritti purasta koiraamme meidän koira vain väisteli niin kiltti , ehkä syy oli myös se että dobermanni oli tyttö koira muuten olisi ollut koiratappelu pystyssä

    • Snautseri ihminen

      Omistaja voi muokata koirastaan minkä laisen haluaa sen olevan.
      Tietysti useat ihmiset pelkäävät koiraa sen ulkonäön perusteella. Kun käytin suursnautseria(narttu,kokotypistetty) uimassa täytyy rannalla olijoille selittää ettei se ole vaarallinen. Uskallan jopa päästää sen vapaaksi, eikä se tee kellekään pahaa.
      Ja täälläpäin asustelee venäläinen jolla on hyvin agressiivinen kultainennoutaja. Venäläinen ei itse uskalla käyttää tätä edes lenkillä! Että omistaja seisoo koiransa takana!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8036
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1866
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe