Furminator?!

Päivi : )

Aiemmin täällä palstalla oli collien omistajia, jotka puhuivat paljon Furminatorin puolesta, mutta tällä hetkellä tuntuu enemmän, että ihmisillä on negatiivisia ajatuksia tuosta harjasta tai että muut kammat/harjat/karstat ajavat saman asian. Mitä mieltä oikeasti olette, joilla on kyseinen kapistus, onko se sen arvoinen, mitä väitetään? Kohta alkaa olemaan karvoja lattialla ja matoilla, joten mietin, oisko Furminatorista apua karvatulvaan. Ja myös, onko se koiraystävällinen, niin ettei revi tms. Oma koiruli on niin arka karvoistaan, niinkuin kai colliet taitavat yleensä ollakin, ettei tykkää muutenkaan turkinhoidosta.

4

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopash

      ja toisilla karkeampi, toisilla myös karvaa valtavasti, toisilla vähemmän, toisilla herkempi iho kuin toisilla, jotkut omistajat harjaavat helläkätisesti, jne eli vain kokeilemalla tiedät sopiiko Furmis juuri teille. Kopioista en ole kuullut kenenkään puhuvan hyvää.

    • uroscollie

      älä missään nimessä edes kokeile sitä colliesi karvaan.. itselläni on furminator mutta kasvattaja kielsi sen käyttämisen collien turkkiin koska se vahingoittaa turkkia.. eli omistin sen jo aiemmin kissojeni vuoksi.. enpä ole käytellyt koska on coillien turkkiin sopivampiakin välineitä poistaa karvat.. :) itse tietty päätät.. mä en ole uskaltautunut edes kokeileen..

    • nohh

      kuten sanottu collikoidenkin karvanlaadussa on eroja, toisilla karvaa enempi ja karkempaa kuin toisilla, moni collienihminen käyttää, et voi tietää kuin kokeilemalla teillä. Saahan sen kyllä muutenkin harjattua, kun ostaa kunnon välineet, ettei revi ja kisko turkkia.

      • ..älä osta?..

        Mulla on kaksi collieta ja niillä erilaiset turkit. Kummalleekkaan ei furminator sopinut, vaan REPII turkkia. Kissalle hyvä:)
        Sinuna en ostaisi ,vaan lainaa joltain ja kokeile.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe