Roomaan huhtikuun puolessa välissä

Rakastunut nainen

Hei, Rooman kävijät!

Olen tosiaankin menossa Roomaan nyt huhtikuussa ja kysyisin millaista vaatetusta olisi paikallaan?

Olen ensikertalainen ja viivyn neljä päivää (pe-ma) ja mitä suosittelisitte..

Aion ottaa rentoutumisen kannalta ja välttää stressiä... Itse rakastan musoissa käyntejä sekä oopperaan

olisi kiva mennä katsomaan balettia..

Millainen on romanttinen Rooma? Olen niin täpinöissä, kun olen todella lähdössä Roomaan...

36

5544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainenkallionlaelta

      Vaatetusta kannattaa katsella wunderground-palvelun säätiedoista vähän ennen matkaa. Hakusanaksi roma italy.

      Villa Borghese on pienehkö ja viehättävä museo, jopa romanttinenkin. Jos Vatikaanin mahtavat museo tuntuu liian suurelta. Villa Borghesen voi ostaa liput netistä ennakkoon.

      Roomassa on lukemattomia romanttisia paikkoja. Jos pieni nuhruisuus ei haittaa, Trastevere on täynnä viehättäviä ruokapaikkoja ja kahviloita. Sinne pääsee ratikalla tai kävellen keskustasta, Trastevere on "toisella puolella Tiberiä", n. 30 min kävely.

      Itse pidin paljon myös Vittorio Emanuelen monumentin ylätasanteella olevasta kahvilasta, siisti paikka ja upeat maisemat yli Rooman. Monumentti näkyy joka suuntaan kaupungissa, se on aika lähellä Colosseumia.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Monument_to_Vittorio_Emanuele_II

      Myös Tiberin rannat ja Sant'Angelon silta Sant'Angelon monumentin luona ovat hyvin romanttisia
      http://en.wikipedia.org/wiki/Castel_Sant'Angelo
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Ponte_Sant'Angelo

      Eli tässä muutama vinkki aluksi. Rooma on aivan ihana kaupunki ja huhtikuu on hieno aika mennä sinne

      • Rakastunut nainen

        Aivan ihanaa, kun vaivauduit kirjoittamaan!

        Tästä pääsen hyvin alkuun, ja Roomassahan ei riitä neljä päivää:) kaikkien paikkojen tutustumiseen.

        Vielä saisinko esittää ehkä tarpeettoman kysymyksen: kannattaako piipahtaa Venetsiassa?


      • ole tosissasi
        Rakastunut nainen kirjoitti:

        Aivan ihanaa, kun vaivauduit kirjoittamaan!

        Tästä pääsen hyvin alkuun, ja Roomassahan ei riitä neljä päivää:) kaikkien paikkojen tutustumiseen.

        Vielä saisinko esittää ehkä tarpeettoman kysymyksen: kannattaako piipahtaa Venetsiassa?

        että ajattelit Rooman neljän päivän visiitillä "piipahtaa" Venetsiassa?! Lennä toisella kertaa vaikka Raikulla Milanoon ja mene sieltä junalla Venetsiaan.


      • Rakastunut nainen
        ole tosissasi kirjoitti:

        että ajattelit Rooman neljän päivän visiitillä "piipahtaa" Venetsiassa?! Lennä toisella kertaa vaikka Raikulla Milanoon ja mene sieltä junalla Venetsiaan.

        kun sanoit suoraan ja rehellisesti!

        Olen vain niin "täpinässä", kun olen todella kaikkien vaikeiden kuvioiden jälkeen lähdössä

        Roomaan.

        Kaikki tiet vievät Roomaan...


      • rakastunut mutta
        Rakastunut nainen kirjoitti:

        kun sanoit suoraan ja rehellisesti!

        Olen vain niin "täpinässä", kun olen todella kaikkien vaikeiden kuvioiden jälkeen lähdössä

        Roomaan.

        Kaikki tiet vievät Roomaan...

        Italiaan (sinä kai ihmiseen ;) ) ja lähdössä kuukauden kuluttua Roomaan ja Napoliin. Venetsiassa olen ollut useita kertoja, se on lumoavin kaupunki maailmassa (minun mielestäni). Jos menet sinne vain päiväksi, sinulla on tosi paha mieli, kun joudut sieltä heti lähtemään. Tiedän kokemuksesta. Joten varaa aikaa muutama päivä, jotta saat matkastasi enemmän irti. Hyvää Rooman matkaa ja loppuelämää!


      • Rakastunut nainen
        rakastunut mutta kirjoitti:

        Italiaan (sinä kai ihmiseen ;) ) ja lähdössä kuukauden kuluttua Roomaan ja Napoliin. Venetsiassa olen ollut useita kertoja, se on lumoavin kaupunki maailmassa (minun mielestäni). Jos menet sinne vain päiväksi, sinulla on tosi paha mieli, kun joudut sieltä heti lähtemään. Tiedän kokemuksesta. Joten varaa aikaa muutama päivä, jotta saat matkastasi enemmän irti. Hyvää Rooman matkaa ja loppuelämää!

        On ihanaa saada asiallisia vastauksia ja kokemuksestasi päätellen kannattaa todella varata toinen matka Venetsiaan. Olen aina haaveillut pääseväni sinne ja kun nyt "pääsen niin lähelle" siksi oli suuri houkutus .

        Mieheen olen rakastunut ja juuri hänen kanssaan olen lähdössä;-)

        Olisin kiinnostunut Sinunkin matkastasi, lähdetkö oikein pidemmäksi aikaa? Napolissakaan en ole käynyt vielä mutta nyt keskittynen vain Roomaan ensin:)


      • matkasta
        Rakastunut nainen kirjoitti:

        On ihanaa saada asiallisia vastauksia ja kokemuksestasi päätellen kannattaa todella varata toinen matka Venetsiaan. Olen aina haaveillut pääseväni sinne ja kun nyt "pääsen niin lähelle" siksi oli suuri houkutus .

        Mieheen olen rakastunut ja juuri hänen kanssaan olen lähdössä;-)

        Olisin kiinnostunut Sinunkin matkastasi, lähdetkö oikein pidemmäksi aikaa? Napolissakaan en ole käynyt vielä mutta nyt keskittynen vain Roomaan ensin:)

        Lähden mieheni kanssa huhtikuun lopulla ja aikaa on reilu viikko tällä kertaa. Lennämme Roomaan, jossa yövymme 4 yötä ja sieltä menemme junalla Napoliin, jossa olemme jälleen 4 yötä. Sieltä käsin aiomme käydä Pompeijissa ja Caprin saarella. Palaamme sitten junalla vielä Roomaan pariksi yöksi ja sieltä lento kotiin. Aika kiire aikataulu meilläkin on, mutta olemme tehokkaita :)


      • Rakastunut nainen
        matkasta kirjoitti:

        Lähden mieheni kanssa huhtikuun lopulla ja aikaa on reilu viikko tällä kertaa. Lennämme Roomaan, jossa yövymme 4 yötä ja sieltä menemme junalla Napoliin, jossa olemme jälleen 4 yötä. Sieltä käsin aiomme käydä Pompeijissa ja Caprin saarella. Palaamme sitten junalla vielä Roomaan pariksi yöksi ja sieltä lento kotiin. Aika kiire aikataulu meilläkin on, mutta olemme tehokkaita :)

        Ihanaa, kun Teillä on enemmän aikaa... Olisi kyllä joskus ihana nähdä Pompeiji ja käydä Caprin
        saarella.

        Osaatko sanoa, millainen ilma on huhtikuussa? Me menemme 16.päivä huhtikuuta.

        Varmaankin hyvät "lenkkarit" kannattaa ottaa mukaan, minä kun olen taas niin huono pitämään housuja:(

        Toivotan Teillekin myös ihanaa matkaa.


      • säälinkki
        Rakastunut nainen kirjoitti:

        Ihanaa, kun Teillä on enemmän aikaa... Olisi kyllä joskus ihana nähdä Pompeiji ja käydä Caprin
        saarella.

        Osaatko sanoa, millainen ilma on huhtikuussa? Me menemme 16.päivä huhtikuuta.

        Varmaankin hyvät "lenkkarit" kannattaa ottaa mukaan, minä kun olen taas niin huono pitämään housuja:(

        Toivotan Teillekin myös ihanaa matkaa.

        http://finnish.wunderground.com/global/stations/16240.html. Tuolta näet reaaliaikaisen säätilan, ennusteen ja sieltä voit hakea myös säähistoriasta tietoja menneiltä vuosilta. Jos vain aurinko paistaa, niin lämmintä kyllä on jo riittävästi. Eihän sitä liian kuumalla edes jaksa kauaa kierrellä nähtävyyksiä. Itse valitsen aina mukavat kengät, koska tykkään kävellä paljon. Piikkarit voi sitten pistää illalla jalkaan kun mennään syömään ja iltaelämään.


      • Rakastunut nainen
        säälinkki kirjoitti:

        http://finnish.wunderground.com/global/stations/16240.html. Tuolta näet reaaliaikaisen säätilan, ennusteen ja sieltä voit hakea myös säähistoriasta tietoja menneiltä vuosilta. Jos vain aurinko paistaa, niin lämmintä kyllä on jo riittävästi. Eihän sitä liian kuumalla edes jaksa kauaa kierrellä nähtävyyksiä. Itse valitsen aina mukavat kengät, koska tykkään kävellä paljon. Piikkarit voi sitten pistää illalla jalkaan kun mennään syömään ja iltaelämään.

        Todella hyvän reaaliaikaisen säätilan annoit osoitteineen!

        Aion seurata säännöllsien epäsäännöllisesti niin osaan varautua sopivaa vaatetusta varten.

        Katsoinkin viime vuotista säätilaa, ja vaikuttaa todella siltä, että kevät on aika pitkällä jo

        huhtikuulla.

        Grazie!


      • Nainenkallionlaelta
        Rakastunut nainen kirjoitti:

        On ihanaa saada asiallisia vastauksia ja kokemuksestasi päätellen kannattaa todella varata toinen matka Venetsiaan. Olen aina haaveillut pääseväni sinne ja kun nyt "pääsen niin lähelle" siksi oli suuri houkutus .

        Mieheen olen rakastunut ja juuri hänen kanssaan olen lähdössä;-)

        Olisin kiinnostunut Sinunkin matkastasi, lähdetkö oikein pidemmäksi aikaa? Napolissakaan en ole käynyt vielä mutta nyt keskittynen vain Roomaan ensin:)

        Neljän päivän Rooman-matkaan mahtuu yksi päiväretki Rooman lähiseuduille. Paikallisjunan lippu maksaa yhden euron suuntaansa, siis 1 e! Junalla voi hujauttaa vaikka 30-80 kilometrin päähän Roomasta. Näkee maaseutua, on rauhallista - sekin välillä kivaa. Läheisissä pikkukaupungeissa on historiaa ja aivan ihania ruokapaikkoja. Huhtikuussa voi jo syödä ulkona.

        Junat lähtevät Terminiltä, Rooman keskusrautatieasemalta.


      • Rakastunut nainen
        Nainenkallionlaelta kirjoitti:

        Neljän päivän Rooman-matkaan mahtuu yksi päiväretki Rooman lähiseuduille. Paikallisjunan lippu maksaa yhden euron suuntaansa, siis 1 e! Junalla voi hujauttaa vaikka 30-80 kilometrin päähän Roomasta. Näkee maaseutua, on rauhallista - sekin välillä kivaa. Läheisissä pikkukaupungeissa on historiaa ja aivan ihania ruokapaikkoja. Huhtikuussa voi jo syödä ulkona.

        Junat lähtevät Terminiltä, Rooman keskusrautatieasemalta.

        Kyllä hyvät vihjeet lämmittävät, ihan tuo junamatka maaseudulle panee ajatukseni lentämään: jos ottaisi mukaan herkkukorin, jossa viinipullo, juustoa, viinirypäleitä...

        Vielä kun saisi vuokrattua tandempyörän, niin siinähän on kaikki tarvittava!

        Ihanaa kuulla, että huhtikuussa voi jo syödä ulkona...

        Näistä vihjeistä on todella hyvä suunnitella reissua.

        Kiitollisena kaikista tiedoista,


      • Roomassa kivaa
        Nainenkallionlaelta kirjoitti:

        Neljän päivän Rooman-matkaan mahtuu yksi päiväretki Rooman lähiseuduille. Paikallisjunan lippu maksaa yhden euron suuntaansa, siis 1 e! Junalla voi hujauttaa vaikka 30-80 kilometrin päähän Roomasta. Näkee maaseutua, on rauhallista - sekin välillä kivaa. Läheisissä pikkukaupungeissa on historiaa ja aivan ihania ruokapaikkoja. Huhtikuussa voi jo syödä ulkona.

        Junat lähtevät Terminiltä, Rooman keskusrautatieasemalta.

        Yllä ihan hyvä vinkki tutustua maaseutuun. Mutta se on hiinä ja hiinä, miten kauas kannattaa neljän päivän reissulla lähteä. Olimme vaimoni kanssa syksyllä 10 pv, jona aikana piipahdimme Napolissa, jonne mennessä saimme "pysyvän" tuttavuuden napolilaisen rouvan kanssa. Yksi hyvä kohde oli Castel Gandolfo Albano-järven rannalla n 30 km keskustasta kaakkoon. sinne pääsee junallakin Terminiltä, mutta vaihtelevampi reitti on matkustaa metro A:lla eteläiselle päätepysäkille Anagninalle, josta bussilla perille. Kuulostaa hankalalta, mutta perillä ei ollenkaan. Paluu sitten junalla. ( näin me sen teimme ja oli hyvä) Gandolfossa on paavin "kesämökki" ja järvi aivan mahtava. Käykää ruokailemassa jyrkänteen kielekkeellä olevassa ravintolassa. Argentiinalaisittain valmistettu pihvi maistuu vieläkin suussa.


      • ohjelmanlaatija
        Rakastunut nainen kirjoitti:

        Aivan ihanaa, kun vaivauduit kirjoittamaan!

        Tästä pääsen hyvin alkuun, ja Roomassahan ei riitä neljä päivää:) kaikkien paikkojen tutustumiseen.

        Vielä saisinko esittää ehkä tarpeettoman kysymyksen: kannattaako piipahtaa Venetsiassa?

        vierailujensa aikana monessa kohteessa. Venetsiassa voi kyllä hyvinkin piipahtaa, jos käytössäsi on oma suihkukone


      • 18
        Roomassa kivaa kirjoitti:

        Yllä ihan hyvä vinkki tutustua maaseutuun. Mutta se on hiinä ja hiinä, miten kauas kannattaa neljän päivän reissulla lähteä. Olimme vaimoni kanssa syksyllä 10 pv, jona aikana piipahdimme Napolissa, jonne mennessä saimme "pysyvän" tuttavuuden napolilaisen rouvan kanssa. Yksi hyvä kohde oli Castel Gandolfo Albano-järven rannalla n 30 km keskustasta kaakkoon. sinne pääsee junallakin Terminiltä, mutta vaihtelevampi reitti on matkustaa metro A:lla eteläiselle päätepysäkille Anagninalle, josta bussilla perille. Kuulostaa hankalalta, mutta perillä ei ollenkaan. Paluu sitten junalla. ( näin me sen teimme ja oli hyvä) Gandolfossa on paavin "kesämökki" ja järvi aivan mahtava. Käykää ruokailemassa jyrkänteen kielekkeellä olevassa ravintolassa. Argentiinalaisittain valmistettu pihvi maistuu vieläkin suussa.

        Päiväretkeksi kaupungin ulkopuolelle sopii Tivolin pikkukaupunki, jossa sijaitsee todella upea Villa d´Este.


      • Rakastunut nainen
        18 kirjoitti:

        Päiväretkeksi kaupungin ulkopuolelle sopii Tivolin pikkukaupunki, jossa sijaitsee todella upea Villa d´Este.

        Kiitos vinkistä...


    • T.....

      Roomassa on nyt ns.kevät eli ota mukaan perus-suomen-kevät vaatteet....juuri tultiin roomasta ja siellä oli n.20c lämmintä, mutta ihanat roomalaiset pukeutui toppavaatteisiin kun taas me suomalaiset ollaan kevät vaatteissa....
      Pakko hehkuttaa, että Rooma on aivan mahtava kaupunki ja ihmiset on niiiiiiiiiiiin IHANIA! Juuri tulin roomasta ja takaisin oon lähössä 2 kk:n jälkeen, sen verran rakastuin kyseiseen kaupunkiin ja suomi ei enää tunnu miltään Rooman jälkeen, joten kaipuu on KOVA! VAROKAA VAAN MATKAKUUMETTA! CIAO!

      • T.....

        ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ LUOTTAKO SÄÄTIETOIHIN!!!!!!!!!!!!!!!!! sillä kun olimme roomassa säätiedottaja lupasi 5c lämmintä mutta todellisuudessa lämmintä oli 20c!


      • joku tolkku
        T..... kirjoitti:

        ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ LUOTTAKO SÄÄTIETOIHIN!!!!!!!!!!!!!!!!! sillä kun olimme roomassa säätiedottaja lupasi 5c lämmintä mutta todellisuudessa lämmintä oli 20c!

        Pistäpä nyt jäitä hattuun ! Menet Roomaan ensimmäisitä kertaa ja vain 4:ksi päiväksi. Rooma on niin täynnä katsottavaa ja ihailtavaa ja ihmeteltävää, että vuosiksi piisaa koettavaa. Aivan älytöntä ajatella samalle matkalle maaseutua, Napolia,jne. ymmärrän näitä jotka tekevät retkiä kaupungin ulkopuolelle mutta tuskin ovat ensikertalaisia kaupungissa ja neljän päivän matkalaisia. Olet aivan täpinöissäsi, ymmärrän, mutta rauhoitu hyvä nainen, vaikuttaa hieman sekopäiseltä tuo touhusi, sorry.


    • Ilmaisia ohjeita

      Jos aiot nauttia Rooman oopperan tai baletin tähdistä, kannattaa liput varata jo pikaisesti. Mutta älä etsi joka illalle ohjelmaa. Kuten sanoit, haluat välttää stressiä. Ja eikös sinulla taida olla sitä "ohjelmaa", omasta takaa? Kyllähän siihenkin pitää jättää aikaa ja voimia. Kaipaamaasi romantiikkaa löytyy siitä tunnelmasta, kun viet rakkaasi historiallisen Roomaan vaikka Via del Corson putiikkeihin ja osoittelet mitä haluat.

      • Rakastunut nainen

        Näillä eväillä on todella hyvä lähteä.

        Kiitän kaikkia vastauksia, on todella hyvä fiilis lähteä. Kiitollinen olen, kun pääsen lähtemään.


        Kiitos ja iloista kevään odotusta Sinulle!


      • pilvistä ja poutaa..
        Rakastunut nainen kirjoitti:

        Näillä eväillä on todella hyvä lähteä.

        Kiitän kaikkia vastauksia, on todella hyvä fiilis lähteä. Kiitollinen olen, kun pääsen lähtemään.


        Kiitos ja iloista kevään odotusta Sinulle!

        huhtikuun viimeisellä viikolla Roomassa ja silloin oli alkuviikko tosi lämmintä ja loppuviikolla oli oikein myrsky yhtenä yönä ja päivisin satoi jonkun verran, joten poplari tai sadetakki oli tarpeen. Mulla oli sellainen ohut, joka meni pieneen tilaan ja oli kevyt kantaa, kun en pidä sateenvarjon roikottelusta. Paksupohjaiset kengät olivat myös hyvät niillä kovilla kaduilla paljon kävellessä.
        Mutta vuodethan ei oo veljeksiä keskenään........


      • Rakastunut nainen
        Rakastunut nainen kirjoitti:

        Näillä eväillä on todella hyvä lähteä.

        Kiitän kaikkia vastauksia, on todella hyvä fiilis lähteä. Kiitollinen olen, kun pääsen lähtemään.


        Kiitos ja iloista kevään odotusta Sinulle!

        Olen yrittänyt etsiä mitä balettiesityksiä on kyseisenä aikana Roomassa, ja en ole lukuisista yrityksistäni
        huolimatta onnistunut löytämään..
        Olisiko joku vielä niin ystävällinen ja antaisi ohjeet, kuinka löytäisin...

        Kiitos etukäteen!


      • ML
        Rakastunut nainen kirjoitti:

        Olen yrittänyt etsiä mitä balettiesityksiä on kyseisenä aikana Roomassa, ja en ole lukuisista yrityksistäni
        huolimatta onnistunut löytämään..
        Olisiko joku vielä niin ystävällinen ja antaisi ohjeet, kuinka löytäisin...

        Kiitos etukäteen!

        http://www.romeguide.it/
        ... tuossa mielestäni suht hyvät sivut josta löytynee, sekä
        www.060608.it

        http://www.operaroma.it/

        Mukavaa matkaa!


      • Rakastunut nainen

      • perin outoa
        Rakastunut nainen kirjoitti:

        Olen yrittänyt etsiä mitä balettiesityksiä on kyseisenä aikana Roomassa, ja en ole lukuisista yrityksistäni
        huolimatta onnistunut löytämään..
        Olisiko joku vielä niin ystävällinen ja antaisi ohjeet, kuinka löytäisin...

        Kiitos etukäteen!

        M iksi balettiin yhtenä kolmesta illastasi ? Miksi et nauti Rooman illassa kävelystä, ruokailusta, istuskelemisesta nauttien kaupungin atmosfääristä ?
        Ymmärtäisin balettihingun jos Suomessa ei olisi korkeatasoisia esityksiä, ja jos olet maalta niin tee kulttuurimatka vaikka H:kiin. Rooman illan ihailua ei baletti voita. Pahoin pelkään että kohta kysyt saako pyöriä vuokrattua tai löytyykö leffateattereita.


      • makunsa kullakin
        perin outoa kirjoitti:

        M iksi balettiin yhtenä kolmesta illastasi ? Miksi et nauti Rooman illassa kävelystä, ruokailusta, istuskelemisesta nauttien kaupungin atmosfääristä ?
        Ymmärtäisin balettihingun jos Suomessa ei olisi korkeatasoisia esityksiä, ja jos olet maalta niin tee kulttuurimatka vaikka H:kiin. Rooman illan ihailua ei baletti voita. Pahoin pelkään että kohta kysyt saako pyöriä vuokrattua tai löytyykö leffateattereita.

        Jokainen valitsee kohteekseen sen mistä on kiinostunut. Olen kanssasi nim. "perin outoa" samaa mieltä, että lyhytkestoisen matkan voi kyllä käyttää istumatta bulkkituotetta seuraten. Ehkä jok persoonallinen kulttuuriohjelma jää paremmin mieleen. Sen vuoksi ei kannata mennä, että saisi siitä palattua kertoa tutuille.

        Kävimme Wienissä Valtionoopperan Taikahuilun esityksessä, josta ei todellakaan jäänyt mieleen muuta kuin uniformupukuisen vahtimestarin saatto omaan "loosiin". Mutta tulipahan käytyä.


      • Rakastunut nainen
        Rakastunut nainen kirjoitti:

        Lämmin kiitos todella hyvistä vinkeistä!

        Löysin jo haluamani.

        Kiitos!

        Vielä yksitoista päivää, sitten olen Roomassa...

        On todella ihanaa odottaa matkaa, päästä ihastelemaan roomalaista elämänmenoa.


      • Käykäähän pois
        Rakastunut nainen kirjoitti:

        Vielä yksitoista päivää, sitten olen Roomassa...

        On todella ihanaa odottaa matkaa, päästä ihastelemaan roomalaista elämänmenoa.

        "Onko Roomassa kevät", voisi laulaa Punaista viivaa mukaillen. Älkää kuitenkaan Roomassa ryhtykö etsimään La Scalaa, jossa eräs sinne matkustava halusi käydä.


    • Rakastunut nainen

      Suureksi suruksemme emme päässeetkään Roomaan Islannin tulivuoren purkauksen johdosta.

      Turvallisuus ennen kaikkea mutta silti, kun matkaa odotimme niin kovasti, ehkä minä odotin

      meistä enemmän...

      Elämää ei voi suunnitella aina etukäteen mutta joskus kyllä pääsemme Roomaan.

      Hyvää ei odota liian kauan.

      • pääsemmekö

        mekään! Lähtö olisi ensi perjantai-iltana eli 23.4. Jännittää. Harmillista, mutta toisaalta hyvä nöyrtyä. Kaikki ei aina mene niinkuin suunnitellaan. Hyvä ettei kyseessä ole esimerkiksi ydinpilvi, tästä ei ole terveydellistä haittaa. Jos ei nyt Roomaan niin tulevaisuudessa.


      • Vagabonda
        pääsemmekö kirjoitti:

        mekään! Lähtö olisi ensi perjantai-iltana eli 23.4. Jännittää. Harmillista, mutta toisaalta hyvä nöyrtyä. Kaikki ei aina mene niinkuin suunnitellaan. Hyvä ettei kyseessä ole esimerkiksi ydinpilvi, tästä ei ole terveydellistä haittaa. Jos ei nyt Roomaan niin tulevaisuudessa.

        Piti lentää Roomaan 17.4. isommalla seurueella, mukana oli pari lastakin, jotka poikkeuksellisesti olivat terveinä ja kaikki muutenkin kunnossa. Laukut pakattu ja lasten hellevaatteet otettu esille. Isovanhemmat ja vanhemmat olivat ottaneet lomaa. Ja niin sitä vaan herättiin tänään sunnuntaiaamuna 18.4. vastasataneen lumen valkaisemaan maisemaan, kun ajatus oli että herätään vakiomajapaikassamme Pietarinkirkon kellojen kumuun. Matka siis jää tekemättä, mutta Roomahan on ikuinen. Täytyy ruveta järjestämään uutta tilaisuutta joskus syksyllä sitten. Onneksi ei ehditty lähteä, ei sekään kauhean mukava tilanne olisi ollut, jos olisi pitänyt ruveta järjestelmään junakyytejä takaisin. Toivottavasti muilla tämän kevään matkailijoille käy paremmin.


      • päästiinkin
        Vagabonda kirjoitti:

        Piti lentää Roomaan 17.4. isommalla seurueella, mukana oli pari lastakin, jotka poikkeuksellisesti olivat terveinä ja kaikki muutenkin kunnossa. Laukut pakattu ja lasten hellevaatteet otettu esille. Isovanhemmat ja vanhemmat olivat ottaneet lomaa. Ja niin sitä vaan herättiin tänään sunnuntaiaamuna 18.4. vastasataneen lumen valkaisemaan maisemaan, kun ajatus oli että herätään vakiomajapaikassamme Pietarinkirkon kellojen kumuun. Matka siis jää tekemättä, mutta Roomahan on ikuinen. Täytyy ruveta järjestämään uutta tilaisuutta joskus syksyllä sitten. Onneksi ei ehditty lähteä, ei sekään kauhean mukava tilanne olisi ollut, jos olisi pitänyt ruveta järjestelmään junakyytejä takaisin. Toivottavasti muilla tämän kevään matkailijoille käy paremmin.

        10 pvän matka Roomassa ja Napolin lahdella takana, pääsimme lentämään perjantaina heti tuhkapilvien haihduttua. Italiassa oli jälleen ihanaa, sää kesäinen, välillä jopa helteinen. Sadetta vain ensimmäisenä päivänä ja Napolissa pari pientä sadekuuroa. Nähty on paljon, Rooman lisäksi Napoli, Sorrento, Capri ja Pompej. Italia tarjoaa nautintoja kaikille aisteille, näin se on!


      • Roomassa ihanaa
        päästiinkin kirjoitti:

        10 pvän matka Roomassa ja Napolin lahdella takana, pääsimme lentämään perjantaina heti tuhkapilvien haihduttua. Italiassa oli jälleen ihanaa, sää kesäinen, välillä jopa helteinen. Sadetta vain ensimmäisenä päivänä ja Napolissa pari pientä sadekuuroa. Nähty on paljon, Rooman lisäksi Napoli, Sorrento, Capri ja Pompej. Italia tarjoaa nautintoja kaikille aisteille, näin se on!

        paikassa? Ja missä yövyitte Napolin reissulla? Siitä voi saada toisetkin vinkkejä


      • meillä oli
        Roomassa ihanaa kirjoitti:

        paikassa? Ja missä yövyitte Napolin reissulla? Siitä voi saada toisetkin vinkkejä

        Iltalento Roomaan, 4 yötä, 3 täyttä päivää ensin Roomassa. Junalla Napoliin, hotelli lähellä rautatieasemaa, nimeltään Potenza. Oikein hyvä hotelli hintaansa nähden, tilava ja hyvä aamiainen. Siitä oli helppoa lähteä linja-autolla Pompejiin ja Sorrentoon. Satamaankin kävelymatka, josta lautta Caprille. Napolissa myös 4 yötä, sitten paluu junalla Roomaan, jossa vielä kaksi yötä.


      • Roomassa kivaa
        meillä oli kirjoitti:

        Iltalento Roomaan, 4 yötä, 3 täyttä päivää ensin Roomassa. Junalla Napoliin, hotelli lähellä rautatieasemaa, nimeltään Potenza. Oikein hyvä hotelli hintaansa nähden, tilava ja hyvä aamiainen. Siitä oli helppoa lähteä linja-autolla Pompejiin ja Sorrentoon. Satamaankin kävelymatka, josta lautta Caprille. Napolissa myös 4 yötä, sitten paluu junalla Roomaan, jossa vielä kaksi yötä.

        Noin pitääkin suunnitella. Liian hätäiset käynnit liian monissa paikoissa ovat stressaavia, eikä niistä jää mieleen muuta kuin pitkä luettelo tuttaville kerrottavaksi. Kymmenkunta päivää tuollaisella reissulla on jo lomaa.

        Nimimerkkini piti olla "Roomassa kivaa", ei ihanaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2752
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      92
      2063
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1012
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe