Olen ajatellut ensi talven matkakohteeksi Balia. Siispä olisi kiva jos kertoisitte omia matkakokemuksia kyseisestä paikasta. Onko puhtaat rannat ja vesi? Minkälainen hintataso? Mistä kohteesta kannattaa ottaa hotelli yms yms
HUOMIO! Balilla käyneet
5
920
Vastaukset
- farang
Balilla käytiin muutama vuosi sitten, oli hieno reissu!
Hintataso on luksushotelleja lukuun ottamatta todella edullinen ja paikallisissa rantaravintoloissa saa hyvää ruokaa. Erikoinen kulttuuri näkyy joka puolella: temppelijuhlia vietetään hotelleissakin, pahoja henkiä lepytellään kaiken aikaa ja kaikkialla uhrilahjoin ja seremonioin.
Tanssiesitykset ja taideteokset ovat hienoja, samoin käsityöt, joita kannattaa ostaa tuliaisiksi. Ihmiset ovat ystävällisiä, joskin kaupustelijoista oli ajoittain todella vaikea päästä eroon. (Täytyy muistaa, että esim. Thaimaahan verrattuna Indonesia on kehitysmaa.)
Kannattaa tehdä retkiä ympäri saarta, keskiosan riisiterassit ja vuorimaisemat ovat upeita! Rannoilta löytyy puhtaita vesiä ja isoja maininkeja surffaajille.
Jos olette talvella menossa, silloin Balilla on sadekausi, mikä tarkoittaa sitä että melkein joka iltapäivä tulee tosi reippaita sadekuuroja ja ukkonen jyrähtelee usein öisin. Välillä aurinkokin toki paistaa tuntikausia.
Hotellin ideaalisijainti riippuu ihan siitä millaista lomaa haluat. Jos etsit menoa ja meininkiä, niin hotelli kannattaa valita Kuta-Tuban-Legian -alueelta, mutta silloin voi olla paratiisisaaritunnelmaan vaikea päästä. Vastakohta on sitten esim. Nusa Duan viiden tähden loistohotellit, jotka ovat täydellisiä, mutta tietysti kalliita, ja koko alue on pelkästään turisteille tehty. Jos haluaa nähdä mahdollisimman vähän muita turisteja, kannattaa hakeutua pohjoisrannikolle jonnekin Lovinan paikkeille (jossa rannat ovat mustia tuliperäisyyden takia).
Jos mahdollista, niin paluumatkalla kannattaa pysähtyä muutamaksi päiväksi Singaporessa tai vaikka Kuala Lumpurissa, Bali ei niitä paikallisia käsitöitä lukuunottamatta ole mikään ostosparatiisi. Ja pitkä lentokin tuntuu siedettävämmältä, kun sen saa mukavasti katkaistua.- Kenny.
Otitteko matkan jonkun matkanjärjestäjän kautta? Paljonko maksoi(lennot hotelli) ja missä oli välilaskupaikat?
Kuinka pitkään olitte paikan päällä? - farang
Kenny. kirjoitti:
Otitteko matkan jonkun matkanjärjestäjän kautta? Paljonko maksoi(lennot hotelli) ja missä oli välilaskupaikat?
Kuinka pitkään olitte paikan päällä?Reissu varattiin Suomi-Seuran matkatoimistosta. 12 vrk:n matkaan kuului lentojen ja hotellin lisäksi muistaakseni 3 kokopäivä- ja 2 puolipäiväretkeä Balilla. Hintatietoja löytyy netistä:
http://www.suomiseuranmatkat.fi
eli nuo 12 vrk matkat ovat luokkaa 1300-1400 e.
Hinnat on laskettu 7 ja 12 pv:n reissuille, mutta muunkin mittaisia pystyvät räätälöimään. Järjestelyt pelasivat ihan hyvin, paikallinen matkatoimisto hoiti Balilla lentokenttäkuljetukset ja retket. Lennot olivat muistaakseni Hki-Amsterdam-Singapore-Denpasar(Bali), eli alku Finnairilla, pitkä lento KLM:llä ja loppumatka Garudalla. Itse en juuri tykännyt tuosta KLM:stä, oli ahtaan tuntuinen kone. Jos lähtisin nyt uudestaan, niin mieluummin lentäisin vaikkapa Malaysia Airlinesillä Kuala Lumpurin kautta. - ciampino
farang kirjoitti:
Reissu varattiin Suomi-Seuran matkatoimistosta. 12 vrk:n matkaan kuului lentojen ja hotellin lisäksi muistaakseni 3 kokopäivä- ja 2 puolipäiväretkeä Balilla. Hintatietoja löytyy netistä:
http://www.suomiseuranmatkat.fi
eli nuo 12 vrk matkat ovat luokkaa 1300-1400 e.
Hinnat on laskettu 7 ja 12 pv:n reissuille, mutta muunkin mittaisia pystyvät räätälöimään. Järjestelyt pelasivat ihan hyvin, paikallinen matkatoimisto hoiti Balilla lentokenttäkuljetukset ja retket. Lennot olivat muistaakseni Hki-Amsterdam-Singapore-Denpasar(Bali), eli alku Finnairilla, pitkä lento KLM:llä ja loppumatka Garudalla. Itse en juuri tykännyt tuosta KLM:stä, oli ahtaan tuntuinen kone. Jos lähtisin nyt uudestaan, niin mieluummin lentäisin vaikkapa Malaysia Airlinesillä Kuala Lumpurin kautta.its.de
Bali 12 päivää alk. 800€ suora reittilento Frankfurtista, hotelli'' ak
Tampere-FFH-Tampere Ryanairilla n. 60€
bussi kenttien välillä 24€
...joten koko roska alle tonnilla!!!
- Bali forever
Bali on edelleen turvallinen matkustuskohde. Itse olen käynyt saarella neljä kertaa ja vieraillut myös Lombokilla. Olemme kokeilleet erilaisia lentoyhtiöitä ja paras vaihtoehto on ollut Malesia airlaines. Balilla on edelleen hyvin halpa asua ja elää. Olemme varanneet hotellin vasta paikanpäältä ja asuneet yleensä Legianissa. Hotelleja riittää ja hintataso on edullinen. Kahden hengen huoneen saa noin 20 euroon. Kannattaa ensin ottaa huone yhdeksi yöksi ja kierrellä seuraavana päivänä lähimaastossa katsastamassa eri vaihtoehtoja. Legian itsessään on hiukan syrjässä Kutan humusta ja siellä on myös hintataso edullisempi. Meri on yleensä puhdas, mutta nousuveden aikaan rannoilla on jonkin verran roskaa. Legianissa on myös Suomalaisten omistama baari a´bar Bali, jossa kannattaa pistäytyä. Bali on mielestäni edelleen aivan upea matkustuskohde, jonka kauneus on vertaansa vailla. Kannattaa kierrellä saarta ristiin rastiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706654
- 594512
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283218- 613017
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271586- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401523- 341379
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471313