Heili

danskunmamma

Heipsis! Pitkästä aikaa täällä pyörin, kun haluaisin kuulla mielipiteistä nimestä Heili. Pidän kovasti Hayley/Hailey nimestä ja miehenikin on Englannin kielinen, mutta en tiedä miten se käytännössä toimisi Suomessa. Sen vuoksi olenkin ajatellut Heili- nimeä, eli lausutaan ihan samanlailla kun englantilaisittain kirjoitettuna. Silti nimi on ja tuntuu eriltä, mitä Heili teissä herättää? Olisiko Hailey parempi sittenkin(sukunimi on ulkomaalainen). Veljen nimi on Daniel.

Samaa mietin Amy nimen kanssa, kumpi olisi suomessa parempi Amy vai Eimi!

Mielipiteitä kehiin kiitos!

4

3191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenna.

Mun mielestä Heili on tosi kiva nimi sopii suomalaisellekkin paremmin:) On Suomessa annettu Heili nimi jo 61 tytölle. Ja hyvin sopii myös Danielin kanssa tuo nimi.

• Amy Hailey.

Heili on käsittääkseni virolaisperäinen nimi, tai ainakin pari virolaistuttua on sen nimen saanu... Itse laittaisin kyllä ihan jenkkiläisittäin, tosin suomalaisten voisi olla helpompi lausua tuo Hailey kuin Hayley, Hayleystä tulee helposti "Häyley", mutta Hailey todennäköisesti lausuttaisiin Hailey tai Heili. Ja Amy nimestä olen samaa mieltä eli mieluummin Amy, tai vaihtoehtoisesti ranskalais-jenkkiläinen muoto Aimee. Onhan suomessakin joitakin Y-loppuisia nimiä (Henry, Jenny) joten ei nyt luulisi olevan suomalaisille liian vaikeaa... Eimistä en pidä yhtään, sillä Eimi näyttää jostain syystä kirjoitettuna rumalta. Amy on suloinen nimi.

Jopa Heini tai Heidi menisi listallani Heilin ohi. Sorry.

• Löysin suu...

Oma laulukin Heilille: http://lirama.net/song/230593

Sovitettuna sana tkuluvat :Löysin suu- ja sorkkatautisen!Hei Karjalasta heilin minä löysin...

• Anonyymi

Monen lehmän nimi.varmaan että niitä on helppo kutsua navettaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      241
      1579
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      36
      842
    Aihe