Kissanpennun äkillinen kuolema

suru :(

Hei! Onko teille kenellekään käynyt niinettä kissanpentunne on kuollut jostain käsittämättömästä syystä?
Meille otettiin keskiviikkona kissanpentu, oli kyllä toisia sisaruksiaan huomattavasti pienenpi. nukkui tosi paljon, ei juuri liikkunut.
Söi kun nostettiin ruokakuppi eteen ja suurinpiirtein syötettiin. hiekkalaatikolle teki tarpeensa sekin niin että nostin silittelin ja odottelimme tulosta. Kissa oli sisäsiittoinen äidin ja pojan jälkeläinen.Olisiko tämä voinut vaikuttaa tapahtumaan että tänä aamuna se vain lakkasi "olemasta".
Nyt koti tuntuu hiljaiselta, suru ja kaipaus on käsinkosketeltavaa. Kissakaverit ovat ihmeisään minne pieni "vinku-iita" on kadonnut.

24

4481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surullinen lukija

      aivan kammottavalle. Miksi annettu tulla sisäsiittoisia kissoja, miksei ole tarkistutettu kissan kuntoa eläinlääkärissä, miksei ole madotettu emoa ja pentuja, tutkittu anemian mahdollisuutta, miksei miksei..

      Noin siinä sitten käy. Inhottavaa kissojen rääkkäystä.

      Syitä pennun kuolemaan voivat olla aliravitsemus, äidin veriryhmästä johtuva anemia, madot, giardia, sisäsiittoisuudesta johtuvat vammat esim. suolistossa.

      • surullinen ...

        Siis ,tämä pentu tuli mulle kun säälin sitä. Omistajalle olen sanonut tuhat sata kertaa äitikissan leikkuusta MUTTA kun ei niin ei. Opetuksenahan tämä tuli mullekin, sääli ei ole oikea syy ottaa kissaa. Madotin kyllä pennun heti kun meille tuli. Omat kaksi kissaani ovat leikattuja ja rokotettuja ja niin olisin tämänkin hoitanut. Tapahtuneelle ei nyt vaan enää voi mitään.... niin surullista kun se onkin.


      • .... suru
        surullinen ... kirjoitti:

        Siis ,tämä pentu tuli mulle kun säälin sitä. Omistajalle olen sanonut tuhat sata kertaa äitikissan leikkuusta MUTTA kun ei niin ei. Opetuksenahan tämä tuli mullekin, sääli ei ole oikea syy ottaa kissaa. Madotin kyllä pennun heti kun meille tuli. Omat kaksi kissaani ovat leikattuja ja rokotettuja ja niin olisin tämänkin hoitanut. Tapahtuneelle ei nyt vaan enää voi mitään.... niin surullista kun se onkin.

        Toivon etten saa tollasia viestejä kun "surullinen lukija" minulle laittoi. Yritin parhaani pennun puoesta, valvoin joka yö puoli neljään että pentu sai ruokaa ja laatikolla käynnit hoidettua. Mieheni jatkoi sitten aamulla samaa rumpaa. Nyt jatkamme elämää kahden kissamme kanssa. Kynttilä palaa tämän päivän pienen "enkeli kissamme" vuoksi.
        SURU;SE ON HINTA JONKA SAAMME MAKSAA RAKKUDESTAMME!


      • minäpä se tässä....
        .... suru kirjoitti:

        Toivon etten saa tollasia viestejä kun "surullinen lukija" minulle laittoi. Yritin parhaani pennun puoesta, valvoin joka yö puoli neljään että pentu sai ruokaa ja laatikolla käynnit hoidettua. Mieheni jatkoi sitten aamulla samaa rumpaa. Nyt jatkamme elämää kahden kissamme kanssa. Kynttilä palaa tämän päivän pienen "enkeli kissamme" vuoksi.
        SURU;SE ON HINTA JONKA SAAMME MAKSAA RAKKUDESTAMME!

        Nähtävästi teen tätä surutyötäni täällä. soitin ja kysyin edeliseltä omistajalta tietoja kissanpentuni aikaisemassta elämästä. Kertoi että kissaklaanin yksi herkules oli "leikkinyt" eli pahoinpidellyt pentua harvase yö. Olisikohan pennullamme ollut sisäinen verenvuoto koko ajan sillä kakkakokkareet olivat oransseja ja spaketin paksusia. Pliis älkää syylistäkö enää yhtään enenpää kun teen sen jo itse.


      • . . .
        minäpä se tässä.... kirjoitti:

        Nähtävästi teen tätä surutyötäni täällä. soitin ja kysyin edeliseltä omistajalta tietoja kissanpentuni aikaisemassta elämästä. Kertoi että kissaklaanin yksi herkules oli "leikkinyt" eli pahoinpidellyt pentua harvase yö. Olisikohan pennullamme ollut sisäinen verenvuoto koko ajan sillä kakkakokkareet olivat oransseja ja spaketin paksusia. Pliis älkää syylistäkö enää yhtään enenpää kun teen sen jo itse.

        Varman tiedon saa vain kun lähettää pennun avattavaksi . Ketä se sitten hyödyttää en tiedä . Pennun kuolemaan on niin monta erisyytä .
        Koskaan ei saisi ottaa pentua säälistä mutta jos sen tekee niin eläinlääkärinkautta kotiin . Nyt toivotaan ettei pentu sairastanut mitään sellaista mikä voi tarttua kotona oleviin kissoihin . kuten esimerkiksi

        FIV (Feline immunodeficiency virus) aiheuttaa immuunipuutostilan kissalla. Virus infektoi erityisesti valkosoluja (T-lymfosyyttejä). Ensin virus lisääntyy alueellisissa imusolmukkeissa. Tähän vaiheeseen voi liittyä imusolmukkeiden suurenemista ja kuumeilua, mutta vaihe saattaa mennä ohi myös vähin oirein. Ensimmäistä vaihetta seuraa oireeton vaihe, joka voi kestää kuukausia tai jopa useita vuosia. Viimeisessä vaiheessa virus on tuhonnut kissan puolustusjärjestelmän ja immuunipuutostila voi ilmetä erilaisina sairauksina. Näitä sairauksia voivat olla esimerkiksi jatkuvat hengitystietulehdukset ja silmätulehdukset. FIV voidaan selvittää verinäytteiden avulla. FIV tarttuu lähikontaktissa, esimerkiksi kissojen tapellessa. Oireettomassa vaiheessa kissa voi tartuttaa virusta toisiin kissoihin. Tautiin ei ole rokotetta ja ennuste on huono.

        Suru on varmasti valtava ja olen pahoillani puolestanne ja viestini oli lähinnä suunattu yleisellä tasolla ihmisille muistutukseksi .


      • surullinen lukija
        .... suru kirjoitti:

        Toivon etten saa tollasia viestejä kun "surullinen lukija" minulle laittoi. Yritin parhaani pennun puoesta, valvoin joka yö puoli neljään että pentu sai ruokaa ja laatikolla käynnit hoidettua. Mieheni jatkoi sitten aamulla samaa rumpaa. Nyt jatkamme elämää kahden kissamme kanssa. Kynttilä palaa tämän päivän pienen "enkeli kissamme" vuoksi.
        SURU;SE ON HINTA JONKA SAAMME MAKSAA RAKKUDESTAMME!

        jos otat huonokuntoisen pennun kotiisi, niin ei edes käy mielessä käyttää sitä eläinlääkärillä, vaikka sen yleistila on selkeästi huono ja uloste epänormaalia??

        Siis ei noin. Ei millään tavalla noin. Toki on hienoa, että pennun pelastaa, mutta sairas eläin viedään aina eläinlääkäriin, olipa se ilmainen tai ihan rotueläin. Et tietenkään voi mitään sille, miten edellinen omistaja on kissojaan pahoinpidellyt, mutta kuten joku jo kirjoittikin, epäselvissä tapauksissa aina eläinlääkärin kautta kotiin.


      • ....suru...
        . . . kirjoitti:

        Varman tiedon saa vain kun lähettää pennun avattavaksi . Ketä se sitten hyödyttää en tiedä . Pennun kuolemaan on niin monta erisyytä .
        Koskaan ei saisi ottaa pentua säälistä mutta jos sen tekee niin eläinlääkärinkautta kotiin . Nyt toivotaan ettei pentu sairastanut mitään sellaista mikä voi tarttua kotona oleviin kissoihin . kuten esimerkiksi

        FIV (Feline immunodeficiency virus) aiheuttaa immuunipuutostilan kissalla. Virus infektoi erityisesti valkosoluja (T-lymfosyyttejä). Ensin virus lisääntyy alueellisissa imusolmukkeissa. Tähän vaiheeseen voi liittyä imusolmukkeiden suurenemista ja kuumeilua, mutta vaihe saattaa mennä ohi myös vähin oirein. Ensimmäistä vaihetta seuraa oireeton vaihe, joka voi kestää kuukausia tai jopa useita vuosia. Viimeisessä vaiheessa virus on tuhonnut kissan puolustusjärjestelmän ja immuunipuutostila voi ilmetä erilaisina sairauksina. Näitä sairauksia voivat olla esimerkiksi jatkuvat hengitystietulehdukset ja silmätulehdukset. FIV voidaan selvittää verinäytteiden avulla. FIV tarttuu lähikontaktissa, esimerkiksi kissojen tapellessa. Oireettomassa vaiheessa kissa voi tartuttaa virusta toisiin kissoihin. Tautiin ei ole rokotetta ja ennuste on huono.

        Suru on varmasti valtava ja olen pahoillani puolestanne ja viestini oli lähinnä suunattu yleisellä tasolla ihmisille muistutukseksi .

        Suuret kiitokset sinulle. Suru on tosiaan muutanut meille nyt meille ainakin vähäksiaikaa. Tuntuu kuitenkin hyvältä että lapseni ja ystäväni jotka minut tuntevat soitavat ymmärtävät suruni.Tänään on kyllä kyyneleitä vuodatettu enemän kuin pitkään aikaan.


      • huh''
        surullinen lukija kirjoitti:

        jos otat huonokuntoisen pennun kotiisi, niin ei edes käy mielessä käyttää sitä eläinlääkärillä, vaikka sen yleistila on selkeästi huono ja uloste epänormaalia??

        Siis ei noin. Ei millään tavalla noin. Toki on hienoa, että pennun pelastaa, mutta sairas eläin viedään aina eläinlääkäriin, olipa se ilmainen tai ihan rotueläin. Et tietenkään voi mitään sille, miten edellinen omistaja on kissojaan pahoinpidellyt, mutta kuten joku jo kirjoittikin, epäselvissä tapauksissa aina eläinlääkärin kautta kotiin.

        Niinpä, tuossa tilanteessa olisi ollut erityisen tärkeää viedä pentu välittömästi lääkäriin tarkastettavaksi ja rokotettavaksi.

        Minkä ikäinen pentu oli?


      • täällä taas....
        huh'' kirjoitti:

        Niinpä, tuossa tilanteessa olisi ollut erityisen tärkeää viedä pentu välittömästi lääkäriin tarkastettavaksi ja rokotettavaksi.

        Minkä ikäinen pentu oli?

        Pentu täytti maanantaina 10vko. tulee vaan mieleen että on "hyvä olla maalla viisas, kun hätä on merellä" Oisin vienyt kissan rokotteelle kyllä matokuurien jälkeen. Toivoisin että ymmärrätte että tämä koskee mua tosi paljon. Rakastan kissojani ylikaiken, iltasin tyttökissani tulee viereeni peiton alle kurnutaa ,. työntää tassunsa käteeni hyväiltäväksi, siinä minä sitten silittelen hänen päkiöitään uneen asti ja nukumme vierekkäin aamuun asti. Poikkissani nukkuu jalkopäässäni sen paikan se on itse valinnut. Surulliselta tuntuu myöskin kissojeni puolesta, etenkin kastraatio kollini tulokkaan avosylin vastaan ,keinoisänä se näytti ja opetti pennulle miten hiekkalaatikolla toimitaan. Aamu oli ankea niillekin, kuulosteltiin ja tarkkailtiin missä pentu luuraa....
        Mutta eipä siinä mitään.... kiitos kaikille mua paljon paljon viisaammille!!!!!!!!!!!!
        Toimisin nyt toisin JOS voisin.


      • ---- suruu....
        surullinen lukija kirjoitti:

        jos otat huonokuntoisen pennun kotiisi, niin ei edes käy mielessä käyttää sitä eläinlääkärillä, vaikka sen yleistila on selkeästi huono ja uloste epänormaalia??

        Siis ei noin. Ei millään tavalla noin. Toki on hienoa, että pennun pelastaa, mutta sairas eläin viedään aina eläinlääkäriin, olipa se ilmainen tai ihan rotueläin. Et tietenkään voi mitään sille, miten edellinen omistaja on kissojaan pahoinpidellyt, mutta kuten joku jo kirjoittikin, epäselvissä tapauksissa aina eläinlääkärin kautta kotiin.

        Siis heiii !! Ei penun entinen omistaja ollu kissanpentua pahoinpidellyt kun yksi aikuisista kissoista.Sori jos ymmärsit väärin. Itselläni vaan tapana puhutella poikakissoja "herkulekseksi" tai milon miksikin, luonteesta riippuen.
        Tiiätkö tai edes uskotko... olen löytöeläinkodilla töissä. Työminä ja arkiminä on kaksi niin eri asiaa. Kun on kyse jostain omasta ja rakkaasta niin kai sitä haluaa ajatella että kaikki on ok. jolaintapaa olla sokea.
        Totta on se, jos olisi ollut kyse löytiksen eläimestä olisin ottanut yhteyttä eläinlääkäriin heti kun jotain hälyyttävää olisi ilmennyt!!!
        Eviraankin olen kissoja lähettänyt, tässä tapauksessahan se ei meitä enää auta. Löytöeläinkodilla on toisin kyse on monestakymmenestä kissasta .Uskon tietäväni ettei kyse ole omanpentuni FIP tai FIV viruksesta.
        Pärjäilläänpä kaikesta huolimatta!


      • -----
        ---- suruu.... kirjoitti:

        Siis heiii !! Ei penun entinen omistaja ollu kissanpentua pahoinpidellyt kun yksi aikuisista kissoista.Sori jos ymmärsit väärin. Itselläni vaan tapana puhutella poikakissoja "herkulekseksi" tai milon miksikin, luonteesta riippuen.
        Tiiätkö tai edes uskotko... olen löytöeläinkodilla töissä. Työminä ja arkiminä on kaksi niin eri asiaa. Kun on kyse jostain omasta ja rakkaasta niin kai sitä haluaa ajatella että kaikki on ok. jolaintapaa olla sokea.
        Totta on se, jos olisi ollut kyse löytiksen eläimestä olisin ottanut yhteyttä eläinlääkäriin heti kun jotain hälyyttävää olisi ilmennyt!!!
        Eviraankin olen kissoja lähettänyt, tässä tapauksessahan se ei meitä enää auta. Löytöeläinkodilla on toisin kyse on monestakymmenestä kissasta .Uskon tietäväni ettei kyse ole omanpentuni FIP tai FIV viruksesta.
        Pärjäilläänpä kaikesta huolimatta!

        Mutta mun on todella vaikea ymmärtää kissarakkauden määrää, jos se rajoittuu vaan kissan hiplaamiseen peiton alla. Varsinkin jos kyse on alalla töissä olevasta ihmisestä, jonka pitäisi tajuta jo nähdessään alle luovutusikäisen sairaan pennun, että lääkäriin on lähdettävä.


      • Anonyymi
        täällä taas.... kirjoitti:

        Pentu täytti maanantaina 10vko. tulee vaan mieleen että on "hyvä olla maalla viisas, kun hätä on merellä" Oisin vienyt kissan rokotteelle kyllä matokuurien jälkeen. Toivoisin että ymmärrätte että tämä koskee mua tosi paljon. Rakastan kissojani ylikaiken, iltasin tyttökissani tulee viereeni peiton alle kurnutaa ,. työntää tassunsa käteeni hyväiltäväksi, siinä minä sitten silittelen hänen päkiöitään uneen asti ja nukumme vierekkäin aamuun asti. Poikkissani nukkuu jalkopäässäni sen paikan se on itse valinnut. Surulliselta tuntuu myöskin kissojeni puolesta, etenkin kastraatio kollini tulokkaan avosylin vastaan ,keinoisänä se näytti ja opetti pennulle miten hiekkalaatikolla toimitaan. Aamu oli ankea niillekin, kuulosteltiin ja tarkkailtiin missä pentu luuraa....
        Mutta eipä siinä mitään.... kiitos kaikille mua paljon paljon viisaammille!!!!!!!!!!!!
        Toimisin nyt toisin JOS voisin.

        Älä syytä itseäsi. Pentu on voinut olla heikko jo alkujaan.
        Otan osaa suruunne.


      • Anonyymi
        täällä taas.... kirjoitti:

        Pentu täytti maanantaina 10vko. tulee vaan mieleen että on "hyvä olla maalla viisas, kun hätä on merellä" Oisin vienyt kissan rokotteelle kyllä matokuurien jälkeen. Toivoisin että ymmärrätte että tämä koskee mua tosi paljon. Rakastan kissojani ylikaiken, iltasin tyttökissani tulee viereeni peiton alle kurnutaa ,. työntää tassunsa käteeni hyväiltäväksi, siinä minä sitten silittelen hänen päkiöitään uneen asti ja nukumme vierekkäin aamuun asti. Poikkissani nukkuu jalkopäässäni sen paikan se on itse valinnut. Surulliselta tuntuu myöskin kissojeni puolesta, etenkin kastraatio kollini tulokkaan avosylin vastaan ,keinoisänä se näytti ja opetti pennulle miten hiekkalaatikolla toimitaan. Aamu oli ankea niillekin, kuulosteltiin ja tarkkailtiin missä pentu luuraa....
        Mutta eipä siinä mitään.... kiitos kaikille mua paljon paljon viisaammille!!!!!!!!!!!!
        Toimisin nyt toisin JOS voisin.

        Älä syytä itseäsi. Pentu on voinut olla heikko jo alkujaan.
        Otan osaa suruunne.


    • Karkkikisut

      Reilu vuosi on mennyt siitä, kun kissanpentumme (6kk) kuoli, ja vieläkin välillä itkettää, esimerkiksi nyt. Virkeä pentu tuli meille maalta, oli meidän ihan ensimmäinen lemmikkimme. Jossain vaiheessa olin huomaavinani, että sen hampaat olivat jotenkin vinossa, mutta kun ei eläinlääkärikään tuosta asiasta mitään sanonut, en osannut pitää vakavana.

      Eräänä aamuna sitten kisun suu oli vaan koko ajan auki, eikä se pystynyt sulkemaan sitä. Kiireesti lääkäriin. Leuat olivat menneet sijoiltaan ja röntgen osoitti, että alaleuan toinen puoli oli lyhyempi kuin toinen. Leukoja ei saatu takaisin sijoilleen, eikä leikkauksestakaan luvattu apua. Koska kissa ei olisi pystynyt syömään, ei juomaan, ei mitään toivoa ollut. Pakko oli nukuttaa kissa ikiuneen saman tien. Voi luoja, miten tyhjältä koti tuntui sen jälkeen.

      Melko pian tapahtuneen jälkeen otimme uuden kissanpennun ja sille vielä kaverinkin. Näidenkin kanssa on saanut olla sydän syrjällään, kun toinen meinasi ripulin takia laihtua hengiltä (500 g) heti meille tulon jälkeen. Onneksi lääkitys tepsi ja nyt on reipas tyttö. Toinen taas sairastaa kroonista suolistovaivaa, johon ei kolmekaan lääkäriä ole toistaiseksi löytäneet ratkaisua. Koko ajan on huoli kissasta. Tästä olenkin joku aika sitten kysellyt tällä Kissojen terveys -palstalla (verta kakassa).

      Kaikkeen eivät siis meidän ihmistenkään hoitokeinot riitä, kun luonto hoitaa oman tehtävänsä. Jäljelle jää vain paljon kysymyksiä. Lyhyessäkin ajassa voi pieneen eläimeen kiintyä niin, että tulee iso suru. Eikä sitä surua ole kenenkään oikeus mitätöidä ("sehän oli vain eläin") tai lisätä pahaa mieltä syyllistämällä, koska joskus eivät mitkään hoidotkaan auta.

      Toivottavasti saat surra rauhassa niin kauan, kuin siltä tuntuu ja sitten taas, kun siltä tuntuu, ottaa uuden kissanpennun, kun sellainen kohdalle tulee.

      Jaksamista toivottelen!

      • helvettikunsuututtaa

        Minua jäi vaivaamaan eräs asia. Kissasi oli vaitonainen. Etkö aavistellut sairaaksi? Se ulosti oranssia spagettia. Etkö aavistellut sairaaksi? Jos olisit välittömästi nämä 2 asiaa tiedostettuasi vienyt lääkäriin, etkä odotellut sitä rokotusajankohtaa, josta madotuksien kohdalla puhuit, niin saattaisiko olla, että pikkuisesi olisi voitu pelastaa?


      • .. suru--

        olithan ainoa joka vastasi kysymykseeni eli "onko kellään kuollut kissanpentua? "
        Mietittyäni kissamme kohtaloa luulen ettei eläinlääkärikään olisi voinut tehdä asialle mitään. Kissan pennun kuono oli kummallisen lättänä, sillä ei ollut omatoimista halua ruokailla olenkaan ,ei kait pystynyt siihen ainut oli pipetillä annettu kermavesi seos, kalasta -ja kermasta tein velliä samoin kun kissojen annospusseeista. Luulen että sillä oli joku synnynnäinen epämuodostus ja olisikohan se oranssi kakka kertonut sisäisestä verenvuodosta!?
        Meilläpäin sitäpaitsi eläinlääkäri on kova täti lopettelemaan kissoja sieltä olisi lähtenyt moniki vielä täysissä sielun ja ruumiinvoimissa oleva kissa raatona ellei omistaja oisi pitänyt puoliaan
        Tosiaan, niin paljon kysymyksiä ilman vastauksia!!
        Kaipaus on läsnä vielä varmaan jonkunaikaa, olen kuulevinani sen mau`unnan ja menossa antamaan ruokaa sille, ja sitten muistan ettei "nuppua" enään ole.
        Minä toivottelen sinulle ja kissoillesi kaikea hyvää ja oikein aurinkoisia kevätpäiviä.
        Toivotaan että nämä nykyiset kissamme saavat olla luonamme vielä kauan.
        Meillä ja tuoLla kollilla erikoisruokavalio sruviittikiteitä sairastanu, eläinlääkärilä sai juosta kuukauden välein ku aina tukossa.Kokeiltiin cystaidit ja Mirjam Nummisen konsteja vaa eipä siihen auttanut kun tuo erikoisruokavalio. Mulla oli ja menettämisen pelko mustana mörkönö koko ajan. Kyyläsin sen pissoja jo ihan vainoharhauteen asti. Koputanpa puuta kop,kop,kop sillä nyt on kaiki mennyt kollin kanssa ihan hyvin.
        Vielä kerran tosi paljon sinulle kiitoksia sydämmelisestä ja ymmmärtäväisestä kirjeestäsi T - suru


      • -.----- SURU......
        .. suru-- kirjoitti:

        olithan ainoa joka vastasi kysymykseeni eli "onko kellään kuollut kissanpentua? "
        Mietittyäni kissamme kohtaloa luulen ettei eläinlääkärikään olisi voinut tehdä asialle mitään. Kissan pennun kuono oli kummallisen lättänä, sillä ei ollut omatoimista halua ruokailla olenkaan ,ei kait pystynyt siihen ainut oli pipetillä annettu kermavesi seos, kalasta -ja kermasta tein velliä samoin kun kissojen annospusseeista. Luulen että sillä oli joku synnynnäinen epämuodostus ja olisikohan se oranssi kakka kertonut sisäisestä verenvuodosta!?
        Meilläpäin sitäpaitsi eläinlääkäri on kova täti lopettelemaan kissoja sieltä olisi lähtenyt moniki vielä täysissä sielun ja ruumiinvoimissa oleva kissa raatona ellei omistaja oisi pitänyt puoliaan
        Tosiaan, niin paljon kysymyksiä ilman vastauksia!!
        Kaipaus on läsnä vielä varmaan jonkunaikaa, olen kuulevinani sen mau`unnan ja menossa antamaan ruokaa sille, ja sitten muistan ettei "nuppua" enään ole.
        Minä toivottelen sinulle ja kissoillesi kaikea hyvää ja oikein aurinkoisia kevätpäiviä.
        Toivotaan että nämä nykyiset kissamme saavat olla luonamme vielä kauan.
        Meillä ja tuoLla kollilla erikoisruokavalio sruviittikiteitä sairastanu, eläinlääkärilä sai juosta kuukauden välein ku aina tukossa.Kokeiltiin cystaidit ja Mirjam Nummisen konsteja vaa eipä siihen auttanut kun tuo erikoisruokavalio. Mulla oli ja menettämisen pelko mustana mörkönö koko ajan. Kyyläsin sen pissoja jo ihan vainoharhauteen asti. Koputanpa puuta kop,kop,kop sillä nyt on kaiki mennyt kollin kanssa ihan hyvin.
        Vielä kerran tosi paljon sinulle kiitoksia sydämmelisestä ja ymmmärtäväisestä kirjeestäsi T - suru

        sitten taas näköjään väärin näitä nippeleitä.. eli tämä oli "karkkikisulle" !!!


    • surullinen2010

      on se surkeaa kun noin käy!mulla tulee tippa linssiin kun luen tota kun olen niin kissa rakas immeinen!!!itellä 3 maailman ihaninta kisua ja ymmärrän miltä susta tuntuu!!!koita jaksaa!!!

      • suru----

        Että täällä palstalla on sinunkinlaisia ihmisiä. Eli suuret kiitokset myötäelämisessä.
        Kaikea hyvää sinulle ja niille 3 karvakorvallesi


    • Love my cat <3

      Otan osaa kissasi menetykseen.
      Kissani synnytti eilen yhden pennun joka oli kuollut ennen kuin edes huomasin, se olisi saattanut selvitä jos sen olisi huomannut. Mutta jäinpähän kumminkin ihmettelemään että mikä mahtoi olla syynä että se kuoli?
      Itse en ole mikään kissa exspertti, ja oikeastaan tiedä niistä melkein mitään, kissakin on koko perheen yhteinen...
      Joten jos joku ymmärtää tai tietää syyn ni viitsitkö laittaa vastauksen.

      • suru emokissalle

        Oliko sekä emo- että isäkissa FeLV/FIV -testattuja, madotettuja ja rokotettuja? Lisäksi jos vanhempien veriryhmien yhteensopivuutta ei ole selvitetty ennen pennutusta, pennut voivat kuolla lähes heti synnyttyään.


    • Anonyymi

      Meillä kuoli tänään pikku kisu, ehti olla jo kolme ja puol viikkoo vanha ja kuoli. Emo hyvästeli sen, oli tosi liikuttava hetki nähdä emon hyvästelemässä. Rakkaan eläimen lähtö on raskasta mutta se on luonnollista kaikilla meillä on aika lähteä. Kissani maukkuu ja yrittää herättää pientä kisua joka on jo mennyt. Mutta Laku (pois mennyt) oli kaikille tärkeä näimme yhdessä vaiheessa ettei kaikki ollut hyvin pentueen luona sillä laku oli nukkunut pois. Mutta laku on nyt eläinten taivaassa odottamassa äitiään ja sisaruksiaan siellä pilven reunalla.

    • Anonyymi

      Minulla menehtyi tänään 27.8.2019 klo 4 kissanpentu nimeltä Klonkku. Hän nukahti viimeiseen uneen sylissäni.
      Hän oli hyvin pienikokoinen jo syntyessään. Ja ihmettä oli hänen jokainen elinpäivänsä. Oli energinen pentu ja söi hyvin.
      Viime viikolla kunto romahti.
      Hänen paino oli 600 g ja lämpötila 32°
      Käytettiin eläinlääkärissä, jossa sai nesteytyksen ja antibiootit.
      Olisiko tuo toimenpide ollut kuitenkin huono pikkuiselle?
      Klonkku oli syntynyt 3.5.2019.
      http://picdeer.org/klonkku_kissa

      • Anonyymi

        Hyvä, yksi vieraslaji ja vahinkoeläin vähemmän luonnossa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe