sormusten paikka. Onkohan tästä jotain sääntöä tai vakiintunutta tapaa. Oma vihkisormukseni on mennyt niin pieneksi, että pidän sitä oikean käsen pikkusormessa
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
Vastaukset 22
Vanhimmat
Minen pidä lainkaan, vai oon naimisissa. Mitä väliä sillä sormuksella on vaik pitäs kaulassa tai ei lainkaan.
avioeroa. Tosin siinä on yleensä viha taustalla. Ainakin itse otin naimasormukset pois heti avioeron tullessa voimaan. Leskellä on eri juttu, hän ei ole puolisostaan vapaaehtoisesti luopunut. Itse en siinäkään tapauksessa mitään sormusta pitäisi.
Minulla on joka sormessa kultasormukset (paitsi peukalossa) ja kerään vielä uusiakin.
toista vasemman, toista oikean käden nimettömässä. On käytännöllisempää, koska yhdelle sormelle ei tule niin paljon rasitusta. Haluan kantaa jotain mukana suuresta rakkaudestani ihan konkreettisesti muistojen lisäksi.
sormi on se pisin; keskisormi!
Aviopuolison kuoltua sormus tai sormukset vaihdetaan oikean käden nimettömään ellei siihen mahdu niin pikkurilliin. Olen nähnyt jopa heti siunauksen jälkeen lesken vaihtaneen sormuksen
paikkaa. Sormikset on avioliiton merkit ja niiden käyttö päättyy kuolemaan tai eronneen lesken
ns.elävänlesken käytetäväksi. Tähän löytyy varma tieto papilta.
missään tapauksessa ole! Tuskin siihen pappiakaan tarvitaan. Puolentoista leskeysvuoteni jälkeen riisuin vihkisormukseni ja käytän nyt pelkästään koru tai kivisormuksia mielialan mukaan. Muistot ovat sydämessäni kiitollisina.
Hautauksen jälkeen leski riisuu sormuksen jonka on vihityksi tulemisessaan saanut, kertoo tapatieto. Ei puhuta mitään leskensormesta, enää.
Ei vainajan kanssa voi olla aviossa, missään sormessa. Ennes pidettiin surunappia takin kauluksissa, siitäkin on luovuttu.
Vasemmankäden nimetön on vain aviossa olevalle, kai nyt niitä sormuksia riittää muihinkin sormiin, ja pidetään se tyhjänä.
Kihlasormus oli tietenki paikoillaan saunassaki ollessa. Vihkisormus myös sillon nuorena.
Maalla syrjäkylällä asuessa ne romut on parempi pitää tallessa tuopissa ylähyllyllä ettei jouvu hukkaan,kun tarttee ni löytää paikkansa vasurista. Juhuliin mennessä ne pittää olla näytillä
leveät oli muotia 45v sitte. Jos jään leskeksi lahjotan lastenlapsille.
Oho!
molemmat. Vaikka en ole eronnut. Enkä leski.
Ai miksikö? Siksi että naiset yleensä kantaa sormuksiaan timantteineen kuin voitonmerkkejä. Minä en. Ja on ihan sama mitä ihmiset ajattelee. Silloin tällöin esim. juhliin riipaisen ehkä yhden sormuksen sormeeni. Jos muistan. Kaiketi ihan sama juttu jos sattuisin olemaan leski.
Lapseni eivät halunneet äitinsä sormuksia joten laitoimme ne hänen uurnaansa maan poveen... Myös minun sormukseni seuraa minua uurnassani hänen vierelleen...
Onko se edes luvallista. Ainakin outoa, laittaa nyt sormuksia multaan. Ei sillä että asialla minulle mitään merkitystä olisi, mutta erikoinen ratkaisu lapsilta.
Ei ole luvallista hautaan koruja laitaa.Mutta kuka asian tarkistaa: Ei kukaan. Jopa vainajlle arkuun on sormiin kaulaan korut aidot laitettu,siloin kun ei poltto hautaus.Useimiten tuhkaus nyky yhteiskunta,korut menee uran mukana maahan. Joskus kun sit urnalehdot tai esim 50v-100 vuoden päästä kukaan ei uusinut hautaa,sirtyy hauta kirkolle.Kaivajat löytää.kenties pitävät omana ja vievät kanikontoriin ne tai myyvät romukullaksi?
Kun vaimo kuoli, niin sormukset ovat olleet siitä lähtien yöpöydän laatikossa.
teetikka
En ole leski, mutta ajattelen, että eikö niitä sormuksia voisi edelleen pitää aivan kuin muistona entisellä paikallaan? Jos menee uudelleen naimisiin, niin vaihtaa sitten eri sormukset.
Olen leski.
Eiköä minulla ole yhtään sormusta.
Meidät vihittiin maistraatissa.
Ei siellä sormuksia annettu ollenkaan.
Kahleet on sydämessä.
Meidät myös vihittiin maistraatissa (Helsinki) ja kyllä sormukset annettiin siinä vihittäessä.
Todistajana oli kaksi haastemiestä.
Tätini jäi leskeksi jo 30 vuotta sitten ja edelleen pitää sormukset vasemmassa nimettömässä.
Lesken sormukset kuuluu laatikkoon, ei sormiin.
Suhde päättyi kuolemaan, näin mainitaan myös vihkikaavassa...
oma äitini piti itse leskeksi jäätyään sormuksia loppuun asti samassa nimettömässä.
eiköhän sekin ole ihan jokaisen oma asia , pitääkö vai ei .
Näin on minunkin mielestäni. Jokaisen oma asia.