ostaako vai eikö?

ooppelikuume

Minulla on Astrakuume. Minulla on ollut Kadett. Siis farmarihullu. Vaikka kadetti ruostui käsiin, se ja oli seisonnassa pellolla 4 kk (polttaraiset kasvoivat konehuoneesta), se silti lähti eka yrittämällä käyntiin :)
Työpaikan miehet tekee ristinmerkkejä, nauraa ja hihittelee Turkkilaisten tekemille Astroille. Olen kuullut kaikki opelvitsit :( isälläni aikanaan oli aina Opel, sedälläni on tällä hetkellä. Miestä en saa kuin tappelun kautta edes vilkaisemaan ooppelia. Itse ajaa vanhalla mesellä (joka on ruostunut enemmän kuin tämänhetkinen corollani), siitä huolimatta se on mese. Mulla on tarve autolle, joka ei jätä välille koska näinollen yksin sen kanssa pitää siis touhuta. Ei se kipiä mutta se häpiä, eli ettei heti eka päivänä auto lettaa ja kuulen "mitä mää sanoin". Eli neuvoja nyt siitä, mitä on odotettavissa hankkiessani n 95-98 vuosimallin Caravanin. ps miehen isällä oli astra ja se on varmaan geeniperimässä tuo Astrakammo. Eli kertokaa talvikulutus, lähteekö hyvin käyntiin, ruostuuko käsiin, jakoremmi, katalysaattori...olenko siis ihan hullu, halutessani Astraa. Se vain on niin nätti ja sopiva minun autokokotoiveisiin, itse kun tällainen pätkä olen.
Kokeilla on ollut Volvokin, se on liian iso ja polkimillekin sai kurotella :(

apuuuva

9

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syösittelijä

Kyllä voin suositella. Itselläni oli 1.8 koneella vuosimalli 98. Oli hyvä ei ruostunut ,pieni kulutus, lämmin,ongelmaton. Ainoastaan kerran kävin huollossa kuittaamassa airbagin valon. Autolla oli ajettu jo 262000 silti toimi erittäin hyvin ja oli tukeva ajaa. Sanoisin pikku autojen parhaimmistoa. Jakohihna kannattaa vaihtaa 60000 välein,mutta eihän se ole tuohon kallis operaatio.

• Auto m

On 90 luvun malleissa vikoja ollut jakoremmi ym, vikaa osa toimii hyvin, itse en luota Astraan ajan Corollalla 9v aikana yksi korjaamo käynti vian takia.

• gyntter

90 luvun alun opeleita. Niissä oli kyllä ongelmia ,ruoste yksi pahimmista. Mutta 90 luvun loppupuolen opelit ovat hyviä ei enää ruoste ongelmia. Enemmin ajisin astralla kuin gorollalla.

• samajuttu
        gyntter kirjoitti:

90 luvun alun opeleita. Niissä oli kyllä ongelmia ,ruoste yksi pahimmista. Mutta 90 luvun loppupuolen opelit ovat hyviä ei enää ruoste ongelmia. Enemmin ajisin astralla kuin gorollalla.

Joo, Toyota petti kahdesti tänä vuonna, huollon jälkeen keskellä valtatietä, rekkojen edessä pimeällä koko auto valoitta, ei käyntiin, ei hätävilkut toimineet. Pikkuisen oli sanonko mikä h:sussa, kun sitä hinattiin sillä mersunräyhkällä kotia. Toimi pihalla taas kuin ei mitään. Ja seuraavana päivänä sama. Kahden huollon jälkeen hinattiin merkkiliikkeeseen jossa laturi oli syyllinen, siihen sitten laturi ja nyt on luotto mennyt. En uskalla lähteä sillä pitkälle ja onhan se sellainen paperipussi, kevyt. Hyvä kesäauto, talvella kevyttä kauraa. Ei se Astra varmaan parempi siinä mielessä ole, mutta on ainaskin komiampi :)
        Ei siis oikeasti, joka auto on varmaan yksilö, mulla oli hyvä kadetti, jossa kyllä jäätyivät ovet talvella kiinni, että takakontista ryömin kurssipaikalla rattiinkin. Muutoin ei valittamista.
        Pakko saada Astra.....

• Astratar
        samajuttu kirjoitti:

Joo, Toyota petti kahdesti tänä vuonna, huollon jälkeen keskellä valtatietä, rekkojen edessä pimeällä koko auto valoitta, ei käyntiin, ei hätävilkut toimineet. Pikkuisen oli sanonko mikä h:sussa, kun sitä hinattiin sillä mersunräyhkällä kotia. Toimi pihalla taas kuin ei mitään. Ja seuraavana päivänä sama. Kahden huollon jälkeen hinattiin merkkiliikkeeseen jossa laturi oli syyllinen, siihen sitten laturi ja nyt on luotto mennyt. En uskalla lähteä sillä pitkälle ja onhan se sellainen paperipussi, kevyt. Hyvä kesäauto, talvella kevyttä kauraa. Ei se Astra varmaan parempi siinä mielessä ole, mutta on ainaskin komiampi :)
        Ei siis oikeasti, joka auto on varmaan yksilö, mulla oli hyvä kadetti, jossa kyllä jäätyivät ovet talvella kiinni, että takakontista ryömin kurssipaikalla rattiinkin. Muutoin ei valittamista.
        Pakko saada Astra.....

Itse olen myöskin vannoutunut Opel kuski. On ollut kolme corsaa ja tällä hetkellä on kadett ja -97 Astra F
        Silloin kun etsin autoa corsan tilalle, niin sattumoisin yhen autoliikkeen pihassa oli toi astra. Sain siitä heti positiivisen vaikutelman (auto oli seissy lumihangessa 3 kuukautta) ja siitä se hörähti käyntiin silloin silä oli ajettu 130 tkm. Nyt mittarissa on 188 tkm.
        Voin vaan kehua autoa, ruostetta ei ole kuin takalasin pyyhkimen juuressa(sukuvika sekin), ehkäpä tuohon ruosteettomuuteen on auttanut se,että vahaan kaksi kertaa vuodessa. Kerran olen vaihtanut jarrupalat eteen. 60 tkm välein käyttänyt jakopääremontissa. Ölljyt vaihtanut säännöllisesti ja ei ole syönyt vaihtovälillä.
        Joskus pieniä ongelmia on ollut, takajarrut jääny jumiin. Mutta sekin korjaantui sillä että rupes kunnolla jarruttamaan. Joku pikku sähkövika on kun ei sisävalo toimi uudella lampullakaan,mutta olen tottunu jo ettei valoa ole ku oven avaa.
        Suosittelen Astraa, kaikissa autoissa on niitä maanantaiversioita, että tarkasti kattelemalla löytyy se hyvä auto.

• mmakine

Ruostesuojaus oli kovimmillaan vuosina 1995-2000. Ruostepaikkoja ovat tankinkorkin vierustat ja helmat takalokarien edessä takalokarit.

Minun 8-venttiilinen viistoperä kuluttaa talvella max 6,5l/100km (jos matkamittari pitää paikkansa....) ja kesällä voi päästä maantieajossa alle 5,5l/100km. Keskikulutus n. neljän vuoden ajalta on 5,8l/100km. Farkussa on tiheämmät vaihteet ja isompi ilmanvastus joten vähän tuota isompia lukemia voi olettaa.

8-venttiiliset moottorit ovat luotettavampia kuin 16v ecotecit.

Minulla on ollut 1995 viistoperäinen astra kohta neljä vuotta ja 132tkm. Autolla oli ajettu 174tkm kun ostin sen. Kaikenlaista korjattavaa on ollut. Katsastuksissa on täytynyt vaihtaa jouset eteen ja taakse, yksi vetonivel ja molemmat alatukivarret (tai niin puslat mutta koko tukivarsi oli helppo ja riittävän halpa). Sen lisäksi on vaihtoon mennyt kulutusosia ja korjattu parikymmentä pikkuvikaa. Ei ihan ongelmaton auto siis kuitenkaan mutta koskaan ei ole tielle jättänyt ja aina on lähtenyt käyntiin kun on tarvinnut. Hyvähän se on ajaa, halpa ostaa ja tankata eikä tuo korjaaminenkaan ole kallista jos itse tekee.

• ooppeli .

Auto on legendaarinen f-sarjanen 1993 sama kuin 97 mallin. Malli on farmari, alumiinivanteilla.

- 2,0 bensa 8venttillinen ei vaurioita konetta jos hihnakatkee.
      -Alkuperäiset tummennetut lasit.
      -väri sini-vihertävä tarkemmin kaunis turkoosi metalliväri.
      -vetokoukku.
      -lohkolämpistoke pienellä päällä.
      -peilit lämpiää sähköllä ja sammuu automaattisesti myös säätyvät sähköllä.
      -alkuperäinen tummennettu kattoluukku ylellisyys.
      -keskuslukko ja sähköikkunat.
      -abs jarrut.

-Harvinainen cd malli 2.0 väkivahvalla koneella kulutus 5-6l sadalla.

-Juurikatsastettu vuosi aikaa ajaa.
      -uusi akku,molemmat raidetangonpäät vaihdettu.
      -vuosi sitten alusta loppuun asti uusittu alkuperäinen pakoputki.
      -oopelin omat öljyt merkkiliikkeestä ja suodattimet.
      -pyyhin sulat vaihdettu.
      -kahdet renkaat toiset aluvanteilla.
      -Lisävalot.
      -kääntää katseet kaikilta jotka homoitsee farkkua kaunista ja huolettua autoa.
      -Omistajana vaimoni.

• OOPPELI.

Äskeiseen kääntää katseet kaikilta jotka (himoitsee) FARKKUA.

• selviselvis
        OOPPELI. kirjoitti:

Äskeiseen kääntää katseet kaikilta jotka (himoitsee) FARKKUA.

käyttöä hyvin jos vaihtaa nokkahihnan kaikkine "hilkkuinen" ajallaan.
        Vikoja,huohotin letkut tukkeutuu talvella, vaihteisto tahmaa yli -15c pakkasella alkuunsa, iskarit ja jouset kulutus tavaraa. Mutta kulkee liiankin lujaa ajo-ominaisuuksiin nähden, jos renkaat, jouset ja iskuvaimennus huonossa kunnossa. Ne eivät omassa koslassa hääppöset. Kaikesta huolimatta Opelini toteuttaa suurimman tarpeeni hyvin ja vie pisteestä A: pisteeseen B.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      144
      4653
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      88
      3413
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      106
      1658
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      90
      1519
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      105
      1009
    6. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      26
      933
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      46
      860
    8. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      74
      854
    9. Työeläkeloisille ottaa koville heidän rikosten julki tuominen

Niin koville, että yrittävät estää kansalaiskeskustelun, jolla turvattaisiin perustuslain takaama omaisuudensuoja palkan
      Maailman menoa
      0
      750
    10. Jos oot täällä,laita tunniste.

Muuten en lue!
      Ikävä
      47
      743
    Aihe