Tuntuu hienolta hommalta nuo Nokian ilmaiset kartat gps puhelimiin. Mutta voiko navigoida ilman nettiyhteyttä ts. ladata kartat valmiiksi etukäteen esim. ulkomaille matkustettaessa. Muutoinhan tuo "ilmaisuus" saattaa maksaa maltaita vieraan operaattorin taksoilla.
gps-kartat
19
2203
Vastaukset
- d2qs
Kartat kannattaa ladata puhelimeen etukäteen ja navigoida ilman nettiyhteyttä pelkän gps:n avulla.
- *Susa*
No hyvä. Kiitän. Entä kun Nokian kännyköissä on a-gps eli navigointi puhelinverkon kautta eikä suoraan sateliittejen, niin maksaako tuo "tiedonkeruu", paikannus erikseen ts toimiiko Nokian puhelin navigaattorina ilman tiedonsiirto tms maksuja.
- cxx xcc
*Susa* kirjoitti:
No hyvä. Kiitän. Entä kun Nokian kännyköissä on a-gps eli navigointi puhelinverkon kautta eikä suoraan sateliittejen, niin maksaako tuo "tiedonkeruu", paikannus erikseen ts toimiiko Nokian puhelin navigaattorina ilman tiedonsiirto tms maksuja.
Kyllä voi navigoida satelliittien kautta a-gps.llä, ainakin tom tom ohjelmalla, ei tartte siis dataa.
- cxx xcc
cxx xcc kirjoitti:
Kyllä voi navigoida satelliittien kautta a-gps.llä, ainakin tom tom ohjelmalla, ei tartte siis dataa.
Eikun tom tom vaati ulkoisen gps homman, se oli joku muu navi, route66 tms.
- muuan mies
*Susa* kirjoitti:
A-gps ei tarkoita sitä, että laite koko ajan naviogoisi verkon kautta, vaa vain sitä, että se löytää aluksi paikan nopeammin kun verkon kautta saadaan summittainen sijainti. Eli dataa kulkee väin muutama kilo laitteen käynnityessä. Ja jos kustannuksia pelkää, niin a--gps:n voi kytkeä pois, silloin vain käynnistys ei ole niin nopeata...
- b
muuan mies kirjoitti:
A-gps ei tarkoita sitä, että laite koko ajan naviogoisi verkon kautta, vaa vain sitä, että se löytää aluksi paikan nopeammin kun verkon kautta saadaan summittainen sijainti. Eli dataa kulkee väin muutama kilo laitteen käynnityessä. Ja jos kustannuksia pelkää, niin a--gps:n voi kytkeä pois, silloin vain käynnistys ei ole niin nopeata...
"A-gps ei tarkoita sitä, että laite koko ajan naviogoisi verkon kautta,"
ei tietysti tarkoita,
mutta harvapa sitä ulkomailla nettiin päästää, on se niin kallista, oletko kokeillut.
"voi kytkeä pois, silloin vain käynnistys ei ole niin nopeata..."
näin on, eikä aina toimi edes viiden minuutin välein,
meinaan puhelin, oikeat navit ovat paljon tehokkaampia ne on rakennettu toimimaan aina aina ilman nettiä,
kannatta osta ulkmailta prepaiot liittymä, ei sillä muuten navigoida, mitenkään luotetusti.
Olen kokeillut kahdella 3710:llä rinnakkain käynnistystä,
toisessa tuo assisdent-toiminto päällä ja toisessa pelkkä
gps. Onnettoman hitaita ovat molemmat käynnistymään.
Kyllähän niitä voi jonkinlaiseen navigointiin käyttää, jos
kunnon navigaattoria ei ole käsillä. Sama koskee kännykkä-
kameraa. Ovat enempi "leluosastolle" kuuluvia. Vaatisi
Nokian navigointiohjelman joka nykyisin tulee älypuhelimien
mukana.
Kompassin kanssa auttavasti selviää, kun vertaa omaa sijaintia
navin näytöllä kohteeseen ja lähtee talsimaan kompassin suuntaan.
Kartta ei siirry automaattisesti liikkeen mukaan, vaan sitä joutuu
rullaamaan käsin. Vai löytyykö asetuksista apu tuohon?
Käyttökokemuksista olisi mukava kuulla harjaatuneemmilta käyttäjiltä.- yesshe
Kyllä mulla N900 kun klikkaa sitä punasen pallon kuvaketta, että kuva kohdistuu siihen nykyseen sijaintiin eli palleroon, niin se kyllä seuraa sitä palloa? Jos menee tökkimään ruutua niin että siihen tulee se mustakehyksinen ruutu, niin tällöin se ei seuraa liikkeitäsi.
Samoin kyllä pyörii kartta sen mukaan mihin päin liikut, ei toki jos paikallaan pyörii, mutta jos lähtee liikkeelle ja kartan asentoahan saa muutettua myöskin "kompassimaisesti" eli voi itse määritellä missäpäin haluaa sen pohjoisen olevan tai jtn.. yesshe kirjoitti:
Kyllä mulla N900 kun klikkaa sitä punasen pallon kuvaketta, että kuva kohdistuu siihen nykyseen sijaintiin eli palleroon, niin se kyllä seuraa sitä palloa? Jos menee tökkimään ruutua niin että siihen tulee se mustakehyksinen ruutu, niin tällöin se ei seuraa liikkeitäsi.
Samoin kyllä pyörii kartta sen mukaan mihin päin liikut, ei toki jos paikallaan pyörii, mutta jos lähtee liikkeelle ja kartan asentoahan saa muutettua myöskin "kompassimaisesti" eli voi itse määritellä missäpäin haluaa sen pohjoisen olevan tai jtn..3710:ssä ilman navigointiohjelmaa sijaintinuoli lipuu
kartan ulkopuolelle. Onko Sinulla tuo ohjelma?
Pitänee tutkia, mitä WFM (what fagin manual) kertoo
asiasta. En ole jaksanut lukea sitä kokonaan.
Sivulla 24 ensimmäisen kerran lukee, jos haluat soittaa?
Eikä viitsi nyt mennä ulos kokeilemaan, kun siellä on
pimeää ja pakkastakin.
Nuo Sinun N900:n ominaisuudet kyllä viittaavat ihan
oikeaan navigaattoriin, mutta toimivatko ilman Nokian
navigointiohjelmaa.
Onko jollain kokemusta juuri 3710:stä navigointiohjelmalla
varustettuna? Kannattaako ohjelma hankkia?- 3710 fold
Miten saan tähän nokia 3710 foldiin ladattua kartat(vai ovatko ne jo valmiiksi laitteessa?). Yritin katsoa nokian sivuilta mutta siellä oli vain jotain uusimpien älypuhelimien ohjelmia.
- harmin paikka
yesshe kirjoitti:
Samoin kyllä pyörii kartta sen mukaan mihin päin liikut, ei toki jos paikallaan pyörii, mutta jos lähtee liikkeelle ja kartan asentoahan saa muutettua myöskin "kompassimaisesti" eli voi itse määritellä missäpäin haluaa sen pohjoisen olevan tai jtn..N900 ei ole tuota Nokian navigointia edes tullut. itsellä N900
- Horiset
Niin ookko edes ikinä käyttäny koko sovellusta ?
3710 fold kirjoitti:
Miten saan tähän nokia 3710 foldiin ladattua kartat(vai ovatko ne jo valmiiksi laitteessa?). Yritin katsoa nokian sivuilta mutta siellä oli vain jotain uusimpien älypuhelimien ohjelmia.
Minulla eivät kartat ollet valmiina, vaan ne piti käydä
noukkimassa netistä Nokian Ovi-sovellutuksen kautta.
Ensimmäiseksi valitset puhelintyypin siitä ohjelmasta,
eli ravaat mallit läpi kunnes löytyy 3710.
Jatkat ohjeiden mukaan. Pytää kytkemään puhelimen
joko kaapelilla tai blotuutilla tietokoneeseen. Kertoo
myös laitteiden käynnistysjärjestyksen ja sitten valitset
maat.
Jos haluat sitä käyttää edes alustavasti navigointiin, niin
pitää hankkia Nokian lisenssi.
Käytin sanontaa alustavasti, sillä laite on tautisen hidas
käynnistymään, käytti sitten asistenttiasentoa tai ei.
Hankin juuri 89 €:lla uuden Garmin Nuvin joka ei ole paljoa
suurempi kuin kosketusnäytöllä olevat puhelimet. Se käyn-
nistyy sisälläkin puutalossa muutamassa sekunnissa ja muil-
takin ominaisuuksiltaan aivan toiselta planeetalta mitä navi-
gointiin tulee.Horiset kirjoitti:
Niin ookko edes ikinä käyttäny koko sovellusta ?
Vastaappas nyt, mitä kohtaa kirjoitusessani et ymmärtänyt.
Missä kohtaa kuului horinaa? Jos ei ole mitään asiallista asiaa,
niin kannattaa pitää mölyt mahassa muuten leimautuu jonniin
joutavaksi suun pieksijäksi ja yleensä munaa itsensä peruteellisesti
perusteettomilla väittämillä niin kuin Sinulla on hyvää vauhtia
käymässä.
- 24355
kartat mitään ole maksanutkaan vaan navigointi joka nyt on siis ilmaista.
- helppoo kun ei osaa
Löysin lisäksi täysin ilmaisen ajopäiväkirjan Nokian puhelimille:
http://www.myhelmi.com - Anonyymi
helppoo kun ei osaa kirjoitti:
Löysin lisäksi täysin ilmaisen ajopäiväkirjan Nokian puhelimille:
http://www.myhelmi.comJolla voi ladata tietokoneen kautta kartat kännykkääsi ilmaiseksi: http://www.download.fi/jarjestelma/erillislaitteiden_hallinta/nokia_map_loader.cfm
Ohjelma on Nokian tekemä. - Markku He
Anonyymi kirjoitti:
Jolla voi ladata tietokoneen kautta kartat kännykkääsi ilmaiseksi: http://www.download.fi/jarjestelma/erillislaitteiden_hallinta/nokia_map_loader.cfm
Ohjelma on Nokian tekemä.Tota mä olen ettinyt pitkään.
- Anonyymi
Markku He kirjoitti:
Tota mä olen ettinyt pitkään.
Asenna samalla vaivalla Nokia Ovi suite. Sen avulla voit mm: siirtää ilmaisia karttoja koneelta puhelimeen. Sitäpaitsi toi download sivuston map loader on vanha versio....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802