Apua kaivataan järkkärin valinnassa

H

Elikkäs olen hankkimassa ensimmäistä kunnollista kameraa itselleni ja kaipaisin hieman apua. Olen täysin amatööri valokuvauksen saralla ja tähän asti kuvia on tullut näpsittyä 5 megapikselin Pentaxin pokkarilla. Olen kuitenkin lähdössä pitkälle reissulle pohjoismaihin ja haluaisin mukaani kameran, jolla saa hiukan parempaa jälkeä aikaiseksi. Hinta rajoittaa kuitenkin vaihtoehtoja, joten olen päätynyt tällaisiin ehdokkaisiin:

- Sony A230 10,2 megapikseliä, 18-55 mm objektiivi, hinta 333,-
- Canon EOS 1000D EF-S, 10 megapikseliä, 18-55 objektiivi, hinta 399,-

Ovatko nämä hyviä vaihtoehtoja aloittelijalle ja onko hinta-laatu-suhde kohdallaan? Kumpi minun kannattaisi valita?

Kiitos avusta jo etukäteen! :)

10

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha varma

pikapuoliin, jätä järkkärin hankinta kotiin tuloon asti.
      Ota nykyinen pokkarisi mukaan, hallitset paljon paremmin eikä tule turhia kiroilua. Jos sulla on kuukausi, puolitoista harjoitella, niin sitten. Ja hae kirjastosta oppia lueskele vaikka täältä "Valokuvaus"-keskusteluja

• kameroista…

kannattaa valita budjettiin sopivista aina se jossa on paras dynamiikka, muista ominaisuuksista ei kannata juurikaan välittää.

Jos ny ostaisin ensimmäistä niin halvin valintani olisi Pentax Kx Sigma 17–70 macro, mutta jos raha riittäisi niin ostaisin rungoksi Nikon D90.

• 9+18

Ostaisin 450D:n paremmalla 18-55 IS -objektiivilla, ollut tarjouksessa 500 eurolla. Helpompaahan järkkärillä kuvaaminen on kuin pokkarilla. Täysautomatiikka päälle ja kuvaamaan...

• öö-öö

, mutta kuvaamaan ei opi autoasetuksilla. Kuvaussilmää voi tietenkin olla rajaaminen astettelu ym.

• räps räps

minä kans katsellut kun tuo malli tarjouksessa ollut, että onkohan se oikeasti hyvä aloittelijalle?

• kuvaaminen on

teknisesti tosi helppoa, tähtää ja laukaise – se on siinä.

Sommittelun oppiminen taas on (kuin laulaminen) toisille helppoa toiset ei opi koskaan kunnolla. Siihen ei kameramalli vaikuta pätkääkään, objektiivin polttoväli kylläkin.
        Taiteellista lahjakkuutta ja "kuvasilmää" ei saa kameroita ostamalla.

• uusi sälä turhaa

Katselepa kamerakaupan vaihtokameroiden hyllyä, sieltä voi löytyä edullinen ja hyvä vaihtoehto. Todella aidosti huonoja tuotteita järkkäreiden markkinoilla ei ole yhtään. Kaikkihan me käytetyillä kameroilla kuvaamme.

• 1000D kohisee

pahasti jo 1600 ISO:lla ja dynammiikkakin on kehnonlainen.
      vrt Kx kohisee häiritsevästi vasta 6 400 ISO:llaja dynamiikka on merkittävästi parempi HD

• digikuva_

lehdessä on testi tuosta hintaluokasta
      Kannessa on varoitus voittajasta, en ole lukenut lehteä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1137
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      551
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    Aihe