Laadukkaat ruuvauskärjet

loytyykohan

Alkaa vit*ttaa kun joka paikka täynnä ruuvauskärkisarjoja, joista juuri ne käytetyimmät kärjet kulahtaneet tai hukassa. Onko olemassa jotain, vaikkapa kalliimpaakin, sarjaa, joka oikeasti kestäisi isältä pojalle. Riittäisi kun sitten se olisi aina mukana kunhan vaan tallessa pitäisi.

19

7470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A

      Ei mikään kestä ikuisesti, varsinkaan ristipäiset kärjet.

      Voihan niistä pulittaa DeWaltin liikkeessä vitosen kappaleelta mutta mielestäni hinta/laatusuhde on parhaimmillaan Bahcon sarjassa --> http://www.fwb.co.uk/mall/productpage.cfm/FWBGroup/011JTA/55050 joka maksaa n. 15 euroa. Eniten tarvittuja ristipääkokoja on sarjassa useita ja lukittuva kärjenpidin on laadukas. Käytän itse ja suosittelen.

      Tai sitten voit ostaa kerralla irtotavarana eniten käyttämiäsi kärkiä vaikka 10 kpl kutakin ja panna vieherasiaan järjestykseen. Kuluneet voi sitten viskata säälimättä mäkeen.

      • 17+8

        Bahcon sarja on ollut minun mielestäni aika heikko. Rasia ja kärjet hajoavat helpolla, eikä kärjenpidin mahdu pieniin koloihin. Itse olen käyttänyt tuota sarjaa: http://www.farnell.com/datasheets/73869.pdf

        Kärkiä on riittävästi. Kestävät mielestäni Bahcon sarjaa paremmin, eikä ole hinnalla pilattu. Toki varsinkin iskevällä koneella ruuvatessa kärkiä välillä hajoaa, mutta eipä haittaa, kun esim. pz2 ja ph2 kärkiä löytyy 10kpl. Rasiakin on huomattavasti Bahcon vastaavaa parempi ja helpommin käytettävä.


      • kkkkkkkijuhygt
        17+8 kirjoitti:

        Bahcon sarja on ollut minun mielestäni aika heikko. Rasia ja kärjet hajoavat helpolla, eikä kärjenpidin mahdu pieniin koloihin. Itse olen käyttänyt tuota sarjaa: http://www.farnell.com/datasheets/73869.pdf

        Kärkiä on riittävästi. Kestävät mielestäni Bahcon sarjaa paremmin, eikä ole hinnalla pilattu. Toki varsinkin iskevällä koneella ruuvatessa kärkiä välillä hajoaa, mutta eipä haittaa, kun esim. pz2 ja ph2 kärkiä löytyy 10kpl. Rasiakin on huomattavasti Bahcon vastaavaa parempi ja helpommin käytettävä.

        Wera
        http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/14770/sarjat/ruuvauskarkisrj-bitorsion-31-o
        Stahlwille
        http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/57019/sarjat/bits-lajitelma


      • dadsasdas

        Tuo bahcon sarja on täyttä paskaa. kärjet ovat hetkessä pilalla. biltemastakin saa parempaa. Bahcon kanssa on tapahtunut samoin kun monen muun ennen niin laadukkaan merkin kanssa. sijoittajat ovat ostaneet enemmistön yrityksessä, muuttaneet tuotteet halvemmaksi pikavoittojen toivossa ja myynnin alkaessa laskea surkean laadun takia myyneet firman eteenpäin.


      • ...............

        kovia ja palat lohkeilevat helposti. Sitkeys siis puuttuu mikä on tärkeä ominaisuus. Hyvä perus-setti kuitenkin ja hyvin edullinen.


    • eeeerrrreeeee

      entä bosch maxgrip tai extrahart?

    • testivoittaja

      sehän pärjäs hyvin teknarin testissä.
      Hauskaa oli se että huonoksi asiaksi oli nimetty pakkauskoko 10kpl vaikka se 10kpl maksoi vähemmän kuin kilpailija 2kpl?!?!?!?!?

      • eeeeeeeeeerreeeeee

        koska testi ollut lehdessä


    • yksittäisiä

      Kaikki jotka enemmän kärkiä käyttää, ostaa ne kyllä yksittäisinä. Tai siis isommissa erissä varmaankin, muttei missään valmiissa sarjoissa. Jos se sarja on kätevä pitää mukana, niin täyttää sinne sitten niitä kärkiä. Esimerkiksi joku ihan Wihan peruskärki on suosittu ja laadukas. Ei toki kestä loputtomiin, mutta kun vitosella ostaa 10 kpl vaikka pozidrive-kakkosta, niin ei tee kipeää heittää sitä kulunutta pois ajoissa.

      Ja onhan niitä sitten sellaisiakin kärkiä, jotka kestää. Esimerkiksi timanttipinnoitetut. Ne on vaan vähän kalliita ja huonona puolena sitten se, että ne ei kyllä armahda yhtään jos ruuvin kanta on vähän nylppääntynyt, vaan vääntävät sen sileäksi.

      Melkein suosittelisin yksittäisiin laatukärkiin panostamista. Wihaa ja Weraa löytyy ainakin asiantuntevista työkalu- ja pulttikaupoista. Samat valmistajat tekivät aiemmin myös noiden muiden merkkien kärjet, mutta veikkaan että jotkut Dewaltin tai Boschin kärkisarjatkaan eivät ole enää saksalaisia.

      • minäkin teen

        hankin ruuvauskärjet ja poranterät aina yksittäin. saan juuri ne mitä haluan myös laadun suhteen.


      • kari789
        minäkin teen kirjoitti:

        hankin ruuvauskärjet ja poranterät aina yksittäin. saan juuri ne mitä haluan myös laadun suhteen.

        Ostan esim Biltemasta 10 kpl:n rasioissa.

        Pakkina mulla on perinteinen vanerista tehty timpurin pakki. Kummallakin sisäsivulla on puu, johon on porattu reikiä päästä päähän. Niissä on sitten meisseleitä ym. Pakin päätyyn on liimattu vahvoja magneetteja, joissa erialaisia työkaluja. Päädyissä on myös koukkuja sisä ja ulkopuolella. Myös puukon tuppi on ruuvattu päätyyn. Kantokahva on myös puusta, poikkileikkaus suorakulmainen ja reunat on pyöristetty. Kahvan kyljissä, molemminpuolin kummassakin päässä on muutama pikkumagneetti, joissa on sitten näitä ruuvauskärkiä ja pitimiä. Tarkoituksena on, että mikään työkalu ei ole minkaan luukun takana. Ajatuksena on vielä laittaa pakkiin vanerinen väliseinä, johon voi laittaa ripustaa työkaluja. Tällöin pohjalle ei jää juuri mitään (vasarat iso ja pieni), jolloin työkaluja ei tarvitse kaivaa toistensa alta.

        Pikkumagneeteissa on senkattu reikä keskellä, koko 10 mm, hinta 7,5 €/10kpl Clas Ohlson.
        Iso magneetti 16 mm, hinta 6 € 10 kpl Tarjoustalo. Tosi vahva, pysyy kädessä, jos toinen on kämmenpuolella ja toinen rystypuolella.


      • Anonyymi

        Kiinassa ne tehdään melkein kaikki nykyään, niin halvat ku kalliitkin. Hinta ei kerro mitään valmistusmaasta.


    • eskopeijooni

      kärki on hyvä silloin kun hinta ei ole liian hyvä ollakseen määrään nähden halpa. pääsääntöisesti kaikki osastolla dewalt,bosch,makita jne... laatutyökalumerkkien nimellä myytävät kärjet ovat käytössä hyviä...

      paitsi boschin halpapurtiloissa joissa on "purkki toimii meisselinä" paketti... ne raksahtavat kaikki poikki heti kättelyssä...

    • Minä olen ostanut sarjoja pääasiassa vain koteloiden takia. 90€ wera sarjan käytetyimmät kärjet kuluvat kuitenkin käytössä, eivätkä ole ikuisia. 20-40€ sarja ajaa saman asian ja sillä erotuksella saa sitten ostettua irtokärkiä reilusti. Sitten kun ne tavallisimmat kuluvat kuitenkin laadusta riippumatta, niin olen sitten ostanut yksittäisiä tilalle. Milwaukeella ja dewaltilla on ainakin näitä 25kpl:n rasioita. Sitten tietysti wera, wiha, bosch jne myyvät niitä 2 tai 3 kappaleen blistereitä.

      Pääosin ne käytettävät koot on PZ2 ja Torx20 ja Torx25. Näitä 25kpl bulkkikärkiä, jotka maksaneet yleensä sen 1€ tai alle kpl olen sitten käytön jälkeen lingonnut mäelle. Turha niitä on säästellä ja kirota kun ei toimi, jos koittaa useampia satoja ruuveja ruuvailla. 1€ kärki ja 200 ruuvia, niin hintaa tulee ½senttiä per ruuvi lisää. Ja tosiaan monesti enemmänkin kuin tuo 200.

      Olen ostanut myös noita kalliimpia, mutta kuitenkin tuppaavat hukkumaan ennen kuin ovat "maksaneet itsensä".

      Puulle ja metallilehan tarvitsee omat kärkensä, niin ainakin wera mainostaa. Ja voipi tuossa olla perää.


      • johanna701

    • .............

      ovat ainakin wera ja bosch

    • Ruuvari

      Nyt tulee netrautaan ja taloon.comiin ja talotarvike.comiin Probits seinälle kiinnitetävä ruuvauskärkikeskus lähipäivinä. Laadukkaat kärjet ja tilaa omille vanhoille kärjille.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe