specsavers tyytyväisyystakuu

sokea reetta

Specsavers mainostaa ettei tarvitse edes syytä kertoa jos haluaa vaihtaa lasinsa 30 pvän sisällä.
Vaan toisin on, kävin jo kerran valittamassa että ei silmät totu ei, sanoivat että pitää vaan totutella.
Päätin soittaa ja kysyä miten onnistuu, ja heti alettiin tykittää miksi haluan vaihtaa, mitä syitä ja kun kerroin ,vastattiin että onhan heillä takuu mutta jos lähdetään vaihtamaan , pitää ensi varata aika ja tutkia mitä muuttaa sankoja vai linssejä ja onko nyt varmaa että niissä vika. Se siitä lausahduksesta ettei tarvitse kertoa syytä!!! Ja kun sovitetaan sankoja, ne sopivat täydellisesti päähän kunnes saat omasi sieltä, uutena, jäykkinä ja sitten niitä taivutellaan aivan päin persettä. monen kokeilemat, valmiksi hiukan muotoutuneet eivät ahdista ja kiristä ohimoa lyttyyn. siitäkin voisivat huomauttaa kokeilevia että jos alkaa kallo lähestyä niin uusissa sitten viimeistään kiristää.olen pettynyt, pahasti pettynyt. seuraavalla kerralla maksan vaikka itseni kipeeksi mutta hankin muualta. sitä paitsi, eivät ne tuollakaan halpoja ole! monitehot heittämällä monta sataa! ja vielä, mainos sanoo kahdet yksien hinnalla, totuus on että maksat toisten lasin linsseistä ainakin osan!!!

11

5588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ikinä enää

      Just joo,kuin myös meikäläiselle kävi.
      Nykyään lentää saman firman mainokset suoraan polttouuniin.
      Pastan vertaa ei heidän "takuullaan"ole virkaa.Lumetta vain.
      Kokeilkaapa vaikka jos lompakossanne on vara vielä säästää.

      • lakimies_2010

        Yhteydenotto kuluttaja-asiamieheen? Sillä tuo takuuhan on pelkkää valetta, ei toimi käytännössä. Eli toisin sanoen Suomen lakien vastaista.


    • näin ymmärrän

      Mun mielestä on itsestään selvää, että mikäli et totu, niin tottakai syy on selvitettävä. Eli tutkittava onko vika vahvuuksissa, väärässä linssivalinnassa vai ehkä kehyksen sopivuudessa. Muutenhan vaihdosta ei ole mitään hyötyä tottumisen suhteen. Jos et vaan tykkää laseista vaikka värin vuoksi, niin sitten on toki ihan toinen juttu, tutkimuksia eikä syiden selvittämisiä ei tietenkään tarvita.

    • stn mikä firma

      Joo ensimmäiset silmälasit sain ja äiti oli varannut ajan specsaversille, ok ei siinä mitään. Aikanaan kun silmälasit sitten saapuivat niin itse silmälasit olivat halki ja aurinkolasien linssit olivat hiouttu liian pieniksi. Uudet lasit tulivat, aurinkolasejen korjauksessa kesti 2 viikkoa, sitten kun ne tulivat niin lupasivat tilata uudet samanlaiset, koska eivät olleet uutta vastaavat. Tänään siitä oli kulunut 4 viikkoa ja soitin sinne niin koko laseja eivät olleet edes tilanneet. Sanoin että haluan jotkut toiset kehykset tyytyväisyystakuuseen ja eihän niin voi tehdä, pakottavat mut hyväksymään että samanlaiset tulevat etkä voi sanoa mitään vastaan ja ne aurinkolasit ovat vielä vitun muoviset rimpulat!! Itse lasit ostettiin joskus helmikuussa ja niitä aurinkolaseja oon käyttänyt vasta muutaman viikon niin miten helvetissä muka tyytyväisyystakuu on mennyt jo umpeen ku ko. laseja on käytetty se muutama viikko. Sanoivat että se takuu alko sillon helmikuussa, eli lasejen käyttöajaksi/takuuajaksi jäi se hikinen viikko! Tämä specsavers lupaa kaikkea, mutta ei ne niitä lupauksiansa pidä eli hiiteen tämmöset firmat

      • VilleSalamanteri

        Jaa ja miksi valitsit muoviset rimpulat? Takuu alkaa siitä kun noudat lasit.


    • Eikuule

      Ole Nissenilläkään sen kummosempia palvelut eikä klasit. Kokemusta riittää.

    • Halvallaeisaalaatua

      Kyllä pitää jo uskoa, että monitehoja ei täältä kannata ostaa. Ne eivät osaa tehdä siellä Unkarissa linssejä. Taas sorruin ottamaan sieltä toiset pettymyksen aiheuttamat lasit ja nään entisillä paremmin. Vääristää pahoin näkymää. Aikaisemmat lasit ovat toimineet heti alussa kunnolla. Saa sitten juosta siellä selittämässä ja tutkimuksissa. Vaikka ottaa parhaimmat linssit ei auta.

      • Pete1234567

        Ne parhaimmat kaksiteholinssit vääristää reuna-alueita kaikkein eniten. Itsellä oli sellaiset ja ihan kamalat. Vaihdettiin sitten alkaen linsseihin ja paljon paremmat. Vaihtoivat kyllä ihan nätisti. Piti vain vähän aikaa niihin kuulema totutella jospa se siitä...


    • Anonyymi

      Vaikka vähän vanhempi keskustelu onkin jo kyseessä, niin ajattelin kommentoida vähän omia kokemuksiani. Vaihdoin toisesta optikkoliikkeestä specsaversille julkisen liikenteen vuoksi (pääsen specsaversille julkisilla paremmin) ja kokemukseni on ollut kerrassaan kehnoa. Itse näöntarkastus tuntui jo todella haasteelliselta ainakin siksi, että kirjaimet ym heijastettiin peilin kautta seinälle. Tuntui, että jo siinä pelkästään näkyvyys vääristyy todella paljon. Ymmärrystä henkilökunnaltakaan ei herunut, vaikka sairastan silmäsairauttakin. No, sieltähän suositeltiin sitten monitehoja, jotka oli ensimmäiset monitehot minulla koskaan, ja jotka oli kerrassaan kamalat. Silmät ei tottuneet millään. Aika tyytyväisyystakuusta oli jo mennyt umpeen, kun valittelin asiaa. No, eikun sama rumba uusiksi, ja todettiin, että lukulaseille olisi tarvetta. Ne sentään ajoivat asiansa huikean kuukauden verran, kunnes sanka putosi kesken lähityöskentelyn. Ja sitten meni nekin ihan ensimmäiset lasit uusiksi, kun totesin, että ei pelkät lukulasit oikein riitä, ja kun ne monitehot ei edelleenkään sovellu. Todettiin, että minulla karsastaa, ja tarvitsen uudet lasit. Pyysin vielä erikseen, että haluan yksitehot, vaan ei! Ei millään uskottu, että silmät ei niihin monitehoihin tottuneet. Tuntuu koko ajan, kuin aalloilla kävelisi. Ja nyt en tiedä enää mitä tässä tekisi, kun eipä tuota kahisevaa riitä enää neljänsiin laseihin vaikka vaihtaisin liikkeen... Päätä särkee jatkuvaan, kun lasit ei sovellu silmille ei sitten millään. Mutta enää en specsaversille mene, koska ei se näköjään paremmaksi muuttuisi siellä valittamallakaan. Ehkä seuraavat lasit on tilattava netistä, vaikka tiedäpä niidenkään laadusta sitten. Mutta laseihin on kyllä mennyt tänä vuonna enemmän kuin laki sallii, mikä on pienituloiselle ihmiselle varsin keljua.

      • Anonyymi

        Jos sairastat silmäsairautta, näöntarkastuksen pitää tehdä silmälääkäri eikä optikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sairastat silmäsairautta, näöntarkastuksen pitää tehdä silmälääkäri eikä optikko.

        Olen samaa mieltä. Silmäsairaiden oikea osoite on lähtökohtaisesti silmälääkäri eikä optikko. Olen kokenut. että varsinkin nuorilta optikoilta puuttuu monesti työkokemuksen tuoma substanssiosaaminen, jota kyllä löytyy vanhemmilta optikoilta. Sama asia tuntuu vaivaavan joissain määrin myös silmälääkäreitä. Ei kuitenkaan niin selvästi kuin optikoita.

        Silmälasikauppa tuntuu nykyisin olevan melkoista arpapeliä. Mielestäni hintakilpailu pilannut silmälasikaupan. Ainoa asia, millä on väliä, on hinta. Tämä johtaa väistämättä laadun huonontumiseen. Aika usein tuntuu myös siltä, että uusile silmälaseille myönnettävä takuu on käytännössä niin sanottu perävalotakuu. Pitäisi sisäistää vanha totuus, että hyvää ei saa halvalla eikä köyhän kannata ostaa halpaa. Aika usein halvin vaihtoehto ei todellakaan ole halvin vaihtoehto pitkällä aikavälillä. Itse en uskaltaisi ostaa silmälaseja Specsaversiltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe