Elikkä opiskelen lukiossa ja asun opiskelijasolussa, täytän ensikuussa 18.v. raha-asiani ovat mennyt ihan mönkään. olin kuun alussa ulkomailla ja tuhlasin enemmän kuin luulin, mm. koko opintolainan. mietin että voiko esim. sossulta saada jotain avustusta, vuokran jälkeen minulle jää noin 190e ja laskuihin menee noin 90e. ja sitten huolettaa myös kesä, jos en saa kesällä töitä niin mistä sitten saan rahaa? sossultako? olisin kiitollinen jos joku auttaisi.
APUA tietämättömälle!!
3
316
Vastaukset
- apua kiitos
tiedän että on oma mokani että tuhlasin opintolainan, mutta sen jauhaaminen ei auta, vaan pitäisi keksiä jotain ratkaisua
- namani
Kannattaisi varmaan soitta sossuun tai kelaan ja kysyä sieltä ihan ammattilaisilta.
- amazed
Muuta en oikein osaa sanoa kuin sen, että jos sulle jää n. 90€ kuussa elämiseen, niin mitä täällä näitä keskusteluja olen lukenut, niin kyllä semmosella summalla muutkin kituuttaa... Pitää vaan karsia kaikki turhat menot pois. Kesää murehdin itsekin, kun vielä ei ole tietoa kesätöistä. Joku sano, että jotain toimeentulotukea/asumistukea ym. voisi saada, mutta varmaa tietoa ei ole, opiskelijoilla kun ei tunnu paljoa oikeuksia olevan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad741290- 43921
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että360753- 127709
- 53683
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116656- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76602
- 56584