sellainen asia ettää puhuimme tässä vkl:puna muutaman ystävän kanssa aiheesta, Miksi joku on lesbo ja joku muu sitten hetero. Mieli piteet jakautuivat erillaisten käsitysten välillä melko tasan eli vaihtoehdot
1. Suuntautuminen tapahtuu jo ennen syntymää
2. Johtuu kasvatuksesta
3. On oma valinta
4. On kehityksessä tapahtunut häiriö
Olisi kiva tietää mitä muut ajattelevat aiheesta ja jos jollakin on aiheesta jotain tietoa, tieteellistä tms. jäi itseäni vaivaamaan, mutta kallistuin 1 vaihtoehdon kannalle
hämmästyttää kummastuttaa ?
6
438
Vastaukset
- olenerilainen
en todellakaan usko sen johtuvan 2. kasvatuksesta, lähes yhtä vähän uskon sen olevan 3. oma valinta. jäljelle jäävät siis 1. ja 4. ja luulen, että itse olen lopputulos näiden kahden yhteisvaikutuksesta. tuo 4. kehityshäiriö voi kai tapahtua ennen syntymää...
- 20+8
Joillain ihmisillä kasvatus on varmasti vaikuttanut asiaan. Ei oo ollu äitihahmoa niin sitten aikuisena haetaan sitä turvaa kumppanista jne...
Mut kyllä mä uskon että seksuaalinen suuntautuminen on enimmäkseen synnynnäinen ominaisuus. Tai ainakin alkaa kehittymään jo todella pienenä.- Pilkunnyysijä
Tuolla periaatteella, ettei ole ollut äiti- tai isähahmoa, niin puolet väestöstä pitäisi sitten olla homoja ja lesboja ja todella olla ulkona kaapista. En usko, että se lesbous johtuu ainakaan pelkästään tuosta. Entäs sitten lesbot, joilla on ollut äitihahmo, tai ihan kaikki hahmot, niin hän on silti lesbo. Ontuva tuo äitihahmoteoria.
- ei nimimerkkiä
Jotkut vaan uskaltaa ajatella omia ajatuksia eikä mennä joukon mukana.
- klhjofh
Isäni on "homofobinen juntti" joka makaa sohvalla röyhtäillen ja olutta juoden (rakas silti:)). Sitä kun tarpeeksi kauan katseli niin tajusi ettei samanlaista omalle sohvalle halua.:)
- zsxfghj
klhjofh kirjoitti:
Isäni on "homofobinen juntti" joka makaa sohvalla röyhtäillen ja olutta juoden (rakas silti:)). Sitä kun tarpeeksi kauan katseli niin tajusi ettei samanlaista omalle sohvalle halua.:)
Kyllä se mielestäni on tuo vaihtoehto 1.En homoseksuaalisuus ainakaan mikään häiriö ole
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192136Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi352016Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä161899Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461347- 731277
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46853Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?51721Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8711- 49661
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32658