Sanokaas valtra a 92 omistajat

juuuuuuu

käyttäjäkokemuksia,hyvät ja huonot puolet oon ollu vähä kaupois sellasesta(uudesta) kannattaako laittaa? Vain asiallisia vastauksia,kiitos provoja ei kiinnosta lukea.

35

14718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

      Näppärä, pienessä pyörittelyssä hyvä. Vaihteisto itsessään kohtuullisen hyvä, nykyisin ilmeisesti kestävämpää mallia. Sähkönostolaitteella sopii hyvin nostolaitekiinnitteisten koneiden kanssa touhuamiseen. Metsäkäyttöön sopiva.. Näkyvyydeltään eteenpäin kohtuullinen ek-kone, Luiskanokka. Huoleton. Sitkeä moottori.

      Miinukset: Ahdas koppi, ei juuri ylimääräistä tilaa. Metsäkäytön kannalta negatiivista. Etukuormainhommiin vaihtoeisto huono (lue: Ei suunnanvaihtajaa eikä pikavaihdetta). Hydrauliikan tuotto ei kummoinen jos etukuormainta miettii. Peruskone ei sisällä juuri mitään varusteita->lisävarustelistalta runsaasti lisäkustannusta. Voimanoton ja nelivedon kytkentä kauheita käyttää.

      Kakkoskoneeksi paremman vierelle, tai muutoin vetohommiin oikeinkin sopiva kone. Ek-koneeks en hyväksyisi vaihteiston vuoksi. Voimanoton epäkäytännöllisen käytön vuoksi myös ko hommat jättäisin laskuista. Jos lasket työviihtyvyydelle ja ergonomialle jonkinmoisen hinnan, jätä väliin (tämä lähinnä urakointia ajatellen). Jos kone taas tulossa kerran viikossa -käyttöön, kakkoskoneeksi ym. vähempikäyttöiseen hommaan, mikä jottei.

      • kokemusta92A

        Kyllä A92:ssa on suunnanvaihtaja ja oli jo A95 mallissa. Ei tosin kestä kovin räväkkää käyttöä. Neliveto kytketään sähkönapilla ajossa. Helpompaa vaihtoehtoa ei varmaan olekaan? Voimanottoonkin saa hi-shift-hydraulikytkimen jos käsikäyttöinen parikytkin mek. vipu on tosiaan nykyihmisille liian työläs.
        Kevyehköön käyttöön milestäni asiallinen peli.


    • aoaoao

      perus ok kone,muutamia pikku vikoja lukuun ottamatta.kaasuvaijeri yleensä katkeaa viikon käytön jälkeen hytin kohdalta ja venttiililohkot saattaa ruveta vuotamaan oik takapyörän vieressä.muutamat mutterit kannattaa tarkistaa turkin poikien jäljiltä.

      • juuuuuuuuuuuuuuuuu

        ...onhan siinä konees suunnanvaihtaja.Lisäksi myyjä vakuutti että kyseinen traktori valmistetaan edelleen suolahdessa,turkkiin meno on kylläkin suunnitelmissa.


      • !!!
        juuuuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:

        ...onhan siinä konees suunnanvaihtaja.Lisäksi myyjä vakuutti että kyseinen traktori valmistetaan edelleen suolahdessa,turkkiin meno on kylläkin suunnitelmissa.

        No nepä olekaan tuon uudemman mallin dataa hirveästi tutkinut, huono esittely tuolla vallun omilla sivuilla. Eli korjataanpa omaa lausuntoa. Neliveto ja lukot kytketään siis sähköisesti nykyään, poistettakoon negatiivisten ominaisuuksien listalta. Suunnanvaihto löytyy myös, mutta mekaanisena. Eli ylimääräinen vaihdekeppi. Ehdin jo toivoa että kolmesta kepistä oltaisiin päästy eroon... Suunnanvaihto on toteutettu kuivalavyillä, toisin sanoen tämä tarkoittaa urakoinnissa (erit. lumihommat) pommia. Pidemmän päälle ei tule kestämään luistattamista. Edelleen, pienimuotoiseen käyttöön, kakkoskoneeks ym. hyvä valinta!


      • urakoitsija.
        !!! kirjoitti:

        No nepä olekaan tuon uudemman mallin dataa hirveästi tutkinut, huono esittely tuolla vallun omilla sivuilla. Eli korjataanpa omaa lausuntoa. Neliveto ja lukot kytketään siis sähköisesti nykyään, poistettakoon negatiivisten ominaisuuksien listalta. Suunnanvaihto löytyy myös, mutta mekaanisena. Eli ylimääräinen vaihdekeppi. Ehdin jo toivoa että kolmesta kepistä oltaisiin päästy eroon... Suunnanvaihto on toteutettu kuivalavyillä, toisin sanoen tämä tarkoittaa urakoinnissa (erit. lumihommat) pommia. Pidemmän päälle ei tule kestämään luistattamista. Edelleen, pienimuotoiseen käyttöön, kakkoskoneeks ym. hyvä valinta!

        On pirun kallis kakkoskone sinulla.

        Itellä on nyt a95 jokapäiväisessä urakointi käytössä. tunteja takana yli 10000 tuhatta.
        Kytkin laitettu kertaalleen sekä jarrut uusittu.
        Muuten ei mitään vikaa ole ollut. olen 500 tunnin välein käyttänyt huollossa ja välissä kerran vaihtanut itse moottoriöljyt.

        Eli käy ihan ykköskoneeksikin- Paitsi ei tietysti nykyisille maajusseille joille kelpaa vain isot vehkeet.
        Aina on oltava isompi kuin naapurilla.

        Mä olen pärjännyt a95 tosi hyvin ja olen sillä perheelle leivän pöytään tuonut ilman harmeja.


      • !!!
        urakoitsija. kirjoitti:

        On pirun kallis kakkoskone sinulla.

        Itellä on nyt a95 jokapäiväisessä urakointi käytössä. tunteja takana yli 10000 tuhatta.
        Kytkin laitettu kertaalleen sekä jarrut uusittu.
        Muuten ei mitään vikaa ole ollut. olen 500 tunnin välein käyttänyt huollossa ja välissä kerran vaihtanut itse moottoriöljyt.

        Eli käy ihan ykköskoneeksikin- Paitsi ei tietysti nykyisille maajusseille joille kelpaa vain isot vehkeet.
        Aina on oltava isompi kuin naapurilla.

        Mä olen pärjännyt a95 tosi hyvin ja olen sillä perheelle leivän pöytään tuonut ilman harmeja.

        Suomessa ei varmasti ole tiloja jotka tarvitsevat toistakin konetta, ja joilla on myös sen verran kokoa että ihan sitä halvinta loppuunajettua ei kannata ostaa. Totuus kuitenkin lienee, että uuden A92 hinta on suurinpiirtein sama kuin käytetyn kohtuukuntoisen ns. paremman traktorin.

        Mutta nyt et tainnut vastata liiemmin ketjun aloittajan kysymkseen, kuten minä tein, omalla mielipiteelläni. A-sarjan kestävyyttä en epäile, on varma että kestää. Tekniikka mikä ko koneessa on, on pääosin niin vanhaa että on syytäkin kestää. Tämäkin vain fakta, ei välttämättä miinus.

        Varmasti käy ykkökoneena, itse vain en sitä siihen hommaan ottaisi. Perustelut voinet lukea yltä.

        Naapurin koneilla ei ole mitään tekemistä konevalintojeni kanssa, teen töitä niillä vehkeillä mitkä ovat siihen kaikkein kannattavimpia omasta mielestäni. Tahdon myös panostaa siihen viihtyvyyteen siellä ohjaamossa, jossa tulee vietettyä melkoisen monta tuntia päivässä, viikossa, vuodessa... Koen tarvitsevani suunnanvaihtajan, pikavaihteet, kunnollisen hydrauliikan sekä sähköisen VUO-kytkennän. Jokainen vaatii näissä kohdissa omia asioita, niiden perusteelta tulee sitten konevalinta tehtyä.

        Hyvin on minullakin se leipä aina tullut pöytään toimitettua. Tuskin olen sen onnettomampi tai onnellisempi kuin sinäkään. Eikä niitä harmejakaan kummemmin tuossa uusimmassa ole ollut.


      • cat 988
        !!! kirjoitti:

        Suomessa ei varmasti ole tiloja jotka tarvitsevat toistakin konetta, ja joilla on myös sen verran kokoa että ihan sitä halvinta loppuunajettua ei kannata ostaa. Totuus kuitenkin lienee, että uuden A92 hinta on suurinpiirtein sama kuin käytetyn kohtuukuntoisen ns. paremman traktorin.

        Mutta nyt et tainnut vastata liiemmin ketjun aloittajan kysymkseen, kuten minä tein, omalla mielipiteelläni. A-sarjan kestävyyttä en epäile, on varma että kestää. Tekniikka mikä ko koneessa on, on pääosin niin vanhaa että on syytäkin kestää. Tämäkin vain fakta, ei välttämättä miinus.

        Varmasti käy ykkökoneena, itse vain en sitä siihen hommaan ottaisi. Perustelut voinet lukea yltä.

        Naapurin koneilla ei ole mitään tekemistä konevalintojeni kanssa, teen töitä niillä vehkeillä mitkä ovat siihen kaikkein kannattavimpia omasta mielestäni. Tahdon myös panostaa siihen viihtyvyyteen siellä ohjaamossa, jossa tulee vietettyä melkoisen monta tuntia päivässä, viikossa, vuodessa... Koen tarvitsevani suunnanvaihtajan, pikavaihteet, kunnollisen hydrauliikan sekä sähköisen VUO-kytkennän. Jokainen vaatii näissä kohdissa omia asioita, niiden perusteelta tulee sitten konevalinta tehtyä.

        Hyvin on minullakin se leipä aina tullut pöytään toimitettua. Tuskin olen sen onnettomampi tai onnellisempi kuin sinäkään. Eikä niitä harmejakaan kummemmin tuossa uusimmassa ole ollut.

        motomiehet, pyöräkonemiehet, kuorma-autoilijat ne päästää menemään koneella useita vuosia putkeen, 20000 tuntia ajettu ei oo loppuunajettu vaan käypä peli mutta näiden maajussukoitten pitää saada traktori vaihtoon 3-4 vuoden välein...


    • Valmistautuen

      Kannattaa mennä Valtran sivuille ja katsella kaikessa rauhassa "hyötyä ja huvia"-osiosta kohta traktoreihin liittyvä kirjallisuus ja sieltä A-sarjan varaosakirjat sekä "a la carte"- esite. Näin tiedät jo ennen kauppoja mitä Valtraasi voi tilata ja rakentaa siten mieleisensä. Myyjätkään eiväöt aina tiedä kaikkea/ eivät ole halukkaita kertomaan, koska bulkkia on aina helpompi myydä sitten aikanaan jälkimarkkinoilla. Tietysti kalliissa erityisvarusteissa kuten etuvoimanotossa varmaan häviääkin konetta eteenpäin myydessä.

      • Vierailija 48

        pitääkö paikkansa että valtran tuntimittari teköö tunteja nopeammin kuin muissa? eräs metsä kone kuski väitti sellasta että ponsseen tulee 4 vuodessa 16000 tuntia kun saman laisissa vuoroissa valmetiin yli 20000 tuntia ja meinasi tilanteen olevan vielä hurjempi traktoreissa!..miksi näin? tyyppi perusteli asian aika hyvin kalenterin kanssa meinas että valtra kuski ei nuku ollenkaan jos mittari puhuu totta! kokemusta itsellä fiatin deuzin ja ursuksen mittarista ursuksessa tais olla kaiken hitain mittari! onko lie tekniikan kestävyys tuntumaa lisätty?


      • vielä vaijeri
        Vierailija 48 kirjoitti:

        pitääkö paikkansa että valtran tuntimittari teköö tunteja nopeammin kuin muissa? eräs metsä kone kuski väitti sellasta että ponsseen tulee 4 vuodessa 16000 tuntia kun saman laisissa vuoroissa valmetiin yli 20000 tuntia ja meinasi tilanteen olevan vielä hurjempi traktoreissa!..miksi näin? tyyppi perusteli asian aika hyvin kalenterin kanssa meinas että valtra kuski ei nuku ollenkaan jos mittari puhuu totta! kokemusta itsellä fiatin deuzin ja ursuksen mittarista ursuksessa tais olla kaiken hitain mittari! onko lie tekniikan kestävyys tuntumaa lisätty?

        pyöritti tuntimittaria nuo tunnit tuli riippuen moottorin pyörimisnopeudesta. vaikka kuinka kauan on kuitenkin digitaaliset kellotunnit ollu jo voimassa


      • valtrantuntimittari
        vielä vaijeri kirjoitti:

        pyöritti tuntimittaria nuo tunnit tuli riippuen moottorin pyörimisnopeudesta. vaikka kuinka kauan on kuitenkin digitaaliset kellotunnit ollu jo voimassa

        valtraan tule tunteja sen nopeammin mitä kuuluu. mitä ole seurannut niin hyvin kulkee samaa kuin kellokin


    • Valtra A95

      Mulla on ollu tossa tommonen A95 apukoneena, tunteja ei ole tullut mittariin paljoakaan, mutta kaikenlaista pientä ronaa on ollut ja takuuseen on niitä laiteltu ja osa vielä laittamatta. Etukuormain on meillä siinä kiinni, hyvin on se puoli pelittänyt, suunnanvaihto on, optimaalinen kabiini, ei liikoja tiloja ole kopissa, mutta hyvin mahtuu. Polttoainetankkiin ei sitten mahdu ainetta ja lisätankitkin on aika pikkuset, mutta ehdottomasti sun kannattaa ottaa ne lisätankit, ei sillä muuten töitä tehdä. Voimanoton kytkin on aika kauhea, mutta ei tohon hintaan voi vaatiakaan mitään ihmeellistä. Kabiiniin kannattaa ostaa heti tilatessa ylälämppäri, niin pärjää sitten hieman kesäkuumallakin ilmastinnin puutteessa. Ihan perusrattori muuten Belaruksesta seuraava!

      • trat

        Joo ostin kans kun on kohtuu hintanen, näyttää aika samalta toi konepuoli kuin 702 vallussa, eipä siinä mitään pahaa. On kyllä aika äänekäs peli, Suomessa vielä tehdään, kävin itse katsomassa, meinasvat siirtää valmistuksen turkkiin, mutta tuli toi lama. On eniten myyty Valtra n. 300kpl viime vuonna ja eniten myyty fergu olisko vähän alta 100kpl (4455 tulee myös suolahdesta), erilainen konepeitto ja huonompi takuu, eikä saa valtra bonuksia, kesko myy. Varusteiksi otin ilmastoinnin ja nappikytkimen (on aika raskas kytkin polkea) ja isommat renkaat sekä pikakourat.


      • turnusjussi
        trat kirjoitti:

        Joo ostin kans kun on kohtuu hintanen, näyttää aika samalta toi konepuoli kuin 702 vallussa, eipä siinä mitään pahaa. On kyllä aika äänekäs peli, Suomessa vielä tehdään, kävin itse katsomassa, meinasvat siirtää valmistuksen turkkiin, mutta tuli toi lama. On eniten myyty Valtra n. 300kpl viime vuonna ja eniten myyty fergu olisko vähän alta 100kpl (4455 tulee myös suolahdesta), erilainen konepeitto ja huonompi takuu, eikä saa valtra bonuksia, kesko myy. Varusteiksi otin ilmastoinnin ja nappikytkimen (on aika raskas kytkin polkea) ja isommat renkaat sekä pikakourat.

        ostin kans,mutta massikkana,valtran miehet oli vähä hitaalla kaupantekopäällä.nappikytkin tuli kaupanpäälle,samoin maatalousvetolaite.valtraan olis nappikytkin maksanut 1150 e,vetolaite 400e.isommat renkaat ja pikakourat otin vielä.eiköhän tuolla taas kymmenen vuotta päästellä....


      • mf4445 ja A95
        turnusjussi kirjoitti:

        ostin kans,mutta massikkana,valtran miehet oli vähä hitaalla kaupantekopäällä.nappikytkin tuli kaupanpäälle,samoin maatalousvetolaite.valtraan olis nappikytkin maksanut 1150 e,vetolaite 400e.isommat renkaat ja pikakourat otin vielä.eiköhän tuolla taas kymmenen vuotta päästellä....

        massikkana saa halvemmalla , menee harrastuskäytössä mutta työkoneena ei ainakaan kuski kestä kytkintä eikä voi puhua metsäohjaamosta vaikka sellaisena myivät.


    • Kunhankysyn

      Niin, tulikos alkuperäisen nimimerkki !!!:n hankittua valtra? Millaiset on kokemukset?

      • juuuuuuuuu

        ...mutta en oo vielä saanut,menee toukokuun puolelle....


      • !!!
        juuuuuuuuu kirjoitti:

        ...mutta en oo vielä saanut,menee toukokuun puolelle....

        Laitahan kommenttia miltä kone tuntuu kunhan sen kotiisi saat. Millä varusteilla sen otit, jos sellaista sopii kysyä. Kiinnostaa hieman kuulla millainen se nykypäivän 900:n on...


      • juuuuuuuuuuuuuuu
        !!! kirjoitti:

        Laitahan kommenttia miltä kone tuntuu kunhan sen kotiisi saat. Millä varusteilla sen otit, jos sellaista sopii kysyä. Kiinnostaa hieman kuulla millainen se nykypäivän 900:n on...

        ..nyt on sitten a 92 kartanolla,vähän jo tehty peltohommia,ihan näpsäkkä peli,kulku koppiin hieman ahdasta vaihdekeppien takia.voimaa ihan riittävästi meikäläiselle.otin sen isommilla renkailla,nappikytkimellä (kannatti ottaa) pitemmillä vetovarsilla ja pikakourilla.Vähäisen käyttökokemuksen perusteella ihan hyvä valinta,eikä hintakaan päätä huimannut-hyvä hinta-laatusuhde,ai niin ja työllistää oman maan duunareita siellä suolahden puolella :)


      • kiittää viisaasta
        juuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:

        ..nyt on sitten a 92 kartanolla,vähän jo tehty peltohommia,ihan näpsäkkä peli,kulku koppiin hieman ahdasta vaihdekeppien takia.voimaa ihan riittävästi meikäläiselle.otin sen isommilla renkailla,nappikytkimellä (kannatti ottaa) pitemmillä vetovarsilla ja pikakourilla.Vähäisen käyttökokemuksen perusteella ihan hyvä valinta,eikä hintakaan päätä huimannut-hyvä hinta-laatusuhde,ai niin ja työllistää oman maan duunareita siellä suolahden puolella :)

        valinnasta!!!!!


      • Valtra A95
        juuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:

        ..nyt on sitten a 92 kartanolla,vähän jo tehty peltohommia,ihan näpsäkkä peli,kulku koppiin hieman ahdasta vaihdekeppien takia.voimaa ihan riittävästi meikäläiselle.otin sen isommilla renkailla,nappikytkimellä (kannatti ottaa) pitemmillä vetovarsilla ja pikakourilla.Vähäisen käyttökokemuksen perusteella ihan hyvä valinta,eikä hintakaan päätä huimannut-hyvä hinta-laatusuhde,ai niin ja työllistää oman maan duunareita siellä suolahden puolella :)

        ..vaihdekeppien takia? Eihän siinä ole keppejä sisään tullessa tässä kabiinissa, kun tulee vasemmalta puolen. Oikeelta puolen on turha yrittääkään...
        Hinta on kyllä sopiva kun rahalla ostaa, ei juuri kannata katsella vanhoja. Mahdollisesti ostan vielä yhden lisää näitä itsekin, vaikka tässä nykyisessä onkin ollut aika paljon kaikenlaista "takuu-juttua", näkee sitten onko vain sattunut yksilö meille.


      • k8
        Valtra A95 kirjoitti:

        ..vaihdekeppien takia? Eihän siinä ole keppejä sisään tullessa tässä kabiinissa, kun tulee vasemmalta puolen. Oikeelta puolen on turha yrittääkään...
        Hinta on kyllä sopiva kun rahalla ostaa, ei juuri kannata katsella vanhoja. Mahdollisesti ostan vielä yhden lisää näitä itsekin, vaikka tässä nykyisessä onkin ollut aika paljon kaikenlaista "takuu-juttua", näkee sitten onko vain sattunut yksilö meille.

        ...mitä "takuu-juttuja" koneessasi on ollut? Olis kiva tietää...itsekin harkitsen ko traktorin ostoa...


      • Jallu 71
        k8 kirjoitti:

        ...mitä "takuu-juttuja" koneessasi on ollut? Olis kiva tietää...itsekin harkitsen ko traktorin ostoa...

        Vuoden ollut sekakäytössä ja ei voi kuin kiitellä.

        -Luja
        -Selkeä
        -Ei liian Hitech


      • nuffikka
        Jallu 71 kirjoitti:

        Vuoden ollut sekakäytössä ja ei voi kuin kiitellä.

        -Luja
        -Selkeä
        -Ei liian Hitech

        1000 h ollut, 2000 h ajettuna ostin. Nyt tunteja sen 3000h

        Minulle tullessa tehty suunnanvaihtimeen 11500 € suunnanvaihdinremontti, joka edessä jokaisessa alamittaisten laakerien takia, huonolla tuurilla menee koko vaihteisto, kuten kävi tuttavan A95:n kanssa = 24 000 €. Tunteja oli tuossa koneessa 500, mutta takuu ummessa iän takia. Kovalla työllä tuli tehdas vastaan 70%.

        Omasta kytkin lauennut edellisellä omistajalla 2:sti, ja minä vaihdoin asetelman uuteen 2700 tunnin kohdalla kun käpälät ja levyt loppu taas. 1300 €...

        Runkopultit antaa periksi kytkinkopasta, ja herkkä katkeamaan etukuormaajan kanssa. Se välipalamekanismi ei kestä nykykuormaimia, vaikka on sovitteet taakse asti, sekä puskutuet.

        Roten nerokkaan keulahydrauliikan takia kardaanin rasvaus ja hihnojen vaihto n. 6 tunnin homma, purattaa koko keulan!

        Taka-akselissa oleva valukorvakko lähti lingotessa irti kun linko puuttui tervaskantoon, aivan tolkuttoman ohut se korvakko vaikka päällepäin näyttää paksulta, se on ONTTO! Linkoon ei naarmuakaan...

        Näitä koneita on 10 km sisällä neljä, ja kaikkiin tehty suunnanvaihdinremppa kerran, parista on katkennut runkopultit ja yhdestä vaihdettu mm. tankki takuuseen.

        Ei paremmaksi pistä A93: 150 tunnin sisällä vaihdettu voa koneisto kokonaan, vaihteisto aukaistu 2 kertaa jne...


      • Valmet 502
        nuffikka kirjoitti:

        1000 h ollut, 2000 h ajettuna ostin. Nyt tunteja sen 3000h

        Minulle tullessa tehty suunnanvaihtimeen 11500 € suunnanvaihdinremontti, joka edessä jokaisessa alamittaisten laakerien takia, huonolla tuurilla menee koko vaihteisto, kuten kävi tuttavan A95:n kanssa = 24 000 €. Tunteja oli tuossa koneessa 500, mutta takuu ummessa iän takia. Kovalla työllä tuli tehdas vastaan 70%.

        Omasta kytkin lauennut edellisellä omistajalla 2:sti, ja minä vaihdoin asetelman uuteen 2700 tunnin kohdalla kun käpälät ja levyt loppu taas. 1300 €...

        Runkopultit antaa periksi kytkinkopasta, ja herkkä katkeamaan etukuormaajan kanssa. Se välipalamekanismi ei kestä nykykuormaimia, vaikka on sovitteet taakse asti, sekä puskutuet.

        Roten nerokkaan keulahydrauliikan takia kardaanin rasvaus ja hihnojen vaihto n. 6 tunnin homma, purattaa koko keulan!

        Taka-akselissa oleva valukorvakko lähti lingotessa irti kun linko puuttui tervaskantoon, aivan tolkuttoman ohut se korvakko vaikka päällepäin näyttää paksulta, se on ONTTO! Linkoon ei naarmuakaan...

        Näitä koneita on 10 km sisällä neljä, ja kaikkiin tehty suunnanvaihdinremppa kerran, parista on katkennut runkopultit ja yhdestä vaihdettu mm. tankki takuuseen.

        Ei paremmaksi pistä A93: 150 tunnin sisällä vaihdettu voa koneisto kokonaan, vaihteisto aukaistu 2 kertaa jne...

        Jos noin heikko esitys on niin kauppaan jää.

        Eihän tuollaisella pelillä töitä pysty tekemään.


      • Valtra A95
        k8 kirjoitti:

        ...mitä "takuu-juttuja" koneessasi on ollut? Olis kiva tietää...itsekin harkitsen ko traktorin ostoa...

        No joo, tilanne on muuttunut tuosta nyt sen verran, että olen ostanut vielä lisää yhden uuden Valtra A92 traktorin entisten lisäksi. Tuossa aiemmassa Valtra A95 traktorissa on etukuormaaja ja tunteja nyt 1500. Uudemmassa Valtra A92 on tunteja n. 500 ja tämä ilman etukuormainta.
        Tuo vanhempi Valtra on ollut takuseen laitossa pariin kolmeen kertaan ja omaan piikkiin kerran. Nostolaitetta on korjattu, joka nyt on kyllä kunnossa. Akkua purkaa, siihen ei auta muu kuin päävirtakytkin. Ohjaamon oikean oven lukko ei pelitä kunnolla, ollut uudesta asti ongelmallinen, mutta sitä ovea ei käytetä, niin ei haittaa.

        Uudemmasta alkoi heti uutena vuotamaan moottorin jäähdytin ja vaihdettiin takuuseen. Ilmastoinnista meni puhaltimen moottorista "kampa", sain takuuseen. Nostolaitteessa pientä häikkää, takuu loppuu huomenna, en taida alkaa siitä enää valittelemaan, kun tuollakin pärjätään.

        Yhteenvetona sanoisin, että pientä vikaa ollut, kuten useimmissa uutena ostetuissa teollisuuden tuotteissa ja joita sitten takuu aikana kunnostetaan. Mahdollisesti ostan lisää tätä merkkiä, kun tuolta noita traktoreita vanhemmasta päästä pitää alkaa korvaamaan uusilla. Nämä kaksi pidetään vielä pitkään!


      • A VALLU
        Valtra A95 kirjoitti:

        No joo, tilanne on muuttunut tuosta nyt sen verran, että olen ostanut vielä lisää yhden uuden Valtra A92 traktorin entisten lisäksi. Tuossa aiemmassa Valtra A95 traktorissa on etukuormaaja ja tunteja nyt 1500. Uudemmassa Valtra A92 on tunteja n. 500 ja tämä ilman etukuormainta.
        Tuo vanhempi Valtra on ollut takuseen laitossa pariin kolmeen kertaan ja omaan piikkiin kerran. Nostolaitetta on korjattu, joka nyt on kyllä kunnossa. Akkua purkaa, siihen ei auta muu kuin päävirtakytkin. Ohjaamon oikean oven lukko ei pelitä kunnolla, ollut uudesta asti ongelmallinen, mutta sitä ovea ei käytetä, niin ei haittaa.

        Uudemmasta alkoi heti uutena vuotamaan moottorin jäähdytin ja vaihdettiin takuuseen. Ilmastoinnista meni puhaltimen moottorista "kampa", sain takuuseen. Nostolaitteessa pientä häikkää, takuu loppuu huomenna, en taida alkaa siitä enää valittelemaan, kun tuollakin pärjätään.

        Yhteenvetona sanoisin, että pientä vikaa ollut, kuten useimmissa uutena ostetuissa teollisuuden tuotteissa ja joita sitten takuu aikana kunnostetaan. Mahdollisesti ostan lisää tätä merkkiä, kun tuolta noita traktoreita vanhemmasta päästä pitää alkaa korvaamaan uusilla. Nämä kaksi pidetään vielä pitkään!

        Kokeileppa käyttää käsijarrua kun pysäköit traktorin, niin akun tyhjentyminen voi loppua.. mulla autto. :)


    • valmet865

      Kuinka kytkimen käpälät ja levy voi olla loppu noilla tunneilla kun omassa 865:ssa on tunteja yli 10000 eikä ole kytkinta rempattu. Koko ajan on ek-käytössä. Oisko nyt vikaa kuskissakin???

      • valturaonneksipois

        Kiteen valtra huolto oli säätänyt voa puolen kantamaan kun kytkin ei irroittanut kun kytkinremontissa vaihdetut pultit olivat olleet ei alkuperäisiä ja antaneet periksi jolloin säätö ei toiminut oikein. Jos painelaakeri kantaa kokoajan niin äkkiä tulee silppua. Mitään eivät omalle kontolle ottaneet töppäyksistään!!!


      • harrastelijarm
        valturaonneksipois kirjoitti:

        Kiteen valtra huolto oli säätänyt voa puolen kantamaan kun kytkin ei irroittanut kun kytkinremontissa vaihdetut pultit olivat olleet ei alkuperäisiä ja antaneet periksi jolloin säätö ei toiminut oikein. Jos painelaakeri kantaa kokoajan niin äkkiä tulee silppua. Mitään eivät omalle kontolle ottaneet töppäyksistään!!!

        Onko Valtra A92:ssa ollut minkälaisia moottoriongelmia?


      • A Valtteri
        harrastelijarm kirjoitti:

        Onko Valtra A92:ssa ollut minkälaisia moottoriongelmia?

        SE moottorihan toimii, samaa moottoria käytetään vaikka missä.


    • perussettii

      Ihan hyvä kone ja voi myös pumppua ruuvailla/ahonalasta säätää vähä ravinteikkaammalle puolelle :)) pitää vaan varoa laatikkoa :D

    • Anonyymi

      No nyt kokemusta a92:lla ajosta 10v. Ei isoja ongelmia. Huolettu aktiivisesti ja käytetty suositusten mukaista öljyä myös vaihteistossa. Startti vaihdettu kerran ja uusittu renkaita ym kuluvaa. Lämmityslaitteen moottori kerran ja palaneita polttimoita jne. Tunteja alkaa olla yli 8000 joten käytetty ihan varmasti tehokkaasti koko pääomakustannus. Tuntikustannus erittäin edullinen.

    • Anonyymi

      Isoja ongelmia on kun tarvitaan huoltoukkoa korjaamaan kun itte parikesää sitten korjatti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      110
      5875
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3833
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      465
      2691
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1720
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1383
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1255
    Aihe