TSI Häkki

alohaloha

Mistä sais hiirille sopivan pienisilmäistä verkkoa häkin rakentamiseen?

6

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..parempi vaihtoehto on ehdottomasti terraario. Esim. min. 30 litran säilytyslaatikoista (Orthex, Smart Store, Curver) saa hyvin "modattua" pienelle laumalle asumuksen, kun käyttää hitsattua seulaverkkoa, jota saa rautakaupoista metritavarana.

      • alohaloha

        terraario onkin parempi? No mulla on sellainen, 40x50x40 cm.. ja se tuntuu jotenkin ikävältä kun on säikkyjä ja joutuu yläkautta kurottamaan häkkiin eikä ole sivuluukkuja ja muutenkin ovat kuin eristyksissä siellä. häkki tuntuisi mukavammalta ja ilmavammalta.. että miksikö terraario on parempi?


      • suski87
        alohaloha kirjoitti:

        terraario onkin parempi? No mulla on sellainen, 40x50x40 cm.. ja se tuntuu jotenkin ikävältä kun on säikkyjä ja joutuu yläkautta kurottamaan häkkiin eikä ole sivuluukkuja ja muutenkin ovat kuin eristyksissä siellä. häkki tuntuisi mukavammalta ja ilmavammalta.. että miksikö terraario on parempi?

        Terraariossa hiiret eivät saa niin herkästi vetoa ja ne voivat paremmin möyriä kuivikkeissa ilman että kuivikkeet päätyvät lattialle. Omistajan kannalta etuna on helpompi huollettavuus; pinnoissa kiipeillessään hiiret usein merkkailevat kaltereita virtsallaan, joten häkki haisee usein huomattavasti nopeampaan ja pahemmin mitä terraario. Valmishäkeissä on ongelmana myös pinnaväli, sillä valtaosassa kooltaan sopivissa häkeissä se on sentin luokkaa, mistä etenkin nuoret hiiret tulevat helposti läpi.

        Itse en kyllä ole huomannut hiirten reaktioissa eroja, tuli käsi sitten sivulta (meillä osa terroista liukuovellisia) tai päältä päin.


      • alohaloha
        suski87 kirjoitti:

        Terraariossa hiiret eivät saa niin herkästi vetoa ja ne voivat paremmin möyriä kuivikkeissa ilman että kuivikkeet päätyvät lattialle. Omistajan kannalta etuna on helpompi huollettavuus; pinnoissa kiipeillessään hiiret usein merkkailevat kaltereita virtsallaan, joten häkki haisee usein huomattavasti nopeampaan ja pahemmin mitä terraario. Valmishäkeissä on ongelmana myös pinnaväli, sillä valtaosassa kooltaan sopivissa häkeissä se on sentin luokkaa, mistä etenkin nuoret hiiret tulevat helposti läpi.

        Itse en kyllä ole huomannut hiirten reaktioissa eroja, tuli käsi sitten sivulta (meillä osa terroista liukuovellisia) tai päältä päin.

        Kiitos.. kaipa tuo sitten ihan sopiva on.


      • häkki
        alohaloha kirjoitti:

        Kiitos.. kaipa tuo sitten ihan sopiva on.

        Minä löysin eläinkaupasta häkin jossa pinnojen väli 6mm. Pohjalaatikon korkeus 16cm. Jonkun verran tulee puruja lattialle, mutta johtuu osaksi siitäkin kun laitoin reilun kerroksen kaivelua vasten. Muutenkin imuroin joka päivä niin ei haittaa vaikka pikkusen pölisee.. Ei haise virtsalle.. Huono puoli on kun ei uskalla tuulettaa huonetta..


      • häkki kirjoitti:

        Minä löysin eläinkaupasta häkin jossa pinnojen väli 6mm. Pohjalaatikon korkeus 16cm. Jonkun verran tulee puruja lattialle, mutta johtuu osaksi siitäkin kun laitoin reilun kerroksen kaivelua vasten. Muutenkin imuroin joka päivä niin ei haittaa vaikka pikkusen pölisee.. Ei haise virtsalle.. Huono puoli on kun ei uskalla tuulettaa huonetta..

        Laita häkin päälle siksi aikaa peitto/täkki, tai vie häkki toiseen huoneeseen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe