Mistä sais hiirille sopivan pienisilmäistä verkkoa häkin rakentamiseen?
TSI Häkki
6
597
Vastaukset
..parempi vaihtoehto on ehdottomasti terraario. Esim. min. 30 litran säilytyslaatikoista (Orthex, Smart Store, Curver) saa hyvin "modattua" pienelle laumalle asumuksen, kun käyttää hitsattua seulaverkkoa, jota saa rautakaupoista metritavarana.
- alohaloha
terraario onkin parempi? No mulla on sellainen, 40x50x40 cm.. ja se tuntuu jotenkin ikävältä kun on säikkyjä ja joutuu yläkautta kurottamaan häkkiin eikä ole sivuluukkuja ja muutenkin ovat kuin eristyksissä siellä. häkki tuntuisi mukavammalta ja ilmavammalta.. että miksikö terraario on parempi?
- suski87
alohaloha kirjoitti:
terraario onkin parempi? No mulla on sellainen, 40x50x40 cm.. ja se tuntuu jotenkin ikävältä kun on säikkyjä ja joutuu yläkautta kurottamaan häkkiin eikä ole sivuluukkuja ja muutenkin ovat kuin eristyksissä siellä. häkki tuntuisi mukavammalta ja ilmavammalta.. että miksikö terraario on parempi?
Terraariossa hiiret eivät saa niin herkästi vetoa ja ne voivat paremmin möyriä kuivikkeissa ilman että kuivikkeet päätyvät lattialle. Omistajan kannalta etuna on helpompi huollettavuus; pinnoissa kiipeillessään hiiret usein merkkailevat kaltereita virtsallaan, joten häkki haisee usein huomattavasti nopeampaan ja pahemmin mitä terraario. Valmishäkeissä on ongelmana myös pinnaväli, sillä valtaosassa kooltaan sopivissa häkeissä se on sentin luokkaa, mistä etenkin nuoret hiiret tulevat helposti läpi.
Itse en kyllä ole huomannut hiirten reaktioissa eroja, tuli käsi sitten sivulta (meillä osa terroista liukuovellisia) tai päältä päin. - alohaloha
suski87 kirjoitti:
Terraariossa hiiret eivät saa niin herkästi vetoa ja ne voivat paremmin möyriä kuivikkeissa ilman että kuivikkeet päätyvät lattialle. Omistajan kannalta etuna on helpompi huollettavuus; pinnoissa kiipeillessään hiiret usein merkkailevat kaltereita virtsallaan, joten häkki haisee usein huomattavasti nopeampaan ja pahemmin mitä terraario. Valmishäkeissä on ongelmana myös pinnaväli, sillä valtaosassa kooltaan sopivissa häkeissä se on sentin luokkaa, mistä etenkin nuoret hiiret tulevat helposti läpi.
Itse en kyllä ole huomannut hiirten reaktioissa eroja, tuli käsi sitten sivulta (meillä osa terroista liukuovellisia) tai päältä päin.Kiitos.. kaipa tuo sitten ihan sopiva on.
- häkki
alohaloha kirjoitti:
Kiitos.. kaipa tuo sitten ihan sopiva on.
Minä löysin eläinkaupasta häkin jossa pinnojen väli 6mm. Pohjalaatikon korkeus 16cm. Jonkun verran tulee puruja lattialle, mutta johtuu osaksi siitäkin kun laitoin reilun kerroksen kaivelua vasten. Muutenkin imuroin joka päivä niin ei haittaa vaikka pikkusen pölisee.. Ei haise virtsalle.. Huono puoli on kun ei uskalla tuulettaa huonetta..
häkki kirjoitti:
Minä löysin eläinkaupasta häkin jossa pinnojen väli 6mm. Pohjalaatikon korkeus 16cm. Jonkun verran tulee puruja lattialle, mutta johtuu osaksi siitäkin kun laitoin reilun kerroksen kaivelua vasten. Muutenkin imuroin joka päivä niin ei haittaa vaikka pikkusen pölisee.. Ei haise virtsalle.. Huono puoli on kun ei uskalla tuulettaa huonetta..
Laita häkin päälle siksi aikaa peitto/täkki, tai vie häkki toiseen huoneeseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781032
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm91819J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81745- 59738
- 119734
- 109685
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114583- 47570
- 18538
Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64502