TSI Häkki

alohaloha

Mistä sais hiirille sopivan pienisilmäistä verkkoa häkin rakentamiseen?

6

596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..parempi vaihtoehto on ehdottomasti terraario. Esim. min. 30 litran säilytyslaatikoista (Orthex, Smart Store, Curver) saa hyvin "modattua" pienelle laumalle asumuksen, kun käyttää hitsattua seulaverkkoa, jota saa rautakaupoista metritavarana.

      • alohaloha

        terraario onkin parempi? No mulla on sellainen, 40x50x40 cm.. ja se tuntuu jotenkin ikävältä kun on säikkyjä ja joutuu yläkautta kurottamaan häkkiin eikä ole sivuluukkuja ja muutenkin ovat kuin eristyksissä siellä. häkki tuntuisi mukavammalta ja ilmavammalta.. että miksikö terraario on parempi?


      • suski87
        alohaloha kirjoitti:

        terraario onkin parempi? No mulla on sellainen, 40x50x40 cm.. ja se tuntuu jotenkin ikävältä kun on säikkyjä ja joutuu yläkautta kurottamaan häkkiin eikä ole sivuluukkuja ja muutenkin ovat kuin eristyksissä siellä. häkki tuntuisi mukavammalta ja ilmavammalta.. että miksikö terraario on parempi?

        Terraariossa hiiret eivät saa niin herkästi vetoa ja ne voivat paremmin möyriä kuivikkeissa ilman että kuivikkeet päätyvät lattialle. Omistajan kannalta etuna on helpompi huollettavuus; pinnoissa kiipeillessään hiiret usein merkkailevat kaltereita virtsallaan, joten häkki haisee usein huomattavasti nopeampaan ja pahemmin mitä terraario. Valmishäkeissä on ongelmana myös pinnaväli, sillä valtaosassa kooltaan sopivissa häkeissä se on sentin luokkaa, mistä etenkin nuoret hiiret tulevat helposti läpi.

        Itse en kyllä ole huomannut hiirten reaktioissa eroja, tuli käsi sitten sivulta (meillä osa terroista liukuovellisia) tai päältä päin.


      • alohaloha
        suski87 kirjoitti:

        Terraariossa hiiret eivät saa niin herkästi vetoa ja ne voivat paremmin möyriä kuivikkeissa ilman että kuivikkeet päätyvät lattialle. Omistajan kannalta etuna on helpompi huollettavuus; pinnoissa kiipeillessään hiiret usein merkkailevat kaltereita virtsallaan, joten häkki haisee usein huomattavasti nopeampaan ja pahemmin mitä terraario. Valmishäkeissä on ongelmana myös pinnaväli, sillä valtaosassa kooltaan sopivissa häkeissä se on sentin luokkaa, mistä etenkin nuoret hiiret tulevat helposti läpi.

        Itse en kyllä ole huomannut hiirten reaktioissa eroja, tuli käsi sitten sivulta (meillä osa terroista liukuovellisia) tai päältä päin.

        Kiitos.. kaipa tuo sitten ihan sopiva on.


      • häkki
        alohaloha kirjoitti:

        Kiitos.. kaipa tuo sitten ihan sopiva on.

        Minä löysin eläinkaupasta häkin jossa pinnojen väli 6mm. Pohjalaatikon korkeus 16cm. Jonkun verran tulee puruja lattialle, mutta johtuu osaksi siitäkin kun laitoin reilun kerroksen kaivelua vasten. Muutenkin imuroin joka päivä niin ei haittaa vaikka pikkusen pölisee.. Ei haise virtsalle.. Huono puoli on kun ei uskalla tuulettaa huonetta..


      • häkki kirjoitti:

        Minä löysin eläinkaupasta häkin jossa pinnojen väli 6mm. Pohjalaatikon korkeus 16cm. Jonkun verran tulee puruja lattialle, mutta johtuu osaksi siitäkin kun laitoin reilun kerroksen kaivelua vasten. Muutenkin imuroin joka päivä niin ei haittaa vaikka pikkusen pölisee.. Ei haise virtsalle.. Huono puoli on kun ei uskalla tuulettaa huonetta..

        Laita häkin päälle siksi aikaa peitto/täkki, tai vie häkki toiseen huoneeseen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2396
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      884
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      866
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      845
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      69
      743
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      731
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      547
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      545
    10. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      67
      529
    Aihe