TSI Häkki

alohaloha

Mistä sais hiirille sopivan pienisilmäistä verkkoa häkin rakentamiseen?

6

502

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..parempi vaihtoehto on ehdottomasti terraario. Esim. min. 30 litran säilytyslaatikoista (Orthex, Smart Store, Curver) saa hyvin "modattua" pienelle laumalle asumuksen, kun käyttää hitsattua seulaverkkoa, jota saa rautakaupoista metritavarana.

• alohaloha

terraario onkin parempi? No mulla on sellainen, 40x50x40 cm.. ja se tuntuu jotenkin ikävältä kun on säikkyjä ja joutuu yläkautta kurottamaan häkkiin eikä ole sivuluukkuja ja muutenkin ovat kuin eristyksissä siellä. häkki tuntuisi mukavammalta ja ilmavammalta.. että miksikö terraario on parempi?

• suski87
        alohaloha kirjoitti:

terraario onkin parempi? No mulla on sellainen, 40x50x40 cm.. ja se tuntuu jotenkin ikävältä kun on säikkyjä ja joutuu yläkautta kurottamaan häkkiin eikä ole sivuluukkuja ja muutenkin ovat kuin eristyksissä siellä. häkki tuntuisi mukavammalta ja ilmavammalta.. että miksikö terraario on parempi?

Terraariossa hiiret eivät saa niin herkästi vetoa ja ne voivat paremmin möyriä kuivikkeissa ilman että kuivikkeet päätyvät lattialle. Omistajan kannalta etuna on helpompi huollettavuus; pinnoissa kiipeillessään hiiret usein merkkailevat kaltereita virtsallaan, joten häkki haisee usein huomattavasti nopeampaan ja pahemmin mitä terraario. Valmishäkeissä on ongelmana myös pinnaväli, sillä valtaosassa kooltaan sopivissa häkeissä se on sentin luokkaa, mistä etenkin nuoret hiiret tulevat helposti läpi.

Itse en kyllä ole huomannut hiirten reaktioissa eroja, tuli käsi sitten sivulta (meillä osa terroista liukuovellisia) tai päältä päin.

• alohaloha
        suski87 kirjoitti:

Terraariossa hiiret eivät saa niin herkästi vetoa ja ne voivat paremmin möyriä kuivikkeissa ilman että kuivikkeet päätyvät lattialle. Omistajan kannalta etuna on helpompi huollettavuus; pinnoissa kiipeillessään hiiret usein merkkailevat kaltereita virtsallaan, joten häkki haisee usein huomattavasti nopeampaan ja pahemmin mitä terraario. Valmishäkeissä on ongelmana myös pinnaväli, sillä valtaosassa kooltaan sopivissa häkeissä se on sentin luokkaa, mistä etenkin nuoret hiiret tulevat helposti läpi.

Itse en kyllä ole huomannut hiirten reaktioissa eroja, tuli käsi sitten sivulta (meillä osa terroista liukuovellisia) tai päältä päin.

Kiitos.. kaipa tuo sitten ihan sopiva on.

• häkki
        alohaloha kirjoitti:

Kiitos.. kaipa tuo sitten ihan sopiva on.

Minä löysin eläinkaupasta häkin jossa pinnojen väli 6mm. Pohjalaatikon korkeus 16cm. Jonkun verran tulee puruja lattialle, mutta johtuu osaksi siitäkin kun laitoin reilun kerroksen kaivelua vasten. Muutenkin imuroin joka päivä niin ei haittaa vaikka pikkusen pölisee.. Ei haise virtsalle.. Huono puoli on kun ei uskalla tuulettaa huonetta..

• häkki kirjoitti:

Minä löysin eläinkaupasta häkin jossa pinnojen väli 6mm. Pohjalaatikon korkeus 16cm. Jonkun verran tulee puruja lattialle, mutta johtuu osaksi siitäkin kun laitoin reilun kerroksen kaivelua vasten. Muutenkin imuroin joka päivä niin ei haittaa vaikka pikkusen pölisee.. Ei haise virtsalle.. Huono puoli on kun ei uskalla tuulettaa huonetta..

Laita häkin päälle siksi aikaa peitto/täkki, tai vie häkki toiseen huoneeseen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      117
      2294
    2. 130
      1835
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1216
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      96
      1168
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      72
      1060
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      1013
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      77
      975
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      23
      955
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      932
    Aihe