Osaisiko joku kertoa mikä mahtaisi olla tämän hetkisistä saatavilla olevista kännyköistä sopiva kätköilyyn ? Siis sellainen, jossa toimii esim. geocaching live asiallisesti. Eikä puhelimen tietenkään tarvitse mikään huippumalli olla eikä huippukalliskaan.
Minulla on kyllä Garminin 60Csx olemassa, mutta aina ei gepsi ole följyssä ja kätköjä on koko Suomi täynnä...
Kännykkä kätköilyyn
6
1351
Vastaukset
- Liven sivuilta
Katso ihmeessä Liven sivuilta.
- e
Poistu suoli24:stä, jos haluat asiallisen vastauksen.
- Anonyymi
Hoitaa myös geokätköilyn, mutta siihen pitää itse syöttää geokätkön naatit. Siinä on koko suomen tarkimmat maastokartat (maanmittauslaitos). Se maksaa noin 5 euroa 2kk tai 20 euroa 12kk. Lisätietoa:http://www.karttaselain.fi/
- ilmainen
Anonyymi kirjoitti:
Hoitaa myös geokätköilyn, mutta siihen pitää itse syöttää geokätkön naatit. Siinä on koko suomen tarkimmat maastokartat (maanmittauslaitos). Se maksaa noin 5 euroa 2kk tai 20 euroa 12kk. Lisätietoa:http://www.karttaselain.fi/
Karttapaikka.fi on ilmainen ja siihen on suora linkki suomalaiselta geokätköilysivustolta.
- vilpertti80
Itse tulin hankkineeksi iPhone 3GS:n ja siihen GroundSpeakin oman Geocaching sovelluksen (löytyy itunesista). Maksoi muistaakseni n. 8euroa.
Aiemmin käytössä oli Nokian E71 ja siinäkin geocaching live (?) muistaakseni.
iPhonen plussat:
- Iso näyttö
- Näppärä kartta, johon esim. 20 lähintä kätköä
- Kompassi. Itselle ainakin tuntuva lisähyöty metikössä, missä gepsi ei oikein saa signaalia
- Aina mukana
Tietty metsässä rymytessä pitää olla varovainen, ettei tiputtele tai kastele... Käsigepsiä en ole koskaan omistanut, joten en oikein osaa verrata semmoisiin :( - roskapostirobotti.
On muuten vallan paras, 5 megainen kamera, paikannus toimii jopa kampin terminaalissa. Live on ilmaisena softana korvannut Trimblen jota aiemmin käytin.
Paha miinus on akun kesto, se nimittäin ei kestä sitten lainkaan, hyytyy kätköreissulla parissa tunnissa, viimeistään neljässä.
Halpahan tuo oli, vaihdoin liittymä tyyppiä ja tein 24 kk:n sopparin. Uusi kuukausi maksu on vitosen halvempi ja sain tämän kännyn kaupan päälle. Huonoa on myös että verme on sim-lukittu DNA:lle.
Tämä on minulla pelkässä kätköilykäytössä, kun puhelimella pitäisi pystyä puhumaankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070