teini ja seksi

äitihuolissaan

Olen 3 lapsen äiti. Keskimmäinen lapseni joka on pian 16 vuotias on seurustellut poikaystävänsä kanssa pian kuukauden ja kyseli että jos pääsisi pojalle yöksi, kielsin asian mutta aloin miettiä teinkö oikein. Poika on tyttäreni kanssa saman ikäinen ja olen nähnyt hänet mutta vain ohimennen. En tiedä mitä vastaan seuraavalla kerralla kun tyttäreni kysyy asiasta. Uskon kyllä että tyttäreni on valinnut ihan mukavan pojan mutta mieleeni juolahti että jos poika hyväksikäyttää tyttöäni...Olenko ylisuojeleva? Mitä te tekisitte tilanteessani?

41

9986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeudet nuorella

      tutustuppas kaveriin paremmin ja jos siltikin pyörii sulhasehdokas perhepiirissä, ni miksei sitten voisi mennä yökylään ja harrastaa seksiäkin,ei semmosta pidä kieltää

      • Tytsykkä-15

        Tutustu paremmin sun tyttären poikaystävään, ennen kun päästät tytärtäsi enempää yökyläilyihin,jos asia huoletuttaa ja mietityttää.
        Kuitenkin 16-vuotias on aika kypsä jo päättämään omasta henkisestä valmiudesta ja kuitenkin, kuukausi on aika pieni aika,tuskin (tai en ainakaan usko),että niin pienessä ajassa vielä on tapahtunut mitään.
        Voit myös pitää "äiti-tytär"- keskustelun tästä asiasta kahdenkeskisesti ja jutella asiat selviksi.
        Uskon,että tyttäresi on sen verran viisas,että osaa päättää koska on valmis ja että koska on aika kypsä.
        Tsemppii!


      • Birgit Collins
        Tytsykkä-15 kirjoitti:

        Tutustu paremmin sun tyttären poikaystävään, ennen kun päästät tytärtäsi enempää yökyläilyihin,jos asia huoletuttaa ja mietityttää.
        Kuitenkin 16-vuotias on aika kypsä jo päättämään omasta henkisestä valmiudesta ja kuitenkin, kuukausi on aika pieni aika,tuskin (tai en ainakaan usko),että niin pienessä ajassa vielä on tapahtunut mitään.
        Voit myös pitää "äiti-tytär"- keskustelun tästä asiasta kahdenkeskisesti ja jutella asiat selviksi.
        Uskon,että tyttäresi on sen verran viisas,että osaa päättää koska on valmis ja että koska on aika kypsä.
        Tsemppii!

        Itse suosittelen pojan nappaamista asettamalla mahdollisimman perinteisen "Nutella-ansan" korkean vesiputouksen alle. Kun olette saaneet kohteen (sen pojan) häkkiin, voitte tutkailla sitä vapaasti videokameroiden avulla. Tarkkailkaa sen reaktioita ruokana tarjottuihin porkkanoihin, ja kun se ei enää ole aggressiivinen, kesytyksen voi aloittaa. Päästäkää kohde vapaaksi tyhjässä parkkihallissa ja koettakaa syöttää sille pähkinöitä yksitellen. (hunajapaahdetut cashewpähkinät toimivat hyvin.) Kun se syö niitä kädestä, voitte olla varmoja, että se ei harrastaisi seksiä enää edes minun kanssani.


      • repesin!
        Birgit Collins kirjoitti:

        Itse suosittelen pojan nappaamista asettamalla mahdollisimman perinteisen "Nutella-ansan" korkean vesiputouksen alle. Kun olette saaneet kohteen (sen pojan) häkkiin, voitte tutkailla sitä vapaasti videokameroiden avulla. Tarkkailkaa sen reaktioita ruokana tarjottuihin porkkanoihin, ja kun se ei enää ole aggressiivinen, kesytyksen voi aloittaa. Päästäkää kohde vapaaksi tyhjässä parkkihallissa ja koettakaa syöttää sille pähkinöitä yksitellen. (hunajapaahdetut cashewpähkinät toimivat hyvin.) Kun se syö niitä kädestä, voitte olla varmoja, että se ei harrastaisi seksiä enää edes minun kanssani.

        hah, aivan loistava idea ja varmaan toimiikin


    • asdsfdere

      näytille muutaman kerran ennen yökyläilyjä ja sit jos vaikuttaa ok kaverilta ni annat tytölle kortsut matkaan "ei oo pakko kokeilla, mut jos meinaatte ni fiksusti"- tyyliin. Ei 16-vee oo ihan pikkulapsi enää.

    • viiden äiti

      Jos tyttäresi on seurustellut poikaystävänsä kanssa VASTA kuukauden, teet aivan oikein, ettet päästä tytärtäsi vielä pojan luo yökylään. He kyllä ennätävät viettää ötä yhdessä, jos suhde jatkuu pidempään.
      Eihän yhdessä kuukaudessa opi toista kunnolla tuntemaan, ja varsinkin nuorilla poika- ja tyttöystävät saattavat vaihtua tiuhaankin.

    • aurinkoinenAamu

      Ei se sitä seksin harrastamista estä vaikka et pääsäisi poikaa yökylään ja varmaan ovat jo harrastaneetkin ennemmin jossain muualla.Ei sitä nuorena ja rakastuneena paikkaa ja aikaa katsota :D

      • Tällaista.täällä

        Ei yökyläilykielto tosiaan estä mitään, jos nuoret haluavat sekstailla. Parempi oikeastaan se, että saavat olla ihan rauhassa.

        Itsekin menetin poikuuteni tuossa iässä keskellä päivää (muusikolle klassisesti treenikämpän lattialla, oltiin tosin seurusteltu jo kolmisen kuukautta). Tytölle se oli myös eka kerta. Yövierailuja tytön äiti ei sallinut, mutta eipä tuo tietysti mitään estänyt.


    • XXXXXXXXX--

      poika sinne yöksi?

    • uskontona rakkaus

      miten sun OMA sydän sanoo. Silloin teet oikein. Turhaa sitä täällä on kysellä, koska kukaan ei tunne sen enempää tytärtäsi kuin sulhaskanditaattiakaan. Ei tähän ole olemassa mitään yhtä ainoaa oikeaa yleispätevää sääntöä, koska olemme kaikki erilaisia. Se mikä on hyväksi tyttärellesi, ei välttämättä ole hyväksi jollekkin toiselle. Kuuntele sieluasi, intuitioasi, mitä se sanoo. Älä kuuntele pelkojasi, vaan kysy mitä rakkaus tekisi?

    • hfpsbö

      En nyt ole ehkä oikea ihminen vastaamaan mutta tässä olisi 17-vuotiaan tytön mielipide asiasta.
      Mulla oli ihan sama tilanne vuosi sitten, paitsi olin seurustellut pojan kanssa vähän kauemmin. Äitini kielsi silloin yökyläilyn, peläten juuri sitä että harrastaisimme seksiä. Itseasiassa silloin silloin tarkoitus ei ollut edes petipuuhat vaan ihan vaan toisen kanssa nukkuminen ja oleminen. No lupaa en saanut vähään aikaan, ehdittiin harrastaa seksiä jo ennen yökyläreissua. Sanon vaan sitä, että ei se se yökyläily mitään estä, eikä tosin tarkoitakkaan.
      Ja 16-vuotias kyllä tajuaa minkälaisen pojan kanssa seurustelee, ja haluaako harrastaa seksiä tämän kanssa!
      Mutta ehdota että se poika tulisi teille yöksi, mulle se olisi ainkin se ja sama kumman luona sitä nukutaan, kunhan yhdessä nukutaan! :)

    • entinen nuori

      omasta nuoruudesta muistan sen, että yökyläilyllä ei ollut juurikaan yhteyttä seksiin. Seksiä harrastettiin silloin kun oltiin aivan kahdestaan. Esim. päivällä koulun jälkeen kun vanhemmat olivat vielä töissä. Yökylään en minäkään poikaystäväni luokse päässyt, mutta jos olisin, niin emme varmasti sillon olisi mitään tehneet, koska poikaystävän vanhemmat olisivat olleet kotona. Mun mielestä siis nuorten seksi (tai seksi ylipäätään) ei katso vuorokaudenaikaa vaan tilaisuus on tärkeämpi.

    • oikein vastuullinen

      Missään nimessä ei saa sallia seksiä 16-vuotiaiden kesken. Missään nimessä! Senikäiset on vielä aivan pentuja eikä käsitä millaisesta asiasta on kysymys. Jos minun lapsista puhuttaisi niin menisin jopa linnaan jos varmistuisin siitä että seura on mitä sen kuuluu olla.
      Sinuna erottaisin parin. Jos sulla on aviomies ja/tai veljiä niin pyydä heitä ottamaan sulhaskandidaatti käsittelyyn. Pari napsahtanutta kylkiluuta kyllä palauttaa järjen sinne minne se kuuluukin, puikosta päähän. Kun pisteenä ii:n päälle voi vielä muistuttaa että löytyy ylimääräiset puutarhasakset mikäli homma ei mene jakeluun.
      Seksi 16-vuotiaana. Kaikkea ne nykyään tekeekin...

      • ........*.*

        LoL..kyllä nyt 16 vuotias seksistä jotakin tietää.ja nuoret seurustelee nykyään jo 13-14 vuotiainakin et ei tos 16-vuotiaas oo mitää ihmeellistä joku on jääny VÄHÄN jälkeen


      • viisasaikuinen

        16-vuotias on kyllä ihan tarpeeksi vanha seksiin. Siinä iässä on jo tarpeeksi vastuuntuntoinen, ja varmasti tietää seksin vaarat yms. Kun nykyään jo 13-vuotiaat seurustelee, niin jos 16-vuotias haluaa harrastaa seksiä, niin harrastakoon. Vanhemman pitää olla ymmärtäväinen, eikä käskevä. Tietenkin voi kieltää asiat jotka omasta mielestä ovat liikaa, mutta kaiken kieltäminen saa teinin kapinoimaan.


      • Isäpappa

        Mitäs hyvää kuvittelet saavasi tuollaisella asenteella aikaan? Kannustat väkivaltaan, mutta kiellät hellyyden.


      • Anonyymi
        viisasaikuinen kirjoitti:

        16-vuotias on kyllä ihan tarpeeksi vanha seksiin. Siinä iässä on jo tarpeeksi vastuuntuntoinen, ja varmasti tietää seksin vaarat yms. Kun nykyään jo 13-vuotiaat seurustelee, niin jos 16-vuotias haluaa harrastaa seksiä, niin harrastakoon. Vanhemman pitää olla ymmärtäväinen, eikä käskevä. Tietenkin voi kieltää asiat jotka omasta mielestä ovat liikaa, mutta kaiken kieltäminen saa teinin kapinoimaan.

        Mä elän tulevaisuudessa. Täällä 11 vuotiaatkin seurustelevat, ei kuitenkaan vakavasti.


    • uy4723u46iyö

      sinne vaan yöks ne paneskelee ja saa pari lasta=D
      ihan luonnollinen asia

    • nyt 22v

      Itse muistan, että mä en päässyt teininä poikaystäväni luokse yö kylään.. Mutta juuri täytettyäni 16 harrastin kuitenkin seksiä silloisen poikaystäväni kanssa.. Että kai ne teinit sitä tekee vaikkei yöksi pääsisikään.. Mutta seksistä varmaan voisi yrittää puhua teinin kanssa.. Itse en minkään laista valistusta asiasta saanut..

    • MaijaSkk

      Olen vajaa 40v äiti. Itse olin juuri 16 korvilla kun eka kerran harrastin seksiä. Oltiin oltu monta kk poitsun kanssa yhdessä. Ei meillä saanut yökyläillä MUTTA ei se mitään estänyt, me tehtiin esim se eka kerta ihan päiväsaikaan ja muualla...
      Kyllä tuo ikä on sellainen, seksi kiinnostaa niin paljon, vaikka mitä tekisi, ei se valitettavasti auta.
      Nyt aikuisena ajattelen, olipa tyhmää tehdä sitä jo niin nuorena ja miksi sitouduin silloin jo poikaystäväänkin. Mutta ei sitä hölmönä nuorena likkana niin ajatellut. On valitettavaa että kaikki nämä asiat koetaan aivan liian nuorina. Ihan hyvin voisi odottaa tuonne parinkymmenen korville. Sama viinassa, tupakassa jne.

    • haista p4ska

      kokeile ite ensin panna sitä poikaaa ja jos on hyvä ni sitte

    • 14- vuotias

      Kyllä uskon että 16-vuotias tyttäresi osaa huolehtia ehkäisystä ja muusta sen semmoisesta , mutta jos kuitenkin epäilet , niin voit puhua asiasta hänen kanssaan ja jos annat hänen mennä yöksi voit vaikka antaa mukaan pari kondomiakin . Mutta voithan pyytää poikaakin teille yöksi ja tutustua häneen paremmin , mutta yleensä seurestelevat teinit haluavat olla vaan lähekkäin ja ovat jo varmaan harrastaneet seksiä. Voit myös jutella pojan vanhempien kanssa asiasta mikä olisi minun mielestäni paras vaihtoehto . Itse olen 14 - vuotias ja tämä oli oma mielipiteeni mutta se on aivan sinun oma päätös !! :)

    • Nuor

      Minusta tuo yökylien esto ei auta yhtään mitään. Voi sitä seksiä muuhunkin aikaan harrastaa, jossain muualla. Tyttärestäsi saattaa tuntua ettet luota häneen.

      Äitini antoi jo nuorena tulla kumppaninkin yökylään. Eikä se yökyläily tarkoita heti että hypätään saman tien sänkyyn kumppanin kanssa. :) Ensimmäisen kumppanin kanssa en edes tehnyt muuta kuin hieman hyväiltiin vaatteiden päältä, koskaan edetty pidemmälle kun ei ollut tarvetta. Ja 16-vuotias on kyllä tarpeeksi kypsä päättämään milloin haluaa harrastaa seksiä.

    • mopopoikaaaaaaa

      Ja eihä se että jos teini haluu yökylään mennä tarkota sitä että siellä heti seksiä harrastetaan. Saattaahan ne jutellakki ja tehä jotai muuta kivaa. ja voihan siinä samassa antaa kortsuja mukaan, että ainaki ehkäsy hoidettu ei tarvii niitten ite hakee. sanoa että asia on ok mene vain äläkä tee mitään sellasta mitä ett ite halua. ja se poika näytille vaan jos se tekee jotain typerää ei ainakaan kehtaa näyttää enää naamaansa..

      ja kyllä me nuoret paikka löydetään missä saa olla ihan rauhassa ilma että kukaan häritsee. Oma mielipiteeni asiasta...;)

      T:15 mopopoika..

    • Saatanan äidit

      Saatana näit ylisuojeleviä äitejä, jotka luulevat et vielä on samanlaista kuin heidän nuoruudessaan.. Antakaa lapsillenne elämä, vituttaa tommoset, kerro millä perusteella ei voisi päästää? Seksiä voi harrastaa muuallakin ja se ei muutenkaa sulle kuuluis, vaikka niin kuvittelet..

    • teitäjä666

      no huh huh, ei siihen seksin harrastamiseen yökyläilyjä tarvita. Onnistuu kyllä päiväsaikaaankin...

    • 9 + 12

      70-luvulla syntyneessä kaveripiirissäni en minä eivätkä muut päässeet koskaan alle 17-vuotiaina yökylään pojan luokse. Niinpä seksiä harrastettiin päiväsaikaan...tilaisuus tekee varkaan ja tikanpoikaa et voi estää kiipeämästä puuhun :) Oma äitini luulee, että olin neitsyt 18-vuotiaaksi. Keskustelkaa ja kumit mukaan.

    • iso tyttö jo

      Aika moni muuttaa 15-16vuotiaana peruskoulun jälkeen jo omilleen, pois kotoa, esim. jatkoopintojen vuoksi, kuten minäkin. Muistuta vaan siitä kumin tärkeydestä. :)

    • Kroppa
    • ytytg9oipjopl

      Esinnäkin, eika vanhalta vielä kiellät yökyläilyt. Itse muutin omaan kämppään jo 16 vuotiaana, enkä ole ainoa. Moni nuori joutuu siinä iässä jo muuttamaan opintojen takia, esim erityislukio, tai harvinaisemmat alat...

      Kyllä pitää saada hiljalleen jo itsenäistyä. Eikä seksillä ja yökyläilyllä ole mitään tekemistä keskenään. Ovat jo hyvinkin saattaaneet harrastaa seksiä, koska useimmiten se eka kerta tapahtuu päivällä.:) Oletko puhunut tyttäresi kanssa seksistä?

      Itse ilmoitin äidilleni 14 vuotiaana, että alan käyttämään e-pillereitä. Äiti meni aivan hiljaiseksi, mutta onneksi sitten totesi että "hyvä kun huolehdit ehkäisystä..." :) Seurustelin siihen aikaan 13-15 vuotiaana kaksi vuotta saman pojan kanssa. Siinä iässä se oli pitkä seurustelu. En ole nuorena menetettyä neitsyyttä koskaan harmitellut, koska se tapahtui oman poikaystävän kanssa, eikä missään diskon takapihalla yhden illan juttuja.

      Nyt minulla on ikää jo 34v. Omia lapsiakin kaksi. Vielä eivät ole teinejä, mutta olen ajatellut puhuvani ehkäisystä ym n. 12 vuotiaalle, ja sitten kun teininä alkaa tulemaan seurustelua, niin hiljalleen vapautan ottamaan omaa vastuuta.

      Ehkä 14-15 vuotiaana päästäisin yökylään. Mutta toki minä haluaisin ensin vähän tuntea sitä seurustelukumppania, ja vaikka moikata vähän hänen vanhempiaankin, että menee ihan normi huusholliin, eikä mihinkään huumeluolaan tms.:)

    • Vastuullista1

      Itsellä on sellainen mielipide aiheeseen, että nuoret tosiaan löytävät kyllä tilaisuuden seksin harrastamiseen ihan päivälläkin, mutta en suosittele kasvattamaan lasta siihen, että se olisi "hyvä juttu" alle 18-vuotiaalle.

      Mielestäni seksielämä kuuluisi alkaa siinä vaiheessa kun on valmis kantamaan vastuuta omasta elämästään, eli on itsenäinen, ja on valmis ottamaan vastuuta myös toisista, eli kumppanista ja tulevasta lapsesta.
      Harvoin 18-vuotiaskaan on iältään valmis tähän..

      Aina kun tyttö ja poika harrastaa seksiä, niin on se mahdollisuus tulla raskaaksi. Ja harvemmin nämä nuoret ovat tarpeeksi kypsiä vanhemmiksi.

      Aion tulevaisuudessa puhua omille lapsilleni tästä ja pyytää heitä kunnioittamaan mielipidettäni heidän vanhempanaan. Vaikka lapseni ei haluaisi hyväksyä tätä arvoa, eikä eläisi sen mukaan, niin haluan silti tuoda mielipiteeni hänelle esille.

      Seksin harrastaminen on vastuullista monella tapaa, eikä sitä pitäisi ottaa niin kevyesti kuin nykyään opetetaan.

    • villipoika99

      Noh on jo aika vanha aihe kun ajatellaan, mutta päätän silti kommentoida. Mun mielest oisit voinu vähä tutustella itekki siihe poikaa ja katsoa minkälainen se on. Eikä se yökylän kieltäminen estä seksin harrastamista todellakaan. Olen 14-vuotias ja olen kyllä harrastanut tyttöystäväni kanssa seksiä. Mutta kortsut täytyy muistaa! :)

    • luottakaa heihin

      Teinien tyttärien vanhemmille, vaikka vanha juttu, mutta tämä aihe ei vanhene. Olen itsekin äiti, jolla tytär. Toivoisin, että tämä jo vihdoin hoksattaisin jokaisissa perheissä, joissa on teini-ikäisiä ilmeisesti tyttäriä vielä ylisuojelevammin käsitteleviä vanhempia, ja ettei nuo nuoret oikeastikkaan ikinä muutu. Olen aina ollut sitä mieltä, että on hyvä, että pojat tytärtäni kiinnostaa ja sitten vielä parempi, jos löytyy sellainen poika, jonka kanssa ollaan pitkään. Seksihaluthan kuuluu jo nuoruuteen, elikkäs, jos haluat jotain hyvää tyttärellesi tehdä, sano mielummin, että kaikki menee hyvin, jos on yökylään lähdössä pojan luokse. Älkää hössöttäkö niitä poikaystäviä kotiinne, sillä heille se on monesti painajaisista pahin. Tulkoon pojat tyttärenne luokse sitten, kun itse haluavat tulla.

    • Vyvhyvyvyfcf

      Huomaa että täällä asialla teinejä ja heitä jotka ovat itse aloittaneet suurin piirtein 8-vuotiaina... Hoh hoijaa...

      Teinejä on moneen lähtöön. Suurimmalle osalle ainakin 14-vuotiaista seksin pitäisi olla utopiaa. Jos sen ikäinen seksin kanssa jo puuhaa, vanhemmat voisivat katsoa peiliin.

      16-vuotiaista osa on jo kypsempiä. Osa ei. Kuukauden seurustelu on lyhyt, katsoipa asiaa mistä kulmasta tahansa.

      Olennaisin juttu tietenkin välttää teiniraskaudet

      Avaus jo monta vuotta vanha joten eiköhän akuutein tilanne liene jo ohi.

      • yllllli

        Jos kuvittelet että suurimmalle osalle 14-vuotiaista seksin pitäisi olla utopiaa, niin olet todellakin väärässä. Sen varaan ei todellakaan kannata tuudittautua.

        Itse menetin neitsyyden 13-vuotiaana, vähän ennen kuin täytin 14. En ollut ikäluokastani aina neitsyyden menettänyt, todellakaan. Edes silloin. Ja siitä on jo yli 20 vuotta aikaa... Tilanne tuskin on muuttunut toiseen suuntaan.

        En ole koskaan vanhempiani syyttänyt siitä, että aloitin nuorena. Itseasiassa en edelleenkään koe mitään syytä syyttää ketään, koska en asiasta mitenkään ole kärsinyt. Minulla oli vakituinen poikaystävä, ehkäisy kunnossa jne.

        Se on totta, että 14-vuotiaissa on paljon eroja. Sen sijaan 16 vuotiaat alkavat kyllä ihan jokainen olla jo fyysisesti hyvin innokas petipuuhiin. Joillakin toki vakaumus, periaatteet tai ihan vaikka se ettei yksinkertaisesti saa seksiä estävät kokeiluja.

        Kuukauden seurustelu ei ole hurjan pitkä, mutta teinin elämässä jo tuntuva. Toinen kuukausi vielä perään, niin takuulla on seksiäkin.

        Harva vaikkapa 30-vuotiaskaan seurustelee kuukautta harrastamatta seksiä, ja sentään teinillä on hormonimyrskyt paljon pahemmin päällä!


      • Mutta kuka maksaa??
        yllllli kirjoitti:

        Jos kuvittelet että suurimmalle osalle 14-vuotiaista seksin pitäisi olla utopiaa, niin olet todellakin väärässä. Sen varaan ei todellakaan kannata tuudittautua.

        Itse menetin neitsyyden 13-vuotiaana, vähän ennen kuin täytin 14. En ollut ikäluokastani aina neitsyyden menettänyt, todellakaan. Edes silloin. Ja siitä on jo yli 20 vuotta aikaa... Tilanne tuskin on muuttunut toiseen suuntaan.

        En ole koskaan vanhempiani syyttänyt siitä, että aloitin nuorena. Itseasiassa en edelleenkään koe mitään syytä syyttää ketään, koska en asiasta mitenkään ole kärsinyt. Minulla oli vakituinen poikaystävä, ehkäisy kunnossa jne.

        Se on totta, että 14-vuotiaissa on paljon eroja. Sen sijaan 16 vuotiaat alkavat kyllä ihan jokainen olla jo fyysisesti hyvin innokas petipuuhiin. Joillakin toki vakaumus, periaatteet tai ihan vaikka se ettei yksinkertaisesti saa seksiä estävät kokeiluja.

        Kuukauden seurustelu ei ole hurjan pitkä, mutta teinin elämässä jo tuntuva. Toinen kuukausi vielä perään, niin takuulla on seksiäkin.

        Harva vaikkapa 30-vuotiaskaan seurustelee kuukautta harrastamatta seksiä, ja sentään teinillä on hormonimyrskyt paljon pahemmin päällä!

        Noh... Ainahan on ollut niitä tyttöjä, jotka ovat jo 11-vuotiaina aloittaneet sukupuolielämän. Jo kymmeniä vuosia sitten he olivat "kiertopalkintoina" vanhempien poikien keskuudessa ja juttu kiersi siitä, että kovin paljoa ei tingata tarvinnut.

        Fiksumpi osa tytöistä odotti lukioikään ennen seksin aloittamista. Heille ei ihan jokainen poika kelvannut vain sen perusteella, että sattui sen karvanoppa-Corollan omistamaan. Ainakin 80-luvulla jakotasian maine oli taattu, mikäli tyttö kovin holtittomasti itseään jakeli joka jätkälle. Toki se ei häirinnyt tiettyä osaa tytöistä ja suurin osa heistä onkin nyt menossa jo kukaties miten monennella "kierroksella".

        Nykypäivänä pelin henki on selvä. Vielä 14-vuotiaidenkin kohdalla se vastuullisin väestönosa tietää kyllä, missä ne omat teinit ovat ja mitä tekevät. Sitten on tietenkin se toinen ryhmä yhteiskunnastamme, joka olettaa jo teinien olevan kypsiä tekemään kaikki itseään koskevat päätökset. Kun yh-äideillä itsellään aika kuluu Facebookin ja vaihtuvien "poikaystävien" parissa, omien lasten ajankäyttö ei luonnollisesti oikein kiinnosta.

        Teiniäitien tyttäret tuottavat aikanaan itse myöskin jälkeläisiä jo teineinä ja yhteiskunta maksaa viulut. Kyllä on ilo olla suomalainen veronmaksaja!


    • Viriili nainen

      Miksi aina ajatellaan, että samanikäiset pojat käyttävät tyttöjä hyväksi? Tytöt voivat olla kehittyneempiä, ja on heilläkin seksihalut! Vieläkin näkee paljon asennetta, jossa uskotaan tyttöihin ja naisiin "antajina", joita ei itseään oikeastaan seksi kiinnosta. Itse aloitin "omatoimiharjoittelun" 12-vuotiaana, ja miehen kanssa olin ensimmäisen kerran 16-vuotiaana. Uskon, että nuorena aloitettu seksi fiksujen kumppanien kanssa johtaa parempaan, rennompaan ja tyydyttävämpään seksielämään aikuisena.

      • Mitä sitten?

        No, miten sinun kohdallasi on käynyt? Oletko akateemisesti koulutettu? Hyväpalkkainen? Onko miehesi hyvä kumppani muutenkin kuin sängyssä?


      • Viriili nainen
        Mitä sitten? kirjoitti:

        No, miten sinun kohdallasi on käynyt? Oletko akateemisesti koulutettu? Hyväpalkkainen? Onko miehesi hyvä kumppani muutenkin kuin sängyssä?

        En nyt tajua, että miten kysymyksesi liittyvät mihinkään, mutta voin vastata kaikkiin kyllä.


      • Niinpä niin...
        Viriili nainen kirjoitti:

        En nyt tajua, että miten kysymyksesi liittyvät mihinkään, mutta voin vastata kaikkiin kyllä.

        Mikähän sen mahtaa taata, että ne nuoren tytön kumppanit ovat fiksuja? Mikä se sitten on se sopiva ikä? 11? 12? 13?

        Kun akateeminen olet, sinun on täytynyt epäilemättä tutustua tarkasti aiheeseen liittyviin tutkimuksiin?

        Onko sinulla kenties omia tyttäriäkin, joille suosittelet varhaista sukupuolielämän aloittamista? Mieluiten useita kumppaneita nopeasti ja nuorena, niin sukupuolielämästä tulee hyvää?


    • Anonyymi

      Tsk tsk tsk, se on kuule itse olen 14, ja minulla ihana ja rakastava poikaystävä.
      Kun olen 16 nii kyllä meillä suunnitelmissa on seksiä harrastaa kun ollaan valmiita ja kun aika on. Seksin suoja ikäraja on 16v!! Muista vain ilmoittaa nuorelle, kuinka käyttää esim kondomia yms. 👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8464
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2297
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe