Moi.
Onko muilla vauvoja, jotka lakkoilee maidon kanssa kiinteiden aloituksen jälkeen?
Meillä kohta 4,5 kk vauva, joka lakkoilee maidon kanssa. Ei meinaa millään ottaa ja tulee vaan huutoa. Ehkä 200-300 ml korviketta menee päivässä ja tissiä illalla ja kerran ainakin yöllä joskus aamulla. Pullosta tulee hirvee huutoa. En tiiä, miten saisin enemmän maitoa menemään. Onks kellään vastaavaa ja miten ootte saanu maidon menemään? Neuvolassa sanottiin, että aika tavallista. Oon siis vähentäny kiinteitä, mutta ei auta. Maito ei mee sen paremmin. Vauva ei sitten syö, se on ihan tyytyväinen, joten ei sillä nälkä taida olla. Kasvaa normaalisti.
maitolakko
14
1581
Vastaukset
- dfghjkl
voiko muksun päärynäpuuron tehä korvikkeeseen? vaikka siinä maitojauhetta. että sais kalsiummäärän kasvamaan, kun maitoa ei mene.
- ....
Antakaa vellejä! Ja vauvajogurtteja. Kasvissoseen voi korvata esim. perunaporkkanavellillä!
- puurot
itse teen kaikki puurot korvikkeeseen tai veteen korvikejauheeseen juuri tästä syystä.
Näin sitä maitoa menee melkein kolme desiä päivässä lisää.
Meillä syödään Muksu riisipuuroa ja Muksu kaurapuuroa.
En olen noihin makupuurohommiin lähtenyt, lisään tarvittaessa näihin kaurapuuroihin tai riisipuuroihin vähän marjasosetta. Välillä sekoitan riisiä ja kauraa sekaisinkin vaihtelun vuoksi. - ap.
.... kirjoitti:
Antakaa vellejä! Ja vauvajogurtteja. Kasvissoseen voi korvata esim. perunaporkkanavellillä!
vellit ei kelpaa. Lakkasi syömästä niitäkin.
- khcdsdf
puurot kirjoitti:
itse teen kaikki puurot korvikkeeseen tai veteen korvikejauheeseen juuri tästä syystä.
En olen noihin makupuurohommiin lähtenyt, lisään tarvittaessa näihin kaurapuuroihin tai riisipuuroihin vähän marjasosetta. Välillä sekoitan riisiä ja kauraa sekaisinkin vaihtelun vuoksi.Eli myös noissa muksu -puuroissa on maitojauhetta? Voi silti laittaa nesteeksi maitoa?
- sivusta seuraaja
khcdsdf kirjoitti:
Eli myös noissa muksu -puuroissa on maitojauhetta? Voi silti laittaa nesteeksi maitoa?
Muksu riisipuurossa ei ainakaan ole. Mä laitoin joskus päärynäpuuroon maitoa pohjaksi ja vauvalla meni maha kovalle. Voi olla liian "suolaista" (=elektrolyyttipitoista) jos laittaa tuplamaidot. Eli tarvitsisi sen lisäksi edes jotain nestettä.
- vielä!
puurot kirjoitti:
En olen noihin makupuurohommiin lähtenyt, lisään tarvittaessa näihin kaurapuuroihin tai riisipuuroihin vähän marjasosetta. Välillä sekoitan riisiä ja kauraa sekaisinkin vaihtelun vuoksi.Siis näissä meidän käyttämissämme riisi- ja kaurapuurojauheissa ei ole maitoa puurojauheessa.
- sfdffdf
Meillä joi 5-7kk iässä maitoa pullosta vain 200-300ml. Lisäksi annettiin jogurttia ja puurot tehtiin korvikkeeseen. Noilla kyllä kalsiumin tarve täyttyy.
Joskus 8-9kk iässä vauva sitten alkoi juomaan enempi maitoa ja saattaa nykyään esimerkiksi puuron kanssa juoda 1.5 dl maitoa.
PS: Muksun jauhepuurot voi tehdä korvikkeeseen. Useimmissa vauvojen jauhepuuroissa on muuten kalsiumia tosi paljon, joten vaikka ei maitoa paljoa joisikaan, niin puuroista kertyy helposti kalsiumia. - sfdffdf
sivusta seuraaja kirjoitti:
Muksu riisipuurossa ei ainakaan ole. Mä laitoin joskus päärynäpuuroon maitoa pohjaksi ja vauvalla meni maha kovalle. Voi olla liian "suolaista" (=elektrolyyttipitoista) jos laittaa tuplamaidot. Eli tarvitsisi sen lisäksi edes jotain nestettä.
ei meillä ainakaan ole mennyt maha kovaksi, vaikka kaikki puurot on tehty korvikkeeseen.
"Voi olla liian "suolaista" (=elektrolyyttipitoista) jos laittaa tuplamaidot. "
Ja tähän sanon, että höpö höpö:)
- 4+kk
meillä on nyt saman ikäinen poika, joka alkoi n. kolme viikkoa sitten ollessaan vielä pelkällä maidolla lakkoilla joka syöttökerta. Juonut pullosta, nyt maito ei mennyt alas, vesi kylläkin, joten oletin lakkoilevan lähinnä maitoa, ei pulloa. Kokeilin" omin nokkineni" soseilla, ja voi sitä pojan riemua kun sai lusikasta syödä: kaikki meni, ja sen päälle maistui ja maistuu pieni maitotilkkakin. Olen nyt pari vkoa antanut soseita, lounaalla ja päivällisellä, ja nyt ekana aamuna puuroa, koska ei 12 tunnin yöunien jälkeen taaskaan suostunut juomaan pulllosta maitoa-eikä velliä. Olen kokeillut velliä muutamaan otteeseen, mutta ei kelpaa sekään pullosta, lusikasta tai mukista kyllä, en tiedä miksi. Mietin vain kuinka saan nyt tuon vellin alas, eikö sitä pitänyt antaa ennen puuroja? Maitoa tarjoan aina ekana ja olen pyrkinyt vielä antamaan vain lounaan ja päivällisen kiinteänä, mutta tuo kyllä osoittaa aika pian jos maito ei kelpaa ja tahtoo tuhdimpaa.
Onko muuten vellin väliinjättämisestä jotain haittaa?
Meillä on ollut aina hyväruokainen ja iso vauva, maitoa mennyt paljon, paitsi viimeaikoina kun on lakkoillut ja painookin hieman pudonnut. Kiinteitä syö todella hyvin, maitoa mennyt nyt ehkä max. 600 ml vrk- vauva on 4kk ikäisenä 7800 g ja 69 cm pitkä, en ole vielä laskenut onko tuo määrä tarpeeksi enkä kysynyt neuvolasta koska kohta on 5 kk tarkastus ja siellä tulee puheeksi.- ap
Kiitos vastanneille ja kiva huomata, että me ei olla ainuita.. Ei kai vellin väliinjättämisestä mitään haittaa oo. Meillä ei nyt ainakaan mene velliä ja puuro pitää kyllä yöllä nälän kurissa. Oikeestaan vaan mun mielestä parempi, jos syö puuroa kuin velliä. Ehkä sitten sais maitotilkankin menemään alas. Ei ainakaan kantsi yrittää maitoa heti syönnin päälle vaan tunnin parin päästä. Niin meillä saattaa mennä ehkä 100 ml joskus. Voiskohan 4,5 kk jo antaa niitä jugurtteja siis vauva?
- 1+17
ap kirjoitti:
Kiitos vastanneille ja kiva huomata, että me ei olla ainuita.. Ei kai vellin väliinjättämisestä mitään haittaa oo. Meillä ei nyt ainakaan mene velliä ja puuro pitää kyllä yöllä nälän kurissa. Oikeestaan vaan mun mielestä parempi, jos syö puuroa kuin velliä. Ehkä sitten sais maitotilkankin menemään alas. Ei ainakaan kantsi yrittää maitoa heti syönnin päälle vaan tunnin parin päästä. Niin meillä saattaa mennä ehkä 100 ml joskus. Voiskohan 4,5 kk jo antaa niitä jugurtteja siis vauva?
kokeillut antaa korviketta huoneenlämpöisenä tai hieman viileänä? Meillä pikkuneiti teki maitolakon myös tuossa iässä ja puloivahingossa huomasin, että eihän neiti lakannut pitämästa maidosta, vaan lämpimästä maidosta. Yksinketrainen juttu ja mielestäni kokeilemisen arvoinen ;)
- Putroo
Ostin pitkään Muksun kaurapuuroa, koska sen saattoi tehdä maitoon ja näin maitoa (korviketta) meni enemmän. Muissa puuroissa (Piltti) oli ohjeena tehdä veteen. Tarkemmin katsottuani huomasin kuitenkin, että Piltin puuroissa oli enemmän kalsiumia yhdessä desissä valmista puuroa kuin yhdessä desissä korviketta. Muksun kaurapuurossa ei ole lisättynä kalsiumia lainkaan. Näin ollen kalsiumia tuli Piltti-puuron kanssa enemmän kuin vaikka tekisi Muksu-puuron maitoon.
Muksu-kaurapuuro tosin mielestäni maistuu ja näyttää enemmän oikealta puurolta, Piltti on omituisen hajuista ja väristä. Mutta enhän minä sitä syö...- poika..
--eikä meidän poika, siis suostunut syömään Piltti-puuroa. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283