Macin Office-tiedostot

AkeMakePeraMä

Macin ostaminen on alkanut houkuttelemaan kovasti, mutta yksi tyhmä kysymys ohjelmistoihin liittyen minulla olisi.

Eli töissä on käytössä MS Office. Saako näitä MS Office-tiedostoja auki Mac Officella? Vastaavasti, voinko tehdä kotona esim. Powerpoint-esityksen Mac Officella ja seuraavana päivänä töissä kokouksessa avata tuon tiedoston Microsoftin Officella? Olisi noloa jos esitystä ei saisikaan auki, varsinkin kun työkaverit on hyvin Mac-kielteisiä...

Innostus Mac-koneeseen on tullut loistavan iPhonen myötä. Parempaa ja helppokäyttöisempää älypuhelinta en ole ikinä nähnyt. Jos macbookit on yhtä hyviä, ei paluu pc-maailmaan enää kiinnosta.

7

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jamperi

Kiinnostaa myöskin se että pelittääkö normi wlan (siis pc:ssä toimiva) samanaikasesti macissä.

Officet kuulemma pelittää.

• jooooo

langaton verkko toimii meillä kotona löytyy useita pc koneita ja muutama mac ei ongelmia
        samoin office 2007 ja office 2008 mac ei sopivuus ongelmia

• mac mini..

Mulla on Mac Mini ja kotini langaton verkko toimii, mutta jos käynnistän Windowsin puolelle (BootCamp), se ei kirvelläkään suostu yhdistymään langattomaan verkkoon????? Eikä tuttujen Windows läppäritkään?

iPhone ja PlayStation 3 myös toimivan tässä langattomassa verkossa.

• 1stMacFinn

Olen 15 vuotta käynyt tiedostonvaihtoa Windows-Officen käyttäjien kanssa. Eipä juuri ongelmia ole näkynyt.

Seminaareissa on usein ollut mun MacBook Pro kiinni tykissä ja kaverit ovat antaneet omia PPT-tiedostojaan esitettäväksi. Eipä ole ollut vaikeuksia. Edes vaikka käytän itse eniten Keynotea (ja sillä avaan myös ne PPT:t).

Olen myös liittynyt monenlaisiin wlan-verkkoihin, onnistuen. 802.11 on 802.11 oli käytössä Windows tai Mac OS X. Ainoat ongelmat ovat olleet käyttäjätunnusten ja salasanojen kanssa, kun toisten ylläpitämissä verkoissa edes talon oma väki ei niitä tahdo löytää.

• Macit ovat kyllä PC koneita, se on vaan Applen merkki. Vähän niinkuin HP:llä on vaikka Elitebookit, (ja umpisurkeat Pavilionit!), Panasonicilla Toughbookit ja jne. Ja joo, on ne Macbookit hyviä, joskaan ei ainoita helppokäyttöisiä malleja.

• Totuus.

Vielä puolenkinkymmentä vuotta sitten mäkki oli hankala työhommissa, omituisia tiedostomuotoja. Syynä käyttäjät tallentelivat ties miten, kun eivät tajunneet formaateista yhtään mitään.

Nyt mäkkeihin saa jo tavallisia ohjelmia, eikä käyttäjä pääse enää tyhmyyttään tyrimään. Osta MsOffice, ei suotta tarvitse pelleillä mäkin omituisten ohjelmien kanssa ja tiedostojen muutteleminen jne on selkeetä, kun on ammatttiohjelma kotona ja töissä. Osta kuitenkin oikea versio, Home&Studenttia ei saa käyttää työhommissa.

• 1stMacFinn

Mä olen käyttänyt Maccia ihan työhommissa jo liki kakskytävuotta. Eikä ole vielä tullut vastaan omituisia tiedostomuotoja. Eikä muuten omituisia ohjelmiakaan.

Mutta hyvä kun kerroit, että niitä on, omituisia tiedostomuotoja ja omituisia ohjelmia, toivottavasti osaan sitten varoa kun tulee vastaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9484
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2990
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      41
      2759
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2601
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      198
      2018
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      100
      1916
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1863
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1409
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1254
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1231
    Aihe