Mobilisti on nyt sitten keksinyt uuden keinon tilausmyyntinsä kasvattamiseen. Eri lehti irtonumeron ostajalle ja tilaajalle! Ainakin paapperilla ja toimituksen kehityspalaverissa loistava idea vaan miten käytännössä? Itse olen pysyttäytynyt Mobilistin irtonumero-ostajana ihan sen vuoksi että jos jossain vaiheessa käy ko. lehden öyhötys turhan raskaaksi. Ja nyt sitten pitäisi maksaa "vajaasta" lehdestä täysi hinta. Mitäs itket, tilaa, sanoo joku. Mutta jospa en jaa lehden toimituksen kaikkia yhteiskuntapoliittisia/historiallisia näkemyksiä ja olen ylipäätään sitä mieltä että autoharrastelehden pitäisi olla neutraali. Ostan jo irtonumeroina säänöllisesti Mobilistin lisäksi Klassikernin, Classic Motor Magazinen, Bilsport Classicin, Retron, Oldtimer Marktin, Muscle Carsin, ja satunnaisesti Mercedes Benz Classicin, Octanen, Classic & Sportscarin ja Classic Cars & Thoroughbredin. Tilaan tällä hetkellä ainoastaan Klassikot. V-ttu, eli Mobilistia ilmankin siis pärjään jos niikseen tulee...
Mobilisti-lehti uudistuu
20
1251
Vastaukset
- Retkuilija
kaupan hyllylle saa jäädä kun kerran pitää ahneeksi ruveta.
- Sakarisikari
Paljonks sattuis sen ostaminen? Kaurapuuro jäis syömättä? Ootko köyhä vai nuuka?
- Koneparta
Pitäiskö tähän vastata? Mitä on "öyhötys"? Meinaat tiukkapipo, että kesken tilausvuoden, vaikka puolivälin jälkeen, alkais yhtäkkiä siellä enemmän öyhöttää, niin jäljellä olevat muutamat maksetut nrot tulee sinne ikäänkuin turhaan.. Taidat olla vähän väärällä alalla, ota pilleri.
Mobilisti on Suomen ainoa autolehti, jota kestotilaan (tai tilaan yleensäkään, kun muut ei kiinnosta). Isoilla kustannusyhtiöillä kestotilaajia syrjitään, kun uusia lukijoita houkutellaan milläkin keinolla tilaamaan kuivia saman kaavan värittömiä "kaikkia miellyttäviä" lehtiänsä alehinnoilla ja lahjoilla, kun kestotilaajaa kupataan. Mobla osaa hommansa ja palkitsee uskolliset tilaajansa.. Tulee tilattuna aikaisemmin, on extrasivuja ja säästää rahaa.. OK!- Kalkkis60
Itse olen kestotilaaja vuodesta 1981 - nyt on kuitenkin alkanut entistä enemmän käymään hermoon tämän "uuden sukupolven" toimituksen besserwissermäinen vouhotus - oli KLB:lläkin varmaan huonot hetkensä, mutta hänen juttujaan olen aina jaksanut lukea mielihyvällä - siksi Seniorin tilaukseni jatkuu niin pitkään kun KLB pysyy ruodussa - mutta tämän Mobilistin kestotilaus taitaa loppua tähän jaksoon.....
- Kestotilaaja vm.-76
Kalkkis60 kirjoitti:
Itse olen kestotilaaja vuodesta 1981 - nyt on kuitenkin alkanut entistä enemmän käymään hermoon tämän "uuden sukupolven" toimituksen besserwissermäinen vouhotus - oli KLB:lläkin varmaan huonot hetkensä, mutta hänen juttujaan olen aina jaksanut lukea mielihyvällä - siksi Seniorin tilaukseni jatkuu niin pitkään kun KLB pysyy ruodussa - mutta tämän Mobilistin kestotilaus taitaa loppua tähän jaksoon.....
Itsekin olen lehden kestotilaaja, mutta ikävuosiltani vielä "nuorukainen" (ainakin verrattuna KLB:hen). Pidän lehdestä ja sen tavasta tehdä asiantuntevia juttuja. Tietoa on välillä hengästyttävän paljon, mutta ote on silti ironinen ja kyseisen ajan ilmiöille kumartamaton. Toimituksen verbaliikka-akrobatia lämmittää erityisesti.
KLB:n tietomäärä alasta on valtava ja ahmin KLB:n jutut aina alusta loppuun suurella mielenkiinnolla. Joskus vain harmittaa tavanmukainen nuorempien harrastajien "mollaaminen". Milloin käyttäydytään asiattomasti, milloin ei osata arvostaa juuri oikeita autoja ja niiden malleja, milloin tingitään liikaa, jne... Varmasti meitä nuorempiakin harrastajia on moneen junaan, mutta "märkäkorvien" ohjaaminen välillä suoraan sanoen kettuilulla voi aiheuttaa enemmän hallaa kuin hyötyä loppupelissä.
Monelle nuoremmalle ja usein perheelliselle harrastajalle se tunnetumpi ja yleisempi (KLB:n mukaan "muodikkaampi"= aidon harrastajan halveksima) automalli voi olla järkevä tapa harrastaa mobilismia. Osia saa helpommin eikä ylläpito ole kauheasti aikaaviepää ja aikaa jää perheelle ja lapsillekin. Ja moni voi oikeasti arvostaa vanhalla autolla ajamista enemmän kuin armotonta harvinaisen autonmallin rakentamista jossa aikaa menee valtavasti osien etsimiseen tai jopa tyhjästä rakentamiseen, puhumattakaan taloudellisista rajoitteista monen kohdalla. Arvostan Mustangilla ajavaa samalla tavalla kuin 20-luvun harvinaisen kanttiauton ajajaakin. Heillä vain erilaiset lähtökohdat harrastuksessaan...
Silti ajansaatossa me nuoremmat harrastajat jatkamme harrastusta vaikka EU ja ilmastonmuutosasiamiehet keksisivät mitä tahansa esteitä harrastaa vanhoja ajopelejä. Nuoremmista harrastajista kasvaa tulevat gurut, mutta niitä ei synny jatkuvalla piikittelyllä. Sen pedagogiikan aika kasvatuksessa on mennyt jo ohi ;)
Jatkan tilaustani ja odotan uutta ehteä aina innolla. - kelpppa
mobilisti on nykyajan v8- magazine. parahia autolehtiä mitä on.
- mobilinisti
siis mitvit?
Olen Mobilistin kestotilaaja joten kiinnostaisi enemmän kuin vähän mikä helvetin viritys on luvassa?
Onko irtonumeroina myytävä lehti "vajaa" versio kestotilaajan saamasta numerosta vai päinvastoin?
Vai onko ideana se että lehdissä on (osittain) eri jutut jolloin irtonumerossa on sellaisia artikkeleita joita kestotilaaja ei näe kuin ostamalla jo maksamastaan lehdestä toisen irtonumeroversion?
Ylipäätänsä idea on niin aivokuollut kuin vain voi. Näin pienessä maassa ei näin kapean erikoisalueen lehteen voi riittää niin paljon korkeatasoisia juttuja että niistä voisi varioida kaksi eri aviisia.- Viiksivellu
Etkö lukenut lehteäsi, kun siinä on asiat jo aiemmin selostettu? Kestotilaajalla on lehden lopussa "tilaajasivut" extrana, muutoin sama lehti kuin kioskilla. "Tilaajasivut" lukee extrasivujen yläkulmassa. Uusimmassakin nrossa on 8 sivua enemmän artikkeleita kuin irtonumerolehdessä. Sisältösivulla 4 lukee "ei irtonumerossa" sisällöt. Otan kyl mieluummin nuo ylimääräiset sivut tilaajana samalla kun maksan vähemmän vuodessa kuin irtonumero-ostaja.
- tilaus katkolla
Viiksivellu kirjoitti:
Etkö lukenut lehteäsi, kun siinä on asiat jo aiemmin selostettu? Kestotilaajalla on lehden lopussa "tilaajasivut" extrana, muutoin sama lehti kuin kioskilla. "Tilaajasivut" lukee extrasivujen yläkulmassa. Uusimmassakin nrossa on 8 sivua enemmän artikkeleita kuin irtonumerolehdessä. Sisältösivulla 4 lukee "ei irtonumerossa" sisällöt. Otan kyl mieluummin nuo ylimääräiset sivut tilaajana samalla kun maksan vähemmän vuodessa kuin irtonumero-ostaja.
irtonumeron ostajia kohtaan, sitähän tämä on.
itse olen kestotilaaja ja minulle riittää, että lehti kannetaan kotiin ja vuosikerran hinta on hiukan edullisempi.
irtonumeron ostaja on aivan yhtä arvokas lehden lukija kuin tilaaja.
lehdessä mainostavien yritysten pitäisi laittaa tällainen kustantaja (toimitus) ruotuun rivakasti.
- laatua kiitos!
lehden lopetin ihan ensimmäisenä!hyvä alku joka kääntyi syöksykierteeseen unskeineen.pintaa ja rimaa raapien tehtyjä juttuja tavallisista hinnat alk 4d ja usein huonokuntoisista käyttiksistä.tulevat klassikot pellepalstalla tuntuu mikä tahansa olevan klassikkoainesta.mukaan kun sotketaan artikkeleita honda monkeystä,ruotsista haetusta M pappabemarista hehkutuksin ja leluista,rubikin kuutiosta,commodore 64 ym tilantäytettä ilman mitään mielenkiintoisia teknisiä juttuja tai taustatietoa esiteltävistä autoistakaan kehityskaarineen niin se on moro sille lehdelle!esimerkiksi kälviäläiseltä romikselta otetuissa kuvissa tietämys etsiä ja halu edes yrittää/kävellä 3m lukemaan vehkeen merkki ilman arvailua umpimähkään oli ylivoimainsta.kuka tahansa ns harrastaja tunnisti esim farmari lancerin ja rideau merkkikilpi ei kovinkaan mystinen:meteor alias mercuryhän se kanadan omana merkki/mallina.Mobilisti aivan toista luokkaa ja valovuoden parempi!ainoastaan KLB katkeruus itäystävien touhuista vi..ttaa samoin tuntuu herralla olevan paalua ostaa/kerätä hyvinkin laajaa kalustokokoelmaa ynnä suunapäänä kaikki mahdollinen talteen menttaliteetillä...Y.Bremerin piilomainonta samoin härskiä!samat koslan oman ilmoituksen ohella myös yksityisille tarkoitetulla myydään palstalla=)moblan lisäksi tulee luukusta:muscle car ja mopar muscle.V8 magazinen lopetin jo aikoja päiviä täysin romahtaneen laadun vuoksi.eihän siinä tuning/hot rod/rodi ja pakollisen HD jutun lisäksi jotka hypitään yli,ainuttakaan juttua normaalia alkuperäisyyttä arvostavalle tyypille.mikäli on ,se on ostettu/käännetty jenkkilehdestä/svedulehdestä ja kohteena 50 tuhannen kärry(hemi,shelby,Boss..tai joku muu ERIKOISUUS.) johon toiset 50 tuhatta ammattientisöijille..tai valmiiksi laitettu kärry suomeen ostettuna ISOLLA rahalla(vai oliko se ISIN rahalla=).noista muista mainitsemistasi lehdistä en juuri tiedä, kun henk koht ei euro/japski tai itäautot kiinnosta=(
- Mobiili...
Ittekkin oon ostanu noin puolet lehdistä irtonumerona / vuosi. Kyllä tän "uudistuksen" takia lehti saa jäädä lehtihyllyyn. Onneks pystyn vaikkuttamaan??? tavalla tai toisella kun en osta kyseistä lehteä.
Olen kyllä ollu lehden tilaajana, mutta posti/itella ei osannu kantaa lehteä mun postilaatikkoon niin katsoin paremmaksi lopettaa yleensäkkin lehtien tilaamisen. Tuli viikon parhaassa kaksi myöhässä. Ostan irtonumeroina ne lehdet mitkä kiinnostaa sisällön puolesta.
No onpa yks lehti vähemmän. Kiitos Mobilistin väelle, rahat säästyy!- Nuorempi mobilisti
Kiitos suoraselkäisen kustantajan, tilasin juuri Mobilistin kestotilauksena. Tähän asti olen ostellut satunnaisesti irtonumeroita.
Kaikissa muissa lehdissä (TM, TL ja mitä niitä nyt onkaan) kestotilaaja maksaa kalleimman hinnan. Irtonumero-ostajille on usein tarjouksia ja lyhyitä pätkiä tilaavat saavat lehtensä kaikkein halvimmalla. Siinä jos missä koijataan apinaa.
Eikä tuossa ajatuksessa tilaajille annettavasta extrasta ole mitään uutta. Esim. Tuulilasilla on pitkään ollut erilaisa teemanumeroita, kuten Turbo, joka on toimitettu vain tilaajille. Teknarin kestotilaajat ovat saaneet iät ja ajat paksun autokuvaston, ilmaisen pääsyn laajemmille nettisivuille jne. - Aito Mobilisti
Nuorempi mobilisti kirjoitti:
Kiitos suoraselkäisen kustantajan, tilasin juuri Mobilistin kestotilauksena. Tähän asti olen ostellut satunnaisesti irtonumeroita.
Kaikissa muissa lehdissä (TM, TL ja mitä niitä nyt onkaan) kestotilaaja maksaa kalleimman hinnan. Irtonumero-ostajille on usein tarjouksia ja lyhyitä pätkiä tilaavat saavat lehtensä kaikkein halvimmalla. Siinä jos missä koijataan apinaa.
Eikä tuossa ajatuksessa tilaajille annettavasta extrasta ole mitään uutta. Esim. Tuulilasilla on pitkään ollut erilaisa teemanumeroita, kuten Turbo, joka on toimitettu vain tilaajille. Teknarin kestotilaajat ovat saaneet iät ja ajat paksun autokuvaston, ilmaisen pääsyn laajemmille nettisivuille jne.Mobilistin kestotilauksen, lehti on mennyt alas kuin lehmän häntä. Viimeisin numero oli varsinainen pohjanoteeraus. Kälynen lauluauto-Lincolnin raato jota ei oltu uskallettu edes kuvata. Ja sitten Ritmo ja Valiant joita ei oltu osattu kuvata eikä kummastakaan saatu edes kelvollista tekstiä aikaiseksi. Varsinkin Valiant aikanaan paljon myytynä autona olisi ansainnut kunnon jutun. Loput pikkupoikien puuta heinää paskaa. Ylimieliset nilkit pitää itseään Kaikkien Alojen Asiantuntijoina, tietäähän sen miten siinä käy.
- Retkuilija
Aito Mobilisti kirjoitti:
Mobilistin kestotilauksen, lehti on mennyt alas kuin lehmän häntä. Viimeisin numero oli varsinainen pohjanoteeraus. Kälynen lauluauto-Lincolnin raato jota ei oltu uskallettu edes kuvata. Ja sitten Ritmo ja Valiant joita ei oltu osattu kuvata eikä kummastakaan saatu edes kelvollista tekstiä aikaiseksi. Varsinkin Valiant aikanaan paljon myytynä autona olisi ansainnut kunnon jutun. Loput pikkupoikien puuta heinää paskaa. Ylimieliset nilkit pitää itseään Kaikkien Alojen Asiantuntijoina, tietäähän sen miten siinä käy.
joka helvetin numerossa.
- Stuz
Retkuilija kirjoitti:
joka helvetin numerossa.
Nimimerkki "Aito Mobilisti" puhuu täyttä asiaa ! tuo potaska voi mennä täydestä näihin nuoriin pullamössösukupolviin, mutta meihin täysi-ikäisiin se ei valitettavasti uppoa !
- taidolla
Aito Mobilisti kirjoitti:
Mobilistin kestotilauksen, lehti on mennyt alas kuin lehmän häntä. Viimeisin numero oli varsinainen pohjanoteeraus. Kälynen lauluauto-Lincolnin raato jota ei oltu uskallettu edes kuvata. Ja sitten Ritmo ja Valiant joita ei oltu osattu kuvata eikä kummastakaan saatu edes kelvollista tekstiä aikaiseksi. Varsinkin Valiant aikanaan paljon myytynä autona olisi ansainnut kunnon jutun. Loput pikkupoikien puuta heinää paskaa. Ylimieliset nilkit pitää itseään Kaikkien Alojen Asiantuntijoina, tietäähän sen miten siinä käy.
ja asenteella kannattaa pistää pystyyn oma lehti, kun tiedät noinkin paljon...
Kyllä kritiikinkin voi antaa rakentavasti, tuollainen "tallintakainen" sivistymätön junttimainen kiroilu ei uppoa meihin nykyiseen "pullamössösukupolveen". Me osataan näes käyttäytyä ;)
PS. annat varmaan vaimolle sapuskoista palautetta samaan tyyliin, siitä naisväki tykkää! - Bassibazuuki
taidolla kirjoitti:
ja asenteella kannattaa pistää pystyyn oma lehti, kun tiedät noinkin paljon...
Kyllä kritiikinkin voi antaa rakentavasti, tuollainen "tallintakainen" sivistymätön junttimainen kiroilu ei uppoa meihin nykyiseen "pullamössösukupolveen". Me osataan näes käyttäytyä ;)
PS. annat varmaan vaimolle sapuskoista palautetta samaan tyyliin, siitä naisväki tykkää!Toisaalta pitää muistaa, että nämä äänessä olevat tiukkapipoiset "nyt riitti aidolle miähelle" ovat pieni vähemmistö, joille ei koskaan ole tarpeeksi hyvin ja omat saavutukset on mitä lie sattuu. Aina tulee tilalle vastaavasti isompi määrä uusia, jotka ovat hiljaa tyytyväisiä. Suomalainen on yleensä hiljaa silloin, jos kaikki on OK..
- CWo
Hyvä lehti ja tuo sivujen lisääminen tilaajille mainio juttu.
Se on tavallaan kanta-asiakas etu.
Kääntäen sama asia: yksi firma tarjoaa uusille asiakkailleen liittymistarjoukseen osallistumisia vaikka minkälaisiin arvontoihin. Vanhat asiakkaat, ketkä nämäkin palkinnot kustantavat, eivät voi osallistua..- Uusi tulokas
Tilaajasivut ja uuden lehden saanti aikaisemmin kuin irtonumeron ostaja ovat tyypillistä pussihousu kulttuuria. Vielä kun tilaajakortilla sais rompetorilta vähän parempia osia tiskin alta... vai saako?!?
Sisäsiittoisia kyräilijöitä kaikki, varmaan viel erikseen kaveeraavat hangon ja kotkan pussikansa! - Dart
Uusi tulokas kirjoitti:
Tilaajasivut ja uuden lehden saanti aikaisemmin kuin irtonumeron ostaja ovat tyypillistä pussihousu kulttuuria. Vielä kun tilaajakortilla sais rompetorilta vähän parempia osia tiskin alta... vai saako?!?
Sisäsiittoisia kyräilijöitä kaikki, varmaan viel erikseen kaveeraavat hangon ja kotkan pussikansa!Näinhän se on, että parhaat jutut luetaan lehdestä eikä osia myydä millekkään hiton räppäri lökäpöksylle ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä892888Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845