Vanhat syöttötuolit

Syöttötuoli

Onko missään tietoa vanhosita syöttötuoleista?
Meillä kotona on sellainen vanha vihreäksi maalattu syöttötuoli
jonka saa taitettua myös pöydäksi.
Se on ostettu varmaan joskus 70-luvulla.

Olisi kiva tietää onko muilla säästössä näitä syöttötuoleja
tai vieläkin vanhempia.

5

1252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkajdfsflkjöfdjalkök

Kun olin lapsi 1980-luvulla, meillä oli sellainen ja se annettiin serkuille ja kuulemma he ovat antaneet sen toisen puolen serkuilleen ja siellä se kiertää edelleen niitten suvussa. On ennen ollut kestäviä tavaroita kun ei vieläkään mene rikki. Meille on tulossa vauva ja haluaisin löytää meidän vauvalle sellaisen perinteisen syöttötuolin, vaan eipä ole kaupoissa enää sellaisia.

• äiti itsekin

Niemen tehtaiden mallistoon taittuva syöttötuoli on tullut jo 1950-luvulla.

Lastentarvikeliikkeissä on vastaavaa mallia nykyään tarjolla ainakin nimellä "Väkinen", sekä taittuvana että suorana mallina.

Monessa perheessä/suvussa syöttötuolit ovat kiertäneet vuosikymmeniä ja vanhoja löytää myös huuto.netistä jatkuvasti.

• kerran näin

Aiemmin toimin huonekalujen entisöijänä, ja kerran asiakas toi todella vanhan syöttötuolin, joka oli aivan ihana. Se oli varmaan 1800-1900 lukujen vaihteesta. Tuoli oli sorvattua pyökkiä, vaalean ruskeaksi käsitelty ja siinäkin oli tuo mekanismi että sen sai kiepautettua pöydälliseksi yhdistelmäksi. Pöytäosassa oli helmiä lapsen viihdykkeeksi sekä ihana kuva. Tuo tuoli oli kotoisin jostain Itävallasta ja oli kyllä aivan ihana.

• iltatähden äippä

pari vuotta sitten, ja äskettäin lahjoitin kunnalle, kun kukaan ei tuntunut kaipaavan sitä. Muuten samanlainen, puun värinen, ei vihreä.

Osasin arvostaa sitä koskapa olin sellaisessa itsekin istunut jo 40 vuotta sitten.

• Muksis1

Hei!
      Etsin sellaista Niemen tehtaan syöttötuolia, joka on 70-luvulta. Meillä on yksi, ja nyt tarvitsemme toiselle lapsenlapsellemme samanlaisen tänne mummolaan, kun vauvoja on kaksi kerralla.
      Oletteko aikeissa myydä sitä?
      Missä päin Suomea asutte?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3708
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      2900
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      268
      2709
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1885
    5. 219
      1418
    6. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1241
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1037
    8. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      2
      977
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      31
      974
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      90
      927
    Aihe