Onko missään tietoa vanhosita syöttötuoleista?
Meillä kotona on sellainen vanha vihreäksi maalattu syöttötuoli
jonka saa taitettua myös pöydäksi.
Se on ostettu varmaan joskus 70-luvulla.
Olisi kiva tietää onko muilla säästössä näitä syöttötuoleja
tai vieläkin vanhempia.
Vanhat syöttötuolit
5
1312
Vastaukset
- lkajdfsflkjöfdjalkök
Kun olin lapsi 1980-luvulla, meillä oli sellainen ja se annettiin serkuille ja kuulemma he ovat antaneet sen toisen puolen serkuilleen ja siellä se kiertää edelleen niitten suvussa. On ennen ollut kestäviä tavaroita kun ei vieläkään mene rikki. Meille on tulossa vauva ja haluaisin löytää meidän vauvalle sellaisen perinteisen syöttötuolin, vaan eipä ole kaupoissa enää sellaisia.
- äiti itsekin
Niemen tehtaiden mallistoon taittuva syöttötuoli on tullut jo 1950-luvulla.
Lastentarvikeliikkeissä on vastaavaa mallia nykyään tarjolla ainakin nimellä "Väkinen", sekä taittuvana että suorana mallina.
Monessa perheessä/suvussa syöttötuolit ovat kiertäneet vuosikymmeniä ja vanhoja löytää myös huuto.netistä jatkuvasti. - kerran näin
Aiemmin toimin huonekalujen entisöijänä, ja kerran asiakas toi todella vanhan syöttötuolin, joka oli aivan ihana. Se oli varmaan 1800-1900 lukujen vaihteesta. Tuoli oli sorvattua pyökkiä, vaalean ruskeaksi käsitelty ja siinäkin oli tuo mekanismi että sen sai kiepautettua pöydälliseksi yhdistelmäksi. Pöytäosassa oli helmiä lapsen viihdykkeeksi sekä ihana kuva. Tuo tuoli oli kotoisin jostain Itävallasta ja oli kyllä aivan ihana.
- iltatähden äippä
pari vuotta sitten, ja äskettäin lahjoitin kunnalle, kun kukaan ei tuntunut kaipaavan sitä. Muuten samanlainen, puun värinen, ei vihreä.
Osasin arvostaa sitä koskapa olin sellaisessa itsekin istunut jo 40 vuotta sitten. - Muksis1
Hei!
Etsin sellaista Niemen tehtaan syöttötuolia, joka on 70-luvulta. Meillä on yksi, ja nyt tarvitsemme toiselle lapsenlapsellemme samanlaisen tänne mummolaan, kun vauvoja on kaksi kerralla.
Oletteko aikeissa myydä sitä?
Missä päin Suomea asutte?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225081
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23953Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361310- 1011302
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17903viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61783- 37769