kokemuksia?

jy

oisko kellään kokemuksia, Volkswagen Polo Classicista 1.6 ? Auto olisi 00 vuoden malli. Auto tulis eka autoksi.

3

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poloska

      on mulla ollu käytössä 2v. Tosi hyvä ajettava, kulutusta en mitannu. Ovien kanssa saa olla tarkkana ettei lukkomekanismi jäädy, aseöljyllä voitelu auttaa. Kaasuläppäkotelo putsattu, toimi n.puolivuotta ja nyt taas oireilee. kierrokset heiluu 1500-2000 välillä vaikka kaasupoljin ylhäällä, nykii n.50km/h vauhdissa. Suosittelen tarkkaa tutkimista ja miel.asiantuntujan apua ennenkuin ostat.

      • variantissa....

        Sama vika oli Polo Variantissa, kierrokset heilui parintuhannen kieppeillä.
        Putsasin kaasuläpän kotelon aerosolilla, se taisi olla trikloorietyleeniä. Sitten moottorin kierrosluvut asettuivat 900 kierrosta/min. Toimii taas hyvin.
        Lukkoihin olen käyttänyt aseöljyä ruiskuttamalla sitä oven pielessä olevien kumitulppien kautta mekanismiin. Tähän vaivaan oli muuten palstalla joku ohje, jossa asennettiin ylimääräinen jousi mekanismin vapauttajaan.

        Olen ajanut tällä Pololla noin 305.000 km, eikä siinä ole ollut isompia vikoja. Yksi vesipumppu on vaihdettu ja kannentiiviste. Kannentiivisteen palaminen oli kyllä oma mokani, en tarkistanut jäähdytysnesteen määrää ja se oli vuotanut jostain letkuliitoksesta ja ajelin liian vähällä nesteellä.
        Tällä farmarilla olen reissannut useita kertoja Venäjällä ja lastia on ollut melkoisesti. Minusta se on ollut tosi luja auto, ei se ole jättänyt välille pahassakaan rasituksessa.

        Ostin toisen Polon tyttärelleni, samaa vuosimallia, mutta ajettu vain 125.000 km. Siinä on vielä vähän askaretta turvatyynyn kanssa. Toivottavasti sillä voisi ajaa vielä parisataatuhatta kilometriä!

        Pidän volkkareista, koska niissä on kohtalaisen selväpiirteinen tekniikka ja niitä pystyy korjaamaan ja ylläpitämään vähemmälläkin rahalla.


    • haluaisin....

      1,6 moottori olisi vähän tomerampi kuin 1,4. Tuskin se vie paljon enemmän polttoainettakaan.
      Autovahinkokeskuksella taitaa olla vielä myynnissä sellainen peli. Edullinen ja taisi olla aika vähät vauriot. Muistaakseni sininen.
      Minulla on ollut volkkareita aika monta. Yksi Jetta 1,6 oli myös.
      Minusta volkkarit ovat tosi asiallisia autoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe