Remington Thunderbolt

paskako?

Onko Remington Thunderbolt .22LR oikeasti epätarkka paukku. Kun googletin paukusta niin kaikissa ulkomaalaisissa viesteissä haukuttiin paukun hajontaa. Olis vaan tarjouksessa 25€/500kpl joten olis halpaa.

10

2126

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • patskahtaja

Thunderbolt (salamanisku) on nimensä veroinen patruuna. Ei iske kahta kertaa samaan paikkaan.
      Itsellänikin on iso laatikollinen noita pamauksenaiheuttajia. Joskus olen tuhonnut niitä kaverin kanssa pistoolilla oikein tulittamalla mutta monta sataa niitä on vielä jäljellä.
      Kiväärissä käytän SK-Magazinea. Se on edullinen (500 kpl purkki 40€) ja tasalaatuinen tarkka paukku vaikkei mikään kilpailupaukku olekkaan. Sillä kyllä ysin rinkiin mahtuu osumat jos piippu on oikeaan suuntaan.
      Jokainen paukkuhan onhieman omanlaisensa mutta tuo Thunderboltti vaikuttaa ihan jonniinjoutavalta. Tosin kokemusta on vain reilun parinsadan paukun verran.

• hillbergmounting

Esim Federalin Champion 20-25€ / 500 kpl riippuen liikkkeestä.

• patskauttaja
        hillbergmounting kirjoitti:

Esim Federalin Champion 20-25€ / 500 kpl riippuen liikkkeestä.

Federal Champpion on halpa paukku, itsellänikin niitä on vaikka kuinka. Niissä on kuitenkin se vika että ne eivät ole läheskään yhtä tarkkoja kuin SK. Toisekseen niitä ei voi ampua vaimentimen kanssa sillä ne ovat yliäänipaukkuja (HV=380m/s). Yliäänipaukut ovat yleensä halvempia kuin aliääniset (Subsonic) vaikka ovatkin tehokkaampia. Poikkeuksetta myös tarkkuus on huonompi.
        Nykyisin Suomessa kelpaa pienriistan metsästykseenkin piekkarin kuti jonka iskuenergia on piipunsuusta 100 joulea (ennen 150 J). Sen saavuttaa kaikki aliääniset paukut joten vaikka sorsia voi napsia vaimentimen kanssa pellolta jos muut luvat, metsästyskortti sekä metsästysoikeus alueella, ovat kunnossa.

• hillbergmounting
        patskauttaja kirjoitti:

Federal Champpion on halpa paukku, itsellänikin niitä on vaikka kuinka. Niissä on kuitenkin se vika että ne eivät ole läheskään yhtä tarkkoja kuin SK. Toisekseen niitä ei voi ampua vaimentimen kanssa sillä ne ovat yliäänipaukkuja (HV=380m/s). Yliäänipaukut ovat yleensä halvempia kuin aliääniset (Subsonic) vaikka ovatkin tehokkaampia. Poikkeuksetta myös tarkkuus on huonompi.
        Nykyisin Suomessa kelpaa pienriistan metsästykseenkin piekkarin kuti jonka iskuenergia on piipunsuusta 100 joulea (ennen 150 J). Sen saavuttaa kaikki aliääniset paukut joten vaikka sorsia voi napsia vaimentimen kanssa pellolta jos muut luvat, metsästyskortti sekä metsästysoikeus alueella, ovat kunnossa.

mutta yliäänähtäviähän olivat aloittajan "secundaremaritkin". Federarilta löytyy myös halpa Champion Target, mikä on näitä "slow motioneja".
        Minun "Anschutz"- kiväärissäni ja "Anschutz Exemplar"-pistoolissani Federalit käyvät tositarkasti. Veikkaisin, pahemmin yrmimättä, että aseesi on tsekkiläinen.

• r333

mutta harva ase siitä pitää. itse sain pakuspippupaikkalilla sillä pienemmät kasat kuin federal statardiilla

• potskispou

Ihan tämän kyselyn johdosta otin ko. paukkuja radalle mukaan. Remari teki samanlaista kasaa kuin muutkin nopeahkot paukut. Kasa oli tosin huomattavasti suurempi kuin Winsun Subeilla tai SK.lla.
      Paukku sopinee erinomaisesti pistoolipaukutteluun jossa tarkkuus heittää meillä useimmilla jo siinä raudan takana.

• TOZ=hyvä ase

Erittäin hyvä paukku thunderbolt vanhassa paksupiippuisessa venäläisessä TOZissa,50metriltä saa ammuttua aikalailla joka paukun keskirinkiin (10mm) toki kärpäsiä tulee aina välillä ja myös laukeamattomia mutta aika harvoin,itse käytän ainoastaan juurikin tuota remingtonin thunderbolttia hinnan ja riittävän tarkkuuden takia. Moni tuntuu haukkuvan mutta toziin käypänen.

• uytrdcfgbnm

Paukku toimii pienoiskiväärissä, kun taas esim. 22 ruger revolverissa menee pitkin taulua, luodit lentävät pyörin epävakaasti, usein poikittain taulussa.

• Latailija

Kyllähän se vauhti tuppaa sotkea piekkarin käynnin.

• tozzi jo 5 vuotta

Mulla toi kevyt piippunen Tozzi potkasee aikalailla ammuttaessa remarin thundereilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      357
      1106
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      748
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      696
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      49
      590
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      588
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      320
      496
    8. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      481
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      471
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe