Tarinaa takuusta. Ostin 19" littunäytön 03.2007 ja se hajosi nyt helmikuun puolessavälissä. Otin yhteyttä myyjäliikkeeseen ja siellä naureskeltiin, koska en ottanut tätä kuuluisaa "lisäturvaa". Harmittelin, mutta ajattelin käydä valmistajan/maahantuojan kotisivulla, ja kas kummaa kun annoin tyyppi- ja valmistusnumeron, niin näytöllä olikin 3 vuoden valmistajan takuu. No mnäpä soittamaan maahantuojalle. Erittäin ystävällinen asiakaspalvelija tarkisti valmistusnumerosta ostopäivän ja ilmoitti ok, ja antoi tämän kuuluisan "Info xxx" puhelinnumeron, jonka kanssa voisi sopia toimenpiteistä. No niin, sitten alkoi rumba. Puhelimessa oli oikein viisas nainen, joka totesi, että lähettäkää postissa näyttö ja antoi osoitteen. Totesin, ettei käy, koska kyseessä on takuukorjaus, niin en maksa minkäänlaisia kustannuksia, haettakaa joko kuriirin välityksellä tai postin kautta. Pitkällisen väännön jälkeen posti kuulemma hoitaa asian ja sovittiin noutopäiväksi maanantai. Tulin edellisenä perjantaina puolilta päivin sairaalakäynniltä ja posti odotteli pihassa, kun piti kuulema noutaa joku paketti. Kyselin, että onko sinulla vuorattua pakkauslaatikkoa mukana, koska näyttö ei kestä kolhuja, jolloin posti katseli kuin H-Moilanen ja totesi, että sellaisia on, mutta ne pitää tilata etukäteen. Olin kyllä pakannut jo näytön aikaisemmin tyroksiin ja superloniin, koska tiesin kokemuksesta miten asiassa kuitenkin käy.
Meni kaksi viikkoa ja tiedustelin sähköpostilla, mikä on näytön tilanne. Parin runnin päästä tuli meili, että laite on lähetetty korjauksesta ja toimitettu lähimpään matkahuoltoon noudettavaksi. Täh? Näyttö oli jo korjattu kahden päivän kuluttua korjaamoon saapumisesta ja palautettu asiakkaalle, mutta kukaan ei ollut viitsinyt ilmoittaa minulle asiasta. Huvittavinta on, että matkahuolto säilyttää pakettia neljä vuorokautta ja perii ylittävältä osalta 3,8€/vrk, näin ilmoitti virkailija. Totesin pakettia noutaessa, että peri kulut lähettäjältä, koska tämä on takuu ja et ole ilmoittanut vastaanottajalle paketista, vaikka puhelinnumero oli osoitekortissa. Eli ajelin noutamaan pakettia 2 x 72 km ja tämä ilosta,että sain takuukorjauksessa olleen näytön hellään huomaani. Perinkö vielä noutokustannukset "Info xxx", koska takuu korjaus ei saa aiheuttaa minkäänlaisia kuluja asiakkaalle.
Muuten, näytön valmistaja on lyhentänyt takuuajan kahteen vuoteen 05.2007 ja sen jälkeen valmistetuilta näytöiltä, että joskus voi käydä hyväkin tuuri.
Takuu, takuu
Tällainen tarina
0
249
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 413446
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.352948Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1412809SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.692300Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s411772Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.861495Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai651046- 511026
- 77997
Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois3837