Tarinaa takuusta. Ostin 19" littunäytön 03.2007 ja se hajosi nyt helmikuun puolessavälissä. Otin yhteyttä myyjäliikkeeseen ja siellä naureskeltiin, koska en ottanut tätä kuuluisaa "lisäturvaa". Harmittelin, mutta ajattelin käydä valmistajan/maahantuojan kotisivulla, ja kas kummaa kun annoin tyyppi- ja valmistusnumeron, niin näytöllä olikin 3 vuoden valmistajan takuu. No mnäpä soittamaan maahantuojalle. Erittäin ystävällinen asiakaspalvelija tarkisti valmistusnumerosta ostopäivän ja ilmoitti ok, ja antoi tämän kuuluisan "Info xxx" puhelinnumeron, jonka kanssa voisi sopia toimenpiteistä. No niin, sitten alkoi rumba. Puhelimessa oli oikein viisas nainen, joka totesi, että lähettäkää postissa näyttö ja antoi osoitteen. Totesin, ettei käy, koska kyseessä on takuukorjaus, niin en maksa minkäänlaisia kustannuksia, haettakaa joko kuriirin välityksellä tai postin kautta. Pitkällisen väännön jälkeen posti kuulemma hoitaa asian ja sovittiin noutopäiväksi maanantai. Tulin edellisenä perjantaina puolilta päivin sairaalakäynniltä ja posti odotteli pihassa, kun piti kuulema noutaa joku paketti. Kyselin, että onko sinulla vuorattua pakkauslaatikkoa mukana, koska näyttö ei kestä kolhuja, jolloin posti katseli kuin H-Moilanen ja totesi, että sellaisia on, mutta ne pitää tilata etukäteen. Olin kyllä pakannut jo näytön aikaisemmin tyroksiin ja superloniin, koska tiesin kokemuksesta miten asiassa kuitenkin käy.
Meni kaksi viikkoa ja tiedustelin sähköpostilla, mikä on näytön tilanne. Parin runnin päästä tuli meili, että laite on lähetetty korjauksesta ja toimitettu lähimpään matkahuoltoon noudettavaksi. Täh? Näyttö oli jo korjattu kahden päivän kuluttua korjaamoon saapumisesta ja palautettu asiakkaalle, mutta kukaan ei ollut viitsinyt ilmoittaa minulle asiasta. Huvittavinta on, että matkahuolto säilyttää pakettia neljä vuorokautta ja perii ylittävältä osalta 3,8€/vrk, näin ilmoitti virkailija. Totesin pakettia noutaessa, että peri kulut lähettäjältä, koska tämä on takuu ja et ole ilmoittanut vastaanottajalle paketista, vaikka puhelinnumero oli osoitekortissa. Eli ajelin noutamaan pakettia 2 x 72 km ja tämä ilosta,että sain takuukorjauksessa olleen näytön hellään huomaani. Perinkö vielä noutokustannukset "Info xxx", koska takuu korjaus ei saa aiheuttaa minkäänlaisia kuluja asiakkaalle.
Muuten, näytön valmistaja on lyhentänyt takuuajan kahteen vuoteen 05.2007 ja sen jälkeen valmistetuilta näytöiltä, että joskus voi käydä hyväkin tuuri.
Takuu, takuu
Tällainen tarina
0
255
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2324152Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122624Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382345Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811426Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1151406- 481169
- 771085
- 59943
- 45936
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921