ryijyt

uusimaailmamulle

Tuossa katselin huutonetissä ryijyjä ja aloin miettiä,että oliko niillä joku muukin tarkoitus ennen,kun koristaa seinää?
Lämmittää....vai ihan vaan koristeena ja ajanvietteenä tehty?

5

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ee

      ainakin on ollut eli lämmikkeenä/peitteenä reessä pakkasella.

    • liyhb pouhå ioj

      Ja myös estää kaikumista. Vähän sama asia kuin gobeliineissa, joita on käytetty kivirakennuksissa ja linnoissa. Ja sitten niissä on oma symboliikkansa, mitä en tiedä, koska ei tekstiilit ole ikinä kiinnostaneet. Ja ollut kai jonkinlainen varallisuuden symboli, tietenkin. Ja uudemmathan on sitten lähinnä koristeita ja monet tunnetut taiteilijat ovat suunnitelleet myös ryijyjä.

      Tossa mainittiinkin rekiryijyt ja käsittääkseni niitä on käytetty peitteinäkin. Niistä on valtavasti kirjallisuutta, se kun on kovin historiallinen keksintö. Niinno, ryijy on luullakseni jonkinlainen "halpismalli" gobeliinista.

      Mutta mä en ole sen puolen erikoisasiantuntia, olen sitäpaitsi mies :DDD

      • okit

        joo.tuo olikin hyäv poitti tuo ääni-kaikujuttu.Tottahan se on ,enpä ajatellutkaan.
        Ja varallisuus...näinkin on.


        kodikkuutta .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe