Kotilo-kasvattajat

kotilofani1234

Olen hankkimassa 2-4 lehtokotiloa ja haluaisin kasvattajalta. Mistä löytäisin luotettavia lehto-kasvattaja? Mieluiten pohjois-suomen alueelta mutta helsingin lähellä asuviakin voi suositella nimittäin käymme siellä aina kesäisin. Haluaisin siis poikasia (n. 1-2kk ikäisiä). Suositelkaa...olen valmis maksamaan :)

11

955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Herppi.netistä varmaankin löytyy ja kultakotilo foorumilta.

    • neuvoja..

      saanen kysyä, mitä järkeä on OSTAA kotiloita, joita löytyy maastamme riesaksi asti. Senkus menee keräilemään ulkoa kesällä Ja jos kerran Helsingissäkin tulee käytyä, siellä niitä kyllä on ;) Ja kaiken kokoisia ja ikäisiä, kunhan vaan osaa etsiä oikeasta paikasta, oikeaan aikaan ja oikealla säällä.

      Kyllä joku lehtoja varmaan kasvattaakin, mutta useimmat vie poikaset takaisin luontoon tai tuhoaa munat.

      Kesällä voit tietty myös ihan vain ottaa yhteyttä henkilöön, joka asuu alueella, jossa lehtokotiloita esiintyy. Kotiloiden postitus on helppoa.

      • I <3 kotilot

        Hei!

        Minun mielestäni kotilot on ihania! Itse omistan 1 aksun ja aijon ostaa vielä lisää!


    • zippel

      Tule Hämeenkyröön ns jokimetsän alueelle ja mene metsään.Katsot tarkkaan jalkoihis sateen jälkeen,
      ettet liukastu niihin.Huomaat että niitä on satoja.

    • Isin oma tyttö

      Olen nyt Valtimolla täällä ei ole kotiloita : O huonoo asia

    • kiikka9

      Kyllä kotilot kannattaa ostaa kasvattajalta. Ne ovat varmasti tarkemmin valvottuja tautien varalta ja kun ovat poikasesta asti asuneet vankeudessa, voi ajatella myös,että hankinta on kotiloystävällisempi.
      minulla on poikasia ja olen kasvattaja
      ota yhteyttä osoitteeseen [email protected] jos vielä kiinnostaa. olen pk-seudulta

    • kiivilintu96

      haluaisin akaattikotiloita, kasvattajia oulussa,raahessa,oulaisissa?

      • Aksukasvattaja

        Mulla on nyt 9 akaattikotilonpoikasta keski-pohjanmaan seudulla, ja olen kasvattaja. Jos et halua suoraan kasvattajalta ostaa, niin Kokkolan Petpoint nimisestä eläinkaupasta niitä löytyy hinnalla: 5€/hlö Itse asun kruunupyyssä, mutta vien välillä kotiloita Kokkolaan eläinkauppaan. Suoraan minulta niitä saa hintaan 3€/hlö ::D


    • AKSU FANITTAJA

      HEIDO. Minäkin tahtoisin kotiloita aksukasvattaja... kuinka monta vapaana enää asun heinolassa voin ottaa vastaa postituksella,kiittti ja näkemiin.....

    • KAsvattaja

      Tosiaan kotilo kannattaa ostaa mialummin aina kasvattjalta jos on vaan mahollisuus. Lehtoja harvat vaan kasvattaa, kun niitä saa niin paljon luonnosta. Itse olen kasvattanut, mutta en enään koska siirryin akaatteihin. Joskus kasvatan luul. vielä lehtoja. Mutta se ei oikeastaan ole kannattavaa, koska poikasia harvat ostaa.

    • Anonyymi

      Moi, oon kasvattanut itse lehtokotiloita pari vuotta ja asun Helsingissä! Tän kesän lopulla (2025) olis vauveleita taas tulossa ja voin antaa vaikka ilmaseksi jos löytyy hyvä koti jossa perehdytään tarkasti kotilon tarpeisiin.🥰

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe