Olen hankkimassa 2-4 lehtokotiloa ja haluaisin kasvattajalta. Mistä löytäisin luotettavia lehto-kasvattaja? Mieluiten pohjois-suomen alueelta mutta helsingin lähellä asuviakin voi suositella nimittäin käymme siellä aina kesäisin. Haluaisin siis poikasia (n. 1-2kk ikäisiä). Suositelkaa...olen valmis maksamaan :)
Kotilo-kasvattajat
11
955
Vastaukset
- .
Herppi.netistä varmaankin löytyy ja kultakotilo foorumilta.
- neuvoja..
saanen kysyä, mitä järkeä on OSTAA kotiloita, joita löytyy maastamme riesaksi asti. Senkus menee keräilemään ulkoa kesällä Ja jos kerran Helsingissäkin tulee käytyä, siellä niitä kyllä on ;) Ja kaiken kokoisia ja ikäisiä, kunhan vaan osaa etsiä oikeasta paikasta, oikeaan aikaan ja oikealla säällä.
Kyllä joku lehtoja varmaan kasvattaakin, mutta useimmat vie poikaset takaisin luontoon tai tuhoaa munat.
Kesällä voit tietty myös ihan vain ottaa yhteyttä henkilöön, joka asuu alueella, jossa lehtokotiloita esiintyy. Kotiloiden postitus on helppoa.- I <3 kotilot
Hei!
Minun mielestäni kotilot on ihania! Itse omistan 1 aksun ja aijon ostaa vielä lisää!
- zippel
Tule Hämeenkyröön ns jokimetsän alueelle ja mene metsään.Katsot tarkkaan jalkoihis sateen jälkeen,
ettet liukastu niihin.Huomaat että niitä on satoja. - Isin oma tyttö
Olen nyt Valtimolla täällä ei ole kotiloita : O huonoo asia
- kiikka9
Kyllä kotilot kannattaa ostaa kasvattajalta. Ne ovat varmasti tarkemmin valvottuja tautien varalta ja kun ovat poikasesta asti asuneet vankeudessa, voi ajatella myös,että hankinta on kotiloystävällisempi.
minulla on poikasia ja olen kasvattaja
ota yhteyttä osoitteeseen [email protected] jos vielä kiinnostaa. olen pk-seudulta - kiivilintu96
haluaisin akaattikotiloita, kasvattajia oulussa,raahessa,oulaisissa?
- Aksukasvattaja
Mulla on nyt 9 akaattikotilonpoikasta keski-pohjanmaan seudulla, ja olen kasvattaja. Jos et halua suoraan kasvattajalta ostaa, niin Kokkolan Petpoint nimisestä eläinkaupasta niitä löytyy hinnalla: 5€/hlö Itse asun kruunupyyssä, mutta vien välillä kotiloita Kokkolaan eläinkauppaan. Suoraan minulta niitä saa hintaan 3€/hlö ::D
- AKSU FANITTAJA
HEIDO. Minäkin tahtoisin kotiloita aksukasvattaja... kuinka monta vapaana enää asun heinolassa voin ottaa vastaa postituksella,kiittti ja näkemiin.....
- KAsvattaja
Tosiaan kotilo kannattaa ostaa mialummin aina kasvattjalta jos on vaan mahollisuus. Lehtoja harvat vaan kasvattaa, kun niitä saa niin paljon luonnosta. Itse olen kasvattanut, mutta en enään koska siirryin akaatteihin. Joskus kasvatan luul. vielä lehtoja. Mutta se ei oikeastaan ole kannattavaa, koska poikasia harvat ostaa.
- Anonyymi
Moi, oon kasvattanut itse lehtokotiloita pari vuotta ja asun Helsingissä! Tän kesän lopulla (2025) olis vauveleita taas tulossa ja voin antaa vaikka ilmaseksi jos löytyy hyvä koti jossa perehdytään tarkasti kotilon tarpeisiin.🥰
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381401
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402