Groenedaeleista?

Grotskutyttö

Varasin juuri itselleni groenendael narttupennun, kokemusta koirista löytyy mutta entäs tämmönen? kauheesti puhutaan että tarttee hulluna virikkeitä ja hommaa ja touhua ja että tuhoavat kaiken, miten on?

Riittääkö tuommoselle se että käy 3 kertaa päivässä yli tunnin lenkillä, saa peuhata kolmen muun koiran kans, harrastaa agia ja tokookin sen verran että perusjutut oppii sekä näyttelyis käy? tietysti peruskoulutuksen lisäks kaikkia muitakin ''aivotyöskentelyvirikkeitä'', mut onko ne nyt muka niin KAMALAN hankalia mitä puhutaan? jotenkin vähän epäilen. ja kuulin juuri erään mieshenkilön väittävän, joka tykkää sakemanneista, että belgit yleensäkkin ovat luonnevikaisia koska ovat vilkkaita ja aina valmiita toimintaan! mun mielestä se on aika väärin väitetty, koska eikös rotumääritelmään kuulu juuri energisyys ja se että ovat aina valmiita toimintaan, tietty.

pennun vanhemmat ovat Je M'Appelle Mendez ja De chimindoa flick-flack, osaatteko kertoa näistä mitään, epilepsiariskit, luonteet yms?

4

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuhhuhu

      No tuo sun 'päiväohjelma' on takuuvarmasti rittävä belgianpaimenkoiralle! Todellista koiranelämää. Itselläni on tervu-uros, ja olen myös saanut paljonkin samankaltaista palautetta belggareista - että ovat ylivilkkaita jne. Mutta eiköhän se ole niin, että eri koirarodut sopivat erilaisille ihmisille. Belgianpaimenkoirat ovat vilkkaita ja aktiivisia - mutta mun mielestä sellainen juuri koiran pitääkin olla! Ja toisaalta - ihan mitä tahansa haluat koirasi kanssa tehdä - harrastaa ihan mitä tahansa, leikkiä, lenkkeillä, ajaa autolla, ihan vaan halia - belgianpaimenkoira on AINA TÄYSILLÄ MUKANA JA INNOISSAAN. Koskaan - siis ei edes murrosiän aikaan - ei ainakaan meidän koiran kanssa ole ollut minkäänlaisia motivaatio-ongelmia. Varsinkin kun sulla on muitakin koiria - yksinäinen belgianpaimenkoira voi olla tuhoamisviettinen, jos tylsistyy. Toisaalta paljon on kiinni koiran koulutuksestakin.

      Mielestäni belgianpaimenkoira on ehdottomasti paras koirarotu mitä löytyy! Tsemppiä ja iloisia koirahetkiä teille!

      • Grotskutyttö

        okei! joo ku oon vähän ihmetelly että vilkas koira mukamas on luonnevikainen, pisti kyl vähä vihaks mut ei se mitää, mä ainaki haluan vilkkaan koiran, ainakin on tekemistä sit! :)


      • uskoisinnäin
        Grotskutyttö kirjoitti:

        okei! joo ku oon vähän ihmetelly että vilkas koira mukamas on luonnevikainen, pisti kyl vähä vihaks mut ei se mitää, mä ainaki haluan vilkkaan koiran, ainakin on tekemistä sit! :)

        Kyllä varmasti riittää 2-3tuntia päivässä liikuntaa,ja sitten kun pääsee vielä harrastusten/koirakaverien pariin.Koiralle on myös hyvä päästä juoksemaan irti,niin saa kulutettua energiaa paljon paremmin/nopeammin.Kun otat itsellesi energisen koiran on hyvä,että olet valmis liikkumaan sen kanssa. Suurin osa koirien ongelmista/ongelma käyttäytymisestä tätä nykyä johtuu,vain liikunnan,ja muiden aktiviteettien puutteesta.Ne ovat koirille elintärkeitä,sillä koirat on luotu liikkumaan.


      • Belgin omistaja
        uskoisinnäin kirjoitti:

        Kyllä varmasti riittää 2-3tuntia päivässä liikuntaa,ja sitten kun pääsee vielä harrastusten/koirakaverien pariin.Koiralle on myös hyvä päästä juoksemaan irti,niin saa kulutettua energiaa paljon paremmin/nopeammin.Kun otat itsellesi energisen koiran on hyvä,että olet valmis liikkumaan sen kanssa. Suurin osa koirien ongelmista/ongelma käyttäytymisestä tätä nykyä johtuu,vain liikunnan,ja muiden aktiviteettien puutteesta.Ne ovat koirille elintärkeitä,sillä koirat on luotu liikkumaan.

        Vaikka belgi onkin ''ihana'', niin sen kanssa saa kyllä tehdä myös töitä että siihen pääse! Belgistä saa todella helposti aran luonnevikaisen pelkopurijan. Itsekin kyllä ehdottomasti belgiä suosittelen jos haluaa monitoimikoiran, mutta se pelkkä ottaminen ei riitä, itse täytyy olla asialla sosialistamisen ja koulutuksen kanssa!

        Mukavia hetkiä uuden koirasi kanssa, saat varmasti hyvän ystävän!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe