Olen tainnut nyt lopullisesti nolata itseni. Luulen ainakin niin. Toisaalta ajatukseni oli, että ensimmäisen kerran elämässäni ihan oikeasti kertoisin naiselle ihastuksestani, vaikka tietäisinkin, ettei häntä juurikaan kiinnosta. Nolaisin itseni siis ihan tarkoituksella. No aivan siihen en kyennyt, mutta epäilen, että nyt hän tietää (saatan olla yhä väärässä). Ehkä asia on tällä hyvä. Jos olisin tehnyt, mitä olisin halunnut, olisin kertonut hänelle, että hän on mielestäni upea, ihana ja viehättävä ja että haluaisin tutustua häneen. Voi olla ihan kaikkien kannalta hyvä, etten kertonut sitä. Tai sitten muutan mieleni ja teenkin sen jo huomenna :)
Jollakin keskustelupalstalla joku joskus kertoi, että oli todella vapauttavaa kertoa ihastukselleen tunteistaan, vaikka tiesi jo etukäteen, ettei tämä olisi kiinnostunut. Mitäs mieltä te olette: kannattaako kertominen? Vai onko se sittenkin vain turhaa toivon elättelyä?
Kertominen
24
1107
Vastaukset
- djfnmv
Miten niin hän ehkä ymmärtää, tai sitten ei ymmärrä? oletko vihjaillut vai? Jos hän tietää suuntautumisestasi niin ei sinulla taida olla mitään hävittävää jos hän muuten on kypsä henkilö joka ei levittelisi asiaa.
- mvj-
Kerrokerro! Ei hän voi siitä ainakaan loukkaantua, jos kerrot että pidät hänestä ja haluaisit tutustua :)
- .............
...sehän on siis vain myönteinen asia jos saa kuulla, että joku pitää ihanana. Eihän siitä voi periaatteessa loukkaantua.
- .
............. kirjoitti:
...sehän on siis vain myönteinen asia jos saa kuulla, että joku pitää ihanana. Eihän siitä voi periaatteessa loukkaantua.
ei kai pitäisi voidakaan loukkaantua. Toisaalta, en ole tästä mitenkään ylpeä, mutta olen aikoinaan itse loukkaantunut siitä, kun yksi kaverini alkoi vihjailla olevansa kiinnostunut. Ratkaisin asian vähän epäkypsästi välttelemällä häntä. (Olemme kyllä nykyään ihan hyvissä väleissä.) Tämä tapaus tuskin alkaa vältellä, koska emme tapaa muutenkaan. Mutta mistä minä tiedän, vaikka hän olisi kokenut jo tähänastiset yritelmäni kiusallisina..
Tietysti tässäkin on yksi näkökulma aiheeseen. Pitäisikö ajatella, että olisi jopa itsekästä häiriköidä toisen mielenrauhaa, jos on lähes varma lopputuloksesta? - kkkkkkkkkkk8j
. kirjoitti:
ei kai pitäisi voidakaan loukkaantua. Toisaalta, en ole tästä mitenkään ylpeä, mutta olen aikoinaan itse loukkaantunut siitä, kun yksi kaverini alkoi vihjailla olevansa kiinnostunut. Ratkaisin asian vähän epäkypsästi välttelemällä häntä. (Olemme kyllä nykyään ihan hyvissä väleissä.) Tämä tapaus tuskin alkaa vältellä, koska emme tapaa muutenkaan. Mutta mistä minä tiedän, vaikka hän olisi kokenut jo tähänastiset yritelmäni kiusallisina..
Tietysti tässäkin on yksi näkökulma aiheeseen. Pitäisikö ajatella, että olisi jopa itsekästä häiriköidä toisen mielenrauhaa, jos on lähes varma lopputuloksesta?Mistäs päättelet lopputulosta? Oletko vai SELVÄSTI yrittänyt häntä?
Mielestäni vain "häiriköimällä" saa tietää varmasti mitä mieltä hän on sinusta. Plus että hänen mahdollinen ahdistus ei ehkä ole paha hinta maksaa siitä että saat tietää ja sinä saat mielenrauhaa. Mutta jos olette esim. samalla työpaikalla voi olla vähän aikaa 'outoa' välillänne jos häntä ei kiinnostaisi mutta meneehän sekin ohi. Jos ette muuten ole läheisiä kavereita tunnustuksellasi ei varmasti ole hirvittävästi huonoja puolia.
Olen itsekin aika varovainen mutta en pistäisi pahaksi vaikka joku josta en ole kiinnostunut kertoisi kiinnostuksestaan minulle. Enkä usko että kovinkaan moni muu pistää pahakseen että joku on kiinnostunut.
- .
Täällä ihmiset näköjään ovat kaikissa tapauksissa kertomisen kannalla. Itse en siitä ole niinkään vakuuttunut. Aina kertominen ei välttämättä kannata. Oma tapaukseni ei välttämättä ole sellainen, jossa suorastakaan kertomisesta olisi varsinaista haittaa, pientä häpeää ehkä puolin ja toisin. Kuitenkin ajattelin, että jos ei suoraa tilaisuutta tule, en ota erikseen yhteyttä. Mielestäni olen jo vihjaillut sen verran kauan saamatta minkäänlaista reaktiota, että vastaus on ennustettavissa. Mutta, eteenpäin, sano mummo lumessa :)
- .......
Valmistaudu siihen, ettei hän ehkä olekaan innostunut kertomastasi (ehkä oletkin jo). Jos ette kerran näe usein, niin kertominen voisi olla ihan hyvä juttu. Te siis tunnette ennestään toisenne?
Kirjoitat että hän jo ehkä tietää ihastuksestasi. Miten hän on suhtautunut sinuun? Jos hän ei todella vaikuta pätkääkään kiinnostuneelta harkitsisin kuitenkin vielä sitä kertomista. Tämä nyt on vaan minun mielipide. Itse olen kamppaillut saman asian kanssa, ja päädyin siihen lopputulokseen, että pidän suuni kiinni. Näen ihastukseni aivan liian usein ja tunnustaminen tekisi tilanteesta ahdistavan hänelle. Olen tulkinnut, ettei hän ole kiinnostunut minusta. Sinun tilanne on ehkä erilainen. - Hertta-Lempi
Sitten sellainenkin asia, että jos ihastus on antanut rukkaset ja ei todellakaan ole kiinnostunut, niin hänet pitää ehdottomasti jättää sen jälkeen rauhaan eikä häiriköidä enempää.
- Väinö Härhä
Mä dikkaan sua ihan satasella. Toi on niin ehdoton totuus.
Moni ei sitä kuitenkaan ymmärrä.
- .
Harkitsin jo hetken yhteydenottoa mutta sitten tajusin, ettei hän todellakaan varmaan ihastuisi siitä. Minua tällä hetkellä jo hieman nolottaa oma vihjailuni. Tuntuu, kuin olin tehnyt jotakin todella väärää ja rikollista. Tekisi mieli lähettää hänelle anteeksipyyntö, mutta kun en edes tiedä, onko minulla mitään anteeksipyydettävää. Eipä varmaan.
- .......
Hävettää, nolottaa ja kaduttaa. Tuttua...
Kiva kuulla että tulit järkiisi. Et ole tehnyt mitään väärää. Nyt vaan koetat saada ajatukset hänestä muualle. Ei ole helppoa, mutta oman mielenterveyden kannalta tärkeää. (kröhm. kokemusta on)
Tsemppiä!
=) - jäinenfvvvv
Oletko varma? Jotkut henkilöt eivät vaan oikeasti osaa tulkita vihjeitä. Ehkä hän luulee että olet ystävällinen, heität läppää, tai olet heterotyttö joka lievästi flirttailee kaikkien kanssa.
- nainenpa juu
Kannattaa vielä tunnustella tilannetta. Turhaa toivon elättelyä on mielestäni se, että on ihastunut, eikä koskaan tee mitään sen eteen, että toinen saisi asiasta tietää. Vaikka omasta mielestään antaisi selviä vinkkejä, ei ne aina mene täysillä perille.
- vinkvink29
ihastuksellani on jonoksi asti ihailijoita, joten enpä ole ajatellut asiasta kertoa. Olen kyllä vihjaillut mielestäni enemmän kuin oikeastaan koskaan ajattelin uskaltaa ja olen varma että kyllä hän tunteeni tiedostaa, mutta kun on niin tottunut ihasteluihin...
- .
näinhän se taitaa vähän mennä. Tietyt ihmiset keräävät ympärilleen lauman meitä ehkä vähän vähemmän ihasteltuja eivätkä yksinkertaisesti voi ja halua reagoida kaikkiin vihjailuihin. Taisin itsekin vähän sortua siihen, että aloin haaveilla kaunottaresta, joka oli oman tasoni yläpuolella. Eikä siinä mitään, saahan viehättäviä ja vetovoimaisia ihaillakin. Mutta mistä löytyisi tasapaino?
- taspainotar
. kirjoitti:
näinhän se taitaa vähän mennä. Tietyt ihmiset keräävät ympärilleen lauman meitä ehkä vähän vähemmän ihasteltuja eivätkä yksinkertaisesti voi ja halua reagoida kaikkiin vihjailuihin. Taisin itsekin vähän sortua siihen, että aloin haaveilla kaunottaresta, joka oli oman tasoni yläpuolella. Eikä siinä mitään, saahan viehättäviä ja vetovoimaisia ihaillakin. Mutta mistä löytyisi tasapaino?
Mistä muuten huomaatte että ihastuksillane on paljon ihailijoita? Tasapaino löytyy kuin katsoo ympärilleen enemmän ja huomaa kauniita ihmisiä olevan aika paljon...
- .
taspainotar kirjoitti:
Mistä muuten huomaatte että ihastuksillane on paljon ihailijoita? Tasapaino löytyy kuin katsoo ympärilleen enemmän ja huomaa kauniita ihmisiä olevan aika paljon...
Kauniita ihmisiä todellakin on paljon, vaikka ihania onkin hyvin vähän. Itse ainakin ihastun todella harvoin ja valitettavan pahasti. Tällä hetkellä olen kuitenkin järkeillyt asian jotenkin niin, että minun on parasta pysyä näistä asioista vähän etäämmällä. Läheisyydenkaipuuni on kova, mutta jotenkin pelkään, että päädyn tässä tilanteessa yhteen jonkun "ihan kivan" kanssa, ja lopputulos on, että kaikkia sattuu. Kuitenkin jossakin takaraivossani on vielä salainen ajatus, että ottaisin ihastukseni mielelläni, jos vain saisin. Veikkaan, että uuden madon laittaminen koukkuun ei siis minun kohdallani ainakaan ole mikään kauhean hyvä ratkaisu.
- Kannattaa kokeilla
Minä otin riskin ja kerroin eräälle naiselle (hetero), sain rukkaset, onnekseni hän suhtautui erittäin ystävällisesti eikä alkanut välttelemään minua sen jälkeen, oli imarreltu.
- ¤_¤
kyllä olla onnellinen, kun toi nainen suhtautui hyvin, aikuismaisesti.
Samaa ei voi sanoa mun ihastuksesta. Sanotaan, että kyllä näki siinä sen toisen puolen ihmisestä, heräsi tunne, että miksi mä menin koskaan edes ihastumaan. - s
¤_¤ kirjoitti:
kyllä olla onnellinen, kun toi nainen suhtautui hyvin, aikuismaisesti.
Samaa ei voi sanoa mun ihastuksesta. Sanotaan, että kyllä näki siinä sen toisen puolen ihmisestä, heräsi tunne, että miksi mä menin koskaan edes ihastumaan.olen kertonut/näyttänyt tunteeni 2naiselle,eikä kannattanut,molemmat alkoivat välttelemään:(
- ¤_¤
s kirjoitti:
olen kertonut/näyttänyt tunteeni 2naiselle,eikä kannattanut,molemmat alkoivat välttelemään:(
päätin, että tästä lähtien odotan, että mulle tullaan tekemään se aloita. En enää kenellekään tunteitani mee ennen kertomaan.
Tää munkin ihastus alkoi välttelemään ja sitten alkoi kans näitä v.mäisiä kommentteja heittelemään.
Ei kai tää sattuis, jos ei toisesta välittäisi. Kyllä kai tästäkin yli päästään...? - Ap.
¤_¤ kirjoitti:
päätin, että tästä lähtien odotan, että mulle tullaan tekemään se aloita. En enää kenellekään tunteitani mee ennen kertomaan.
Tää munkin ihastus alkoi välttelemään ja sitten alkoi kans näitä v.mäisiä kommentteja heittelemään.
Ei kai tää sattuis, jos ei toisesta välittäisi. Kyllä kai tästäkin yli päästään...?Kerrompa oman kokemukseni ,miten putosin jaloilleni,kun ihastukseni olikin chat-maailmassa jo
niinkin tunnettu naisena,että minuakin jo heti ensimmäisillä keskustelu kerroilla varoitettiin hänen
naispuolisena Casanova roolistaan chatisssa.
Tämän jälkeen,kun sitten tein selväksi hänelle ,etten halua sen enempi tutustua häneen, olinkin
jo vähintään valehteva ja itse hän,joka pakit sai.!
Ystävänsä,joissa osa hänen kanssaan jo olleita,hän sai laittamaan heidät minun niskaani,uhkaillen
työpaikkaani,ja mitä törkeyksiä milloinkin. Itse hän edelleen käy chatissa,ja jatkaa porskuttamistaan.
Ne jotka ovat saaneet hänet niskaansa,tuntevat jo hänet ja pelinsä.
Viimeisin viritys hänellä jäi yritykseksi,sillä kuinkas ollakkaan,siellä olikin minun oma sukulaiseni
joka olikin kovempi pala tälle ns,valopäälle.
Nähtäväksi jää,kuka on seuraava ,mutta siihen loppui minun ihastumiseni kerralla. - pisti silmään
Ap. kirjoitti:
Kerrompa oman kokemukseni ,miten putosin jaloilleni,kun ihastukseni olikin chat-maailmassa jo
niinkin tunnettu naisena,että minuakin jo heti ensimmäisillä keskustelu kerroilla varoitettiin hänen
naispuolisena Casanova roolistaan chatisssa.
Tämän jälkeen,kun sitten tein selväksi hänelle ,etten halua sen enempi tutustua häneen, olinkin
jo vähintään valehteva ja itse hän,joka pakit sai.!
Ystävänsä,joissa osa hänen kanssaan jo olleita,hän sai laittamaan heidät minun niskaani,uhkaillen
työpaikkaani,ja mitä törkeyksiä milloinkin. Itse hän edelleen käy chatissa,ja jatkaa porskuttamistaan.
Ne jotka ovat saaneet hänet niskaansa,tuntevat jo hänet ja pelinsä.
Viimeisin viritys hänellä jäi yritykseksi,sillä kuinkas ollakkaan,siellä olikin minun oma sukulaiseni
joka olikin kovempi pala tälle ns,valopäälle.
Nähtäväksi jää,kuka on seuraava ,mutta siihen loppui minun ihastumiseni kerralla.kui sun kirjoitustyyli muuttui matkalla !
- .
pisti silmään kirjoitti:
kui sun kirjoitustyyli muuttui matkalla !
Nimimerkki Ap. ei ole ap. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192136Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi352016Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä161899Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461347- 731277
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46853Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?51721Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8711- 49661
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32658