Kuinka hyvä laatusta toi öljy loppujenlopuksi on? Kannataakohan vaihtaa kumminkin aikasemmin ku toi 30 tuhatta.
Long Life
42
1415
Vastaukset
- frangrobba
senkun vaihdat aikaisemmin ei se ole kielletty
- KL
Kyllä tuntuu toimivan, mulla kolmas auto käytössä jossa 30000 huoltoväli. Tosin olen yleensä varannut huollaon samantien kun auto on ilmoittanut "3000" huoltoon joten vähän aikaisemmin on öljytkin vaihdettu.
Niin ja välillä auto on ilmoittanut huollosta jo vähän 20000 jälkeen, riippuu minkäläista ajoa on enimmäkseen.
Jos paljon kaupunkiajoa, on huoltovälikin lyhyempi! - Golf-Man...
-tarvitse vaihtaa.. Turhaa vaihdat jos aijemmin laitat mitä HV-näyttö ilmoittaa. ( käytä L-L öljyjä AINA)
- L.L.
Kysyin asiaa joskus huoltopäälliköltä. Ovat kuulemma testaneet(tottakai) ja ajaneet 100000 samoilla. Ei moitteen sijaa.
- ossss
Aina talveksi vaihdan oli 5tkm tai 15jkm ajettu...TDI koneisiin.28e motonetista törppö ja suodatin 8e...
- 20+15=?
Jos neuvosi öljyissä ovat tätä luokkaa niin ei ihme että polkimikin katkot.
Ei näitä tavallisia litkuja saa laittaa kaikkiin longlife huollettaviin moottoreihin. Esim. uudemmat pumpparit vaativat eri luokituksen öljyä kuin mitä tuo Teboilin litku on ja uusimmissa on pakko käyttää samaa öljyä oli huoltoväli kiinteä tai longlife - johtuen hiukkassuodattimista yms.
Ei ole mikään itsestään selvyys, että Teboilin marketti-litku käy volsun koneelle. - ossss
20+15=? kirjoitti:
Jos neuvosi öljyissä ovat tätä luokkaa niin ei ihme että polkimikin katkot.
Ei näitä tavallisia litkuja saa laittaa kaikkiin longlife huollettaviin moottoreihin. Esim. uudemmat pumpparit vaativat eri luokituksen öljyä kuin mitä tuo Teboilin litku on ja uusimmissa on pakko käyttää samaa öljyä oli huoltoväli kiinteä tai longlife - johtuen hiukkassuodattimista yms.
Ei ole mikään itsestään selvyys, että Teboilin marketti-litku käy volsun koneelle.usko autolehtien öljyvertailuihin.Kyllä teboililta löytyy myös longlife öljyt 0-30.Pätkä ajoon parempi ja edullisempi 5-40 diesel öljy.
- ossss
20+15=? kirjoitti:
Jos neuvosi öljyissä ovat tätä luokkaa niin ei ihme että polkimikin katkot.
Ei näitä tavallisia litkuja saa laittaa kaikkiin longlife huollettaviin moottoreihin. Esim. uudemmat pumpparit vaativat eri luokituksen öljyä kuin mitä tuo Teboilin litku on ja uusimmissa on pakko käyttää samaa öljyä oli huoltoväli kiinteä tai longlife - johtuen hiukkassuodattimista yms.
Ei ole mikään itsestään selvyys, että Teboilin marketti-litku käy volsun koneelle.ei nämä ole itsetunto asioita.Niillä omat palstat-älä mene henkilöön...
- Näin meillä
Yritin puolittaa ensimmäisen huoltovälin ensimmäisen 30 tkm:n osalta. Olisin vienyt Golfini valtuutetulle pajalle tätä varten jossakin 15 tkm:ssä. Kaveri huollossa ylenkatsoi ansaitsemismahdollisuuksiaan ja täräytti, että voi hän kyllä litkut vaihtaakin, jos välttämättä haluan turhasta maksaa! Hän oli vakaasti sitä mieltä, että LL-huoltoväli 30 tkm oikeilla eväillä on aivan OK.
Aika tyyristähän tuo öljy on. Taitaa tulla pitkälläkin huoltovälillä kalliimmaksi kuin halvalla markettiöljyllä ajo tuplatiheät vaihtovälit. Kummassa lienee loppujen lopuksi enemmän järkeä?
22.000 ja risat on nyt ajeltu neitseellisillä ensiöljyillä, eikä ole vielä leikannut kiinni! No, olen minä muutaman desin lisännyt... Alussa vähän vajui, mutta sittemmin rupesi taso pysymään paremmin.- Golf-Man.
Älkää nyt taas sekoittako kahta eri asiaa. Ei näissä halpaöljyissä riitä voiteluominaisuudet ollenkaan TDI- koneille ,unohtakaa koko litkut. TDI-koneissa pitää olla korkealuokkaiset öljyt joissa riittää voiteluominaisuuksia kovavääntöisille koneille. Vääntävissä koneissa on aivan eri luokkaa olevat laakeripaineet kuin tavallisissa bensamyllyissä. Siis TDI- moottoreihin kelpaa vaan hyvät öljyt ja L-L vaihtoväli, kyllä se huoltovälinäyttö sen ilmoittaa. ON KUMMA ETTEI TÄMÄ YKSINKERTAINEN ASIA MENE PERILLE. Aletaan säästää kituttaan muutamaa euroa öljyissä. Ei siinä ainakaan ole mitään järkeä ,että laitat sinne myllyyn jotain halpaa markettilitkua, etsä siinä mitään säästä. Kyllä moottori tykkää enemmän niistä kunnon öljyistä vaikkakin pitemmällä vaihtovälillä ajaakin.
- ossss
Golf-Man. kirjoitti:
Älkää nyt taas sekoittako kahta eri asiaa. Ei näissä halpaöljyissä riitä voiteluominaisuudet ollenkaan TDI- koneille ,unohtakaa koko litkut. TDI-koneissa pitää olla korkealuokkaiset öljyt joissa riittää voiteluominaisuuksia kovavääntöisille koneille. Vääntävissä koneissa on aivan eri luokkaa olevat laakeripaineet kuin tavallisissa bensamyllyissä. Siis TDI- moottoreihin kelpaa vaan hyvät öljyt ja L-L vaihtoväli, kyllä se huoltovälinäyttö sen ilmoittaa. ON KUMMA ETTEI TÄMÄ YKSINKERTAINEN ASIA MENE PERILLE. Aletaan säästää kituttaan muutamaa euroa öljyissä. Ei siinä ainakaan ole mitään järkeä ,että laitat sinne myllyyn jotain halpaa markettilitkua, etsä siinä mitään säästä. Kyllä moottori tykkää enemmän niistä kunnon öljyistä vaikkakin pitemmällä vaihtovälillä ajaakin.
teboilille mitä tuumaavat jos sanot markettilitkuksi.Nimenomaan kehitetty dieseleihin...
- Golf-Man.
ossss kirjoitti:
teboilille mitä tuumaavat jos sanot markettilitkuksi.Nimenomaan kehitetty dieseleihin...
Sanoohan sen nyt järkikin ettei ole samasta tuotteesta kysymys jos toinen ölkkägallona maksaa 50€ / 4 ltr.
- ossss
Golf-Man. kirjoitti:
Sanoohan sen nyt järkikin ettei ole samasta tuotteesta kysymys jos toinen ölkkägallona maksaa 50€ / 4 ltr.
kertoo muuta.Teboil aina kärjessä..
- Golf-Man.
ossss kirjoitti:
kertoo muuta.Teboil aina kärjessä..
- mihin haluat. Minä en luota muuhun kun Castroliin ja Mobiliin.
-Öljyn täytyy halvimmillaankin maksaa 12-15 € litra.
- Mobil ESP 1 on vähätuhkanen ja hyvä öljy, sitäpä nuo näyttää käyttävän VW- huollossakin. - ossss
Golf-Man. kirjoitti:
- mihin haluat. Minä en luota muuhun kun Castroliin ja Mobiliin.
-Öljyn täytyy halvimmillaankin maksaa 12-15 € litra.
- Mobil ESP 1 on vähätuhkanen ja hyvä öljy, sitäpä nuo näyttää käyttävän VW- huollossakin.tuo esp kuulemma toimii pumppusuutinkoneissa mainiosti...
- ossss
Golf-Man. kirjoitti:
Sanoohan sen nyt järkikin ettei ole samasta tuotteesta kysymys jos toinen ölkkägallona maksaa 50€ / 4 ltr.
motonet öljystä puuttuu talviluokitukset-kesällä menee sekin.Diamond suunniteltu talven rasitteisiin...
- Rexe
Golf-Man. kirjoitti:
- mihin haluat. Minä en luota muuhun kun Castroliin ja Mobiliin.
-Öljyn täytyy halvimmillaankin maksaa 12-15 € litra.
- Mobil ESP 1 on vähätuhkanen ja hyvä öljy, sitäpä nuo näyttää käyttävän VW- huollossakin.Missähän vw-huollossa käyttävät Mobilin öljyä?
- Golf-Man.
Rexe kirjoitti:
Missähän vw-huollossa käyttävät Mobilin öljyä?
Oululainen merkkiliike.
- Rexe
Golf-Man. kirjoitti:
Oululainen merkkiliike.
Asia selvä.
- koneremppa 30tkm
Kyllä klonkkuihin kannattaa vaihtaa öljyt 15tkm välein.
- Reo.
aikonut puolittaa öljynvaihto välin 15000/1vuoisi. Semmoinen käsitys jäi kun juttelin laakkosella että öljy muuttuu muuksi kuin L-L öljyksi. Myös huoltoväli ilmoitus koodataan silloin hälyyttämään 15000km välein.
Ajoni pääosin lyhyttä kaupunkiajoa viikolla,viikonloppuisin enemmän.
Jos maksan autosta n.30000€ niin en näe tarvetta ettenkö voisi laitta öljynvaihtoon n.100€/vuosi,ajoa n.12000km/vuosi.
Auto:Ocu1,4TSI Combi- Gallona Kalle
vaan! Minulle taas sanottiin VW- huollossa, että turhaa niitä vaihtaa aijemmin kun näyttö ilmaisee.
- Öljyn laatu on tärkeämpää kun tiheä vaihtoväli. - halvempi
Gallona Kalle kirjoitti:
vaan! Minulle taas sanottiin VW- huollossa, että turhaa niitä vaihtaa aijemmin kun näyttö ilmaisee.
- Öljyn laatu on tärkeämpää kun tiheä vaihtoväli.hyvä öljy suodatin vain mootoriremontti? Minä vaidan öljyt kaksikertaa vuodessa suodatimet ,että sillälailla
- Reo.
Gallona Kalle kirjoitti:
vaan! Minulle taas sanottiin VW- huollossa, että turhaa niitä vaihtaa aijemmin kun näyttö ilmaisee.
- Öljyn laatu on tärkeämpää kun tiheä vaihtoväli.sokeasti Vw-huoltoon ja huoltovälinäyttöön? Vw-huolto noudattaa orjallisesti tehtaan ja maahantuojan laatimaa huolto-ohjelmaa,huoltokustannukset pitää saada näyttämään kilpailijoihin nähden pienemmiltä.Moottori varmasti kestää takuuajan kilometreistä välittämättä vaikka siihen ei vaihdettaisi öljyjä,lisäykset riittää.Entä takuuajan jälkeen,vastaat mahd.moottorivauriosta itse?
Vaihdatankin öljyt 15000km/1vuosi,aiemmin kerroinkin että öljy laatu jäi epäselväksi tidustellessani asiaa mutta se voi olla L-L öljyä,mutta varmasti jotain hyvälaatuista kuitenkin. Selvitän asiaa ensiviikolla. - L-lL
halvempi kirjoitti:
hyvä öljy suodatin vain mootoriremontti? Minä vaidan öljyt kaksikertaa vuodessa suodatimet ,että sillälailla
Et vieläkään ole näköjään ymmärtänyt asian ydintä ,öljylaatu on kuitenkin tärkeintä.
- Golf-Man.
Reo. kirjoitti:
sokeasti Vw-huoltoon ja huoltovälinäyttöön? Vw-huolto noudattaa orjallisesti tehtaan ja maahantuojan laatimaa huolto-ohjelmaa,huoltokustannukset pitää saada näyttämään kilpailijoihin nähden pienemmiltä.Moottori varmasti kestää takuuajan kilometreistä välittämättä vaikka siihen ei vaihdettaisi öljyjä,lisäykset riittää.Entä takuuajan jälkeen,vastaat mahd.moottorivauriosta itse?
Vaihdatankin öljyt 15000km/1vuosi,aiemmin kerroinkin että öljy laatu jäi epäselväksi tidustellessani asiaa mutta se voi olla L-L öljyä,mutta varmasti jotain hyvälaatuista kuitenkin. Selvitän asiaa ensiviikolla.Aivan OK jos vaihdatat kunnon öljyt. Minä kyllä luotan aivan sokeasti VW-L-L huoltoihin öljynvaihtovälien osalta. Jos nyt ajatellaan pitemmällä tähtäimellä niin eihän tehdaskaan lähde tuollaiseen rulettiin mukaan ,että koneet jyrätelevät takuu-ajan jälkeen. Säännollisesti L-L huolletut moottorit kestävät kyllä varmasti jos noudatetaan L-L huolto-ohjelmaa.
Tänäpäivänä kyllä öljyt ja moottorutekniikka ja moottorien valmistus ovat kehittyneet niin pitkälle ,että tilanne on aivan toinen kuin esim. 20 vuotta sitten.
20- vuotta sitten oli hyvä moottori jos kesti 200000 km, nykyään ajetaan jo jopa 500000 km moottoreilla. Kehitys moottoreissa ja voiteluaineissa on ollut "harppaava". - Sanna.
Golf-Man. kirjoitti:
Aivan OK jos vaihdatat kunnon öljyt. Minä kyllä luotan aivan sokeasti VW-L-L huoltoihin öljynvaihtovälien osalta. Jos nyt ajatellaan pitemmällä tähtäimellä niin eihän tehdaskaan lähde tuollaiseen rulettiin mukaan ,että koneet jyrätelevät takuu-ajan jälkeen. Säännollisesti L-L huolletut moottorit kestävät kyllä varmasti jos noudatetaan L-L huolto-ohjelmaa.
Tänäpäivänä kyllä öljyt ja moottorutekniikka ja moottorien valmistus ovat kehittyneet niin pitkälle ,että tilanne on aivan toinen kuin esim. 20 vuotta sitten.
20- vuotta sitten oli hyvä moottori jos kesti 200000 km, nykyään ajetaan jo jopa 500000 km moottoreilla. Kehitys moottoreissa ja voiteluaineissa on ollut "harppaava".Ajelen noin 20- 30 tuhatta vuodessa eikä öljyn laatu muutu vaikka kestäsi vähän yli vuoden ennekuin vaihtaa?
- ....
Sä olet saanut 1.4 TSI ocuun menemään n. 30 tonnii? Kallein Ocu Combi TSI DSG vaihteistolla ja parhaimmalla varustuksella n. 26 tonnia, joten vaikka sulla olisi tuo kallein, niin eihän sekään ole lähelläkään 30 tonnia.
- Reo.
.... kirjoitti:
Sä olet saanut 1.4 TSI ocuun menemään n. 30 tonnii? Kallein Ocu Combi TSI DSG vaihteistolla ja parhaimmalla varustuksella n. 26 tonnia, joten vaikka sulla olisi tuo kallein, niin eihän sekään ole lähelläkään 30 tonnia.
lisätään varusteiden hinta:
-elegance varustus
-tehdas as.vetokoukku
-tummat takalasit
-talvirenkaat
-webasto kauko-ohjauksella
-myös säteilylämppäri ja haaroitus defa akkuvaraaja
-metalliväri
-kynnyslistat
-toim.kulut
Kirjoitin n.30000€, noista se hinta muodostuu.Köyhällä ei ollut varaa parempaan! - kestää ajoa
Sanna. kirjoitti:
Ajelen noin 20- 30 tuhatta vuodessa eikä öljyn laatu muutu vaikka kestäsi vähän yli vuoden ennekuin vaihtaa?
Firmassa oli 3 ladaa kun autonhuoltaja saneerattiin säästösyistä ja sen jälkeen autoista huolehtiminen ei kuulunut kenellekään. Niinpä uudella ladalla ajettiin yli 30.000 km, ennenkuin öljynpainevalo kurvissa syttyi. (Tuolloin vaihtoväli oli 5000 km mineraaliöljyillä)
No ensiavuksi koneessa olevan mustan tervan seuraksi pari litraa ööliä lisää ja sen jälkeen ensi tilassa öljyn ja suodattimen vaihtoon.
Luutiin, että kone meni sököksi, mutta ei mitään.
Sillä ajeltiin vielä tuon jälkeen yli 100 tkm, minkä jälkeen auto meni jo iän puolesta poistoon.
Pitkään ajetut öljyt eivät siis ole koneen hajoamisen peruste, vaan syyt löytyvät väärästä suunnittelusta tai huolimattomuudesta tai veden puutteesta tai vastaavasta. - .....
Reo. kirjoitti:
lisätään varusteiden hinta:
-elegance varustus
-tehdas as.vetokoukku
-tummat takalasit
-talvirenkaat
-webasto kauko-ohjauksella
-myös säteilylämppäri ja haaroitus defa akkuvaraaja
-metalliväri
-kynnyslistat
-toim.kulut
Kirjoitin n.30000€, noista se hinta muodostuu.Köyhällä ei ollut varaa parempaan!Hemmetti, tottakai se hinta tuolla tavalla saadaan vaikka 4 kymppiin, jos puhutaan auton hinnasta, niin ei siihen nyt esim. toinen rengas satsi tai webasto jne kuulu.
- Putku
..... kirjoitti:
Hemmetti, tottakai se hinta tuolla tavalla saadaan vaikka 4 kymppiin, jos puhutaan auton hinnasta, niin ei siihen nyt esim. toinen rengas satsi tai webasto jne kuulu.
Et ilmeisesti ole ostanut uusia autoja,kyllä silloin katsotaan auton hinnassa varusteineen kokonaisuutta kun verrataan muihin vaihtoehtoihin!
- Reo.
..... kirjoitti:
Hemmetti, tottakai se hinta tuolla tavalla saadaan vaikka 4 kymppiin, jos puhutaan auton hinnasta, niin ei siihen nyt esim. toinen rengas satsi tai webasto jne kuulu.
kuinka saan menemään 1,4Tsi Ocuun n.30000€!
Luetteloni mukaisilla lisävarusteilla menee lähelle, jäi 300€ vajaaksi kun tein pikaisen laskutoimituksen.
Jos autolla ei ajeta talvella niin silloin säästyy Webaston,talvirenkaiden,säteilylämppärin muiden vermeiden hinta n.3000€,mutta me ajamme Ocullamme myös talvella!
Mentiin hiukan sivuraiteille Long Life keskustelusta,niinhän siinä usein käy! - .....
Putku kirjoitti:
Et ilmeisesti ole ostanut uusia autoja,kyllä silloin katsotaan auton hinnassa varusteineen kokonaisuutta kun verrataan muihin vaihtoehtoihin!
Että uusia autoja on tullut ajettua loppuun keskivertoa enemmän. 3 vuoden välein uusi auto, vuodessa ajoa 70 tkm. Nyt alla -08 toukokuussa hankittu Passat 1.9 TDI farkku, mittarissa 140 tkm, syksyllä taas uusi, ei välttämättä Volkkari. Pikainen laskutoimitus menneeseen, tää on 9 uutena hankittu auto ja muut ovat olleet käytettyjä, kortti ollut vuodesta -83.
- Vagisti
...jos ei kuluta öljyä, pätee bensakoneeseen. Valitettavasti itse en ole päässyt yhtäkään huoltoväliä lisäämättä 1...2 litraa, joten sama kun vaihtaa 15 tkm välein. Tosin kokemukseni ovat ajokilometreiltä 70...130 tkm, FSI kone. Uutena voi toimiakin tuo long-life. Dieselillä en ajaisi talvella samoilla öljyillä yli 20 tkm missään tapauksessa.
- ossss
sannoopi että sekalaisessa ajossa ei pitkiä välejä öljynvaihdossa.Liittyy jotenkin veden kondensoitumiseen öljyn sekaan...
- AUTOTEKNIIKANTOHTORI
ossss kirjoitti:
sannoopi että sekalaisessa ajossa ei pitkiä välejä öljynvaihdossa.Liittyy jotenkin veden kondensoitumiseen öljyn sekaan...
Veden kondensoituminen öljyyn riippuu siitä jos ajat lyhyttä matkaa toistuvasti ja kylmissä oloissa ja moottori ei ehdi kunnolla lämmetä (kuumua) niin ongelma on joissakin koneissa mahdollinen.
Mutta jos ajat taas välillä pitempiä siivuja niin mahdollisesti öljyn sekaan kondensoitunut vesi myös haihtuu öljystä. NÄIN SE MENEE. Ne jotka ajaa vaan muutaman kilsan pätkiä talvella koko ajan suosittelen joka syksyistä öljynvaihtoa. - Reo.
AUTOTEKNIIKANTOHTORI kirjoitti:
Veden kondensoituminen öljyyn riippuu siitä jos ajat lyhyttä matkaa toistuvasti ja kylmissä oloissa ja moottori ei ehdi kunnolla lämmetä (kuumua) niin ongelma on joissakin koneissa mahdollinen.
Mutta jos ajat taas välillä pitempiä siivuja niin mahdollisesti öljyn sekaan kondensoitunut vesi myös haihtuu öljystä. NÄIN SE MENEE. Ne jotka ajaa vaan muutaman kilsan pätkiä talvella koko ajan suosittelen joka syksyistä öljynvaihtoa.myös ajatukseni 1vuosi/15000km öljynvaihtovälistä.Kirjoituksesi kuvaa hyvin meidän tämänhetkisiä ajoja 1200km/v.
Turha säästää öljynvaihdoissa jos kustannusta verrataan uuden auton hankita-hintaan! - ossss
AUTOTEKNIIKANTOHTORI kirjoitti:
Veden kondensoituminen öljyyn riippuu siitä jos ajat lyhyttä matkaa toistuvasti ja kylmissä oloissa ja moottori ei ehdi kunnolla lämmetä (kuumua) niin ongelma on joissakin koneissa mahdollinen.
Mutta jos ajat taas välillä pitempiä siivuja niin mahdollisesti öljyn sekaan kondensoitunut vesi myös haihtuu öljystä. NÄIN SE MENEE. Ne jotka ajaa vaan muutaman kilsan pätkiä talvella koko ajan suosittelen joka syksyistä öljynvaihtoa..
- 30
Ei ne Mobilit ja Castrolin LL-öljyt kalliita ole kun tilaa Saksan maalta. Mobil1 ESP 7,5€/l , Castrol 7,9€/l. Päälle toki postikulut, mutta kun vaikka kimppaa tilaa niin ei ole öljyjä hinnalla pilattu.
Esim. http://www.juing-oil.de/webshop/index.php/cat/c3_5W-30.html- ossss
TB diamond halvempaa motonetissa?Tutkittu testattu...
- Golf-Man.
ossss kirjoitti:
TB diamond halvempaa motonetissa?Tutkittu testattu...
Pitää olla Diamont Carat II tai III VW - pumppareihin maksaa 50€ 4 litraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856