Onko Focuksen aluvanteiden pulttien päällä jonkinlainen muhvi kun pultitien kannat ikään kuin vähän liikkuisivat? Kestääköhän sellainen kuusiokanta vääntää, jos siinä on päällä jokin muovi tms. suojaviritys?
Pyörän pultit
15
10043
Vastaukset
- Nypi pois...
Jos pyöränpulttien/mutterien päällä on muovihatut, ne on poistettava ennen avaimen laittamista kantaan, muutoin ne litistyvät siellä välissä, kun ovat pehmeää muovia.
Joskus pyöränpulttien päissä voi olla muoviset koristeet upotettuina ja ne eivät yllä avaimen ja kannan väliin saakka. Niitä ei yleensä tarvitse irrottaa paikoiltaan, ellei niillä ole vaurioitumisvaaraa kiinnityksen/irrotuksen aikana. Nämä koristeet voivat vaurioitua jos käyttää vääränlaista avainta tai ruhjoo ne paineilmapyssyllä.- testi4
testi3 kirjoitti:
teksti
www.wikipedia.org
- ......
Niissä Fordin alkuperäispulteissa tosiaan on sellainen erillinen kuori lähinnä puristusliitoksella kiinni ja varomattomassa vääntämisessä hyvin herkästi se irtoaa ja jää kiinni pulttiavaimeen.
Minulla pari kerta on tuo kuori irronnut. No tehokkain tapa se kiinnittää niin, että varmasti ei irtoa uutta kertaa on kaksikomponenttiliima Adaldit, sitä vaan siihen kuoren sisäpintaan ja tuupppaa takasin pultin päälle, niin ei taatusti irtoa tavanomasin keinoin.
Edelisessä autossani oli Milla Miglia tarvikevanteet ja oli kyllä pultit korkeatasoisemmat, ei siis irtoavia kuoria.- Bolts
Ei se muhvi irti lähde. On pakko vääntää hylsyllä muhvin päältä, mutta jos se muhvi hajoaa sitten on kai vaikeampi vääntää. Sen pultitn avainkoko on nyt väljä 17mm:ä muhvin kanssa, mutta millä sitten voi vääntää jos muhvi hajoaa? Ei taida löytyä jotain 16 mm:n hylsykokoa? Pitäisikö hankkia jostain paremmat pultit? Tämä on se ongelma tässä.
- angliaa...
Bolts kirjoitti:
Ei se muhvi irti lähde. On pakko vääntää hylsyllä muhvin päältä, mutta jos se muhvi hajoaa sitten on kai vaikeampi vääntää. Sen pultitn avainkoko on nyt väljä 17mm:ä muhvin kanssa, mutta millä sitten voi vääntää jos muhvi hajoaa? Ei taida löytyä jotain 16 mm:n hylsykokoa? Pitäisikö hankkia jostain paremmat pultit? Tämä on se ongelma tässä.
löytyy 16mm hylsyjä, mutta varmempaa olisi hankkia kunnolliset mutterit, muistaakseni focuksessa on vielä mutterit eikä pultit, tai onhan siellä pultitkin, mutta ne on kiinni pyörän navoissa.
- ......
Bolts kirjoitti:
Ei se muhvi irti lähde. On pakko vääntää hylsyllä muhvin päältä, mutta jos se muhvi hajoaa sitten on kai vaikeampi vääntää. Sen pultitn avainkoko on nyt väljä 17mm:ä muhvin kanssa, mutta millä sitten voi vääntää jos muhvi hajoaa? Ei taida löytyä jotain 16 mm:n hylsykokoa? Pitäisikö hankkia jostain paremmat pultit? Tämä on se ongelma tässä.
Se avainkoko on 17 sen kuore kera ja alla on mutteri, jonka avainkikokoa en ole mitannut.
Saahan noita muttereita esim. motonetistä, tiedä sitten ovatko parempia. Voisivat kyllä hankkia paremmat mutterit. - Anonyymi
...... kirjoitti:
Se avainkoko on 17 sen kuore kera ja alla on mutteri, jonka avainkikokoa en ole mitannut.
Saahan noita muttereita esim. motonetistä, tiedä sitten ovatko parempia. Voisivat kyllä hankkia paremmat mutterit.Paskat on 17.se on 19 ja kuoren alta 18.
- Heka343343
Nuo kuoret on kyllä hieman ärsyttävät. Itsellä ne joistain pulteista puuttuu, ja saa sitten vaihdella hylsykokoa koko ajan vaihtaessa. Myös jos onnistuu vääntämään vähänkään vinoon kuorta niin saa paukuttaa ristikko/momenttiavainta irti hyvän tovin. Tuntui että joillain hylsyillä tapahtui useammin, ehkäpä sellaisilla jossa sisäkuusikolmio on niinkuin kupera sivuiltaan. Hakusessa hermojen säästämiseksi uudet pultit.
- bigyuuu
mul oli aina yks semmonen kuori ja laitoin sen mutterin päälle ennen kun avasin
ne tais lopuks olla kaikki irti ja muutamaa pidin jemmassa
- fgfgdfgf
Tarkoitettu varmaankin vain pitkälle aluvanne hylsylle mutteripyssylle kun jatkovarrella pelattaessa hylsy vääntyy ja korkkaa tuon pois.Kemiallinen metalli lähinnä kestävin kun liimat vaatii lämpöä.
- Foapi
joo ole varovainen muhvilla ja ilman on kokoero, helposti pyöristyy ja pultti ei aukea , on kokemus, parempi pitää muhvikuori päällä. Huono keksintö, pultti pyöristyi vielä aluvanteessa syvään koloon ja eikun erikoistyökaluilla irtosi.
- Anonyymi
Fordin kanssa kaikki on vaikeaa.
- Anonyymi
Ihan mahtava kommentti ikivanhaa juttuun. Niin hyvin perusteltu ja esimerkkejä sisältävä juttu, että suosittelen sinulle jotain teknistä kirjoittajan ja tutkijan työtä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818