Jos taloyhtiön hallitus päättää uusia yhtiöjärjestyksen (mm. vanha ulkomaalais-pykälä vielä yhtiöjärjestyksessä), niin voiko sen itse kirjoittaa uusiksi vai missä yhtiöjärjestys pitää kirjoituttaa?
Vastaukset 2
- 12+5
Onpas tämä kysymys...
Eiköhän sen voi aivan vapaasti itse kirjoittaa. Tulee paljon parempi jos kirjoittaa itse.
Mutta on siinä juttunsakin...Jos kirjoittaja ei ole perillä kuvioita perusteelisesti niin helposti see niin sekalaisen paperin aikaan, et siinä tulee vain epäselvyyksiä.
Mielestäni yhtiöjärjestyksen muuttamiseen ei ole syytä jos sielä esiintyy tämä ulkomaalaispykälä. Siis sen takia yksistään turha lähteä muuttamaan.
Se pykälä ei ole pätevä eikä sitä missään muodossa voida tällähetkellä soveltaa. Kannattaa muistaa, että tulevaisuudessa voi lakiin tulla muutos ja pykälästä tulee taas pätevä. On siinä tapauksessa valmiina siinä.
Itse en poistaisi pykälää missään nimessä. Vaikeampi se voi olla sinne enään saada jos jossakin mailman tilanteessa sen tahtoisin.
Mut jos ette osaa kirjoittaa yhtiöjärjestystä on syytä turvaantua alanlakitoimistoon tai hyvin kokeneeseen isännöintitoimistoon/ vastaavaan.
Muistakaa, että uusi yhtiöjärjestys tulee voimaan vasta siitä alkaen kun kaupparekisteri saa sen teiltä ja rekisteröi sen.Siitä tulee varmasti paljon parempi, kun lakia tuntematon (ja sen soveltamista oikeuskäytännössä tietämätön) henkilö kirjoittaa omasta mielestään loistavan yhtiöjärjestyksen :)
Ongelmana on vain tuo uuden yhtiöjärjestyksen rekisteröinti, lainvastaiset pykälät kun estävät sen, joten markkaamääräinen osakkeen nimellisarvo, tai poistamaton ulkomaalaispykälä estää rekistöröinnin..
Onnea projektille!
P.S. Ai niin, unohdin mieliksesi laittaa sinulle rakkaan "Heil Hitlerin" viestiin, anteeksi siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2182204
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,521322Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1861157- 81996
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56891- 72832
- 100812
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77747Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.357737- 40721